Nekem is eltünedezett a vizem.Nem láttam semmi nyomát a víznek.Aztán a szerelőm megnézte.A motor hátulján lévő műanyag vízcső volt elrepedve.Pont a kipufogóra folyt és elpárolgott.Igaz nekem C20 NE van.Nem tudom neked,hol milyen csövek mennek.
Ki segitségre lenne szükségem: A birtokomban van 2 db OPEL ASTRA szervizkonyv a F astrákhoz, de a tulajdonomban levő F Astra NINCSEN bennük!!
Az autó az X14XE 1,4 es 16 szlepes ECOTEC motorral van szerelve, de a szerviz leirásokban ezzel az évjárattal (1995) ECOTEC motor illetve ez a motorkód még megemlitve sincsen. A könyv csak annyit közöl hogy 1991 szeptember től tartalmazza az autót a könyvet 1996 ban adták ki. tehát elvileg addig lehetnének benne a verziók. Megkerestem a kiadó- forditó céget, de sajnos a foditást végző bácsi sajnos mostanába elhunyt.
A jármü 1995. decemberi gyártás, egyesek szerint ekkor már nem volt a régi motor és azt az ECOTEC motort tették bele amit 96 tól már több féle Astrába (PL a G ASTRÁBA) szereltek, Szó ami szó, a szerviz leirásokban levő tucatnyi elektromos kapcsolásri rajzból egyszerüen kiválaszthatatlan hogy melyik auitó az enyém. Kérdésem: tud-e valaki olyan leirásról amiben az ASTRA F 1,4 16 szlepes ECOTEC motoros változatot lehet megtalálni. Több órai tanulmányozás után arra jutottam hogy az egyes elektromos dolgok azonosak vagy nagyon hasonlóak a különféle változatokban, de semmiképpen sem azonosak.
Szeretném elkerülni a többhetes kinlódást , ezért keresek "eredeti"(nek tünő) leirást.
A másik gondom ! ezt az autót decemberben vettem, azóta kkb 1000 km t mentem, de az utolsó 3 hétben kb 2x2 liter hütőfolyadékot evett meg az autó, sehol egy csepp vizet nem lehet találni sem a motortérben sem az autó alatt, de a hütőfolyadék erősen fogy. a motor hőfoka valahol kissé a 90fok felett van, és ha megvárom mig kihül a motor akkor is igen jelentős nyomás van a tágulási tartályban.(óvatos nyitást követően is)
Kérek javaslatot- tippet kinek mi a véleménye a vizfogyasztásról.
Köszönöm a választ! Végülis a hűtővíz most télen nem is nagyon csökkent majd figyelni fogom a nyáron. Az olaj habosodás pedig csak most van amióta új sapkát vagy kupakot vettem a motorolaj beöntő nyíláshoz, mert a régivel kicsit szivárgott ki az olaj, de gondolom ettől a pára is kitudott jönni így azért nem habosodott, majd úgyis olajcsere esedékes és más fajtát fogok most venni, jelenleg Castrol Magnatec 10W40-es van benne. Korábban az volt amit az Opel szervízbe beletettek de arra is azt mondták mások, hogy az a legrosszabb olaj, mert ott nagyon ócska van, na hát akkor most legyen okos az ember mit is tegyen. Ja és nyáron nem fog habosodni annyira az olaj mert akkor nem olyan nagy a hőingadozás.
No ha valaki azért van egy csodás szerelője és tud erre valami okosat mondani akkor szívesen veszem!
Az első olajcserénél én is láttam, hogy "habos" az olaj, de a szerelőm azt mondta ez így rendben van...utána már nem volt ilyen gond. Nálam a víz nem csökken.
Nekem is gondom van a hűtővíz kiegyenlítő tartályból időnként csökken a víz. Néznem kell, hogy ja csökken akkor utána kell töltsek. A motorolaj beöntő sapka alatt pedig habos az olaj. Hengerfej hibára gyanakodnak. De van olyan szerelő aki azt mondja ez nem hiba, hogy habosodik az olaj hiszen a pára nem tud kimenni a sapka alól és ez nem gond. Opel Astra G 1.4-es Twinport van 2005ös kiadás. Vittem már több szerelőhöz és hát mindenki mást mond-kellene egy olyan szerelő aki ezt biztosan megtudja mondani. Persze tudom ez Opel betegség!
Nekem ugyanez a hiba van. 2002-es G Astrám van. Decemberben jött elő. A 4. hengernél írt gyújtáshibát. Először gyertyákat cseréltünk, azzal jó volt pár napig, aztán trafóhidat cseréltünk, azzel ment egy hétig. Végül levettük a hengerfejet. El volt kokszolódva. Meg lett esztergálva, a szelepek is meg lettek csiszolva. Mindezek egy 100-asba fájtak. Karácsonyi ajándék letudva :) Minden jó volt egészen 1 hétel ezelőttig. Akkor megint elkezdte csinálni. Sőt most már alapjáraton van hogy leáll az autó. Eddig csak 2-3 ezres fordulat között kezdett el szarakodni. Most ott tartok hogy a héten viszem egy villamosságis szakihoz hátha valami okosat tud mondani. Amint kiderült valami, megírom ide is hátha segít.
Szeretném a segítségét kérni a következőben. Astra G '99-es évjáratú autóm alapjárata 775 fordulat, fényszóró, vagy fűtés 3-4-es fokozatánál ha megállok (pl.piros lámpánál) a fordulat leesik 550-re, 3-4 ingadozás után pedig visszaáll.Computerrel emelték az alapjáratot 875-re, de ez csak 80 fok felett működik,valamiért alatta megmaradt a 775. Így bemelegve is ingadozik,kb.700ig,de 1-2útán rögtön vissza áll.Próbára cserélve EGR, computer, alapjárati motor,pillangó kitisztítva.Generátor felújítva. Computer kiolvasás nem mutatott hibát.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni,abban bízván hogy ti hátha már megéltétek a problémát és találtatok megoldást! 2066-os opel astra 1.4 em van. Idöközönként amikor kedve van,a műszerfal kijelzőre kiteszi a motorjiba jelet,villog,és nem megy egy henger. Majd leállítom kb 1 percre,és nem rángat,megy a henger,a jel az ott van,vagy eltünik vagy nem. Egyszerűen nem tudom mi okozza ezt. A multkór Hódmezővásárhelyre mentem meg se nyikkant,tele csomi,5 ember. De pl este a Deákig nem bírja,mármint a pályán elöjön a jel,henger és paff,leállítom a lámpánál és minden ok. De persz volt olyan hogy a leállítás ellenére sem müködött a henger. De ez kb1szer volt. Tavaly cseréltettem gyertyát,gyári opel,zsír új,majd ugyanekkor kicseréltettem a központi eolsztot,azt a feketé. Kérem ha valaki tapasztalt ilyet és sikerült megoldani írja meg nekem,kérem. Utálom hogy van egy ilyen autóm és így kell beülnöm hogy na mikor,hol kezdi........ Nagyon szépen köszönöm
Nekem egy 2000-es évjáratú 1.4-es G Astra Caravanom van. Nálam ugyanez a gond. De az az érdekes, hogy akkor gyűlik fel sok víz, ha esik az eső. Azonban a gond akkor súlyosabb, ha álló helyzetben van az autó. Ez bizonyára hülyeségnek hangzik első hallásra de valóban ez van. Esőben, ha kinyitom az ajtót, látni, hogy a karosszérián lévő gumitömítés utastér felé eső részén áll a víz. Ha annyi gyűlik össze akkor az elkezd lecsorogni a padlóra. Én már kipróbáltam minden megoldást. Annak ellenére, hogy a gumitömítés sértetlen és rugalmas, hibátlan, nincs kikeményedve, mégis arra gyanakodtam, hogy az a rossz. Mielőtt új kédergumit vettem volna "százmilliókért" vízfestékkel bekentem körbe a kasznin lévő tömítést és rácsuktam az ajtót. Gondoltam, ahol nem tömít ott majd nem fogok festéket látni az ajtón. Azonban mindenhol megvolt a nyoma. OK, gondoltam, akkor ragasztok az ajtóra egy gumitömítést, és megnézem mit művel akkor. Mert így ugyebár bőven kell már tömítenie még akkor is ha valami elkerülte a figyelmemet. De semmi javulás nem mutatkozott. A víz ugyanúgy jött be. Következő lépésként, arra gyanakodtam, hogy az ajtókárpit mögül jön a víz és az ajtó belsején lecsorogva jut be. Kárpitot leszedtem, de az alatta lévő fólia, sértetlen volt. Kivéve a hangfalak helyét és furatait. Ezeket próbaképpen eltömítettem és figyeltem. De a vizet nem nagyon érdekelte, ugyanúgy folyt be. Szóval a mai napig rejtély, hogy miért folyik be esőben a víz. Ráadásul a rejtélyt tovább növeli, hogy csak azon az oldalon folyik be amerre az autó lejt. Tehát ha úgy parkolok, hogy a kocsi egy kissé balra lejt, akkor az utasülés padlója vizesedik. Ha a kocsi jobbra lejt, akkor a vezető oldalán gyűlik a víz. Röhej és idegbaj!
1992-es astra f-em van és olyan hibája van, hogy amikor felkapcsolom a volágítást, bekapcsolom a rádiót vagy használom az indexet, akkor menet közben leáll. 4 szerelőnél volt az autó, mindegyik mást mondott. Az egyik azt mondta, hogy motorvezérmű-egység hiba. Segítsetek!!!! Köszönöm, előre is.
Az OPELHEZ való külső torx hoz szükséges kulcsokat vásároltam egy sorozatot Budapesten a SZÖGKER Kft nél a Bp. XX., Jókai u és Tátra u sajrán kb 2000.-Ft ért, ebben a "racsni ára"nincsen benne, gondolom az van otthon (nekem volt) csak a dugókulcsok, de ha nekik nincsen éppen akkor a Bp.XXI. csepel Bajáki Ferenc u 27 sz alatt a YATO kereskedőnél is megkapod kb ugyanennyiért, megéri mert az OPELEK hez ez állandóan szükséges, A dugók egy része akisebben 3/8 collos a nagyobbak az 1/4 collos racsira valók.
segitségre voln a szükségem: ASTRA f x14xe MOTORKÓDU példány 150.000 km el, néhány napja erősen elkezdett melegedni a motorom, közel a 100 fokhoz, , néhány hete cseréltünk mindent amit előirnak, vezérlés teljes minden cserélendő alkatrész, vizpumpa, generátor szij és feszitője, az összes szürő, és az olaj, gyertya is. kiderült hogy a kb 500 km es FEBI vizpumpa rossz, ki lett cserélve, utána szép csendes lett a motor és normális a hőmérséklet, de ma rámszóltak hogy egy hengerem nem megy, belül a kocsiban csak annit észleltem hogy kissé erőtlenebb az autó és mintha rezonálna az autó is mega kormány a kezemben.
Aki rám szólt az szerint valamelyik hengerem nem megy. Kérdésem miként állapitanátok meg hogy melyik a hibás (?) henger. Glimlámpás , pl fáziskereső módszer kimutathatja hogy melyik henger ami nem megy vagy csak a gyertyakábel lehuzás alapján lehet megállapitani, hogymelyik nem megy. Nem szeretném feleslegesen szétszedni a motor boritást meg a kábelezést ha nem muszáj. Mi lehet még az oka ha egy henger nem megy? Köszönöm a válaszokat Tisztelettel: lacusska
mpi 2001 motor kod akk.olyan panaszom van rá,hogy hidegen ki ki hagy egy henger .hidegen az alapjárat nem megy fel csak 950 re nem tudom ez jo-e.elvitem szerelőhöz azt mondta hogy a negyedik hengerben gyujtás kimaradást irt ki a gép ,de nem jött rá hogy mi. a hibát nem birta törölni.ami cserélve volt gyertya gyári iridiumos.ki takaritoták a fojtó szelepet,benzin szürő,levegő szürő,olaj,gyertya kábel.van amikor hidegen sokáig jár alapjáraton megál egy henger,leálitom ujra inditom megy mind csak egyenetlen az alapjárat mintha ki ki hagya.melegen minden jo.mi lehet a hiba??????100000km van az autoba ez biztos.valaki el tudná-e válalni.kiskunfélegyháza közelébe. válaszotokat elöre is köszi.
megint volt szerelönél de az auto nem jo. csere gyujto trafo gyári gyertya kábel szett,befecskendezök ultrahangos tisztítása. kompresszio mérés 13 bár hiba 2 4 henger gyujtás kimaradás. rakok fel egy linket 1 km után hogy járt alapjáraton remélem valaki segít
ma voltam szerelőnél (kettőnél, mert ott volt nála egy másik is). Nem derült ki, hogy hol folyik el a hűtőfolyadék... A buborékolást is ellenőrizte, mégis azt mondta, hogy "nem hengerfejes" (miközben nézte a kiegyenlítő tartályt, nagy gázt adatott és hirtelen kikapcsoltatta a motort néhányszor). Kérdéseikre válaszoltam, miszerint nem párásodik az utastér abnormálisan és nem érzek fura, édeskés szagot fűtéskor. Az olajpálcán nem vettek észre hűtővizet, csak az olajbetöltő kupakján látott fehéres kicsaspódásra csóválták a fejüket. Kivették a gyertyákat, azokon sem tudtak vizet kimutatni.
Abban maradtunk, hogy Opel szervízes ismerősre várunk 2 hétig, mert akkor ér haza, de valószínűleg leveszik majd a hengerfejet, tömítést cserélnek és megsíkoltatják.
Én meg nem szeretném megbontatni, csak utolsó lehetőségként. Addig elviszem még egy szerelőhöz és esetleg cseréltetek kiegyenlítő-sapkát. Ez van :-(
Köszönöm a gyors reagálást. Közben még olvasgattam és talán a TC-on volt egy olyan tanács, hogy meg kell nézni, hogy a kiegyenlítő tartályban gázadáskor jönnek-e fel buborékok (hengerfej-gyanú szerintük). Nos, közben megnéztem, és az van, hogy igen :-( Gázadáskor noha kicsik, de jönnek fel buborékok...
A kipufogót nem vettem észre, hogy abnormálisan gőzölne. A kiegyenlítő kupakja elég keményen zár, illetve nincs nyoma mellette folyásnak (nem tudom, hogy milyen módszerrel lehetne tüzetesebben vizsgálni.
Egyébként az olajpálcán a fehéres szutymó hideg időben megjelenik és az olajbetöltő kupakján is, de erről azt írták, hogy "normális" Opel-jellemző. Az autót rossz kötülmények között használom, azaz napi kétszer 6 kilométer belvároson keresztül, azaz hidegben alig éri el a víz az üzemi hőmérsékletet.
Ha bármilyen további tanács / vélemény van, megköszönöm.