Úgy alakult (az életünk), hogy eladnánk az Aixamunkat: 16 éves, korának megfelelő állapotban van. A kilométer óra garantáltan 28.xxx km-t mutat! Azt meg én garantálom, hogy tutira nem annyit ment :)
A járgány napi használatban van, 250.000-t kérek érte. A részletesebb leírást, vagy akár az eladás okait érdeklődés esetén szívesen részletezem, akár magánban, akár itt.
(Megj: imádom azokat, akik hirdetnek egy fórumon és odaírják, hogy érdeklődni magánban, mert nem olvassák a fórumot.)
A beépített hidegindító-cső valóban ilyenféle kompressziós-kopásos hidegindítási problémákra utal . Ettől még lehet porlasztócsúcs vagy beállítási probléma , de nagyon kicsi az esélye . Ha nagyon odavan a motor akkor gyűrűzéssel általában helyreállítható egészsége .
Köszönöm a tanácsokat megfogom nézni az izzitást. az aku az rendben van az nem régi teker mint a szél. énis a kompreszióra gondolok mert hogy most kicsit nézelődtem a motortérben leltem egy kis csövet ami szerintem a hideginditó spray csöve lehetet :-( csak el volt dugva és a kormány alati kis polcon van a vége. esetleg porlasztó és adagoló gond nem lehet?
Először az izzítást ellenőrizném a helyedben. Ha tudsz szerezni egy egyenáramú lakatfogót, rá tudsz mérni az áramfelvételre. Ha nem tudsz áramfelvételt mérni, akkor vedd ki a gyertyákat és nézd meg felizzanak-e, amikor ráadod a gyújtást. Ha nem izzanak a gyertyák, adj rájuk direktben 12V-ot egy vastagabb vezetékkel, akkor kiderül, hogy a relé, vagy a gyertyák a rosszak.
Ha az izzítás jó, akkor reménykedhetsz abban, hogy az akku gyengélkedik, vagy valamilyen kontakthiba miatt nem kap elég áramot az önindító, és nem teker elég gyorsan.
Ha jó az izzítás, és az önindító is gyorsan forgatja a motort, akkor meg kellene mérni a kompressziót.
Ha mostanában, a hideg beálltával indul nehezen a motor, akkor nem gondolnám , hogy az üzemanyag ellátással (szűrő, AC) lenne gond.
Egy kis segítség kellene, milyen foglalatú izzó (tompított/távolsági) kell az aixam 500.4-es mopedautóba (2002-es) Sehol nem találom, még a gyári könyvében sem írják, csak azt hogy hány w-os.
Sajnos az új szíjjak valamennyin megnyúlnak a használat során ez biztos! Ha van hézagoló alátét az első variátorban a tölcsér alatt és kopott már annyit az új szíj akkor annak az alátétnek a kivétele is segíthet. Vagy a váltón lévő variátor belső ék elszakadt, és nem nyit ki fordulatra. Első variátor szén persely kopott és a tengelyen össze vissza tekereg! Akár a szíj túlfutás az első variátoron is okozhat gondot. De ha nem gyorsul akkor a hátsó variátor lehet a hunyó. Ezt végig kell zongorázni. Sokat segítene ha képeket raknál fel a variátotrokról, hátha látunk valamit ami gondot okoz! De akár egy belső féltengely gumi harang szakadás miatti zsírosodás is okozhat bajt!
ki kellett cserélni!A teljes fékrendszert,variátor szíjat,első lengéscsillapítókat,szűrőket,rezonátor csövet stb.A problémám annyi,hogy szerelés előtt simán ment 55-60 km/h most viszont éppen hogy 40 km/h!!!
Ezek közül a variátorszíj illetve a fék tudja befolyásolni a sebességet . Egyrészt én is visszatenném kísérletképp a régi szíjat , illetve meg kell nézni a felújított fék nem szorul-e ?
Van egy Aixam 500.4-es mopedautónk!Elég leharcolt állapotban vettük(mint utólag kiderült)ezért elég sok mindent ki kellett cserélni!A teljes fékrendszert,variátor szíjat,első lengéscsillapítókat,szűrőket,rezonátor csövet stb.A problémám annyi,hogy szerelés előtt simán ment 55-60 km/h most viszont éppen hogy 40 km/h!!!
Nekem eddig még sosem lazult meg, csak a jobb oldali tartóbakot törte le :( de az valószínű hogy az első gumibak gyengesége miatt volt. Amióta egy Trabi gumibak van benne, nincs problémám.
De hogy el fér-e az valóban kérdéses. Talán ha nem oldalt van a hűtő, akkor van esélye. De szerintem akkor már a motortartó sem stimmel és gyárilag nem tudok róla hogy 3 hengeres motorral kiadtak volna ilyen Ligiert.
Rossz linket szúrtam be , ezt volt a tényleges a szándékaim szerint -- erre vonatkozott , hogy a mopedautó mindig pörgeti a motorját , nem lehet alacsony fordulattal gyötörni :
Ez a kéthengeres lombimoci is alig fér el benne, ráadásul olyan nehéz, hogy ha nem húzzuk meg a rögzitőcsavarjait időnként képes kirázni magát a helyéről.
Na meg annak a 2.3L-nek is örülnénk sokan.Bár én halgassak,mert nekem egyszer annyi jött ki.Illetve 200km-re 4.6L. De akkor egyenletes sebességgel mentem szinte végig városon kívül.