Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5174

Busz azért egy kicsit másabb mint a villamos... nem akarok belemenni, de nem a levegőbe beszélek. Összejött mát az engedélyezőssel 5-ben Pasaréti felé csúcsban, de ahhoz képest szellős jó ütemű forgalomban +15 perc... volt olyan megálló ahol 3 percet állt a kocsi.

Előzmény: Törölt nick (5172)
BPI-791 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5173

hát .. nekem még ülőhelyem is volt mindig ott, sosem volt teltház . Az egy más dolog hogy nem mindig ülök le, pláne lokátoron :)

Előzmény: FKU-911 (5169)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5172

Hagyjuk ezt az egyedivel nem lehet haladni dumát.

Igaz az villamos de ezt hallgattuk a 47-esen, a 61-esen és még pár helyen. Majd az idő igazolta, hogy lám még is lehet..... Ez tévhit. Amíg erre hivatkozva 2-3 ember nem használja az egyedit akkor az utasok nem fogják tudni azoknál a vezetőknél akik egyediznek, hogy miért nem nyílik az ajtó. Egymással cseszünk csak ki.

Előzmény: Törölt nick (5163)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5171

Sok ilyen van, aki még a vonalbejárások alkalmával sem izgatta magát és pl. az Erzsébet kirnés példánál maradva a mai napi is BKV-tól eltanácsolt jó suttyó módjára a sineken marad... meg társai. Egy hasonló szarok bele törte meg a buszokat is, első napokban, nem is egyet... nem a nulla kilométeresek, ahogy írták itt, azok mint a hímes tojásra úgy figyelnek a buszra.

Előzmény: flugosmotoros90 (5170)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5170

Akkor odaáll valaki és mondja neki.

A minap én is ezt tettem az 5-sön, gondoltam kiegészítem némi vonalismereti oktatással, hogy hol, mire figyeljen, de nem volt rá vevő. Aminek az lett az eredménye, hogy centiken múlt, hogy nem törte össze a buszt, valamint nem jutott el az eszéig, hogy az Erzsébte k.-né aluljáró előtt illik lejönni a sínről, mert jöhet mögöttünk villamos, és ha zöldet kapunk, akkor jobbról autók kanyarodnak mellettünk stb.

 

Előzmény: BPI-791 (5168)
FKU-911 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5169

A másik probléma az, hogy az oda kiadott, egyesek által járműnek nevezett valamire nem lehet felférni.:)

Előzmény: BPI-791 (5168)
BPI-791 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5168

Transmant muszáj eröltetni a 148-ason ? Igaz nem sokszor utazom ott hétvégén, de amikor igen (pl. ma is), akkor mindig találkozok egy olyannal aki nem ismeri az útvonalat ..

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5167

Én meg arra számítotam, hogy lehet majd használni a forgalomba, ha elsőre nem is gond és probléma nélkül, fordulóként maximum 1-2 megállóban lesz problémásabb...

Előzmény: Törölt nick (5166)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5166

Tudom, én nem vagyok releváns példa, de olvastam egy cikkben, hogy hogyan fog működni a Citaro C2-n az leszállásjelzés és ajtónyitás.

Én amikor először utaztam vele, akkor arra készültem, majd meglepve tapasztaltam, hogy nem használják, és ez talán a 3.-ik napon lehetett.

Előzmény: Törölt nick (5163)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5165

Nem minden esetben, láttam már az ellenkezőjét is, hogy szinte minden egyes utasítást megszegett, mert ő a nagy közlekedés mérnök, aki szerint nem így kellene csinálni... :) De igen, a többsége normálisan és példaértékűen végzi a munkáját.

Előzmény: Dante001 (5164)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5164

Annál jobb párosítás nem igen van ha az adott sofőr közlekedésbarát is. Akkor tutira úgy fogja végezni a munkáját ahogy kell :)

Előzmény: Törölt nick (5162)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5163

Értem én, csak... tudod :) Össz ajtónyitóval, engedélyezéssel nem lehet haladni. Maximum csúcson kívűl, reggel illetve este, esetleg még délelőtt, meg hétvégén bizonyos vonalakon akár egész nap.

Előzmény: Törölt nick (5152)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5162

Volt olyan aki beült a volán mögé és azt sem tudta, hogyan indítsa be. Pedig túl volt az elméleti és a gyakorlati oktatáson is. Hagyjuk... többnyire olyanok akik a BKV-t nem teljesen önszántukból hagyták ott, meg olyanok is akik maguktól szálltak ki a busz volánja mögül mert unták a banánt, de nem értenek máshoz és biztőrként a havi 90 ezret sem keresték meg... és hasonlók. Viszont van olyan, egyet ismerek, aki önként és dalolva jött át a BKV-tól, ahol többnyire Volvo buszon dolgozott  a 7/173 vonalcsoporton, mert Mercedest akart vezetni. Ő közlek barát is, de ez már egy más kérdés és a munkája inkább a hobbija ahogy kivettem...

Előzmény: Dante001 (5150)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5161

Ez a műszerfal egy, a német szabványoknak megfelelő ún. VDO (vagy VDV, mindenhol másnak írják) kicsit átdolgozott verziója. 

 

Ez az eredeti:

 

 

Mindenki a saját kénye-kedve szerint átdolgozza, ez éppen egy Scania:

 

 

A mercié meg tudjuk milyen.

Előzmény: llac56 (5160)
llac56 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5160

Lehet, sőt! Logikus is, ha így van.

Nekem azonban furcsa, hogy a (piros kör alakú) nyomógombok megegyeznek az itthon beépítettel.

Ha ez az alkatrész a "gyári", akkor annak kellett történnie, hogy a BKV felvette a kapcsolatot a gyárral, és rendelt abból a gombból, melyből a majdan szállítandó buszokba fognak beépíteni, hogy ő is ilyet építsen a régebbi buszokba.

A másik variáció, hogy véletlenül pont olyan típusú gombot építettek be itthon a régi Citarokba, mint amit a gyár az új kocsikba épített.

Esetleg mi küldtük ki a gombokat, hogy ezeket építsék be???

Mindegyiket nagyon nehéz elképzelni. Persze, bármi lehet...

Előzmény: John Howard (5158)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5159

Korrekt :)

Előzmény: John Howard (5158)
John Howard Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5158

Majdnem. A kocsin valóban minden gyári, úgy készítettek el mindent, ahogy a megrendelő kérte. Ugyanez a helyzet a FUTÁR kábelezésével, és a hozzá tartozó "dobozok" elhelyezésével: a kocsi autóvillamossági hálózata pontosan azokat a vezetékeket és csatlakozókat tartalmazta, amiket megrendeltünk, és pontosan ott, ahova kértük. Maga az OBU, a járműillesztő egység, a rádió, az érintőképernyő viszont már nálunk került bele. Egyszerűen az előre kiképzett helyekre be kellett mechanikusan építeni, a csatlakozókat összedugni, és működik.

Előzmény: Dante001 (5157)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5157

Egyébiránt a futárt is a gyárban szerelték be.

Előzmény: Dante001 (5156)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5156

Persze, itthon direkt szétszedik az egészet és átalakítják, amikor gyárilag is kérhetik szelektív ajtónyitással. Valószínű.

Előzmény: llac56 (5153)
boz-021 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5155

Engem ez pont nem érdekel, csak gondoltam segítek és elárulok 1-2 dolgot a Citaro-ról.

Előzmény: llac56 (5154)
llac56 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5154

Nem hiszem, mint írtam lentebb is.

Előzmény: boz-021 (5151)
llac56 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5153

A régebbi Citarokban (másfél éve jöttek a BKV -hoz) csak engedélyező kapcsoló volt, és az első ajtót lehetett külön nyitni, de ahhoz nem volt leszállásjelző. (Nyugaton eszükbe sem jut az embereknek, hogy ne elől szálljanak fel és hátul le.) Volt persze vész nyitó.

Az átalakítás során kerültek beléjük is ugyanezek a piros kör alakú gombok. Persze, ha megrendeléskor kérték a beszerelését, akkor gyári ez is, de nem hiszem.

Szétszedve biztosan voltak, tehát nem lehetett nagy kaland a beszerelése, hisz a Futárt biztosan nem a gyárban szerelték be.

Előzmény: Dante001 (5149)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5152

Ezzel csak az a baj, hogy csúcsban teljesen mindegy, hogy hogyan csinálják, a menetrend tarthatatlan.

Aztán ha van egy baleset mondjuk az Árpád hídon, akkor a Lajos utca úgy beáll, mint a cövek, és a Nyugatihoz lehet érkezni 56 perc késéssel is.

Előzmény: Törölt nick (5147)
boz-021 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5151

Gyári az ajtóvezérlés és az összes gombja, hidd el...

Előzmény: llac56 (5146)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5150

Elég nagy szégyen. Az ilyeneket nem is engedném buszra.

Előzmény: Törölt nick (5148)
Dante001 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5149

??? Akkor mi a gyári megoldás? Ajtó nyitó gombokat építenek bele így is úgy is, csak a kivitelezés más. Vagy van az összes ajtónak külön ajtónyitó, vagy csak 1 össz nyitó-záró.

Előzmény: llac56 (5146)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5148

"de minek senki nem figyelt oda csak egy-két ember. Itt dolgozom és láttam a telephehyen napokig ezt a sok embert.... nem is érdekelte őket az egész"

 

Aláírom! Volt olyan aki kinézett magának egy kocsit és egész nap abban bohóckodott az oktatótól hallottak és a gépkönyv/használati utasítást böngészve, míg volt olyan aki elbohóckodta az egészet, még amikor egyenként a vezető fülkébe kérte őket a oktató, akkor sem tulajdonítottak a dolognak nagy érdeklődést...

Előzmény: Törölt nick (5144)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5147

Hagyni kell tanulni, a végállomásra érve +10 perccel érkezel, a forduló időhöz képes is +2 perc, azt akkor hol a pisi-kaki-kaja, esetleg cigi annak aki ezzel is él? Tanulékony, aláírom.

Előzmény: padorjan (5142)
llac56 Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5146

Az "ajtó gombokat" itthon építették be, nem gyári megoldás. De valóban, erre itthon szükség van.

Aki jár (járt) kint és figyelte a tömegközlekedést, (esetleg utazott vele,) az tudja, hogy olyan tele kocsik nincsenek, mint a budapesti közlekedésben.

Előzmény: Dante001 (5134)
.BPO-346. Creative Commons License 2013.05.18 0 0 5145

Azért ezek nem semmi kijelentések :O Jó, persze utas szemmel én is észrevettem már pár kollégád "alkalmatlanságát" (minap is a 196- on a kolléga csak 1 méterre volt képes megállni minden járdaszegélynél a megállókban... :/), így nem is ért akkor meglepetésként a dolog. :/

Előzmény: Törölt nick (5144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!