Busz azért egy kicsit másabb mint a villamos... nem akarok belemenni, de nem a levegőbe beszélek. Összejött mát az engedélyezőssel 5-ben Pasaréti felé csúcsban, de ahhoz képest szellős jó ütemű forgalomban +15 perc... volt olyan megálló ahol 3 percet állt a kocsi.
Igaz az villamos de ezt hallgattuk a 47-esen, a 61-esen és még pár helyen. Majd az idő igazolta, hogy lám még is lehet..... Ez tévhit. Amíg erre hivatkozva 2-3 ember nem használja az egyedit akkor az utasok nem fogják tudni azoknál a vezetőknél akik egyediznek, hogy miért nem nyílik az ajtó. Egymással cseszünk csak ki.
Sok ilyen van, aki még a vonalbejárások alkalmával sem izgatta magát és pl. az Erzsébet kirnés példánál maradva a mai napi is BKV-tól eltanácsolt jó suttyó módjára a sineken marad... meg társai. Egy hasonló szarok bele törte meg a buszokat is, első napokban, nem is egyet... nem a nulla kilométeresek, ahogy írták itt, azok mint a hímes tojásra úgy figyelnek a buszra.
A minap én is ezt tettem az 5-sön, gondoltam kiegészítem némi vonalismereti oktatással, hogy hol, mire figyeljen, de nem volt rá vevő. Aminek az lett az eredménye, hogy centiken múlt, hogy nem törte össze a buszt, valamint nem jutott el az eszéig, hogy az Erzsébte k.-né aluljáró előtt illik lejönni a sínről, mert jöhet mögöttünk villamos, és ha zöldet kapunk, akkor jobbról autók kanyarodnak mellettünk stb.
Transmant muszáj eröltetni a 148-ason ? Igaz nem sokszor utazom ott hétvégén, de amikor igen (pl. ma is), akkor mindig találkozok egy olyannal aki nem ismeri az útvonalat ..
Én meg arra számítotam, hogy lehet majd használni a forgalomba, ha elsőre nem is gond és probléma nélkül, fordulóként maximum 1-2 megállóban lesz problémásabb...
Nem minden esetben, láttam már az ellenkezőjét is, hogy szinte minden egyes utasítást megszegett, mert ő a nagy közlekedés mérnök, aki szerint nem így kellene csinálni... :) De igen, a többsége normálisan és példaértékűen végzi a munkáját.
Értem én, csak... tudod :) Össz ajtónyitóval, engedélyezéssel nem lehet haladni. Maximum csúcson kívűl, reggel illetve este, esetleg még délelőtt, meg hétvégén bizonyos vonalakon akár egész nap.
Volt olyan aki beült a volán mögé és azt sem tudta, hogyan indítsa be. Pedig túl volt az elméleti és a gyakorlati oktatáson is. Hagyjuk... többnyire olyanok akik a BKV-t nem teljesen önszántukból hagyták ott, meg olyanok is akik maguktól szálltak ki a busz volánja mögül mert unták a banánt, de nem értenek máshoz és biztőrként a havi 90 ezret sem keresték meg... és hasonlók. Viszont van olyan, egyet ismerek, aki önként és dalolva jött át a BKV-tól, ahol többnyire Volvo buszon dolgozott a 7/173 vonalcsoporton, mert Mercedest akart vezetni. Ő közlek barát is, de ez már egy más kérdés és a munkája inkább a hobbija ahogy kivettem...
Nekem azonban furcsa, hogy a (piros kör alakú) nyomógombok megegyeznek az itthon beépítettel.
Ha ez az alkatrész a "gyári", akkor annak kellett történnie, hogy a BKV felvette a kapcsolatot a gyárral, és rendelt abból a gombból, melyből a majdan szállítandó buszokba fognak beépíteni, hogy ő is ilyet építsen a régebbi buszokba.
A másik variáció, hogy véletlenül pont olyan típusú gombot építettek be itthon a régi Citarokba, mint amit a gyár az új kocsikba épített.
Esetleg mi küldtük ki a gombokat, hogy ezeket építsék be???
Mindegyiket nagyon nehéz elképzelni. Persze, bármi lehet...
Majdnem. A kocsin valóban minden gyári, úgy készítettek el mindent, ahogy a megrendelő kérte. Ugyanez a helyzet a FUTÁR kábelezésével, és a hozzá tartozó "dobozok" elhelyezésével: a kocsi autóvillamossági hálózata pontosan azokat a vezetékeket és csatlakozókat tartalmazta, amiket megrendeltünk, és pontosan ott, ahova kértük. Maga az OBU, a járműillesztő egység, a rádió, az érintőképernyő viszont már nálunk került bele. Egyszerűen az előre kiképzett helyekre be kellett mechanikusan építeni, a csatlakozókat összedugni, és működik.
A régebbi Citarokban (másfél éve jöttek a BKV -hoz) csak engedélyező kapcsoló volt, és az első ajtót lehetett külön nyitni, de ahhoz nem volt leszállásjelző. (Nyugaton eszükbe sem jut az embereknek, hogy ne elől szálljanak fel és hátul le.) Volt persze vész nyitó.
Az átalakítás során kerültek beléjük is ugyanezek a piros kör alakú gombok. Persze, ha megrendeléskor kérték a beszerelését, akkor gyári ez is, de nem hiszem.
Szétszedve biztosan voltak, tehát nem lehetett nagy kaland a beszerelése, hisz a Futárt biztosan nem a gyárban szerelték be.
??? Akkor mi a gyári megoldás? Ajtó nyitó gombokat építenek bele így is úgy is, csak a kivitelezés más. Vagy van az összes ajtónak külön ajtónyitó, vagy csak 1 össz nyitó-záró.
"de minek senki nem figyelt oda csak egy-két ember. Itt dolgozom és láttam a telephehyen napokig ezt a sok embert.... nem is érdekelte őket az egész"
Aláírom! Volt olyan aki kinézett magának egy kocsit és egész nap abban bohóckodott az oktatótól hallottak és a gépkönyv/használati utasítást böngészve, míg volt olyan aki elbohóckodta az egészet, még amikor egyenként a vezető fülkébe kérte őket a oktató, akkor sem tulajdonítottak a dolognak nagy érdeklődést...
Hagyni kell tanulni, a végállomásra érve +10 perccel érkezel, a forduló időhöz képes is +2 perc, azt akkor hol a pisi-kaki-kaja, esetleg cigi annak aki ezzel is él? Tanulékony, aláírom.
Az "ajtó gombokat" itthon építették be, nem gyári megoldás. De valóban, erre itthon szükség van.
Aki jár (járt) kint és figyelte a tömegközlekedést, (esetleg utazott vele,) az tudja, hogy olyan tele kocsik nincsenek, mint a budapesti közlekedésben.
Azért ezek nem semmi kijelentések :O Jó, persze utas szemmel én is észrevettem már pár kollégád "alkalmatlanságát" (minap is a 196- on a kolléga csak 1 méterre volt képes megállni minden járdaszegélynél a megállókban... :/), így nem is ért akkor meglepetésként a dolog. :/