Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300393

Izé...  mennyi időbe/erőfeszítésbe telik egyedi elektronikus azonosítóval ellátni az (önvezető) EV-ket? Szépen rácsatlakozik a töltőre

és számlázzák a tulajnak - akár magánszemély, akár cég - a költségeket... néha úgy csinálsz, mint aki életében nem látott működő

számítógépes rendszereket... :)


 

Előzmény: padisah (300391)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300392

Ez csak az első szériás kocsikra volt jellemző extrém melegben tipikusan Arizonában.  Ahol manapság 50°C körül van árnyékban.

Előzmény: Törölt nick (300386)
padisah Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300391

a lelki szemeim előtt látom, hogy az önvezető autók autobotokká átavanzsálva ütik-vágják egymást az egy szem szabad elektromos töltőállomás birtoklása felett a westendbe, vagy bárhol máshol, az szőke nők emberek pedig sikítva menekülnek a veszélyhelyzet elől

 

be kéne látni, hogy a belváros, ahol a munkahelyek vannak am blok helyhiányban szenved, sokkal egyszerűbb és logikusabb a töltést otthon megoldani ahol van hely, saját garázs, lehet mérni a fogyasztást etc

Előzmény: advocatusdiaboli (300387)
Auralianus Creative Commons License 2017.07.17 -2 0 300390

hát persze... atomerőmű nélkül éhezés van... bezzeg ha van atomerőmű..  ugye mennyivel jobb hely Ukrajna, mint Luxemburg?

 

(hülye, szélsőséges hasonlatokat bárki tud ám hozni.... még ész se kell hozzá... )

Előzmény: Törölt nick (300383)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 -2 0 300389

Ez olyan okosság, mint amikor azt olvasom, hogy nem is kell élelmiszert termelni, mert a GDP 3%-a csak.

Előzmény: _Berci (300385)
_Berci Creative Commons License 2017.07.17 -9 0 300388

Ha az autok 20%-a teljesitene az utaskm-ek ~80%-t, akkor max. tovabbi 20% kodorogna a nagyvarosban. Vagyis az autok szama 100%-rol 40%-ra csökkenne. Kicsit szellösebb lenne a varos, az utak, a parkolok, ...

Előzmény: Törölt nick (300384)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.07.17 -2 1 300387

Igen, több lesz. Vagy máshol. Hely van bőven - csak nem ott, ahol szükség lenne rá. Sok esetben még csak nem is messze onnan - de ahhoz már túl messze, hogy ott tegyék le a kocsit. A nagyvárosi parkolási problémák alapvetően lokális logisztikai gondok, amelyek szinte zéróra lennének redukálhatók rögtön, amit az autók képesek lennének az utasaik nélkül önállóan akár csak pár kilométert is megtenni parkolóhelyet keresendő (majd onnan önállóan visszatérni).

Előzmény: padisah (300382)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300386

2-3 évente újra megvenni a nissan leaf 24kWh-s akkucsomagját 2 milláért

 

Marhaság, nincs ilyen tendencia.

Előzmény: padisah (300369)
_Berci Creative Commons License 2017.07.17 -8 0 300385

A vilagon elöallitott villamosnergia ~10%-a, ill. a primerenergia ~5%-nak hianyaban nyilvan nem lenne semmi se ... se civilizacio, se kulturha, se semmi ... se a Föld forgasa, se Naprendszer ... max.  nehany meztelenkedö nepcsoport az Amazonas öserdejeben ... nyilakkal, köbaltaval.

Előzmény: Törölt nick (300379)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 -1 0 300384

és ettől több hely lesz a Westendben?

 

hasonlat volt csak, de amugy azert irtam pont a Westendet, mert ott meg siman lehet viszonylag egyszeruen plusz helyet csinalni (felfele is, meg oldalvast is), ha a szuksegesseg/gazdasagossag ugy hozza

Előzmény: padisah (300382)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 -1 0 300383

Erdekes! ~180-200 orszagban nincs is nuki. Ök mit csinalnak?

Sorban állnak.

Előzmény: _Berci (300376)
padisah Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300382

és ettől több hely lesz a Westendben?

körbe-körbe fognak járkálni az önvezető-elektromos autók? gondolom felsővezeték is lesz hozzájuk hogy körbejárás közben tölteni tudják magukat...

Előzmény: Törölt nick (300380)
padisah Creative Commons License 2017.07.17 0 1 300381

A Li alapú akksik kibírnak kb 1500-2000 kisütés feltöltés ciklust. Ha a háztartásod is arról az autós akkuról működteted, akkor sokkal több ciklust fogsz beletenni, és idő előtt tönkremegy.

 

Lehet hogy a 2-3 évvel túloztam ,mert ahhoz naponta 2x kéne kisütni/feltölteni, és az nem életszerű még ilyen felhasználás mellett sem(, bár egyesek szerintem pont ilyeneken agyalnak itt).

 

ettől függetlenül, amit megérte megvenni az autózáshoz, nem éri meg kifizetni csak azért hogy legyen áram éjjel, főleg hogy arra teljesen más módon olcsóbb megoldások is vannak, sőt igazából per pillanat csak ez a megoldás van, a másik rosszat kéne egy csomó pénzből megépíteni...

 

ez ilyen szarnak a pofon vita, már egy csomószor megbeszéltük hogy az akku túl drága hogy hálózati áramot tároljanak vele, ezzel még ti is tiszában vagytok, legfeljebb a dologgal kapcsolatos jövőbe vetett hit különbözik

márpedig az autó akkujában a háztartás számára áramot tárolni, pontosan ugyanaz, az autózás elől égeti el az akku ciklusait, aminek pedig nagyobb a hasznossága

 

meg lehet nézni a hahun a leaf-ek árát, hogyan esik ahogy az akku kora közeledik a várható élettartamához, és pont eleget olvasok az elektromos autós fórumban mások tapasztalatairól, hogy vágjam mennyire vigyázni kell az akkukra, és kímélni őket hogy megmaradjon az a hatótáv

Előzmény: Auralianus (300374)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300380

azért mert a gyakorlatban még a sima nem töltős parkolóhelyek megteremtése se sikerült, nemhogy a töltős

és a dinamika is a másik irányba megy : a várostervezők igyekeznek minden autóforgalmat kiszorítani mert nem győzik útfelülettel sem (meg parkolóhellyel sem)

 

onvezeto auto eseten ennek semmi jelentosege, kiszallsz a kocsibol "az Oktogonon", ami utana tovabbmegy "a Westendbe" parkolni, meg tolteni magat

 

(az idezojelbe tett szavak metaforak)

 

Előzmény: padisah (300369)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 -1 1 300378

Írd fel ezeknek az országoknak a nevét egy papírra, tedd be egy sapkába és húzz egyet.

Aztán költözz oda.

 

Akkor qva gyorsan rájössz, hogy ők mit csinálnak, és ha még életben vagy, akkor sebes vágtában fogsz eliszkolni onnan...

 

Előzmény: _Berci (300376)
szilvatövis Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300377

Jaj Berci, nem érted Te ezt.

Nem kell a rusnya valóság bűzös szarkupacain dagonyázni!

 

A nukis gondolkodás szépségét nézd!

Ha nincs nuki nincs semmi.

Foglalta már valaha is össze ilyen szépen, ilyen frappánsan egyetlen rövid mondatban a nukis ideológiát valaki?

Ezt értékeld! Én nem tudok betelni vele. :-)

Előzmény: _Berci (300376)
_Berci Creative Commons License 2017.07.17 -6 0 300376

Erdekes! ~180-200 orszagban nincs is nuki. Ök mit csinalnak? Ugy tudom, a civilizaciot meg nem zartak be.

Előzmény: szilvatövis (300375)
szilvatövis Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300375

ha NINCS éjszakai nuki áram,....  Akkor nincs semmi, bezárt a jelen civilizáció.

 

Ez nagyon tetszett az év eddigi legütősebb nukis mondása volt. :-)

Kapsz egy hatalmas + pontot.

 

Előzmény: Pomber Béla (300372)
Auralianus Creative Commons License 2017.07.17 0 1 300374

Gondolom van egy rakás statisztikád is a 2-3 év alatt kinyiffanó akkucsomagról... ugye? Várj... kitalálom... erről is ott írtak, ahol

csodálatos fegyverténynek minősítették, hogy Csernobil környékén felvirágzott az élővilág...

Előzmény: padisah (300369)
Auralianus Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300373

De azért nem fogsz nagyon sírni, ha mégsem így lesz ugye?

Előzmény: Pomber Béla (300372)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.07.17 0 1 300372

ha NINCS éjszakai nuki áram,

 

Akkor nincs semmi, bezárt a jelen civilizáció. Akkor visszaesünk 150 évet, akkor világítunk ha éppen van villany, egyébként meg petróleum lámpa. Ja... és TV nézés meg telefonálás sincs este 10 után, nem hogy Internet.

Előzmény: Auralianus (300365)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 -2 1 300371

Akkor ugyanis minden hütöszekreny, vagy klimaberendezes, fütörendszer ... sajat maga optimalizalhatja a müködeset (pl. elöre beallitott profilok alapjan).

Vagyis nem akkor fognak működni, amikor szükség van rájuk,hanem akkor, amikor megéri akkor is, ha nincsen rájuk szükség?

Épeszű ember nagyon messzire szalad, amikor ilyen agyrémeket olvas a megújuló energiák hasznosításának jövőjét illetően.

Előzmény: _Berci (300368)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.17 -2 1 300370

az hogy a méregdrága, és korlátos élettartamú akkut akarja valaki a háztartása villamos áram ellátásra használni, az meg kész agyrém

Pontosan ezért nincsenek ilyen háztartások sehol, nem azért, mert műszakilag nem megoldott a feladat.

Előzmény: padisah (300369)
padisah Creative Commons License 2017.07.17 0 1 300369

azért mert a gyakorlatban még a sima nem töltős parkolóhelyek megteremtése se sikerült, nemhogy a töltős

és a dinamika is a másik irányba megy : a várostervezők igyekeznek minden autóforgalmat kiszorítani mert nem győzik útfelülettel sem (meg parkolóhellyel sem)

 

ettől lehetnek lokális eltérések, a pusztába épített ipari parkban a park, vagy a munkáltató építhet parkolót, és attól csak egy lépéssel előrébb töltős parkolót, csak a munkahelyek döntő része nem ilyen lesz

 

azért nem, mert a populáció és a munkahelyek is a városokba tömörülnek, nem a pusztába

 

az hogy a méregdrága, és korlátos élettartamú akkut akarja valaki a háztartása villamos áram ellátásra használni, az meg kész agyrém

 

de ha valakinek van kedve 2-3 évente újra megvenni a nissan leaf 24kWh-s akkucsomagját 2 milláért, hát tegye

Előzmény: Auralianus (300334)
_Berci Creative Commons License 2017.07.17 -8 0 300368

 

Te is kétállapotú szabályozásról írsz. Az adott fogyasztó szemszögéből nézve.

 

Nem hinnem. Egy gyartasi müszak eltolasa ket oraval nem ketallapotu szabalyozas.

 

A DSM különben akkor lesz igazan hatasos, ha a villamosenergia ara is dinamikusan es realtime modon valtozik. Akkor ugyanis minden hütöszekreny, vagy klimaberendezes, fütörendszer ... sajat maga optimalizalhatja a müködeset (pl. elöre beallitott profilok alapjan).

 

Persze minden nagyobb egyseg is (amelyek mar reszben csinaljak is). Egy hütöhaznak valszeg eleg naponta nehany ora müködes, amelyet a legkedvezöbb delejaron is megtehet.

 

Előzmény: orgonatündér (300358)
szilvatövis Creative Commons License 2017.07.17 0 1 300367

Igazad van én nem értem, ennek az értelmét például nem tudtam megfejteni.

 

A fogyasztó nem fog vásárolni nappal több napelemes villanyt akkor sem, ha ingyen adják. Mert különben nem fog tudni vásárolni éjszakait sem.

 

Miért akarna a fogyasztó több villanyt vásárolni, amikor éppen a fogyasztó csökkenti a saját termelésével a vásárlását? Vagy mi?

 

Én nem tudok ilyen nyakatekert módon gondolkodni, csak amit látok. US szerte zárnak be a szenes és atom zsinóráram termelők, mert a megújulók és a flexibilis gáztüzelésű erőművek szorítják ki a piacról.

 

Ha Te megfilozofálod, hogy tulajdonképpen ez éppen fordítva igaz, a zsinóráram termelők szorítják ki a piacról a flexibilis gáztüzelésű erőműveket és a megújulókat, akkor én ezen nem vitatkozom veled, legyen ahogy Te mondod.

Előzmény: Pomber Béla (300360)
Salvor2 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300366

Tiz duplazodas utan meg 1000-szerezodik, 15 duplazas utan 32000-szerezodik stb. Es London utcait ket meter vastag loszar fogja boritani...

 

A tavaly Kinaban eladott 28 millio auto+busz+teherautobol 9 millio volt SUV, 409 ezer EV, 98 ezer hibrid. Evi kb. 2-2.5 millioval no az eladott jarmuvek szama.

 

Prediction: iden tobbel fog noni az eladott SUV-ok szama, mint az eladott EV-k szama. Az eladott nem EV jarmuvek szama meg palne tobbel.

Előzmény: _Berci (300359)
Auralianus Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300365

Úgy látom Te nem érted... ha NINCS éjszakai nuki áram, akkor nem létezik drága akkumulátoros rendszer... pláne úgy nem, hogy

napközben ingyen töltheted fel...

 

 

Előzmény: Pomber Béla (300360)
Auralianus Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300364

1x1 órát... :) 2x30 min... asztaltól asztalig...  maximum... eddig a max a 2x28 perc volt... és természetesen feladnám, HA muszáj lenne...
.. de nem túl sok minden utal rá, hogy a közeljövőben az lesz. A megosztásos EV-n alapuló szolgáltatás pedig - ha hinni lehet annak, amit
a VW az ID-ről mesél - még az előtt elérhetővé fog válni, hogy rá legyek utalva ezen szabály áthágására...

Előzmény: orgonatündér (300354)
orgonatündér Creative Commons License 2017.07.17 0 0 300363

Persze, fűtőszálnál ott meglehet (mehet részteljesítményen), ezt írtam is kivételnek.

A lámpa nem (sem)

 

Előzmény: Törölt nick (300361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!