Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Miklós51. Creative Commons License 2015.11.04 0 0 37878

Oda kell adni neki a 25 ezrest , intézze el az üzembe állitást ! Rögvest tiltakozna ! 

Előzmény: Törölt nick (37874)
Poc2 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 37877

Na itt látszik miről beszélek:

http://www.pilotodyssey.com/PO/viewtopic.php?f=28&t=4027

Illetve az általatok felvetett problémáról is szó van.

Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 37876

Nekem is van 482-es motorú járgányom , de én is egyértelműen csak a tócsák fölött tapasztaltam csúszást . Illetve ez az Evo , ha kinn áll éjszaka az esőben akkor a reggeli indulás első 20-30 métere bőgő motorral lépésben zajlik . Utána semmi gond . Hogy a tócsán felfröccsen a víz azt értem -- de hogy álló jármű , lecsukott motorháztetővel bevizezze az erőátvitelt ?

---

Én se tapasztaltam csúszást normál üzemben , de a fordulatszámmérő egyértelműen dobja , hogy valami nem stimmel . 

A forgás ellen meg kísérletezni kell , a módszered jó , és tényleg nem irreverzibilis átalakítás .

 

 

Előzmény: WooDoo (37875)
WooDoo Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37875

Még nem vettem észre, hogy megcsúszna a szíj, pedig az én motorom kicsit erősebb, mint 4 kW. A szíj kopását sem növeli, hogy könnyebben tud elfordulni a mozgó tárcsa a golyóscsapágyakon, mint a szénkarikákon.  Emiatt nem is lenne érdemes a tárcsa forgását megakadályozni, de ha egy felkeményedett megcsúszó szíjnál ilyen drasztikus javulást lehet elérni a tárcsa forgásának megszüntetésével, akkor érdemes lenne rendesen megcsinálni.

 

Ha leveszem a komplett primer variót a lendkerékről, szerintem awival rá lehet úgy hegeszteni az anyát a harangra, hogy utána még egy dugókulccsal meg lehessen fogni. A ragasztás bőven elég a nyomaték átviteléhez, ezzel a harang rögzítése meg is van oldva. 

 

A röpsúlyok megvezetéséhez sajnos nekem nincs egy feláldozható tárcsám, de majd kitalálok rá valami megoldást. Lehet vágatok 3 db kb. 5 mm vastag trapéz alakú kúpszeletet, amiket 2-2 csavarral rögzítek a haranghoz, annyi már elég lehet, hogy ne tudjanak elforogni a röpsúlyok. 

Előzmény: Bakancs4 (37873)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37874

Hasonlóan korrekt a most megjelent másik hirdetése is, ami szerint 25.000 Ft-ért forgalomba helyezhető a meghirdetett Microcar MC1.

 

 

Önmagában csak a regisztrációs adó kb 37.000 Ft, amihez hozzájön még további kb 35.000 Ft a műszaki vizsga és okmányiroda költségekre.

Több mint 70.000 Ft, és van képe a 25 ezres kamu számításai mellé még oda is írni, hogy olcsón forgalomba helyezhető. 

 

A használtautó.hu hirdetésfeladási rendszerében felhívják a hirdetők figyelmét: 

 

Előzmény: oljeg12 (37863)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37873

Valóban , elnéztem , kicsi a felület a furkáláshoz -- nem vettem elő variátort , emlékezetből pedig a szekunder végével kevertem össze .

De valamilyen megoldás található a harang rögzítésére . Jó poén , hogy fáradtságos munkával átalakítjuk golyóscsapágyasra a variátort , és utána meggátoljuk a forgást ...

Előzmény: eddy7759 (37862)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.03 0 1 37872

Rekord !!!! Bizonyára olvassák a fórumot , és megtudták, hogy leszóltam a vezethetőségre írt baromságaikat . Erre levitték az árat 550-ről 480-ra , és az alábbi szöveggel kelleti magát az L7e kategóriás ( tehát nagymotornak vizsgáztatott , 4 személyes 9 kW-os járgány ) :

----


Eladó egy aixam tipusú moped autó 2 hengeres kubota diesel motorral,fokozatmentes automata váltóval!Aluminium alváz,műanyag karosszéria,elektromos ablak,központi zár!akár rendszám nélkül is vezethető segédmotoros jogosítvánnyal is 14 éves kortól!

 

És a forrás , ha valaki eredetiben szeretné élvezni :

http://www.jofogas.hu/nograd/Aixam_moped_auto_elado_vagy_csere_37955603.htm?first=1

Előzmény: Bakancs4 (37829)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37871

""Ilyenkor nyílik ki a zsebembe a bicska és bosszant, hogy nem lehet az ilyen hirdetéseket letiltatni."" 

 

A használtautó.hu egy fokkal rugalmasabb. Az előző esetben ha küldessz egy hibabejelentőt, hogy az nem Casalini gyártmány hanem Ligier, 3 napot adnak a hirdetőnek hogy módosítsa a hirdetést, különben törlik. Meglátjuk hogy ez hány napig lesz fent Casalini Ydeaként. 

Előzmény: oljeg12 (37830)
monogram Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37870

..oké, én értettelek félre, nem olvastam figyelmesen el amit írtál, nagyon kerestem az "ajánlatodat" .. de igen mind a két  lemez ricnis minden robogónál..

Előzmény: Bakancs4 (37859)
WooDoo Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37869

Sokat fejlődött a gépipar az elmúlt 20 évben, érdemes élni az új technológiákkal. 10 éve még a lézervágás is csúcstechnikának számított, ma meg már teljesen hétköznapi dolog. Talán megérem még azt is, hogy 3D-s nyomtatóval fogom kinyomtatni a pótalkatrészt a kocsimhoz.

 

 

http://www.loctite.hu/roegzites-5365.htm

 

 

Elforduló mozgó tárcsával sem lenne szabad ennyire csúszni a szíjnak, lehet érdemes lenne felrakni egy új szíjat. Érdekes, hogy ilyen sokat számít nálad, ha nem tud elforogni a mozgó tárcsa a haranghoz képest. Lehet én is átalakítom a harangot ha legközelebb szétszedem. Még annyi előnye is lenne ha meggátoljuk a forgást, hogy lassabban kopnak el a röpsúlyházak. Mert a műanyag háznak az a része, ami a haranghoz ér, már rég elkopik, amikor a másik oldala, ahol csak le-fel csúszik még teljesen jó. A régi röpsúlyházakat még át lehetett forgatni, hogy egyenletesen kopjanak, de az újak már csak egyféleképpen mennek a helyükre. Azt még nem néztem, hogy ha kicsit reszelünk a röpsúlyház szélességéből, akkor bemegy-a fordítva. 

 

Ha azért módosították a röpsúlyház formáját, hogy sűrűbben kelljen cserélni, az nagy aljasság, de a mai világban, amikor a tervezett avultatáson egy csomó mérnök dolgozik, már semmin sem lepődünk meg. 

Előzmény: eddy7759 (37867)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37868

Ez nem kezdő nepper, bizonyára szándékos elírás a könnyebb eladhatóság érdekében. Ez a telefonszám már sok mopedautó hirdetésnél szerepelt, többek közt Ligiert és Casalinit is hirdetett már, tehát mindkét típust ismeri. A Casalinit nem is olyan rég adta el, aki tőle vette meg hirdeti most repedt szélvédővel 550-ért. A forgalomba helyezése sem 15 ezer Ft, ez is egy szélhámos faszkalap. 

Előzmény: oljeg12 (37863)
eddy7759 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37867

Megértem, nem is azért írtam mert neki akarok esni flexel :)

Vannak ennél precízebb megoldások is, mit ahogy te is írtad. Én csupán a ragasztásban kételkedtem, mivel erről a technikáról lemaradtam vagy 20 évet. Akkor alkalmaztam először és utoljára, több kevesebb sikerrel a fémragasztást. Azóta biztos, hogy a ragasztóanyagok is jócskán fejlődtek. Csak én kimaradtam belőle.

 

Egyébként visszatettem az eredeti harangot, mert féltem hogy a használatkor megfordul a tengelyen és valamit szétdarál. De így csúszik és nem a harangnál, hanem a két tárcsa szépen forog és a szíj szinte áll. Ezt előremenetben félig behúzott kéziféknél, a motortérben gázadáskor figyeltem meg. Lehet hogy a szíj is szar? Talán megkeményedett?

Előzmény: WooDoo (37866)
WooDoo Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37866

A flex persze viszi a legjobban megedzett acélt is, de azzal csak vágni lehet, nem tudod vele elég precízen megcsinálni a lapolást. Egy kötésnek viszont nem lehet holtjátéka, mert pillanatok alatt ki fog verődni, mivel motorféknél ellenkező irányú a forgató nyomaték. Szikraforgácsolóval lehetne tökéletes lapolást csinálni, az annyira nem is űrtechnika, biztosan találnál a közelben egy gépműhelyt, ahol van huzalszikra. 

 

De szerintem kísérletezni sokkal jobb a ragasztás, nem tudsz vele "maradandó" kárt tenni a tengelyben. Én már régóta csak felragasztom a tengelyekre a fogaskerekeket, és nem fordult meg még egy sem. Korábban a fogaskerékbe huzalszikrával vágattam a hornyot, a tengelybe meg marógépen készült a reteszhorony, aztán pár év alatt mégis csak kiverődött a retesz, az oda-vissza hajtás miatt. Ezzel szemben egy 3e Ft-os agyrögzítő ragasztó nekem elég egy évig, pedig még csavarrögzítésre is azt használom. Egy hosszabbítóval még egy beragasztott anyát is le lehet tekerni hidegen is, de 200 foknál már a hőálló Loctite ragasztók is megolvadnak, szóval nem olyan nehéz azért szerelni.

 

A ragasztás amúgy nem bizalom kérdése, egyszerűen ki lehet számolni egy kötés teherbírását. Egy 10 mm széles, 20 mm átmérőjű henger felülete 628 mm2, a Loctite 638 rögzítő nyírószilárdsága 25 N/mm2. 628 x 25 = 15700 N, azaz kb. 1,5 tonna! Mivel a ragasztandó felület nem sík, hanem menetes, még erősebb a kötés, a nagyobb felület miatt, de ezt tudjuk be a biztonsági tényezőnek. 

 

A Kubota motor forgatónyomatéka 12 Nm, a 20 mm-es tengely 1 cm-es erőkarjával számolva a nyíróerő 1200 N, ami kevesebb mint egy tizede annak, amit a ragasztás bír. Szóval nem kell félni a ragasztástól, elég erős az, és nem mellesleg nem keletkeznek káros feszültség csúcsok a szerkezetben, amik repedést okozhatnak. Nem véletlen, hogy a repülőgépeknél is egyre több helyen ragasztást használnak a szegecselés helyett. De már az autóiparban is egyre több helyen láthatunk ragasztást, pl. épp a múltkor néztem, hogy az új Mercedes Sprinter rakterében a merevítő bordák nem ponthegesztve vannak a karosszériához, hanem ragasztva. 

 

Ja és a leszedés...

A 10mm széles ragasztott 20-as anyát kb. 165 Nm nyomatékkal lehet letekerni. Ez 50 cm-es hosszabbítóval 314 N erő (bő 30 kg), ami azért nem vészes...

Előzmény: eddy7759 (37865)
eddy7759 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37865

"de a tengely cementálva van, azt reszelni, fúrni, házilagosan nem nagyon lehet."

 

Azért annyira kemény csak nem lehet, hogy pl. egy flexel ne lehessen belevágni két vájatot a villás alátét részére. A ragasztásban én speciel nem bízok, de meg ha mégis jól megfogja, akkor legközelebb kín leszedni.

Előzmény: WooDoo (37864)
WooDoo Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37864

Ha a 20-as anyát 2 v. 4 lapjánál ráhegeszted a harangra, úgy, hogy utána még meg tudd fogni egy villás kulccsal, akkor ragasztóval lehet rögzíteni az anyát és ezzel együtt a harangot. A helyszínen kellene rácsipkedni az anyát a harangra, hogy a központosság jó legyen, aztán meg lehet varrni rendesen is, ha leveszed.

Ha esetleg a ragasztás mégsem lenne elég erős, majd lehet kísérletezni valami más módszerrel, de a tengely cementálva van, azt reszelni, fúrni, házilagosan nem nagyon lehet. 

Előzmény: eddy7759 (37862)
oljeg12 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37863

Nem tudom, hogy aki valamit el akar adni, az csak írni tud, olvasni nem? Van akinek minden mopedautó Aixam. Ennek a hirdetőnek meg Casalini. Nem tudja elolvasni, hogy mi van ráírva.

http://www.jofogas.hu/veszprem/Moped_auto_Casalini_37898616.htm?first=1

eddy7759 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37862

Én őszintén máshogy gondoltam. A tengely válla (pereme) elég kicsi, hogy megfelelő átmérőjű lyukat fúrhassak rá (ha csak nem 1-2 mm -re gondoltál).

Az én elképzelésem az lenne, hogy a tengelyt a harang és az anya közti részen két oldalról bevágnám és egy villás alátétlemezzel rögzíteném, amin a két kiálló csap a harangon készített két furatba beleül.

Huh ... remélem érthető volt :)

 

De talán így:

 

Előzmény: Bakancs4 (37861)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37861

Gratulálok , nagyon gyors voltál -- és elmondásod szerint eredményes is . Reméljük nem rázkódik szét semmi , nem verődik ki a cucc .

 

Most azon agyalok, hogy lehetne a harangot rögzíteni a tengelyhez, hogy esetleg ne forduljon meg.

 

Mivel túl nagy nyomaték nincs , mivel csak a szlip megfékezése volt a cél , ezért szerintme elég , ha a primer variátor végébe tengelyirányból  (ahova a harang támaszkodik ) fúrsz néhány ( én 3-ra gondoltam ) kicsi gödröcskét . És fúrsz a harang belsejébe is , pontosan velük szembe . És beleteszel egy megfelelő méretű kis csapágygolyót a gödröcskébe , ráteszed a harangot -- majd meghúzod a csavart .

A  Simson 51-es váltója is ilyen csapágygolyós megoldással viszi át a nyomatékot . Egy bordástengely tolja be alulról-belülről a fogaskerék alá a golyót és az biztosítja a nyomatékátvitelt .

Előzmény: eddy7759 (37853)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37860

ALL CAR CHARLY-hoz váltóra való kuplungot, vagy azt a kis műanyag  három darab csúszkát ami benne van.

 

Én soh anem láttam még ilyet . Egyébként ez nem a kuplung  -- az általunk használt nevezéktan szerint -- hanem a szekunder variátor . A kép nem jó , mert pont a hiányzó csúszkát ( köröm ) , pontosabban annak helyét nem ábrázolja jól kivehetően . A mopedautókban szinte egyeduralkodó IBC variátorokban kétféle köröm használatos . Ezek , az egyik alkatrészkereskedő honlapjáról leszedett képeken így néznek ki :

Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 37859

Nekem nem így jön le .

Van ugyebár egy ricnis tengely , ez egyértelműen együtt mozog a főtengellyel , am blokk , mindenestül .

 Erre van ráhúzva a variátor fix oldala (sajnos nincs róla képem ) , ennek van egy csőszerű vastag nyúlványa . Erre a nyúlványra húzzuk rá a variátor mobil oldalát , aminek belsejében valóban egy bronzpersely van , ami szabad elforgást és oldalra csúszkálást biztosít .

Azonban van három körme , a képen be is karikáztam őket . És erre a mobil oldalra  jön rá egy tárcsa ( a mi mopedautóinkon a harang szerepét betöltő ) , ami a bordás tengelyre ricnivel csatlakozik ( lásd : piros nyíl ) , vagyis a főtengelyhez képest nem tud elfordulni . Csakhogy erre is van téve három kis befogó árok , amikbe pontosan beleillik a primer tárcsa mobil oldalának -- a fenti képen karikázással kiemelt -- három körme . A befogó árkok kis műanyag csúszkával vannak bélelve . Elfordulni nem engedik a primer tárcsa mobil oldalát a ricnis tárcsához ( és ezzel együtt a főtengelyhez ) képest , de oldalra ( tengelyirányban ) mozoghat , vagyis ki tudja tolni a szíjat a peremig , de a primer két tárcsaoldala a főtengelyhez képest fix , együtt kell forogjanak .

Szerintem legalábbis .

Előzmény: monogram (37857)
monogram Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37858

Bakancs kolléga küldött, érdekelne a jármű,  magánban  is olvasok,  meg itt is, most már akkor..Üdv Feri.

Előzmény: Kotit (37814)
monogram Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37857

.. bocsi , kis tévedés van, a variátor itt is csak a kézben tartott lemez( 3.kép) "ricnijein" viszi át a hajtást, a mozgó elem amiben a görgők vannak csak forog egy csőtengelyen, a képen látható másik csavarozott  elem a főtengelyen az az önindító szabadon futója, ilyen a minarelli féle megoldás kinaiasítva, a morini blokkok (suzukirobogók) úgyan olyanok mint az autó, bendix-esek, és a variátor külső vagyis a ricnis részen van a fogaskoszorú...

Előzmény: Bakancs4 (37835)
Poc2 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37856

A műanyag köröm mindenképpen kell bele!Nem benzinmotor van abban a szekérben?

Előzmény: Árpád57 (37854)
Poc2 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37855

Na mit találtam?

http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Mopedauto_olcson_elado__37732008.htm?first=1

 

Szélvédőn kisebb repedés??? Az eredeti hirdetésben 35-40centisnek volt írva!

Árpád57 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37854

Sziasztok

Keresnék ALL CAR CHARLY-hoz váltóra való kuplungot, vagy azt a kis műanyag  három darab csúszkát ami benne van. Vagy valamilyen megoldást, hogy ne keljen az bele, és gyorsabb lenne a gépem. Köszönöm Árpád

eddy7759 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37853

Megoldottam a tárcsa fixálását a haranghoz.

 

A lestrapált tárcsámból kiműtöttem a súlyvezető fémlemezt. A profilja szépen belefekszik a harang belsejébe, amit hegesztéssel rögzítettem.

Kicsit félve próbáltam ki, de az első 5-6 Km megtétele után, úgy néz ki hogy bevált.

Az eredmény, hogy kellemesebben folyamatosan gyorsul a járgány, a csúszás úgy érzem teljesen megszűnt. A variátor sokkal csendesebb lett. Előtte fütyülő-sípoló hangja volt, most ez megszűnt. Szerintem már teljes áttételtartományban csúszott a harangban és ez adta az érdekes süvöltő hangot.

Viszont a motor most mintha alacsonyabb fordulaton járna.

A végsebesség viszont megmaradt, 60-70 Km/h között.

Mivel így kissé megvastagodott a harang és jobban előre tolná a tárcsát, a tárcsa és a tengelyváll közé egy kb. 2mm -es alátétet helyeztem.

Most azon agyalok, hogy lehetne a harangot rögzíteni a tengelyhez, hogy esetleg ne forduljon meg.

A csavart most jól meghúztam, meg terheléskor ha megfordulna még jobban rászorulhat, ami igazából nem volna szerencsés. Esetleg motorféknél le is lazulhat, mivel fordított az erőátvitel.

 

 

Poc2 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37852

A többi IBC gyártmányú variátorra goindoltam a lemezeléssel.Csak ennél az ALT tipusnál nincs lemezelés.

Előzmény: Bakancs4 (37846)
WooDoo Creative Commons License 2015.11.02 -1 0 37851

A harang belsejébe szerintem ponthegesztéssel lenne a legpraktikusabb rögzíteni a vezető síneket. Nagyon fontos a sínek hajszálpontos kiosztása, osztófejen kellene központosító furatokat fúrni a harangon, mert ha nem pontos a kiosztás, befeszülhetnek a röpsúlyok. 

 

Ha a röpsúlyok elfordulását meggátoljuk a harangban, akkor viszont meg kell azt is oldani, hogy a harang ne forduljon el a tengelyen. Mert a tengely váll felülete csak 180 mm2, ilyen kis felületen súrlódással nem lehet számottevő nyomatékot átvinni. Valamilyen alakzáró kötést kellene kialakítani, reteszt vagy lapolást a tengelyen, a harangba meg valamilyen agyat. A tengely cementálva van, a falvastagság kicsi, nem egyszerű feladat egy lapolás vagy reteszhorony kialakítása. Arra is gondolni kell, hogy motorféknél a forgatónyomaték ellenkező irányú, mint hajtáskor, tehát olyan megoldást kell kialakítani, ami nem fog hamar kiverődni...

 

Évek óta agyalunk az IBC variók konstrukciós hibáinak kiküszöbölésén, ennyi idő alatt már kikísérletezhettük volna azt is, hogyan lehetne valamelyik kiskocsi automata vagy kézi váltóját beépíteni. A japán Kei autókba is hasonló méretű motorokat építenek, mint a mopedautókba, ha még hoznak be konténerekben japán belpiacos robogókat, esetleg lehetne hozatni kei-car váltókat is. 

Előzmény: eddy7759 (37850)
eddy7759 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 37850

"A többi primer varóban a harang belsejébe lemezek vannak szegecselve amik nem engedik elforogni a mobil tárcsát a fixhez képest. Azokba a beszegecselt lemezekbe megakad a röpsúly és az rögzíti elforgás ellen."

 

Hajnalban pont ez jutott az eszembe :) A harangnak kellene megtámasztani a tárcsát. Arra gondoltam, hogy van két tartalék harangom, amiből egyet feláldoznék úgy, hogy a belsejébe vezetősínt hegesztenék, vagy szegecselnék. A hegesztés nem biztos hogy szerencsés lenne, mert nagy az esélye hogy elvetemedik a harang.

Viszont rájöttem hogy miért foroghatott meg a harangom. Valószínű hogy nem fut végig a menet a tengelyen és az alátét, a harang és az anya közt már nem az eredeti, hanem vékonyabb. Így hiába húztam meg becsülettel az anyát, az a menet végén megszorulhatott és így nem szorította neki a harangot teljesen a tengely vállának.

Előzmény: Poc2 (37845)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 37849

Dél-Buda környékén nem lakik valaki

 

Passz : én Dél-Dunántúlon lakom .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!