Vidéki nagyváros tapasztalata, hogy helyben a Praktiker árai lámpa téren eléggé versenyképesek tudnak lenni. Főleg ha van vmi kuponod, vagy akcióznak.
Olyan is fordult elő már, hogy a villanyos boltban (ahol vásárolok) a kedvezményemmel (pont Eglo volt) sem tudtam olcsóbban megvenni , mint amennyiért a Praktiker kínálta. Ezt mondjuk más villanyos termékeknél nem tapasztaltam, de pont a lámpáknál néha nagyon jó árakat tud kidobni a Praktikerben a gép.
Yajj, belekavarodtam. Eglonak van még Dunakeszin nagy mintaboltja, ahova besétálok és válogatok egy fél házra világosságot? Webboltja átment webbe és fura megfejtésbe, hogy hol mit tudok átvenni, de most éppen lehet nem erre lenne szükség. Pár éve még jártam arrafelé, akkor még kellemes volt.
Végén még betámadom az M3 Praktikert és kész, megnézem mi mennyi, összehasonlítom webes árakkal. de ott meg az idő és a kocsifutás a nyűgös, hátha túláraztak valamit. Környéken meg kellene oldanom.
Ugye azzal kezdtem a mondandómat, hogy "ugyanaz a fos SAP van, ami még az elműs időkben".
Erre elmagyarázza a mindenhez is értő ex-nőibugyi árus, újabban böcsületes napelemnepper, hogy szar az ügyfélkezelés. Az ELMU-nél. No shit, mintha bármi újat mondott volna, az elmúlt 30 évhez képest. Majd ebből kikövetkezteti az én szakmai hozzáértésemet, egy olyan területen, amihez halvány lila fingja sincs.
Ettől függetlenül pont az user adatbázis és a regisztráció volt az, amivel nem volt különösen nagy gebasz. Persze elek belehaluzza az óriási pénzszivattyút még egy regisztrációs folyamatba.
Az a baj az ilyen felűlről kézivezérelt cégekkel, hogy a kedves politikusnak fingja nincs a döntései következményéről. Amikor 2 hét alatt bevezették az EKAER-t, az volt talán a mélypont. Ez a nemzeti rezsidémon mizéria csak egy újabb balfaszság a részükről.
Egyetlen egyszer dolgoztam állami cégnek a karrierem alatt, ott megfogadtam, hogy soha többet, azóta is tartom magam ehhez :)
Jól van na, lehet hogy letelt a pihenőidő és újra használhatja a nickét :-)
Dolgozik ott egy ismerős, helpdeskes az IT-n, mesélt ezt-azt.
Nyilván nem a legmagasabb polcról válogatott a munkaerő, nincsenek is agyonfizetve.
A legnagyobb gond azonban ez a sok változás, amiről ők is az újságból értesülnek sokszor. Napok alatt kell összeszögelni mindenféle új felületeket, a nyakukba kapták a gáz ügyfeleket is, szóval van azért káosz.
De Eleknél nyilván nem erről van szó, hónapok óta rinyál hogy mennyire nem lehet majd diktálni, erre most hogy hogynem pont igaza is lett (volna ha nem kamuzna).
Ha valaki ennyire előrelátó akkor hogyhogy az utolsó utáni pillanatban akarja megoldani azt amiről tudja hogy bonyodalmas lesz?
Nos, azt azért el kell ismerni többszörös tapasztalati alapon, hogy
az MVM olykor még a SAJÁT a korábbi rendszerében készült regisztrációját sem képes felismerni!!
HA EGYSZER hibára fut a cucc, abból nem tud kijönni, farkába harapó kigyó körbe kerül. Amiból nem tud kijönni a user semmilyen online módon.
Röviden: nagyon SZAR a megoldásuk >> a user/data nyügök esetén.
Sjanos ritka balfasz informatikus társaság van az MVM-nél. Alighanem egy halom mindent is jobban tudó okostojás tfe_tng szintű, de magát azért nagyon jó szakinak tartó egyén dolgozhat ott is :-(
Ha nyomorból költözöl nyomorba, akkor valamit nagyon elbaszarintottál.
De persze van ez a magyar gén, ami azt okozza, hogy panaszkodik, sír mindenért, de még életében egy szalmaszálat nem tett keresztbe, hogy megváltozzon bármi.
Csak a klasszikust tudom idézni:
Akinek nem inge, ne vegye magára. De akinek inge, az öltözzön fel, de nagyon gyorsan ! (Hofi)
Informatikai téren lehet, hogy jól működnek, de egyéb területen nem szeretnék sűrűn kapcsolatba kerülni velük. Nehézkesek, nem együttműködők, vagy éppen nem is értik a problémáját az ügyfélnek. Úgyhogy nekem nincs jó tapasztalatom velük! Egyedül velük! A többi szolgáltató rugalmas és ügyfélbarát.
Éld az életed igénytelenül, költözz életed során lakótelepi nyomordobozból nyomordobozba, végül éld egész öregkorodat vadidegenek között? (gyerekkori barátaid helyett, esténként a közös emlékek felett borozgatva).
Vagy életed során építs több családi házat (minden munkahely közelében egyet), nevelj fel mindegyik körül egy-egy szép 20 éves díszkertet?
Vagy az a tetves munkahely igenis települjön a közeledbe, ha jó szakembert akar?
"Az nem lehet, hogy valaki megpiszkálta mágnessel vagy valami hasonlóval (eredetileg esetleg nem is a tiedet, ha az adott helyen van, volt más lakásnak is órája)?"
Van még szorosan közvetlenül mellette 4 mérőóra, összesen 5 óra van egy dobozban. Nem tudom hogy piszkált-e valaki valamit.
Elárulok egy baromi nagy titkot, ne szólj senkinek:
Az IT cégek 75%-ának nem gond ha messze vagy, irodát, széket sem akar fenntartani neked. Maradj home office-ban, napi 10-15 perc standup zoomon, teamsen, slacken aztán lehet dolgozni.
A napi melót a ticketingben kapod, ott számolsz el és csókolom.
én Démászos voltam, pár hónapja feldobta hogy mostmár MVM next a neve, és ott új regisztrációt kell csinálnom. A régiben még felhasználói azonosító és jelszó volt, itt már email cím jelszó és minden egyéb is van.
Rettentő bonyolult volt, regisztráltam, meg kellett adnom a születési dátumomat, anyám nevét és megtalált az adatbázisban. Még a számlát sem kellett elővennem.
Pont úgy ahogy tegnap regisztáltam egy újat 3 perc alatt amikor elek elkezdett sírni hogy nem lehet.
Elek kamuzik, megint a mindenszarországgal akart példálózni mert neki siralmas az élete.
Egyébként meg aki annyira beleszart eddig hogy a sokadjára meghosszabbított diktálási időpont végén kezd el kapkodni a regisztrációval az lehet hogy így járt...
Az az ország egyik legjobban támogatott területe. Minden második külföldi befektető ott kap ingyen telket, ajándékba infrasrtruktúrát, stb stb. Az országban az összes nagyváros és közvetlen környéke, plusz a Budapest és Bécs közötti 100 km széles sáv - az ott henzsegő miliónyi álláslehetőség folyamatosan egymás fölé licitál a bérekkel. Az ország többi területein állandó az állás-hiány és a folyamatos harc, a kevéske emberhez méltó (gyengén fizető) munkahelyért.
Mint régi ELMU, most MVM ügyfél állítom. Semmit nem kellett változtatnom, minden ment tovább, akkor is amikor elmuemasz lett, meg akkor is amikor MVMNext. Ugyanaz a rendszer, más a CSS.
Ezt nem engedhtik meg (nem tehetik lehetővé). Hová lenne az extra zsebpénzük, ha bármelyik volt EMŰ ügyfél (a régi jelszavával) tök egyszerűen be tudna lépni az MVM next rendszerébe és bediktálni a mérőóra állását? Ezt minden lehetséges ravasz trükkel (pl hibásan működő regisztrációs rendszerrel) meg kell akadályozni.