A közlekedési stílus itt is kaotikus. :-) Többször volt, hogy akartunk lekanyarodni a főúrtól balra. Balról a part felől ipszilon formában ágazott be a főútba a mellékút. Kétszer volt, hogy az ipszilon másik szárán lövvelt ki valaki (neki balra), tehát azon, amin normálisan a behajtók mennek arra. Ha valaki éppen jött volna szemből, frontális ütközés lett volna.
Az "autópályán" csak olyan kiálló van, ahol nincs lassító és gyorsító sáv, padlófék majd padlógáz, ha oda ki akarsz állni....
Írtam két összefoglalót a fontosabb dolgokról, első és második, ha érdekel.
Köszi szépen.Szűkült a kör és valószínűleg Villasimius és Alghero között fogunk dönteni. Nem is baj,hogy nem Ibiza. Nem olyan jellegű nyaralásra megyünk,csak azért írtam,mert szeretnénk azért ha lennének éttermek ahová esténként be lehet ülni. Szerintünk jó,ha van élet az utcákon,úgy az igazi :)
Autóbérléssel kapcsolatosan vannak valakinek negatív élménye...Gondolok itt arra,hogy jártunk már pár helyen,ahol kaotikus volt a helyiek közlekedési stílusa :)
Alghero jó választás 2-3 napra, de ha igazán szép partok érdekelnek akkor ne hagyjátok ki a Porto Cervo és San Theodoro közti részt! Itt tudom ajánlani a Hotel Bonsait, a vásosban vannak jó kis éttermek, bárok, de azért nem egy Ibiza... (ez a sziget nem erről szól) illetve Posto San Paoloban a Hotel Castello di Tavolara, hangulatos kis hely. Ha délre mennétek akkor meg Villasimius.
Igen, ott sajnos biztos, hogy a turisták dobálják el.
Az is igaz, hogy egy darab kukát nem láttam, csak is a büfénél, de ez nem ment fel senkit a szemetelés alól, ha kocsival-ha busszal van, vigye magával és majd kidobja ott ahol van szemetes (mi is így tettünk).
De semmiképp se értem az ilyen ember lelkivilágát, ott van abban a gyönyörű környezetben, honnan jut eszébe, hogy oda dobja el kuka híján?
Kösz a beszámolót, nagyon jó képekkel és jó volt emlékezni a júniusban látottakra.
Meg is jegyzem, látszik az idegenforgalom, turisták hatása, mikor mi voltunk pl. a Capo Caccia-n még egyáltalán nem volt szemetes az út és a környék se.
Már lassan egy hónapja hazaértünk a szigetről, de az élmények még mindig frissek, így itt egy szubjektív beszámoló.
Nászutunkra indultunk szeptember 15-én hajnalban Budapestről, Alitaliaval, római átszállással, Cagliariba. Kb. júliusban foglaltuk le a repülőjegyet, 2 főnek, 10 napra, oda-vissza 140.000 Ft-ra jött ki, ami szerintem abszolút barátságos ár a fapadosokhoz képest, főleg, ha figyelembe vesszük a következőket is:
- végig tranzitban maradtunk, nem volt gond ki és vissza checkolással, nem volt gondunk a bőröndökre sem.
- végig védve voltunk esetleges járatkésés ellen, a bőröndök pedig az elkeveredés ellen
- Rómából Cagliariba 1,5 várakozás volt, hazafelé 50 perc a két gép között - nem volt időrabló 5-6 órás várakozás
(- a gépen frissítőket szolgáltak fel)
A járatot a skyscanner-en foglaltuk le.
Szállásunk végig Cagliari-ban volt, a B&B Le Pavoncelle-ben, amit a booking.com-on foglaltunk le. 10 éjszaka reggelivel 600 euró volt. A házigazdák végtelenül kedvesek voltak, minden reggel meglepetéssel készültek a reggelihez, végig segítettek, bármilyen probléma, kérdés merült fel. Maga a szállás a belvárostól pár percre, egy csodálatos park mellett található. A szobák tiszták, igényesen berendezettek.
Hogy a szigeten normálisan tudjunk közlekedni, és ne kelljen hülye buszmenetrendeket figyelni, meg imádkozni a buszsofőrök pontatlanságán, autót béreltünk, még itthonról az arguscarhire.com-on keresztül, az indulás előtt egy héttel. A Dollars kölcsönzőtől kaptunk egy 3 hónapos, 6.200 km-t futott Fiat Pandát, 45.000 Ft-ért 10 napra - szerintem egészen baráti összeg.
Az időjárás mindvégig szuper volt, 32 fok, a tenger selymesen meleg, folyamatos tengeri szellő.
Cagliariról elmondható, hogy bámulatos főváros, annak minden előnyével és hátrányával. Természetesen vannak elhanyagolt kerületei, de vannak igényesen felújított, vagy éppen modern városrészei. 2 napot töltöttünk azzal, hogy a nevezetességeit bejárjuk, de nem jutott mindenre időnk. Tengerpartja, a Poetto hosszan húzódik el, és talán a szeptemberi időpontnak volt köszönhető, hogy sosem volt zsúfolt.
Mi 10 nap alatt közel 1.400 km-t mentünk a szigeten, minden nap más tengeröblöt fedeztünk fel. Tényleg igaz az, hogy ahol megtetszik, ott megállsz, lezárod a kocsit, letipegsz a partra, és csobbansz a habokban. Számunkra a legcsodálatosabb tengeröblök ezek voltak:
- Cala Domestica
- Masua
- Chia
- Costa Rei
- Cala Sinzias
Minden napunkat próbáltuk úgy beosztani, hogy bőséges reggelit követően bevásároltunk ebédre (általában Carrefour-ban, vagy helyi kisboltban) sonkát, sajtot, olivát, kenyeret, gyümölcsöt, stb. Ezeket bepakoltuk a hűtőtáskába, melyet a szálláshelyről kaptunk kölcsön, majd 10-14 óra között valamilyen kultúrprogram (pl Iglesias, Nora, Villasimius, Cagliari...), aztán estig ejtőzés a tengerparton. Este vacsi étteremben (19-20 között nyitnak). A vendéglői árak változatosak, de lehet találni olcsó helyeket. Pizza 4,5-9 euró között, akkora adag, hogy egyszerre nem lehet megenni. Eszméletlen ízek, különleges sajtok, sonkák...
A sziesztával sosem volt gondunk, igazodtunk a helyiekhez.
A szárd emberek eszméletlen vendégszeretőek, barátságosak. Semmilyen negatív tapasztalatunk nincs velük kapcsolatban, kérés nélkül jöttek segíteni számtalan alkalommal, amikor elkezdtünk a térképet forgatni a kezünkben.
A 10 nap alatt bejártuk a sziget déli részét, viszont az biztos, hogy sosem unatkoztunk, és még így is ki kellett hagynunk sok mindent. Szerintem ne úgy tervezzetek, hogy 4 nap délen, 4 nap északon, mert kevés lesz. Nyugodtan töltsetek délen (vagy északon) 10 napot, higgyétek el, szükség lesz rá. A szerpentinek miatt az 50-60 km-es távolságokat is 1-1,5 óra alatt lehet teljesíteni (persze lehet gyorsabban haladni az alagutakkal kiegészített belső autóutakkal, de nem érdemes, a látvány miatt).
Ha van még kérdés - és ha tudok, szívesen segítek.
Furcsa kérés, de ha esetleg valaki még mostanában megy és egyébkén pesti és visszafelé befér egy Szardinia-térképes törölköző, akkor vevő lennék rá.
Utolsó darab volt amit láttam (8 euró), azt meg nem vettem ki, eléggé ki volt fakulva.
Egyébként a sziget teljesen jó, tudom ajánlani, soha nem mennék vissza, de erről csak az Easyjet tehet, jelenleg +80.000-be és három napomba fáj a 10-ei sztrájkjuk.
Nincs mit. Én a Da Claudio B and B-ben laktam, mert nekem az volt árban és helyileg jó.
Az közel van a Maria Pia beach-hez, ahova többször elsétáltam. Utoljára továbbmentem még és láttam, hogy egyik oldalon a fenyőerdő, az út két szélén olyan legyezőpálmák amilyeneket még nem láttam (pedig láttam már sokat), és ki volt téve a hotel neve. No mondom nekik csak át kell menni az úton és a beachen vannak, miközben arra tiszta zöld már minden.
Én is 30 m-re voltam a beach-től, de annyira nem szép mint a MP.
A Tripadvisor-on jókat írnak a hotelről, Te hol nézted a véleményeket?
Nekem Alghero jó választás volt, mert egyedül voltam és nem volt autóm. Ha ketten vannak többféle szállás szóba jöhet, ha autó van még többféle.
Nekem a tömegközlekedést kell nézni, hogy az legyen, hisz mozogni szeretek.
Algheroban élet is van, esténként 8-kor mindenki vonult a Promenadon az óváros felé.
Biztos sok szórakozóhely van ott. Ahol én voltam ott egész jól aludtam, azt hittem nincs is élet, vége a szezonnak, hát minden éjjel 12-kor beindult a zene a közeli clubban, discoban. Éjfélig ittak az emberek, csend volt utána meg táncoltak biztos.
Megnéztem a Maria Pia beach fotóit,tényleg nagyon szép ez a rész. Mi általában ugyanazon az oldalon foglalunk szállást,meg is néztem a hotelt amit mondtál. A szobák egész jók,de sajnos az értékelés nem a legjobb. A barátaink egy törökországi utazás során egyszer kissé kellemetlenül jártak,úgyhogy azóta biztosra megyünk szállás ügyben. Inkább legyen kicsit drágább,de ne legyen panasz rá. Amúgy nálunk is Alghero az egyik célpont, csak még nem biztos,mert azt nem tudjuk eldönteni,hogy a déli vagy az északi részre menjünk.
Mindenképp szeretnénk látni az igazi helyi életet is,nem vagyunk hotelben ülős típusok.
Alghero, ahol én voltam, mivel oda egyszerű is elmenni. De ha vastag a pénztárcád és a high society része akarsz lenni akkor a Smaragd part.
Én most jöttem onnan, de volt egy Hotel Oazis nevű szálloda, ahova bizony elmennék megint. A Maria Pia beach mellett van, az út másik oldalán, hatalmas, nagyon vastag pálmafák vannak az út szélén. Meg is nézem jó-e a hotel, mert azt nem tudom.
Jövő júliusban készülünk a barátainkkal Szardíniára. Olvastuk,hogy Szardínián is gyönyörű fehér homokos tengerpart és türkiz tenger fogadja az oda érkezőket. Igazából ezért esett a választásunk Szardíniára. Tudtok esetleg tippet adni,hogy melyik város,vagy rész a legszebb. Fontos lenne még,hogy legyenek élet is a városban, éttermek kisebb bárok:)
Nos a folyóügyeket le lehetett volna rendezni a sziklamélyedésben és a tenger között ahol senki nincs és senki be nem lát. Kár, hogy nem mentetek el, én többször visszamentem oda, pedig messzebb laktam tőle mint Ti. Van egy kis étterem ott, biztos van WC-je is, de akkor be volt zárva mikor ott voltam. Én úgy voltam vele, ha már egy csomó sziklás partra nem juthattam el a szigeten legalább ezt nézzem.
Vettem egy szardíniazászlós hátiszatyrot, minden nap emlékeztet a szép nyaralásra, mert ott lóg a fogason. Meg pár mást is ami emlékeztet Szardíniára míg élek.
Kulisszatitok következik: a benyúló hotelig jutottunk el, illetve addig, mikor pont elkezd emelkedni az út, mikor is az útitársra rájöttek a folyóügyek, így megoldást keresve inkább visszafordultunk.
Tervben volt, hogy az ügy elintézése után visszamegyünk, de aztán eltérültünk másfelé és így a végén kimaradt a kilátó meglátogatása.
Megnéztem nagyon jól összeállítottad és nagyon jók a fotók. Én még le sem tudtam tölteni a képeim és meg sem gyógyultam, de remélem ez nem tart sokáig. Jó kis séta volt Fertiliáig elmenni, jól tettétek egyébként, jobb mint feküdni a homokon, ami már hűvösebb.
Nem látok fotót Alghero másik széléről.
A tengerbe kinyúló luxushotel után még jó pár szép hotel van, amik előtt van az a kilátó székekkel, onnan valami csodás a kilátás, főleg délelőtt. Ott sziklás a part, érintetlen.
Szerintem is tisztább Szardínia mint a legtöbb hely Olaszországban, hisz a nagyipar elkerülte mindig, elmaradott vidék volt amíg a turizmus fel nem kapta a Smaragd part megvásárlását követően. Legszennyezettebb olasz vidék Campania, most is ott áll a szemét a nápolyi országutakon és egyes Nápoly közeli helyek rettenetesek ilyen szempontból.
Igen, a reptér mellett én is észrevettem azonnal azt a telepet, én nem vadkempingnek nevezném, hanem nyomortanyának, ahogy Aldilá leírta.
A kutyaürülékre nincsenek nylonzacskók és kukák, ezt említettem már, hogy nem szedik fel.
Érdekes módon annyira kiöltöznek a helyiek még kutyasétáltatásra is, hogy ilyenre nem emlékszem, nem volt ilyen szembetűnő sehol. Az esti séta a promenadon úgy néz ki mint valami népünnepély. Meg lehet ismerni a helyieket, az látszik, kis csoportokban vannak, beszélgetnek, üdvözlik egymást. A turista, főleg ha kézipogyó korlátozza a ruhatárát nem tud olyan csinos lenni, mint ők.