Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Használok testo-t csak nem füstgázelemzésre. Mert ugye ez egy márka :)
Viccet félre téve, attól függetlenül hogy megvan a végzettségem a gáz és hőtermelő berendezés szerelőre is, nem üzemelek be készüléket, mert már nem fér bele a munkámba, így is komplex csinálok mindent. Arról nem beszélve hogy ahhoz külön gyártói szerződéseket kellene csinálni, és állandó továbbképzésekre járni amire semmi időm sincs. Úgyhogy ezt meghagyom másnak. Viszont pontosan tudom mit kell velük csinálni, és nem tud senki hülyének nézni. Meg felvilágosítom a hülyének nézett tulajt, ha az elmondása szerint, szerintem az történt.
Majd idővel szerintem úgy is a készülék szerelés/beüzemelés lesz a vége, mert az egy nyugdíjas szakma, a legminimálisabb kosszal jár. Ők az urak, szoktunk fogalmazni :)
Vissza a lényegre: A testo nem csak a gáz levegő összetételt nézi, azon kivül még van rajta rengeteg adat el se hinnéd amit néz. :) légfelesleg tényező, ventilátor fordulat, kazán hőteljesítménye, hatásfok, O2, CO2, CO, NOx adatok, ezekhez mérten kell belőni a venti fordulatot is illetve a kazán ezt állítja magától miközben állítod, de lehet manuálisan is. Bármilyen hihetetlen de az adatok együtt állása kémény hossztól is függ, mert a ventinek, az ellenállásokat le kell küzdeni, és a kazán pl egy standard beállításon nem egy 10m kéményhez lett igazítva. Tehát a nem tolja úgy az égésterméket, és nem szívja úgy a friss levegőt, hogy az neki optimális legyen. De ettől függetlenül működik.
Benapozást nem tolerálja, nagyon kevés víz van a rendszerben (5 radiátor, kicsi a ház) így olyankor az égő kikapcsolásával oldja meg, hogy ne legyen túllendülés. Ebből az okból a lemodulálás is hamar végbemegy 5-10 perc. Télen pontosan tartja a kívánt hőmérsékletet, mindent bevet ennek érdekében, emeli-csökkenti a teljesítményt, előremenőt. Az északi falra tettem a szobába, kicsit korrigáltam az érzékelt hőfokot.
A megtakarítás szerintem elhanyagolható, de marketing elem...
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok szakértő urak hogy van egy Ariston Cares Premium 24- es kombi cirkóm,
mostanában olyat csinál ha meleg vízet engedek sikító, nyikorgó, visító hangokat ad ki kb 10-15 másodpercig mikor már kezd meleg lenni a víz. Ha lentebb veszem a meleg víz hőfokát akkor halkabban és kevesebb ideig csinálja. Fűtésnél nem csinálja. Ha valaki tudja mi lehet a probléma annak megköszöném a segítséget, mert kezdek tanácstalan lenni, talán vízkő a hőcserélőben (mivel az alumínium)?
Az a beüzemelő, aki hozzá sem nyúl a készülékhez, csak pecsételget el kell hajtani a p...... Nem a te feladatod, csak leírtam mit kell csinálni. Akkor ki kell hívni egy olyan szakszervizest, aki megfelelő műszerekkel rendelkezik és belövi a készüléket!
Én mondjuk csak ilyen emberekkel dolgozom együtt... Egy kondis kazánt, nem lehet csak fölakasztani és kész.
"Ezt a kazánt valaki beüzemelte a kéményhez mérten füstgáz elemzővel?"---tegnap megkérdeztem,azt mondják,a szakszervizes kijött, kitöltötte a papirokat,lepecsételte és ennyi ....nem csinált semmit a kazánon.
"néha van hogy behörög a kémény, általában csak bizonyos fordulatszámon. Be kell állítani. Kéményseprő üzemmód és hajrá! ;-) De Testo nélkül nem lehet!" Most akkor megint hol tartunk az országban? A gépész feladata addig tart amíg felteszi és összeköti a kazánt a meglévő rendszerrel,/vagy új rendszert alakít ki. De a kazánt nem üzemelheti be....Tehát úgy gondolom nem feladatom Testoval vagy más füstgázelemzővel méricskélni és állítgatni a kazánt,ezért nincs is ilyen fél milliós kütyüm hozzá...
Igen így már értem.Valószínű az amit néztél régebben a 300-as széria elődje volt,
Annak idején mikor kazánt nézegettél.....a FÉG econ kazánjat nem jártad körbe? Nem tudsz róluk vmi infót? Jók /rosszak ? Tele van "jó" cuccokkal az is ,és hazai . Bár már egyszer kérdeztem itt a fórumon (nem konkrétan tőled) a Fég econról tud e vki vmit ...de semmi válasz ,az ismeretségi köreimben is ha megkérdezem sanki nem tud semmit róluk...
Kis adalékként: az eme szar olasz dobozt nagyon jól ismerő Petya79 hozzászólásait IS érdemes böngészni, beállításban sokat segít.(ha már láttam itt mostanában) És a többiek....
Nagyjából úgy illene segítséget adni itt, ahogy ők tették, írigylem a türelmüket :-D
Sziasztok!
Két szintes házban külön szeretném szabályozni a szinteket. Az sem lenne hátrány, ha netes vezérlés is lenne.
A szintek külön osztó gyüjtővel és keringető szivattyúval rendelkeznek. Lent padlófűtés fent radiátoros van. A kazán Ariston Genus One System indirekt melegvíz tárolóval. Milyen termosztátokkal lenne érdemes vezérelni? A modulációs termosztátnak mekkora elönye van?
Látom közben megválaszolták a kérdéseidet. A sensys külső érzékelő nélkül is próbál lehetőleg állandó lakáshőmérsékletet tartani minimálisan szükséges teljesítménnyel.
Ha van külső érzékelő, akkor a kazán menü 4.2.4-es beállításában 0-20 közötti érték beállításával megadható milyen mértékben vegye figyelembe a külső hőmérsékletet.
Sony Black34853-as hozzászólásában a lényeget lerajzolta a sensysről.
Ha -10 körül járunk és megtalálom azt a legalacsonyabb előremenőt amely még a a lakás energetikai adottságai mellett kifűti a lakást akkor is jó irányt választottam a komfort növelése felé?
Hideg időben , ha jól emlékszem 7, 8 alkalommal kapcsolt be a kazán 15 perc időtartamra.
A termosztát hiszterézisét is állíthatom 0,1 fokra?
A fűtésindítások száma lehet , hogy nem csökkenne,de hosszabb ideig tartana a felfűtési időszak.
"Azt lehet tudni, hogy mennyire képes felemelni az előremenő víz hófokát? van valami korlát ami fölé nem engedi?"
Attól függ mit állítasz be. A jelleggörbe A és B pontját te állítod be. Ez lehet mondjuk 30-60fok
A kazán bekapcsolási minimum külső hőmérsékletet is megadod az legyen mondjuk 18fok
Akkor jelen esetben a 30-60 fok az jelenti hogy 18fokos külső hőmérsékletnél 30fokos lesz az előremenőd, és -10 fokos külső hőmérsékletnél pedig 60 fokos lesz az előremenőd. A kettő között meg épp annyi, amit a görbe kiad a 2 hőmérséklet határ között. Tehát a mostani 8-10 foknál kb 45fokos előremenővel fog dolgozni a kazán.