Kaptam ma 4 liter mobil super 2000 10W40es olajat ajándékba a kollégámtól mert az ő dízel verdájába nem jó. Az enyémbe jó e? C5 2002 2.0SX beniznes 2003000 km ter van benne olajcsere így olcsón kijönne, még kell hozzá két liter és mehet a dolog.
Mintha egyszer betg mondtad olna hogy 10W40es kell majd bele, de nem esküszöm meg rá.
Ez a 2003000km ter soknak számít kopás szempontjából egy benzines C5 be? Kb meddig mennek el ezek a motorok, a full motorgenerál előtt? Mibe fáj egy komplett motor generál ehhez a motorhoz? Esetleg egy használt motor bele külföldről?
Lehet de ez már önkinzás így vezetni, én kipróbáltam nekem 4.7 volt de kb 40 km bírtam aztán 150 mentem végig ,így aztán 7,4 lett az átlag (6 sebb váltóval)
Nem a 90 tempo nem káros 5fokozatban kb 1800forog a motor és kb itt van a nyomaték maximum is ezért ilyen kedvező a fogyasztás ennél a fordulatnál simán tud regenerálni a fap rendszer , ez a motor 1600-1700 fordulattól nyugodtan használható,
Nem tudom HDI hogyan viseli, de szerintem itt is fontos a megfelelő gázáramlás és a kipufogó felmelegedése. Ha csak "pöfög" kifelé a füst, akkor bizony a lerakódás is ottmarad, mert túl kicsi a sebessége. Ha belegondolsz, a fap rendszer is csak nagyobb sebességnél működik, mert csak akkor elég meleg a kipufogó. ;)
Lerakódások akkor keletkeznek szerintem, amikor nappal mennél az autópályán 130-140-l és nem tudsz folyamatosan menni csak 1-2 km-t, mert mindég elébed megy valaki. Tehát, gyorsítasz-lassítasz és ez így megy esetleg 100 km-n keresztül. De ha ráállsz egy kisebb 90 km-s sebességre és bizonyára ezt folyamatosan tudod tartani, s a motor sem erőlködik, így nem képződik korom. De ez csak az én szisztémám. Azért volt már olyan nem egyszer és nem kétszer, hogy Budapest, Nagykörösi uttól-Kecskemétre haza értem 25 perc alatt, de ezt csak éjszaka lehet megtenni, amikor gyér a forgalom.
Egyébként hosszú távon (több 10.000km) nem kártékony az ilyen lassú, kifejezetten kiméletes menet? Gobdolok itt a turbó-kipuffogó rendszer lerakódására,ilyesmi...
Gratulálok ehhez a szép teljesítményhez! Gondoltam,hogy nem rohangásztál ész nélkül,de ennek tudatában is nagyon szép teljesítmény ennyikét csöpögtetni a torkába 100km-ként!
Persze dicséret jár a felkészitőnek és a mérnököknek is :) !
Érdeklődnék, hogy jó állapotú bicskakulcsod nincs véletlenül? Az enyém már egy kissé vadregényes... Meg esetleg egy hátsó ablaktörlő kar is érdekelne kombira, ha van elfekvőben.
Nos, Betg-nek igaza van abban, hogy ovatosan vezetek. (Nem hajt a tatár - nem is az 5 találatos nyereményemet mentem felvenni - és plusszban egy árva fillér sincs a zsebemben ezeknek a kamerás szemeteknek oda adni). És egy kihívás volt az autómnak és nekem is, hogy meg tudjuk e járni tankolás nélkűl ezt az utat. Így a GPS kamionos módba állítva és megcsináltuk. 90 km/h sebességgel. Különben a tank 68 literes. Még azt hozzá kell tennem, hogy azért az autót is fel kell készíteni, hogy probléma mentes út legyen. Ugye a téli gumi használata kötelező november 1 - től a sogoroknál, azt is tudni kell, hogy a téli gumikat 0.3 bárral keményebre kell pumpálni, mint a nyári gumikat. Ezt bármelyik gumis elmondja nektek. Na tehát így jött össze ez az alacsony fogyasztás. Sok szerecsét nektek is egy ilyen hosszú úthoz. Üdv: Gabi
Szia a hidraulikába total lds való 2600ft tudok adni , fékolaj dot4 , a hátsó olaj csepegés a résolajvisszavezető gumiharangnál szokott előfordulni nem nagy gond cserélni kell.
Nekem is van egy c5 -ös (2001-es 2.0 16v). Idáig elég jól bevált, de most a szerelő észrevette, hogy a hátsó hídnál csepeg a hidraulikaolaj. Az lenne kérdésem valamelyikőtöktől aki szakértő az autóban, hogy így látatlanba tud-e mire gondolni. Szóval arra lennék kíváncsi , hogy esetleg valamilyen típushibáról lehet szó, vagy valamilyen állandóan kopó alkatrészről? Másik kérdésem, hogy hol kapok olcsóbban hozzá való olajat? + fékolaj melyik fajtát a legcélszerűbb beleönteni?
Megváltam 2001 es c5 2000 benzines automata szeretnivaló járgányomtól.
Mível kereskedésbe számoltattam be és úgy gondoltam nem adnak többet érte ezért maradt egy garnitúra téli gumiszettem lemez felnivel és gyári dísztárcsával. gumi futásteljesitménytől függően egy telet bír.
Citroen C5 2.2 HDi 2001-s évjáratú 362000 km van benne. Három fővel + csomagtartó fullra pakolva, Kecskemét - Hohenthann + 1 falucska 50 km oda-vissza + Pandorfba kitérő = 1524 km. Kecskeméten induláskor fullra tankoltam és tankolás nélkűl vissza hozott úgy, hogy kb 1-1.5 liter gázolaj maradt benne. Ez a Francia autó, talán soha nem lesz eladó. Kapott egy dicséretet és egy puszit.
Szia ezt így nem lehet megcsinálni sok jó tanács de látni kell hozzá én valószínű életre tudom kelteni de autó nélkül nehezen, hétfőn hívjatok fel hátha telefonon tudok segíteni.
Vezérmű tengely jeladó hibánál is ez a jelenség. Teker, de nam ad üzemanyagot. Meg kell piszkálni, esetleg hűtőbe tenni (állítólag néha segít), aztán hátha indul. Vagy egy donorral cserélni. próbaképpen.
Biztosan igazad van, de mikor nem ismerte fel a sajátom a kulcsot, akkor az ecu-t sem lehetett lexiával lekérdezni, mert kommunikációs hibát írt. Amint betanítottam a kulcsokat, azonnal látta a motorvezérlőt is. Ugyanez volt a helyzet 306-os puggal is.
Ha jól emlékszem 300 körül szokta az önindító forgatni a motort, de az mindenképpen furcsa, hogy hol van jel, hol meg nincs. Érdemes lenne kivenni a jeladót és megnézni, a csatlakozójával egyetemben.
Pontosan nem tudom, hogy a BSI-nél találod-e meg, de a motorvezérlőben is látni kellene.
A szívó torokba fújjatok egy KIS féktisztítót és úgy indítsatok. Ha indulna, akkor egyértelmű üzemanyaghiány.
Ha az immo tiltana azt ki is írná a kijelzőre és a lexia sem tudna kommunikálni a motorvezérlővel. Valami apró hülyeség lesz ami miatt nem indul, de ilyen távolról nem hiszem hogy bárki meg tudja mondani a pontos diagnózist.
Vidd vissza az ismerőshöz és lexiával ne a hibákat nézze, hanem, hogy az immó milyen állapotban van, mennyi a rail nyomás, van-e fordulatszámjel. Ezekből lehetne indulni valamerre.
tankból leengedve az üzemanyag, kitisztítva, szűrő csere, gázolajjal feltöltve
összes biztosíték átnézve, mind jó
szivattyúk dolgoznak
vezérműszíj nem ugrott el, az is ellenőrizve
összes izzítógyertya jó
Olyan hangja van indítózáskor, mintha nem kapna üzemanyagot, valami letilthat.
Ha felrakom az aksi sarut, az ajtót kulccsal kinyitom és visszazárom, majd gombbal nyitom, akkor fel kell hogy ismerje a kulcsot?
A műszerfalon a rádió mellett lévő lakat piktogramú gombon a piros lámpa villogott, ameddig nem csináltam meg a zárás nyitást.
Ha a zár nyitásánál ismeri a kocsi a kulcsot akkor az imobilaser is tovább fogja engedni, ha a gyújtást ráadom és indítom?
Vagy az imobilaser miatt nem indul az autó?
Az én C5ömben mikor aksit cseréltünk jó egy éve a központi zár kinyitotta az ajtókat de nem tudtam elindítani a kocsit kiírta az imobilaser hibát, vártam picit, meg lezártam az autót és utána minden rendesen működött. Itt is vmi ilyen lehet? A kulcshoz járó kódot sehol sem találja az ismerős, hogyan lehet azt pótolni, ha tényleg az a baja? Lehetséges, hogy attól tiltott le, mert próbálkoztak a bikázással, meg addig nyösztették, míg teljesen lemerítették az aksit?
Megnézte egyik ismerős lexiával, semmi hibát nem ír a kocsi.
Érdekes egy eset, számomra, de lehet ebből mások is tudnak tanulni.