SZia korábban már írtam, hogy a szivattyúm fokozatkapcsolója elromlott és arra írtam.
Na szóval 35 nm nappali, 9 nm fürdő, 14 nm konyha. Ennyi nm-t kéne befűteni. A befűtéssel nincs is gond, de nem értem miért nem megy feljebb a hőfok 35 foknál. Ja és rengeteg idő kell ahhoz, hogy egyáltalán elérje a 35 fokot.
Sziasztok, két éven keresztül próbáltam beállítani a padlófűtésemet. Most már elegem van de nagyon.
A probléma a következő: A radiátor kör és a padlófűtés szét van választva egy 10 kw-os hőcserélővel.
A húcserélővel szedi le a padló az előremenő vízhőmérsékletet. Az a baj, hogy akárhogy állítgatom, nem bírok csak 2 óra múlva előállítani 40 fokos előremenőt de még 35 fokot se.
Már az összes variációt kipróbáltam egyszerűen borzasztó. A kazán 15 perc alatt megy fel olyan 53-55 fokig. és egyszerűen a padlófűtés nem bír felmenni 35 fok fölé még órák múlva se.
Mi a jó ég lehet a baj. Gondoltam már arra is hogy kicsi a hőcserélő. Szerintetek?
Lehet fel kéne rakni egy 20 kw-os hőcserélőt? Mondjuk azt íjra már le valaki hogy miben segítene, mert már megőrülök ettől az egésztől.
Hany centire alhatok tole,hogy ne egjen meg a borom? Es a szarado ruhak fregolin hany centire lehetnek tole legkozelebb? Illetve a villanybolier hany centire lehet tole?
A harom kozul melyiket vegyem? Milyen magasra szereljem?
Sziasztok! Segitsegre lenne szuksegem. Ma ahogy beindult a futesem eszrevettem, hogy a szivattyu nem megy. Grundfos ups 25-50 3 fokozatu. Minden hibalehetoseget kizartam, a szivattyu fordulatvezerlo panelja el van repedve. Kettes fokozaton szoktam jaratni es pont a kettes fokozat nem megy csak ha nyomom lefele a kapcsolot. Kerdesem az lenne. Lehet venni valahol ilyen szivattyuhoz csak fordulatszam vezerlo egyszeget, illetve milyen aron van egy ilyen? Koszi a segitseget elore is. Ahogy neztem nem a panel rossz mert az veszi az adast hanem az a forgokapcsolo amivel allitgatom a sebesseget.
Tudom, hogy nem okés az alacsony vízhőfok, mert kondenzál, de annyira túl van méretezve a fűtésrendszer, hogy gyakorlatilag még simán kézzel fogható az előremenő cső télen is (45-50°C), amikor a termosztát már lekapcsolja a kazánt, mert elég meleget tolt be a radiátor a szobába... (emiatt meg nem akarok 21°C helyett 24-25°C-t beállítani)
Nagy házba a sok vízvételi hely miatt nem jó a kombi kazán!
Ide csakis külön indirekt tárolót érdemes venni egy csak fűtő kazánnal. Még az is lehet, hogy a nagy távolságok miatt cirkulációs szivattyút is érdemes beépíteni a rendszerbe, hogy ne kelljen sokat várni a meleg vízre. Ha nag távolságok vannak a kazántól, hőszigeteletlen csövek a falban, akkor ne várj javulást.
Kazáncsere esetén gondolkodj el a kondenzációs kazánon, mert a fűtési költséged kb. 25-40%-át tudnád egy pontosan méretezettel megtakarítani.
Az általad megadott paraméterek nem elégségesek semmilyen ajánláshoz. (Nem bántásból mondom, de kb. ilyennek hangzott: Van egy régebbi 1.4-es astrám már nem az igazi. Sokat megyek vele, megéri egy új mazda vagy mercedes a felárát?)
Keress meg egy hozzáértő gépésztervezőt, hogy milyen opciókat mennyiért lehetne megoldani nálad. Nagy eséllyel egy kazáncsere egyáltalán semmit sem fog megoldani!
24 kw-os Westen kazanomat fogom lecserelni egy szinten kemenyes kombi kazanra /turbos nem jon most szoba/. Szeretnem tanacsotokat kerni, hogy milyen tipusut es teljesitmenyut vegyek.
A mostani eleg gyengenek bizonyult, nem tudom, hogy a konstrukcioja miatt vagy a haz nagy meretei okan, de sokat kellett varni, mire melegviz jott a csapbol, es kuszkodott ha egyszerre ment sok csap vagy a futes.
Erdemes-e erosebbet venni 24kw-nal vagy az ujabb kazanok mar jobbak ezen a teren?
Valamint erdekelne a kulonbozo markakkal kapcsolatos tapasztalataitok is. Ariston, Viessmann, Bosch, Vaillant kozul melyik a legjobb vetel? Megeri peldaul a Vaillant valamivel magasabb arat kifizeni?
Központi szellőzés hővisszanyerővel(nagyon sokféle van a klímagyártó cégek termékei közt is) esetleg. Klíma azért nem hőcserélő hanem hőerőgép. Ha zavar a huzat akkor felületfűtés-hűtés levegő-víz hőszivattyú (napelem) . Alap tervezést igényel ,vagy nagyon alapos átgondolást.
A tényleges hőigényt kellene ismerni.
Semelyik technika sem egyszerű, a hővisszanyerő sem(a vezérlés, a szerkezet egyszerű).
A hőszivattyú elven működő szerkezetek(klíma hszivattyú) sem és a napelem sem.
Nézz szét a napenergia és a passzív ház topikban is.
Nem igazán ontopic, de hirtelen ezt a témát találtam a legközelebbinek.
Egyszerű gázjelző készüléket keresek. Egy gázkonvektor van egy 35nm-es lakásban, ahhoz kéne. Semmi extra, csak jelezzen, ha gond van, de legyen megbízható.
Ami talán megérheti -és erre előbb-utóbb úgyis szükség lesz- egy sima zárt égésterű 150-200-ért. Én akkor cserélném, ha a másikon olyan fődarab megy tönkre, aminek a cseréje meghaladja az 60-70000 forintot.
Az alacsony hőfokkal vigyázz, mert akkor fokozott a kondenzvíz képződés, ami erősen savas -talán kénsav, ha jól tudom. A kond kazánok erre fel vannak készítve, a többi nem és gyak. szétmarja a kazánt és a kéményt a korrózió. A hagyományos kazánok optimális működése valahol 70-80 fok körül van.
Már eldöntöttem, hogy nem vágok bele a kazáncserébe, mert megjött az árajánlat, ami vastagon lehúzós és korrekt áron is kérdéses lett volna, hogy mennyire éri meg.
Tagos lemezradiátorok vannak jó nagy felületekkel, így nem magas az előremenő hőmérséklet. 45-50°C között van valahol. Ha nagyon hideg lesz, akkor igény szerint feljebb tekerem majd. Múlt télen elég volt ez a beállítás.
A lábazat szigetelés előtt - tavaly nyáron - az energetikai tanúsítványon E besorolás volt, de múlt télen már fent volt a szigetelés. Az utána állapotról nem készült tanúsítvány, de a kötelezően beleírandó módosítási javaslat - a C energia osztály elérésére - azt tartalmazta, hogy a külső falak mentén a födémtől legalább másfél méter szigetelés szükséges. Nem emiatt, de tettünk szigetelést a lábazatra. Idén nyáron az egyik hidegnek tartott szobában felszedtük az aljzatot és újracsináltuk 5cm szigeteléssel. A+ biztos nincs, valszeg a C-nél tarthatunk, esetleg B-nél. A födémre még 20cm kőzetgyapotot gondoltam. a rajta levő 10cm itt-ott meg van már szottyadva.
A nyílt égéstér hátránya, hogy most a kazánház felett levő szoba hidegebb, mert nem tudom lezárni a helyiséget korszerű nyílászárókkal. Arra még ki kell találni valamit. Esetleg nyílászáró csere + légbevezető. A sugárzó hőt legalább megfogná, ha nem 1 rétegű üveg lenne a kazánházon.
Turbós kazán sem lenne rossz (nyílt égésterű helyett), ha nem kondenzálna, de azt mondja a fűtésszerelő ismerős, hogy azok is kondenzálnak, csak nem olyan anyagból van a hőcserélőjük, ami tartósan bírná. (saválló vagy alu ötvözet)
Sajnos több évre még nincs adat, mert tavaly költöztünk be, pont egy éve. Előtte volt gázóra csere is.
1550m3 fogyott, de az előző annyira enyhe tél volt, hogy azt olvastam 30%-kal kevesebb gáz fogyott országos szinten, szüval lesz ez még több is.
Nyilván nem örök életű az éti-25, de abban bízom, hogy donorokkal még sokáig életben tartható. (10-20eFt-ért lehet ilyen használt kazánokat kapni, persze lutri, hogy milyen állapotban van a hőcserélőjük)
A ház 2/3-ának ~40cm vastag kisméretű téglafala van, a maradék 1/3-adnak ~25cm szilikát. Mindenhol 5cm nikecell van a falon és 5cm xps a lábazaton.
A födém 2/3-a beton, 1/3-a fa. Mindenhol 10cm kőzetgyapot van rajta. (november körül tervezem, hogy növelem ezt)
Csak azért írtam, hogy évi 30eft a karbantartás, mert azt mondta az árajánlatot adó, hogy valami szmötyi össze tud gyűlni a kazánban és csúnyán tönkre tud menni, ha nincs kitisztítva.
Most összeadtam a saját fogyasztásomat. Klasszik épület, szar hőszigetelés, ramaty nyílászárók, FÉG gázzabáló, 78 nm. Tavalyi éves gázszámla 255000 Ft. Tulajdonképpen nem is rossz, ahhoz képest. Mondjuk programozott fűtés, max. 22 fok. De HMV és tűzhely is benne van...
A befektetett 1,5M-d 30 év alatt évi 3% hozam mellett lenne 3640000 forint, míg a fűtéssel csak a 1,5-et kapnád vissza ennyi idő alatt. Tehát konkrétan buknál az ügyön 2 gurigát.:) Alsóhangon.