Mert én most a Mol dynamic turbo diesel 15w-40-t használok! Amint írtam olajcsere után 100 üzemóráig szinte semmit vagy alig kell rátölteni de a felett meg 200-ig olyan 1.5-2liter rá megy! Meg a kartergáz is nagyobb már 100 üzemóra felett mint előtte!
Üdv. A motorolajnak pontosan 20 évvel ezelőtt is az volt az egyik fő tulajdonsága hogy ne engedje leülepedni a kormot, koszt. Ha neked a szűrőben nincs semmi, rongyal tisztára tudod törölni akkor az nem az olaj hibája hanem nem jó a szűrőd.
Szerintem meg a nafta minősége javult az utóbbi években azért nem telik a szűrő.pl 5éve évente kelett 1-2porlasztót cserélnem,a finomszűrőt is évente2-3x,most meg 2évente (1000 munkaórát kibir)A porlasztókat meg 4éve nézettem utóljára
Az olajban felgyűlik a koromszemcse és az olajlehúzó gyűrűt kis mértékben eltömi és elkezdi a motor megenni az olajat. Véleményem szerint ez a jelenség azért alakul ki, mert az olajokban olyan komponensek jelentek meg amik a koszt lebektetik ,nem hagyják kiülepedni ,sőt a centrifugál szűrök nem is tudják kicentrifugálni csak a bizonyos szemcse méret feletti koszt. Főleg a 80 MTZ-k elcseszett centrifugál szűrőjében nem nagyon gyűlik fel a kosz ,eszt elsőre nem is értettem ,hogy fél év alatt nem volt benne csak annyi kosz hogy ki töröltem egy ronggyal. Ez az új trend egy gépkocsinál jó dolog ,de egy diesel traktornál ami nehéz üzemi körülmények között üzemel nem biztos hogy jó tulajdonságnak számít ,sőt a lebegő szemcsék miatt felgyorsulhat a kopás is ,vagy sűrűbben kell olajat cserélni ,ami meg költség növelő. Csak aszt szeretném tudni melyek azok az olajak amikben ez a komponens nincs!
Az miért van hogy olajcsere után 100 üzemóráig szinte semmit nem kell utána tölteni, de a felett mindig töltögetni kell rá mire a 200-zat eléri olyan 2-liter motorolajat!
Új gumik vannak hátul, difizár működik, így már fogja a föld. De még időben sikerült felszántani, ma is lejött 38mm eső, most is esik, fagyon meg már nem biztos a szántás.
Elmegy három fejjel is, csak ez a sáv volt ilyen. De az biztos, hogy a lucerna feltörésekor könnyebb volt felszántani. Az előhántók azért maradtak fent, mert sokkal tisztább a szántás felszíne. A szántásnak meg nem kell szépnek lenni, majd eltakarja a hó.
Elég lett vona 2fejes eke ,ezzel a sok esözés miatt,kéri az eröt,és az eke sem olyan mint egy sima 3fejes eke ,nálunk is lesznek olyan aki ledobja az ekét és 2 fejjel fog szántani,ha nem birja a 82es vagy nagyobb gépek,a sok esö és ahol megállt az esö a földeken :-)
Az biztos hogy én levennék egy fejet, vagy csökkenteném a fejek fogás szélességét. Nem lenne hátrány egyik se, mert gyorsulna a tempó mert így csak kínlódik a gép, és eszi a gázolajat ,a szántás meg nem szép a széles fogás miatt. az előhántókat is levenném és inkább tárcsás elővágókat alkalmaznék az segíti a traktor munkáját.
nem isznak de megvolt szedve a pótkocsi az alsó magasitóig 30-35q csövesen reggel 8-délután 3ig utánna berakni a góréba ,kár hogy nem csináltam egy képet a tengeriröl menyit szedtünk de mindegy ez van és kész jövöre csak fele anyi lesz a termelés függ milyen lesz az idö ja és nem 4 hold lesz csak 3
4m hosszu 1m széles és vagy 4m magas aminek padlása is van de ha kell csinálok fotót a góréról,inkább a tengeriröl kéne hogy milyen tiszta és sok van rajta száronként 2csö és 15-20cm tötávolság sortávoság 75cm :-)
Hát igen megnézheted a hogy mennyi kukoricám van 4 holdon annyi van,hogy 2 górébe nem fér bele,és 5ember 2 napig szedi 1 holdon de ezt te jobban tudod,én csak hobbiból csinálom,jövöre leteszem a aranykalászos,szakmát,és vegyszerböl meg szántásból,csak nem tudom hogy hivják ,járni fogok suliban mint a romák,igaz,már ezzel a 34 éves fejjel még az éretségit is letteném,és válalkozó leszek ha megéri de ha nem akkor csak 10 holdon megy a munka van tengeri és forgó is csak legyen ára is és bevétel is :-)
Sziasztok A kisfülkés 80-s nyomja ki az olajat a kipufogó könyöknél és eszi az olajat. Mi lehet a gondja? Amugy jól megy, könnyen indul , kartelgáz minimális, erö van benne.