a lelki szemeim előtt látom, hogy az önvezető autók autobotokká átavanzsálva ütik-vágják egymást az egy szem szabad elektromos töltőállomás birtoklása felett a westendbe, vagy bárhol máshol, az szőke nők emberek pedig sikítva menekülnek a veszélyhelyzet elől
be kéne látni, hogy a belváros, ahol a munkahelyek vannak am blok helyhiányban szenved, sokkal egyszerűbb és logikusabb a töltést otthon megoldani ahol van hely, saját garázs, lehet mérni a fogyasztást etc
Ha az autok 20%-a teljesitene az utaskm-ek ~80%-t, akkor max. tovabbi 20% kodorogna a nagyvarosban. Vagyis az autok szama 100%-rol 40%-ra csökkenne. Kicsit szellösebb lenne a varos, az utak, a parkolok, ...
Igen, több lesz. Vagy máshol. Hely van bőven - csak nem ott, ahol szükség lenne rá. Sok esetben még csak nem is messze onnan - de ahhoz már túl messze, hogy ott tegyék le a kocsit. A nagyvárosi parkolási problémák alapvetően lokális logisztikai gondok, amelyek szinte zéróra lennének redukálhatók rögtön, amit az autók képesek lennének az utasaik nélkül önállóan akár csak pár kilométert is megtenni parkolóhelyet keresendő (majd onnan önállóan visszatérni).
A vilagon elöallitott villamosnergia ~10%-a, ill. a primerenergia ~5%-nak hianyaban nyilvan nem lenne semmi se ... se civilizacio, se kulturha, se semmi ... se a Föld forgasa, se Naprendszer ... max. nehany meztelenkedö nepcsoport az Amazonas öserdejeben ... nyilakkal, köbaltaval.
hasonlat volt csak, de amugy azert irtam pont a Westendet, mert ott meg siman lehet viszonylag egyszeruen plusz helyet csinalni (felfele is, meg oldalvast is), ha a szuksegesseg/gazdasagossag ugy hozza
A Li alapú akksik kibírnak kb 1500-2000 kisütés feltöltés ciklust. Ha a háztartásod is arról az autós akkuról működteted, akkor sokkal több ciklust fogsz beletenni, és idő előtt tönkremegy.
Lehet hogy a 2-3 évvel túloztam ,mert ahhoz naponta 2x kéne kisütni/feltölteni, és az nem életszerű még ilyen felhasználás mellett sem(, bár egyesek szerintem pont ilyeneken agyalnak itt).
ettől függetlenül, amit megérte megvenni az autózáshoz, nem éri meg kifizetni csak azért hogy legyen áram éjjel, főleg hogy arra teljesen más módon olcsóbb megoldások is vannak, sőt igazából per pillanat csak ez a megoldás van, a másik rosszat kéne egy csomó pénzből megépíteni...
ez ilyen szarnak a pofon vita, már egy csomószor megbeszéltük hogy az akku túl drága hogy hálózati áramot tároljanak vele, ezzel még ti is tiszában vagytok, legfeljebb a dologgal kapcsolatos jövőbe vetett hit különbözik
márpedig az autó akkujában a háztartás számára áramot tárolni, pontosan ugyanaz, az autózás elől égeti el az akku ciklusait, aminek pedig nagyobb a hasznossága
meg lehet nézni a hahun a leaf-ek árát, hogyan esik ahogy az akku kora közeledik a várható élettartamához, és pont eleget olvasok az elektromos autós fórumban mások tapasztalatairól, hogy vágjam mennyire vigyázni kell az akkukra, és kímélni őket hogy megmaradjon az a hatótáv
azért mert a gyakorlatban még a sima nem töltős parkolóhelyek megteremtése se sikerült, nemhogy a töltős
és a dinamika is a másik irányba megy : a várostervezők igyekeznek minden autóforgalmat kiszorítani mert nem győzik útfelülettel sem (meg parkolóhellyel sem)
onvezeto auto eseten ennek semmi jelentosege, kiszallsz a kocsibol "az Oktogonon", ami utana tovabbmegy "a Westendbe" parkolni, meg tolteni magat
Akkor nincs semmi, bezárt a jelen civilizáció. Akkor visszaesünk 150 évet, akkor világítunk ha éppen van villany, egyébként meg petróleum lámpa. Ja... és TV nézés meg telefonálás sincs este 10 után, nem hogy Internet.
Akkor ugyanis minden hütöszekreny, vagy klimaberendezes, fütörendszer ... sajat maga optimalizalhatja a müködeset (pl. elöre beallitott profilok alapjan).
Vagyis nem akkor fognak működni, amikor szükség van rájuk,hanem akkor, amikor megéri akkor is, ha nincsen rájuk szükség?
Épeszű ember nagyon messzire szalad, amikor ilyen agyrémeket olvas a megújuló energiák hasznosításának jövőjét illetően.
azért mert a gyakorlatban még a sima nem töltős parkolóhelyek megteremtése se sikerült, nemhogy a töltős
és a dinamika is a másik irányba megy : a várostervezők igyekeznek minden autóforgalmat kiszorítani mert nem győzik útfelülettel sem (meg parkolóhellyel sem)
ettől lehetnek lokális eltérések, a pusztába épített ipari parkban a park, vagy a munkáltató építhet parkolót, és attól csak egy lépéssel előrébb töltős parkolót, csak a munkahelyek döntő része nem ilyen lesz
azért nem, mert a populáció és a munkahelyek is a városokba tömörülnek, nem a pusztába
az hogy a méregdrága, és korlátos élettartamú akkut akarja valaki a háztartása villamos áram ellátásra használni, az meg kész agyrém
de ha valakinek van kedve 2-3 évente újra megvenni a nissan leaf 24kWh-s akkucsomagját 2 milláért, hát tegye
Te is kétállapotú szabályozásról írsz. Az adott fogyasztó szemszögéből nézve.
Nem hinnem. Egy gyartasi müszak eltolasa ket oraval nem ketallapotu szabalyozas.
A DSM különben akkor lesz igazan hatasos, ha a villamosenergia ara is dinamikusan es realtime modon valtozik. Akkor ugyanis minden hütöszekreny, vagy klimaberendezes, fütörendszer ... sajat maga optimalizalhatja a müködeset (pl. elöre beallitott profilok alapjan).
Persze minden nagyobb egyseg is (amelyek mar reszben csinaljak is). Egy hütöhaznak valszeg eleg naponta nehany ora müködes, amelyet a legkedvezöbb delejaron is megtehet.
Igazad van én nem értem, ennek az értelmét például nem tudtam megfejteni.
A fogyasztó nem fog vásárolni nappal több napelemes villanyt akkor sem, ha ingyen adják. Mert különben nem fog tudni vásárolni éjszakait sem.
Miért akarna a fogyasztó több villanyt vásárolni, amikor éppen a fogyasztó csökkenti a saját termelésével a vásárlását? Vagy mi?
Én nem tudok ilyen nyakatekert módon gondolkodni, csak amit látok. US szerte zárnak be a szenes és atom zsinóráram termelők, mert a megújulók és a flexibilis gáztüzelésű erőművek szorítják ki a piacról.
Ha Te megfilozofálod, hogy tulajdonképpen ez éppen fordítva igaz, a zsinóráram termelők szorítják ki a piacról a flexibilis gáztüzelésű erőműveket és a megújulókat, akkor én ezen nem vitatkozom veled, legyen ahogy Te mondod.
Tiz duplazodas utan meg 1000-szerezodik, 15 duplazas utan 32000-szerezodik stb. Es London utcait ket meter vastag loszar fogja boritani...
A tavaly Kinaban eladott 28 millio auto+busz+teherautobol 9 millio volt SUV, 409 ezer EV, 98 ezer hibrid. Evi kb. 2-2.5 millioval no az eladott jarmuvek szama.
Prediction: iden tobbel fog noni az eladott SUV-ok szama, mint az eladott EV-k szama. Az eladott nem EV jarmuvek szama meg palne tobbel.
1x1 órát... :) 2x30 min... asztaltól asztalig... maximum... eddig a max a 2x28 perc volt... és természetesen feladnám, HA muszáj lenne... .. de nem túl sok minden utal rá, hogy a közeljövőben az lesz. A megosztásos EV-n alapuló szolgáltatás pedig - ha hinni lehet annak, amit a VW az ID-ről mesél - még az előtt elérhetővé fog válni, hogy rá legyek utalva ezen szabály áthágására...