Acea c3, api sm/cf low saps olajat bele rakhatók abba a benzines autóba amelyikbe az ajánlott api sl,sj vagy jobb.Nincs benne részecskeszürő:) csak katalizátor de nem új 3 útas stb..köszi
Valvoline olajokról kérném ki a véleményetek. Olvasgattam több lapot is itt, de nagyon nem találni infót erről a márkáról.
Talán a SynPower 5w-40 ami érdekelne inkább, most vásárolt Ignisembe ezt szeretnék használni. Ez valóban teljesen szintetikus olaj, mint a Mobil 5w-40, vagy csak egy üzleti fogás? Kategóriájában hol helyeznétek el?
Szereztem az alábbi olajat: Mobil Delvac MX Extra 10W-40, és kérdésem lenne, hogy beletehetem-e az
OPEL ASTRA H 1.7 D (motorkód: Z17DTH) -be?
Elvileg a leírásokban az opel H astra, API szerint CF minőség kell, a "másik" minősítés szerint C3...
A kérdésem az volna, hogy beletehetem-e nyugodt szívvel, és hogy az ÁBC-ben haladva a minőség romlik, vagy pont fordítva?
A Mobil Delvac MX Extra 10W-40 teljesíti vagy túlteljesíti a következő ipari előírásokat:ACEA E7/E5/E3/B4/B3/A;API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ; Daimler Chrysler MB 228.3/229.1; Cummins CES 20078/7/6/2/1; Mack EO-M Plus; Volvo VDS-2/VDS-3; MAN M3275; Renault RL; MTU Type 1 (Open crankcase only - 500 hr ODI); Detroit Diesel 7SE 270 (4 stroke cycle)
TURBÓT NEKI!!! Sziasztok comprex-s társaim. Azoknak írok, akik hozzám hasonlóan szerelmesei ennek a típusnak, és lehet, hogy végigjárták azt az utat, amit én is.7év alatt már legalább 5db comprex-et vettem. Vadonat újra nem volt pénzem, így bontottakkal próbálkoztam. Meg kell mondanom próbáltam csapágyat cserélni és nagyon sok hozzáértõ emberrel beszéltem. Volt olyan is, aki elmondta szerzett egy vadi új comprex-et,és egy hónap múlva már hangja volt.(láttam hallottam) Az új comprex bejáratós, mint egy felújított motor legalább 500Km-t csak finoman. A bontottról mindenkit csak lebeszélni tudok, ám ha mégse sikérül nekem is van egy olcsón eladó. Én jómagam végeztem a comprex-el. A comprex-en és azon kívül, hogy Mazdát agyon lehetne ütni ezért a hengerfejért ez egy rendkívül jó és megbízható autó. Ez a feltöltõ, ami mellesleg Osztrák, halálra van ítélve. Már csak ha arra gondolunk,hogy egy olyan feltöltõrõl beszélünk ami kilencszáz fokos, a benne áramló levegõ megközelíti a hangsebességet,és szárazon fut. Nem véletlen, hogy nem szerelték semmilyen más típusra sem. Ha a Japán nem tudott semmit kezdeni vele ott már nagy a baj. Olvastam a fórumon, hogy sokan átalakítják sima szívóra és úgy sem rossz. Hát köszönöm szépen nem kérem. Fél évig használtam úgy pénzhiány miatt. Egy Trabant. Aki azt mondja nincs nagy különbség, az hülye vagy már elõtte sem töltött neki ló....aszt se. Olvastam továbbá bontottat 120FT.-ér, amivel lehet egy hónap múlva kezded elõröl,addig amíg meg nem utálod ezt a rendkívül impozáns és remek autót. Én már majd egy éve átalakítottam turbósra. Féltem tõle,hogy elvesztem azt a dinamikát és erõt, amiért a comprex-et szerettem. Kellemesen csalódtam egy percig sem sírom vissza a régit. Csak azt bánom, hogy nem jutott elõbb az eszembe. És amikor elgondolkodtam a dolgon elhessegettem a gondolatot a mindenféle saválló csövekre és más nem oda illõ dolgokra gondolva, amitõl borsózik a hátam. Épp ezért úgy alakítottam át az enyémet, hogy ha felnyitom a motorteret nem látni semmi nem oda illõ kókányolást. Mindent begyömöszöltem a comprex helyére. Így ha belenézek ma is az a kép fogad, amiben a comprex szerintem verhetetlen. Azóta kettõt csináltam meg, bár eddig semmilyen fórumon nem hirdettem. Ma ott tart a dolog, hogy elõre megtudom csinálni az átalakítást, így ha valakinek kell, reggel hozza a kocsiját és este viheti. Az átalakítás 140-150 ezerbe kerül. Elõnyei - Nagyobb teljesítmény, hosszabb élettartam - Bármi féle meghibásodás estén a költségek csak harmad akkorák, és az alkatrész rendkívül könnyen beszerezhetõ. - Ha a turbó megállna az autó akkor is használható marad. Hátrányai: - A turbó 2300-as fordulat felett tölt igazán, de ez egy nyomásszabályzó szeleppel egészen jól korrigálható. - Sûrûbben kell olajat és légszûrõt cserélni. - Ha nagyon meghajtottad a kocsit, egy-két percig járatni kell mielõtt leállítod. Végezetül néhány comprex hiba, amiket szinte mind megtapasztaltam: Lesz benne 1500 körül egy turbójuk hidegen nehezen indul,fehéren füstöl;fordulatszám ingadozás;nehezen veszi a túrát; ha hirtelen felpörgeted kopog; 3000-es fordulat fölötti terhelésnél meg-meg torpan….és még sorolhatnám. Ha ezeket tapasztalja valaki és tele van már a púpja a comprex-el de nem szeretne megválni a kocsijától, az keressen bátran. .A fórumon ritkán vagyok elérhetõ, de bõvebb felvilágosítást szívesen adok, akár telefonon is tel: 06-70-3-111-300
Azt hitted a szîvódizelre rá dobok egy túrbót, és ezzel van egy túrbós autód ? A túrbós motornak más a vezérmütengelye,más a fötengelycsapágyazása, a szelepkialakîtás, és még sorólhatnám.
Valvoline olajokról kérném ki a véleményetek. Olvasgattam több lapot is itt, de nagyon nem találni infót erről a márkáról.
Talán a SynPower 5w-40 ami érdekelne inkább, most vásárolt Ignisembe ezt szeretnék használni. Ez valóban teljesen szintetikus olaj, mint a Mobil 5w-40, vagy csak egy üzleti fogás? Kategóriájában hol helyeznétek el?
A rendelkezésemre álló információk szerint ehhez a modellhez (a ma már idejétmúltnak számító) API CC minősítésú SAE 10W-40-es vagy 15W-40-es motorolajok használatát ajánlották, a feltöltési mennyiség (természetesen a szűrő cseréjével együtt) 5.50 liter.
Az olaj ajánlás meg úgy van, azért mondják vedd meg a drágább olajat. nem mintha az olcsóbb nem lenne jó !persze hogy minden kereskedönek az a jó , ha a méregdrága cucain túlad.
ha már ilyenről beszélgettek, autót 120e szerviz után vettem, akkor már ha jól tudom 5w40 Softec-et kapott, de elötte nem tartom kizártnak a 10w-40 használatát sem.
én magam 5w-30 Edge-t használtam (504.00) az utóbbi 2 cserénél de ha jobb lenne egy 0w-40 Edge FST a 180 ezres cseréhez, akkor váltanék.
autó egy 1.6 benzin Seat Leon (AZD, 16 szelepes, 105 lovas)
Ha a gépkönyvét megnézed ott szó sem esik 0w-s olajokról, így a kezdetektől ezzel használom sem fordulhat elő, szabálykövető szakszervíz esetében ebben egészen biztos vagyok, arra maximum az olajajánlók későbbi javaslatai alapján tér át sok tulaj, majd ezek egy része nagyon meglepődik...
Azt tapasztaltam hogy ha egy motort a kezdetektől 0W-s olajjal használnak (természetesen az esetleges utántöltéseket is beleértve) akkor hosszú kilométerekig számottevő olajfogyasztás nélkül működik a motor.
Ehhez persze - többeknek meglepő módon - szükség van a megfelelő bejáratásra is.
Az alaptéziseddel egyetértek, de hidd el vannak motorok amik nem követik az általában szokásos trendeket. És a tulajdonosok tapasztalatai szerint ezek a motorok, kivétel nélkül, eszik az olajat ebben a korban, de megjegyzem újkorukban sem sokkal jobbak ebből a szempontból.
Sajnos ez a volvo motor zabálni fogja, nem is kicsit, 5 liter plusz nem lesz elég két csere között. Nekem ezekhez az 5w50 -es Mobil1 vált be. Próbáltam a 10w60-as Castrol-t is, de azzal hidegben csattogott, nem szerette.
" .... Te viccelsz ? a volvóba 0w -s olajat ? ... "
Előfordul hogy viccelek de ez most nem az az eset. Használtam már más gyártmányú autót 0W-s olajjal 180 ezer kilométerig, hibátlanul (számottevő olajfogyasztás nélkül) működött amiben vélhetően a megfelelő minőségű olajnak is szerepe volt.
Gondolom abban is hiszel, hogy 200 ezer után minden autó azonnal szétesik. Végülis ha elkezded önteni a belevaló helyett a 10W40-et 200-nál lehet, hogy így igazolni is tudod :)