Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gaben. Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66727

Nem akar *aszogatni senki hidd  már el. :)

Peace! Jön a Karácsony. Igaza van Mogyorónak. :)

Előzmény: Törölt nick (66726)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66726

De meggyöztetek! Éljenek a használtgumik, meg a Debicák!!!!

És még hogy a Swiftes nem egy külön állatfajta.....

DDD

:-)

Előzmény: Gaben. (66721)
Gaben. Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66725

Most én voltam csak régen, vagy Te sem jársz mostanában? Kb 6 éve nem találkoztunk személyesen. :)

Előzmény: MOGYORÓ1 (66724)
MOGYORÓ1 Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66724

Skacok, a karácsony körüli stresszt ne itt vezessétek le!!:)))

Gaben. Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66723

feladtam :)

Előzmény: tyu (66718)
Gaben. Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66722

Jobb lesz ha belenyugszol hogy van akivel szemben soha nem lesz igazad kkn. :)

Előzmény: kkn (66714)
Gaben. Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66721

Korábban is volt már hogy meggyőzhetetlen voltál bizonyos dolgokkal kapcsolatban, éppen ezért vágtam el a köldökzsinórját a témának még az elején. Úgy látom nem volt alaptalan a "félelmem". 

Előzmény: Törölt nick (66694)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66720

"Ha valaki csak annyit mond, hogy nem telik rá, azt el lehet fogadni, de ha mag akarja magyarázni, azt nem"

Ez igaz. Csak akkor ezt így kell leírni...

Előzmény: Törölt nick (66688)
chunter Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66719

Nyáron használtan vett 19 éves yokohama gumikkal (A502) jártam régi swifttel... Tiszta életveszély mi? :P

 

Azt sokan mondják, hogy az útviszonyoknak megfelelően kell vezetni, de kiegészíteném azzal, hogy "és a járműved állapotának megfelelően". Ennyi a lényeg. Ha tudom, hogy az én fékutam dupla akkora mint az új swiftnek, akkor dupla akkora követési távolságot hagyok egy új swift mögött, 3x óvatosabban közelítem meg a zebrákat, és lassítok a kereszteződés előtt, akkor is ha zöld a lámpa. 

 A mai modern futóműves/fékes jógumis autók után egy ilyen régi swift/lada/skoda 120-as vagy akármi 20 évvel ezelőttről úgy tűnik maga az életveszély, holott nem az, csak jóval nagyobb körültekintést kíván a használata és ezt jó lenne ha az új passatban ülőknek is feltűnne. Csak azért nem fognak kihalni ezek az autók, mert sokkal jobbak és korszerűbbek is közlekednek az utakon. Én az élni és élni hagyni elvet szeretném ha érvényesülne.

 

Nyilvánvalóan demagóg ez az "én mindig új gumit veszek, mert csak az a jó" okoskodás. 

Nyár elején vettem 4db téli gumit régi swiftre (semperit mastergrip). A srác tervezett kimenni külföldre így tél után meghírdette, mivel már úgyse kell neki. 15ezerért vettem meg a 4 darabot 90%-os állapotban. Van kérdés?

Akik szerint meg nem tapad, azoknak mutatok idő eredményt vasárnapi versenyemről, amikor is ezeken a gumikon mentem, mivel a havas esős pályán jobbak voltak, mint a tervezett slick és A048-as S-es yokok. Azért első nem lettem. :)

 

 

Előzmény: kkn (66703)
tyu Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66718

Szerintem be van kattanva. Hagyni kell, hagy pörögjön magában.

Előzmény: kkn (66714)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66717

Látom nem érted. Nem baj, terelj és mentegetözz, egyesek szerint jobban áll, mint megmondani kerek perec amit gondol az ember...

Előzmény: kkn (66714)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66716

Akkor ne olvass utána és ne fújd fel jobban. Te dolgod.

Előzmény: tyu (66711)
kkn Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66714

Én nagyobb? Mindig is önbizalomhiányos emberke voltam. Királyt sem írtam, csak továbbra sem értem, miért lettünk a legalja. Mert nekem nem csak a végletek vannak, hogyha nem érzem magat a legaljának, akkor én királynak képzelem magamat. Azért amit elértél, felnézek rád, de az emberi hozzáállásod siralmas, ha így osztályozod az embereket.

 

Ki írta, hogy tescós gumival járok?

 

De megint felteszem, hogy hol kell meghúzni a határt? Mert vannak autók, amik a legmárkásabb gumival sem fogják hozni más autók átlagos, vagy rossz gumijú fékhatását. Már csak a Suzuki márkán belül sem. Tehát, ha egy modernebb autón szerintetek felelőtlenség egy Kléber, akkor mi az, ha egy rosszabb együtthatójú, nagyon jó gumi, de konstrukcióból/kortól adódóan gyengébb fékű autóval jár valaki?

Meg a tiéteknél is van autó, amelyik hamarabb megáll, és egy vadiúj A4 Quattro tulaja akkor most titeket szarozzon le, hogy miért vagytok olcsójánosok, hogy megölitek őt a szarabb fékutat teljesítő autóitokkal? De nála is lehet fentebb menni. Nem értem, ezen a skálán, ahol nem a csúcson vagytok, miért ti vagytok a józan megfontoltság határa, és pár ezressel olcsóbb gumikkal miért közellenség?

 

De amúgy látom, nem is jutunk közelebb, ha csak a tiétek elfogadható. Mert neked csak fekete-fehér-igen-nem a világ. Én örülök, hogy több színt is látok.

Előzmény: Törölt nick (66706)
kkn Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66713

A korábbi autóimra írtam. Most van egy sajátom, ami jelen esetben hobbiautóként üzemel, ha sikerül megfelelő árú ingatlant találnom, és a melóhoz költöznöm, akkor újra főállású autó lesz. Továbbra sem értem, hogy egy tizenvalahányezres új Kléber, meg Matador miért nem rendes gumi? A régebbi Matadorok szarok voltak, anno volt belőle részem, de a mostanival nincsen gondom.

Előzmény: süger (66705)
tyu Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66711

Nem lenne baj, ha olvasni és értelmezni is megtanulnál.

 

"A guminyomással kapcsolatban legjobb betartani a gépjármű gyártójának utasításait, melyek  az autód használati útmutatójában olvashatók. Ezek az értékek téli és nyári gumikra egyaránt vonatkoznak."

 

A cikk leírja, hogy a hideg miatti nyomáscsökkenés kompenzálására ajánlják a +0.2 bart. Én hetente legalább egyszer megmérem a guminyomást nyáron is és télen is, mert tapasztalom a hőmérséklet által keltett ingadozást. Tehát csak annak kell a +0.2 bar, aki ősszel felfujatja és tavaszig le sem szarja, mint Te.

 

Magánügy és offtopok: sokáig szerettem a hozászólásaidat, de mostanában borzasztóan irritál a nagyképű és mindenkit kiosztó stílusod. 

Előzmény: Törölt nick (66710)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66710

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/081125b/

 

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/071109a/

 

http://gumibiznisz.hu/20100217/guminyomas-telen-lehet-02-barral-tobb/

 

de keress rá a neten, minden gumis, kereskedö és szerelö +0,2Bart ajánl, de biztosan téved mind és te tudod jól...

 

 

Előzmény: tyu (66709)
tyu Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66709

Nem értem miért írsz, írtok baromságokat.

A téli gumiba is pontosan olyan nyomás kell, mint a nyáriba - a kocsi gyártója által előírt érték. Nincs külön téli nyári gumi nyomás.

 

Egy előző hozzászóláshoz, a 2.8 baros nyomáshoz, amire azt írtátok, hogy felrobban tőle a Suzuki gumija:

1.3-as új Swift esetén a kocsira ragasztott matricán 2,3 bar guminyomás szerepel elől és hátul egyaránt, de ha többen utaznak csomagokkal, akkor 2,5, illetve 2,8 bar nyomás az előírt érték! Ha valakit érdekel, az első ajtó oszlopon van a matrica.

Előzmény: Törölt nick (66690)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66708

Nem ismerem öt személyesen, de ilyen esetekben sokszor a cigire telik, meg kocsmázásra is, meg nagy felnire, meg autóhifire, meg szárnyra, meg stb....meg Iphone-ra, meg, meg, meg....

Persze lehet, hogy nála ez nem így van, csak hasonló esetet már hallottam én is többször...

Előzmény: süger (66705)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66707

"Én meg azt hallottam, hogy sok gyárban azonosos alapanyagból mennek az eltérő márkák."

 

Ez igaz lehet, de nem egy premium márka és egy nevenincs között, mint ahogy a Daciaban sem Mercedes alkatrészek vannak, hanem csak Renault...

Goodyear és a Dunlop egy cég, náluk elhinném, ha a keverék hasonló lenne. De a leányainál (Fulda, Debica, Sava) nem, mert akkor hasonlóan kellene szerepelniük a teszteken is.

 

 A képességeink nagy részét szerezzük életünk során. Tanulással és gyakorlással pedig majdhogynem végtelenül fejleszthetök. Minden ember elött ezernyi út áll, te döntesz melyiken indulsz el, te tüzöd ki a céljaid...de ez nem a topik témája....

Előzmény: kkn (66704)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66706

Na ez az igazi fillérbaszósság, amikor tovább paskolod a szart! Gyárthatsz elméleteket az igazad bizonygatására, de ettöl nem leszel nagyobb hidd el!

 

Ha valakinek régebbi autója van, akkor fokozottan igaz az, hogy nagyon fontos a jó gumi és fék! Pont azért amit írtál! És senki nem beszélt semmiféle betiltásról (rajtad kívül), csak arról, hogy mi a fontos és mi nem....

 

Felöelem járhatsz öreg autóval, rakj rá kínai tescos gumit, de ne akard megmagyarázni, hogy ettöl te istenkirály vagy.

Előzmény: kkn (66703)
süger Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66705

Áljon meg a menet!

Azt írtad,autóimra,és anyám autóját is te tartod karba,és ezért nem jut jobb,illetve drágább,megbízhatóbb kategóriájú gumikra.

Gyüjtést ne rendezzünk részedre?

 

Talán passzoljál el pár darab autódat,és lessz lóvéd rendes gumikra.

Előzmény: kkn (66704)
kkn Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66704

Én meg azt hallottam, hogy sok gyárban azonosos alapanyagból mennek az eltérő márkák. Ezt tényleg akkor tudnám kideríteni, ha látnám ezeket ott helyben.

 

Amúgy a képességek szerintem a szerencsének köszönhetőek, senmi sem tehet arról, mivel születik. Én végigtanultam az iskoláimat. A Suzukinál is becsülettel, legjobb tudásom szerint lehúztam a 16 évemet, ennek köszönhetem a mostani állásomat ( bár van pár kolléga, aki közel nem tud annyit, amennyit kellene, de itt van ), és pénzben ennyire futotta. Pedig már itt is szerencsésnek mondhatom magamat, mert ezeken a helyeken mások sokkal rosszabbul jártak.

 

Anyagi lehetőségeimhez mérten megvettem az új gumikat az autóimra, anyám autójára, amivel járok, évek óta külön garnitúrám van felniből nyárira-télire, azokat sem volt könnyű nekem összehozni. Cseréltetem bennük, amit kell, néha erőmön felül, mert sokszor minden pénzem a kocsikba ment. De, hogy azért gondatlan vagyok, meg felelőtlen, és sóher, mert 12-15E forintos új gumikra van pénzem, ez nekem magas.

Előzmény: Törölt nick (66685)
kkn Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66703

Akkor egy másik irányból megközelítve a témát. Anno már a tesztpályán észrevettük, hogy az akkor újabb Swift mennyivel jobban fékez az Ignisnél. Szerintem legalább akkora különbség, mint új gumi, használt gumi, vagy gagyi gumik között. Ilyen alapon tiltsunk ki az utakról minden fillérbaszó régi autóval járót, mert a nyomorult, ha még meg is venné a legújabb gumit, amire nem telik neki, akkor sem tudna akkora fékúton megéllni mint közepes gumin eg yújabb konstrukció. A még gyengébb fékű régi Swiftesek meg egyenesen életveszélyt jelentenek a magatokfajta felelősségteljes autósokra. Hiszen eleve konstrukcióból adódóan gyengébb fékhatású autókkal ki mernek menni az útra. Egyéb típusokról, öregebb autókról nem szólva. Akik lehet, hogy megvesznek mindent, ami kell az autóra, cserélnek olajat, fékbetétet.stb.

Az elhanyagolt műszaki állapotú autókról nem is szólva.

Úgyhogy egy skálán szerintetek csak a nagyon márkás, Michelint, Pirellit vásárló autósok azok, akik felelősségteljesnek mondthatóak, a többi 70-80% mind közveszélyes felelőtlen tulaj.

Mi, akik összekuporgatunk egy alsó-középkategóriás gumira, már szánalmas önámítók vagyunk.

Előzmény: D-Z (66683)
Meister Creative Commons License 2012.12.04 0 0 66702

Vagy simán lopott... :-)

Előzmény: Törölt nick (66701)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66701

A használlt gumik biztosan jó vételek lennének, amennyiben tényleg 80-90%-osak. de gyanitom ami ilyen, az vagy nagyon öreg, vagy defektes volt és javított, vagy netalántán szálszakadt...

(Olyat is hallaottam, hogy a nagyon összetört autókról szokták levenni és eladni, mert azt egy valamit magára adó szerviz sem tesz fel többet egy autóra sem, mert fennáll a szerkezeti sérülés veszélye)

Előzmény: Törölt nick (66700)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66700

Eddigi autós pályafutásom alatt egyszer vettem egy garnitura Matador téli gumit. 2002-es Swiftre (könnyü kis kocsi).

Mentem vele a pályán télen, egyszer csak nekiállt rázni. Megálltam, csavarok meg vannak húzva, centírozó súlyok megvannak. Megyek tovább, ugyan az. Kiálltam újra, guminyomás ellenörzés, volt minimális eltérés, korrigáltam. Megyek tovább, még mindig ráz. Kiálltam újra , disztárcsákat levettem, hátha hó van mögötte és az üt. Maradt a hiba.

 

Késöbb elmentem gumishoz. Kicentírozás rendben. Miután a pörgetésböl lassult le a kerék, már láttuk is a hibát. Tojás alakú volt a gumi. Végigpróbáltuk mindet, kettö tojás volt egy meg oldalirányba kóválygott. Ment a 90%-os gumi a kukába és került rá négy Michelin, ami végig jól szolgált!

 

Azóta a gumin soha nem spórolok.

Előzmény: kajti11 (66699)
kajti11 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66699

hát ja

Előzmény: Törölt nick (66698)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66698

Vagy ha már spórol, akkor mondja azt, hogy csóróság van, de ne azt, hogy nevenincs gumit vesz, mert az is jó, vagy használtat, mert a svájciak álmatlan éjszakákon fetrengenek az ágyukban, ha nem küldhetik el keleteurópába az 5-6 hónapot használlt gumijukat :-)

 

Lehet az ember csóró úgy is, hogy nem akarja megmagyarázni azt, hogy tulajdonképpen ö nem csóró, csak nagyon nagyon okos...

Előzmény: kajti11 (66697)
kajti11 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66697

Az egészben az a szomorú mint ahogy írtátok: nem csak a saját kárára spórol hanem mások kárára esetleg testi épségére.

 

 

Előzmény: kajti11 (66696)
kajti11 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 66696

Sziasztok!

 

Tehát az alaptézis a következő: Adott egy csoró BMW-s aki nagy nyomorába bemegy a tecsoba és megveszi az alsó kategóriás abroncsot azon az áron amiért neten keresztül középkategóriásat venne.

Tehát a tecsóba a trabantosok (bocsi) elvegyülve megveszi, majd ócsón egy haverja felrakja szegénynek. Ezzel nincs is baj, hiszen ha tudunk mi is segíthetnénk neki hiszen bajban van.

 

Nomármost ez a szerencsétlen megtankol a verdájába ozt kimegy mivel benne ül a kocsiba elfelejti azt az alantos érzést, hogy csóró és csak azt a gumit tudta megvenni amit a kolléga írt 15 éve sláger volt a gazdag trabantosok (nekem is volt) körében, meglátja a bmw jelet a kormányon , hisz ez egy bmw toljuk neki hiszen hallhatatlan ez az autó (kereket mög nem látja belülről) amikor meg letol az útról egy családot ott pityereg az árok és a frankó gumija mellett .

 

Nehogy má sajnálatot érezzek azért mert valaki megvesz egy 8 millás autót használtan 2 milláért és összeesik amikor az alkatrészt (pl. gumit) nem trabant árán mérik basszuskulcs az arányba van az autó eredeti árával, vagy használtat kell venni abból is, de vállalni kell annak rizikóit következményeit.

 

De a gumin spórolni akkor járjon busszal, vagy trabanttal amin egy henger kihagy.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!