Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tyu Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66711

Nem lenne baj, ha olvasni és értelmezni is megtanulnál.

 

"A guminyomással kapcsolatban legjobb betartani a gépjármű gyártójának utasításait, melyek  az autód használati útmutatójában olvashatók. Ezek az értékek téli és nyári gumikra egyaránt vonatkoznak."

 

A cikk leírja, hogy a hideg miatti nyomáscsökkenés kompenzálására ajánlják a +0.2 bart. Én hetente legalább egyszer megmérem a guminyomást nyáron is és télen is, mert tapasztalom a hőmérséklet által keltett ingadozást. Tehát csak annak kell a +0.2 bar, aki ősszel felfujatja és tavaszig le sem szarja, mint Te.

 

Magánügy és offtopok: sokáig szerettem a hozászólásaidat, de mostanában borzasztóan irritál a nagyképű és mindenkit kiosztó stílusod. 

Előzmény: Törölt nick (66710)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66710

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/081125b/

 

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/071109a/

 

http://gumibiznisz.hu/20100217/guminyomas-telen-lehet-02-barral-tobb/

 

de keress rá a neten, minden gumis, kereskedö és szerelö +0,2Bart ajánl, de biztosan téved mind és te tudod jól...

 

 

Előzmény: tyu (66709)
tyu Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66709

Nem értem miért írsz, írtok baromságokat.

A téli gumiba is pontosan olyan nyomás kell, mint a nyáriba - a kocsi gyártója által előírt érték. Nincs külön téli nyári gumi nyomás.

 

Egy előző hozzászóláshoz, a 2.8 baros nyomáshoz, amire azt írtátok, hogy felrobban tőle a Suzuki gumija:

1.3-as új Swift esetén a kocsira ragasztott matricán 2,3 bar guminyomás szerepel elől és hátul egyaránt, de ha többen utaznak csomagokkal, akkor 2,5, illetve 2,8 bar nyomás az előírt érték! Ha valakit érdekel, az első ajtó oszlopon van a matrica.

Előzmény: Törölt nick (66690)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66708

Nem ismerem öt személyesen, de ilyen esetekben sokszor a cigire telik, meg kocsmázásra is, meg nagy felnire, meg autóhifire, meg szárnyra, meg stb....meg Iphone-ra, meg, meg, meg....

Persze lehet, hogy nála ez nem így van, csak hasonló esetet már hallottam én is többször...

Előzmény: süger (66705)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66707

"Én meg azt hallottam, hogy sok gyárban azonosos alapanyagból mennek az eltérő márkák."

 

Ez igaz lehet, de nem egy premium márka és egy nevenincs között, mint ahogy a Daciaban sem Mercedes alkatrészek vannak, hanem csak Renault...

Goodyear és a Dunlop egy cég, náluk elhinném, ha a keverék hasonló lenne. De a leányainál (Fulda, Debica, Sava) nem, mert akkor hasonlóan kellene szerepelniük a teszteken is.

 

 A képességeink nagy részét szerezzük életünk során. Tanulással és gyakorlással pedig majdhogynem végtelenül fejleszthetök. Minden ember elött ezernyi út áll, te döntesz melyiken indulsz el, te tüzöd ki a céljaid...de ez nem a topik témája....

Előzmény: kkn (66704)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66706

Na ez az igazi fillérbaszósság, amikor tovább paskolod a szart! Gyárthatsz elméleteket az igazad bizonygatására, de ettöl nem leszel nagyobb hidd el!

 

Ha valakinek régebbi autója van, akkor fokozottan igaz az, hogy nagyon fontos a jó gumi és fék! Pont azért amit írtál! És senki nem beszélt semmiféle betiltásról (rajtad kívül), csak arról, hogy mi a fontos és mi nem....

 

Felöelem járhatsz öreg autóval, rakj rá kínai tescos gumit, de ne akard megmagyarázni, hogy ettöl te istenkirály vagy.

Előzmény: kkn (66703)
süger Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66705

Áljon meg a menet!

Azt írtad,autóimra,és anyám autóját is te tartod karba,és ezért nem jut jobb,illetve drágább,megbízhatóbb kategóriájú gumikra.

Gyüjtést ne rendezzünk részedre?

 

Talán passzoljál el pár darab autódat,és lessz lóvéd rendes gumikra.

Előzmény: kkn (66704)
kkn Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66704

Én meg azt hallottam, hogy sok gyárban azonosos alapanyagból mennek az eltérő márkák. Ezt tényleg akkor tudnám kideríteni, ha látnám ezeket ott helyben.

 

Amúgy a képességek szerintem a szerencsének köszönhetőek, senmi sem tehet arról, mivel születik. Én végigtanultam az iskoláimat. A Suzukinál is becsülettel, legjobb tudásom szerint lehúztam a 16 évemet, ennek köszönhetem a mostani állásomat ( bár van pár kolléga, aki közel nem tud annyit, amennyit kellene, de itt van ), és pénzben ennyire futotta. Pedig már itt is szerencsésnek mondhatom magamat, mert ezeken a helyeken mások sokkal rosszabbul jártak.

 

Anyagi lehetőségeimhez mérten megvettem az új gumikat az autóimra, anyám autójára, amivel járok, évek óta külön garnitúrám van felniből nyárira-télire, azokat sem volt könnyű nekem összehozni. Cseréltetem bennük, amit kell, néha erőmön felül, mert sokszor minden pénzem a kocsikba ment. De, hogy azért gondatlan vagyok, meg felelőtlen, és sóher, mert 12-15E forintos új gumikra van pénzem, ez nekem magas.

Előzmény: Törölt nick (66685)
kkn Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66703

Akkor egy másik irányból megközelítve a témát. Anno már a tesztpályán észrevettük, hogy az akkor újabb Swift mennyivel jobban fékez az Ignisnél. Szerintem legalább akkora különbség, mint új gumi, használt gumi, vagy gagyi gumik között. Ilyen alapon tiltsunk ki az utakról minden fillérbaszó régi autóval járót, mert a nyomorult, ha még meg is venné a legújabb gumit, amire nem telik neki, akkor sem tudna akkora fékúton megéllni mint közepes gumin eg yújabb konstrukció. A még gyengébb fékű régi Swiftesek meg egyenesen életveszélyt jelentenek a magatokfajta felelősségteljes autósokra. Hiszen eleve konstrukcióból adódóan gyengébb fékhatású autókkal ki mernek menni az útra. Egyéb típusokról, öregebb autókról nem szólva. Akik lehet, hogy megvesznek mindent, ami kell az autóra, cserélnek olajat, fékbetétet.stb.

Az elhanyagolt műszaki állapotú autókról nem is szólva.

Úgyhogy egy skálán szerintetek csak a nagyon márkás, Michelint, Pirellit vásárló autósok azok, akik felelősségteljesnek mondthatóak, a többi 70-80% mind közveszélyes felelőtlen tulaj.

Mi, akik összekuporgatunk egy alsó-középkategóriás gumira, már szánalmas önámítók vagyunk.

Előzmény: D-Z (66683)
Meister Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66702

Vagy simán lopott... :-)

Előzmény: Törölt nick (66701)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66701

A használlt gumik biztosan jó vételek lennének, amennyiben tényleg 80-90%-osak. de gyanitom ami ilyen, az vagy nagyon öreg, vagy defektes volt és javított, vagy netalántán szálszakadt...

(Olyat is hallaottam, hogy a nagyon összetört autókról szokták levenni és eladni, mert azt egy valamit magára adó szerviz sem tesz fel többet egy autóra sem, mert fennáll a szerkezeti sérülés veszélye)

Előzmény: Törölt nick (66700)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66700

Eddigi autós pályafutásom alatt egyszer vettem egy garnitura Matador téli gumit. 2002-es Swiftre (könnyü kis kocsi).

Mentem vele a pályán télen, egyszer csak nekiállt rázni. Megálltam, csavarok meg vannak húzva, centírozó súlyok megvannak. Megyek tovább, ugyan az. Kiálltam újra, guminyomás ellenörzés, volt minimális eltérés, korrigáltam. Megyek tovább, még mindig ráz. Kiálltam újra , disztárcsákat levettem, hátha hó van mögötte és az üt. Maradt a hiba.

 

Késöbb elmentem gumishoz. Kicentírozás rendben. Miután a pörgetésböl lassult le a kerék, már láttuk is a hibát. Tojás alakú volt a gumi. Végigpróbáltuk mindet, kettö tojás volt egy meg oldalirányba kóválygott. Ment a 90%-os gumi a kukába és került rá négy Michelin, ami végig jól szolgált!

 

Azóta a gumin soha nem spórolok.

Előzmény: kajti11 (66699)
kajti11 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66699

hát ja

Előzmény: Törölt nick (66698)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66698

Vagy ha már spórol, akkor mondja azt, hogy csóróság van, de ne azt, hogy nevenincs gumit vesz, mert az is jó, vagy használtat, mert a svájciak álmatlan éjszakákon fetrengenek az ágyukban, ha nem küldhetik el keleteurópába az 5-6 hónapot használlt gumijukat :-)

 

Lehet az ember csóró úgy is, hogy nem akarja megmagyarázni azt, hogy tulajdonképpen ö nem csóró, csak nagyon nagyon okos...

Előzmény: kajti11 (66697)
kajti11 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66697

Az egészben az a szomorú mint ahogy írtátok: nem csak a saját kárára spórol hanem mások kárára esetleg testi épségére.

 

 

Előzmény: kajti11 (66696)
kajti11 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66696

Sziasztok!

 

Tehát az alaptézis a következő: Adott egy csoró BMW-s aki nagy nyomorába bemegy a tecsoba és megveszi az alsó kategóriás abroncsot azon az áron amiért neten keresztül középkategóriásat venne.

Tehát a tecsóba a trabantosok (bocsi) elvegyülve megveszi, majd ócsón egy haverja felrakja szegénynek. Ezzel nincs is baj, hiszen ha tudunk mi is segíthetnénk neki hiszen bajban van.

 

Nomármost ez a szerencsétlen megtankol a verdájába ozt kimegy mivel benne ül a kocsiba elfelejti azt az alantos érzést, hogy csóró és csak azt a gumit tudta megvenni amit a kolléga írt 15 éve sláger volt a gazdag trabantosok (nekem is volt) körében, meglátja a bmw jelet a kormányon , hisz ez egy bmw toljuk neki hiszen hallhatatlan ez az autó (kereket mög nem látja belülről) amikor meg letol az útról egy családot ott pityereg az árok és a frankó gumija mellett .

 

Nehogy má sajnálatot érezzek azért mert valaki megvesz egy 8 millás autót használtan 2 milláért és összeesik amikor az alkatrészt (pl. gumit) nem trabant árán mérik basszuskulcs az arányba van az autó eredeti árával, vagy használtat kell venni abból is, de vállalni kell annak rizikóit következményeit.

 

De a gumin spórolni akkor járjon busszal, vagy trabanttal amin egy henger kihagy.

MOGYORÓ1 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66695

szuuuuszáááá, szuuuuszááááá...:)))))))))))))))

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66694

Értem, ezek szerint a Svájciak hülyék...

Én eddig máshogy tudtam, gondoltam, de a jelek szerint tévedtem...

Előzmény: Gaben. (66693)
Gaben. Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66693

Ezt most hagyjuk szerintem mert parttalan vita lenne. A forrásom nem csak egy gumis. Annál jobb a kapcsolat. 

Mint írtam, Svájcból hozza őket. Ami nem Ausztria. 

 

G

Előzmény: Törölt nick (66692)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66692

Én nyugaton élek 10 éve, nem is szar környéken, nem is vagyok csóró, de még soha senkitöl nem láttam vagy hallottam volna, hogy ledob egy 80-90%-os gumit. Sokan a télit is nullára koptatják egy nyár alatt, de nem dobják el még 4mm alatt sem.

 

Nem tudom honnan szereznek ilyen gumikat, de van rá pár tippem. Ez ugyan olyan átverés mint a behozott keveset futott középkategóriás autók...

Előzmény: Gaben. (66691)
Gaben. Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66691

Sziasztok,

 

régen nem jártam erre és éppen a közepébe estem a gumi témának.

 

Azért szerintem itt sem fekete és fehér minden, ami a használt és új gumikat illeti.  

Amikor a Sportot megvettem 2008 októberében, akkor rögtön a vadiúj téligumis lemezfelnis szettel hoztam el a szalonból. Nem a legdrágább de nem is a legolcsóbb verziót választottam. 100e volt a komlett garnitúra. 

 

A Swiftben most van 50 ezer km, és a nyári 195/45 17-es gumik még nagyon jó bőrben vannak. Idén, 2 nappal a tervezett téligumi csere elött belementem egy éles járdaszegélybe szinte gurulási sebességgel. Kiszakadt az oldafal. Ehelyett eszem ágában sincs új gumit venni. Gyönyörű használt darabok vannak ebben a méretben, hasonló kopással. A következő 1-2 évre tökéletes lesz. 

 

A másik autó a családban egy egyterű. Nem túl nagy teljesítménnyel, de nagy súllyal. A gumimérete 225/50 R17 XL. Ez a kategória a nem prémiumban is újonnan 40-50 ezer Ft körül van/ db. Az autó ér 2 milliót. Nem fogok rá gumit 200 ezerért venni, miközben Svájcból kapok olyan 80-90%-os garnitúrát ami elsőre csak azért nem tűnik újnak mert nincs rajta szőr és papírfecni. Mindezt harmad áron, számlával. Ha nem 6 évente hanem 3-4 évente kell ezeket cserélgetnem, akkor is gyorsan kiszámítható hogy megéri.

Erről a helyről veszem kb 10 éve minden használt gumimat.

Ezt csak azért írtam le, mert nem csak a részingbazáros, Bivalycsanád alsói, 32 éves Ford Sierráról levett tükör radiálok lehetnek hasznélt gumik.

 

Az pedig nem kérdés hogy kell a téli-nyári garnitúra külön felnin, ha csak egy mód van rá.

 

Üdv,

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66690

A téli gumiba normális esetben 0,2Bar nyomással több kell mint a nyáriba. Amúgy természetesen nekem is nyári és téli is külön felnin van.

Előzmény: süger (66689)
süger Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66689

Hogy ki a fillérbaszó,azt nemtudom. De egy biztos. Nekem külön felnin van a téli,és nyári garnitúra. A nyári még eredeti Continental,amivel 2,4bar.ral járok. A téli Pirelli 2,3bar ral.

A szekérben meg 95e van. azt mondta a műszekis,hogy bőven ráér mág fékpofa-féktárcsa cserével. Csak azért írom,mert sokunk könnyüfémfelni,de annyi nincs,hogy 2 garnitúrája legyen. Cserélgeti a gumit a felnin. Az sem jó.

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66688

A fillérbaszás attól fillérbaszás, hogy ha a delikvens meg akarja magyarázni, hogy amit ö csinál az úgy igazából jó dolog is, nem csak a kényszer szüli...

 

Ha valaki csak annyit mond, hogy nem telik rá, azt el lehet fogadni, de ha mag akarja magyarázni, azt nem....

 

 

Előzmény: Törölt nick (66687)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66687

Bocs, hogy beleugatok, de, ezt írod:

 

"Te szerencsés helyzetben vagy, hogy van rá pénzed, hogy áldozz erre.

A helyzetem bár bizonyára kis részt a szerencsének is köszönhetö, de leginkább a tudásnak, képességeknek és szorgalomnak köszönhetö..."

Alapvetően téligumi kérdésben igazat adok, viszont itthon Magyarországon is rengeteg tehetséges, szorgalmas nagy tudással rendelkező ember van, mégsem futja új gumira ( bár én is ennek a híve vagyok és azt is vásároltam). Ettől még nem kellene a "fillérbaszó" dehonesztáló megjezést tenned. Tudomásul kéne venni a külföüldön dolgozó márkatársaknak, hogy nektek sokkal több mindenre futja, mint nekünk. Csak ez a megjegyzésem lenne...

Előzmény: Törölt nick (66685)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66686

"akinek 5-6 évente nincs 3 telitanknyi pénze egy garnitúra gumira az ne autózzon,"

 

Pontosan. Autóra van, benzinre van. Hifire, meg egyéb tuning szarokra van, cigire meg kocsmázni van, de új, normális gumira meg majd senkinek sincs pénze? érdekes....

 

Ha 17.000Ft egy gumi, akkor 68.000 egy garnitura.

Kibír átlagosan 40.000km-t (szigoruan csak télen használva többet is.).

1,7 Ft/km.

Ha nem nyomod úgy a gázt és 0,4L/100km üzemanyagspórolást tudsz elérni, akkor meg is spóroltad az árát...

Előzmény: D-Z (66683)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66685

Nem az a gond, ha valakinek nincs pénze, hanem az ha megmagyarázza, hogy tulajdonképpen a fillérbaszás jó.

Mert amiket írtál, azt szerintem magad sem hiszed el, csak önigazolásféle lehet.

 

Egy új gumi mindig jobb egy használt guminál. Ez az alap szerintem.

Ezt szerintem senki sem vitatta. Ezért nem veszek, nem is vettem soha használt gumit, még a Trabantos korszakomban sem.

 

Az autós társadalom jelentős hányada nem vesz új gumit. Ezt meg tudomásul kell venni.

És ez mit bizonyít? Mert sok a fillérbaszó, akkor az egyenesen arányosan jó dolog is?

 

Te szerencsés helyzetben vagy, hogy van rá pénzed, hogy áldozz erre.

A helyzetem bár bizonyára kis részt a szerencsének is köszönhetö, de leginkább a tudásnak, képességeknek és szorgalomnak köszönhetö...

 

Amúgy mára az összes régen lenézett ex-szoci gyártó neves márkák kezében van. Mostanság a régi mintáikat adják el ezen nevek alatt.

A tulajdonlás kérdése igaz lehet, de a többi badarság. Én még nem láttam Sava, Barum, Debica, stb gumit olyan mintával, mint a nagy tesztgyöztes gumik mintája volt akár tíz évvel ezelött is. Az anyaguk, ami igazán fontos, az meg teljesen más. A minta max hóban számíthat valamit, a száraz, vagy nedves hideg aszfalton az anyag a döntö...

 

Szóval az a Debica nem azt nyújtja, mint a te mostani csúcs gumid, de azt tudja, mint jópár éve a legjobb gumi,

Ezt te el is hiszed????

 

A téli gumi különbenis csak addig számít téliguminak, amíg nem csökken a profilmélysége 4mm alá. Az meg kb 60%-os korában van. 70-80%-os gumit meg még itt nyugaton sem dob le senki....max ha szálszakadt, vagy zajos, vagy elöregedett és rideg...

Előzmény: kkn (66682)
D-Z Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66684

A hétvégén kicseréltük az ültetett sport rugókat a gyárira, nálam sehol egy rozsdafolt hálistennek. 2006 áprilisi gyártás, közel 190.000km-el. Csak tető alatt van, de nem zárt garázsban.

Előzmény: zlota (66578)
D-Z Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66683

De az is lehet, hogy a 7 éves márkás használtgumi hamarabb megáll, mint az új Debica...

 

Én meg azt mondom, akinek 5-6 évente nincs 3 telitanknyi pénze egy garnitúra gumira az ne autózzon, mert ha nem bír megállni az óccó gumiján és belémjön még a tetőt is ráhatogatom a spórolós fejére. 185/60 R15 GoodYear UG8 16.990Ft volt darabja tavaly a szezon elején... És ez volt a tesztgyőztes. Ergo 12-14k/db áron is remek gumikat lehetett venni, jobbat mint a debica...

 

"2011. október 8. 19:24 írta, <info@automax.hu>:

Tisztelt Vásárlónk!
Ön az alábbi terméket rendelte meg áruházunkból:
---------------------------------------------
Gyártó: GOODYEAR
Típus: UG8
Méret: 185/60 R 15
Megjegyzés: 84 T (Személyautó - téli gumi )
Auto: Suzuki / Swift (2005-2010)
Ár: 16990
DB: 4
Szállítás: Személyesen veszem át, szerelést is kérek -"

 

 

 

Pont egy ilyen filléreskedő tört össze a 3 hónapos autómmal, 4 éves kombi astrán vadiúj eurotec gumikkal. Előttem megállt egy csaj, mert megijedt, hogy nem fér el szemből a kamion a Kozma utcánál, én megálltam mögötte vagy 20 centivel. Aztán jött a spórolós hősünk és összetolt mindkettőnket, mert 40-ről nem bírt megállni. A rendőr csodálkozott mitől ekkora a fékút, mikor a mögötte jövő simán megállt?

Előzmény: kkn (66682)
kkn Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66682

Már bocs, de nekem 20-40E forint nem fillér. Jó lenne, ha nem az lenne, az autómba is belefolyt majndem 1 milla 3 év alatt, mert ahol lehetett, nem a legolcsóbb alkatrészt vettem meg, hanem középkategóriásat, vagy az elérhető legjobbat, vagy gyárit, mert más nem volt. Nekem már 50-60E a szettért is elég sok, és valahogyan kinyögtem, de 20E db-onkénti gumikra nem telik. De legyen, akkor fillérbaszó vagyok, hehehe....

Előzmény: Törölt nick (66681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!