CsacsaS-é az érdem, én gyakorlatilag csupán call-centeres voltam. A szívás része ilyen akciónak, főleg ha vissza is akarjuk tenni. A nehézségeket igyekeztem nem kihangsúlyozni, bíztam a kivitelezőben.:-)
... és a kételkedőknek: nem ritka az ilyen eset.:-(
Nekem szükségem lenne egy jobb elsőre (legalábbis a hibakód alapján). Van különbség a jobb és bal oldali között, vagy teljesen kompatibilis egymással a két oldal. A neten található hirdetésekből nem derül ki, mert van aki megkülönbözteti, van ahol meg nem.
Durván nyomod.... most az ugrott be mikor Gyíkéknál voltunk sütögetni és nem bírtad nézni a kézilabdát (ami rohadt fontos dolog vendégségben), bevágtál mindent/mindenkit a kocsiba és hazaszaladtál... :)
No de mindegy is.... aki letud fullasztani egy automata váltós kocsit az el tud törni egy kormány zárat is.
Biztos nagyon sok volt bicajos gyúrás... :D
Fejet a fallbaverős szmályli... mert most nem tudlak hova rakni?! 40 felett klimaxxolsz?
nem allitom, hogy az uj corsa szep lenne, de azert erdemes osszehasonlitani az uj puntoval. mondjuk tovabbra is tartom, hogy az un. uj punto nem fog europaba jonni.
arrol van szo, igen. mint irtam, van akinek meg bejon, mert nem fut ra valami csunyasagra vagy nem tud rola. az en velemenyem az amit irtam, az alapjan amit tudok.
en nem ajanlanek senkit. egyreszt ne az legyen, hogy hozzam jon vissza valaki ha elegedetlen, masreszt meg szerintem nagyjabol te is tudod, hogy en milyen szervizekben voltam mar es mi a velemenyem roluk. most alfa szervizbe hordom a ket szarolaszt mar kb. 2-3 eve talan, azt hiszem, eddig bevalt, pedig nemcsak kotelezore jarok oda. aztan siman lehet, hogy erre racafolhatna valaki. mindenesetre en dijazom pl. a proaktiv hibakeresest.
aztan ugye vannak itt a topicon is emberek, akikhez az ember jarna szivessen, de a tavolsag ezt nem mindig segiti elo.
The first few Grande's had faulty steering locks, partly caused by the securing bracket being fitted incorrectly, but that was nearly 5 years ago now so it's unlikely to be the same fault (unless you've recently had any work done in that area that would've meant removing/refitting it... new PAS column maybe?).
De grandeferit ide sorolni még viccnek is rossz...
Lehet, hogy megkopott a humorérzékem a negyedik X környékén, de meglehetősen bunkó megjegyzésnek tartom a friss jogsis kollégákhoz hasonlítást, kiegészítve azzal, hogy magától nem szokik az törni (tehát én vagyok a balfax, aki eltörte), és főleg bunkóság ez attól, aki még matchboxot gurigatott, amikor én már vezettem...
azt gondolom, hogy a korrektseg merceje nem abban dol el, hogy ott lehetsz -e vagy vihetsz -e magaddal alkatreszt, hisz manapsag az ugyfel sarkon fordul, ha ezeknek nem tesz eleget egy szerviz (nyilvan most itt arra nem ternek ki amikor az uffel` teszko olajjal jelenik meg pl). lehet, hogy az esetek tobbsegeben korrektek. amikor meg arrol van szo, hogy az ember ellenorzi a munkajukat akkor kiderul, hogy simlis, trehany banda, ahogyan ez tobb esetben ki is derult. nyilvan nem fogom reszletesen osszegyujteni ezeket, de eleg sok elegedetlen ugyfeluk van indexen innen es tul, viszonylag eleg egyertelmu helyzetekben. bravo topicon is tobben csalodtak mar. viszont az is igaz, hogy van aki meg nem, es eppen ezert felesleges reszletesen belemenni. aki elegedett veluk, az ugyis mar csak onigazolaskent is megvedi oket, mert az emberek mar csak ilyenek vagy siman az is lehet, hogy egesz egyszeruen naluk nem fordult elo problema.
szamomra az jott le, hogy nem oda kell vinni az autot, mert konnyen rafuthatsz valami csunyasagra veluk kapcsolatban. nem hianyzik ez senkinek sem. ha te megbizol bennuk es eddig elegedett voltal veluk, ezentul is vidd oda.
Ennyi erővel magam is balfaxnak hívnám, mert reggel nekem is feszült (tekerve volt a kormány és nehezen fordult a gyújtáskapcsoló), és onnan jött az ihlet, hátha ezért is lehet :)
A Feri meg csak dumál, ahogy szokott...
Ne kapd fel a vizet ilyen hamar, egyszerűbb ha beírod hogy rutinos vezető vagy és erre figyelsz és akkor ezt is kizárjuk :) Ennyi.
Értem, szóval így látatlanból is én vagyok a balfasz...
Hát akkor azért pontosítsunk: Szinte SOHA nem szoktam beakasztani a kormányzárat, SOHA nem szoktam kulcs elfordításakor rángatni a kormányt. Egy évben ha 5-6 alkalommal véletlen bezárt, az már sok, de akkor is mindig óvatos mozdulattal szoktam kivenni... A véletlen évente néhány alkalommal történő beakadás során sem rángattam sosem.
Mert magától nem tud eltörni egy vékony kis rúd ugye, csak ha én vagyok balfasz...
De azért jól esik, hogy egyik nyíltan, a másik meg magában tekint balfasznak, és hasonlít friss jogsisokhoz...
Kb. ismét rájöttem, miért is nem fórumozok én itt egy jó ideje, és miért is volt kár ismét leírni ide bármit is...
Van itt két rendes, segítőkész ember, rajtuk kívül az egész fórum annyit is ér, amennyit...
amikor kicsit zárás után meg van tekerve a kormány és feszül indításkor, na lehet akkor nem kellene erőltetni, hanem a kormányon mozdítani hogy ne legyen feszes fordítani a kulcsot. Nem tudom érthető-e :) de lehet ezért is törött amit törött.
Naaa, ezt most miért? Idáig az volt Fiatos fórumokon, hogy ők egy korrekt szakszerviz... most akkor? Én is voltam náluk 2012-ben, a munkafelvevő teljesen korrekt volt, vihettem alkatrészt amit akartam és ott is lehetett lenni. Szóval mi a probléma velük mostanság?
ha vkit erdekel a tempomatos vegkifejletunk:3. nekifutas, + fiat mo. bevonasa utan a kormany elotti kapcsolokonzol (index,ablaktorlo) lett cserelve gariban. Tehat nem fekpedal, nem templmatkar, nem ecu stb..
Hát igen, nekem is ez jutott eszembe, tekintve, hogy két hét múlva megyünk vele 1200 km-re nyaralni... Na ha ott történik, az garantált szívinfarktus, plusz pár havi fizetés...
Amúgy nekem is megfordult a fejemben, hogy ha menet közben törik, akkor mi van, de szerintem a mechanika olyan, hogy ha MAR állásban van, akkor nem tud beugrani a zárba. De mivel állóhelyzetben volt, STOP állásban, így beugrott, törött és ottmaradt. Aztán az egy dolog, hogy szétbontás után visszatoltuk, de ugye a kulcs ettől még nem volt fordítható, tehát a problémát csak a bontás oldotta meg.
Amúgy nem öngól, mert nagyon nem volt egyszerű történet sem leszerelni, sem pedig aztán megbontani. Ezt lopásnál nem lehet pár perc alatt megcsinálni, tehát mivel láttam a folyamatot, biztosíthatlak, hogy jól meg van csinálva. Túl jól :)
Ez szívás. Elég kellemetlen lett volna mondjuk külföldön :S
De nézzük a jó oldalát: még jó hogy álló helyzetben ment tönkre "magától". Bár nemtom menet közben tönkremehet-e, remélem nem akadhat be sehogysem.
Most a GM-nél amúgy is áll a bál a gyújtáskapcsolók miatt, remélhetőleg ennek az egységnek köze nincs hozzá és egyedei eset volt, nem hallottunk ilyen hibát még.
Az meg hogy egyben van gondolom azért is kell hogy nehezebb legyen ellopni a vasat. Bár ha könnyen lejött, akkor megint csak öngól valahol :S
Lemarad a fotó, ami már a visszaszerelés után készült.
A szívás ezután jött, a kormányburkolat visszaszerelése.
A képen látható szerkezet a zár és a kormányzár egybeépítve, csavarok nélkül, roncsolással bontható szerkezetbe. Ezen belül a kormányzárat mozgató mechanika tört el. Csak úgy, magától...
Újabb szívás a Grandéval c. teleregény n+1-edik epizódja következik.
Tegnap délelőtt a városban minden gond és bármiféle rossz előjel nélkül leparkoltam, majd amikor el szerettem volna indulni, kulcs nem fordul el, kormányzár lezárt, nem akad ki a kormány mozgatására sem... Első gondolat: próbáljuk pótkulccsal, hátha megkopott a kulcs. Telefon, haza (mert szerencsére legalább a városban történt), majd pótkulccsal vissza, kulcs azonban nem mozdul a zárban. Vasárnap van. Gondolkodás, telefon: Hugoapi mester ismét hasznos segítséget adott, örök hála neki. Ezután pedig jött CsacsaS mester, aki megvalósította, neki is örök hála, kifejezhetetlen. Már a bontás sem volt egyszerű, tartogatott meglepetéseket, de sikeresen le lett szerelve a teljes zárszerkezet, ami egybe van építve egy roncsolás nélkül bonthatatlan szerkezete a kormányzármozgató mechanikával. És a kulcs a zárban kiszerelt állapotában sem fordult, a helyszínen itt most sakk-matt volt. Az autó így szétbontott kormánnyal éjszakázott az út szélén egy parkolóban, mert ugye a Dualogic váltó miatt vontatni sem lehet, ha nincs gyújtás, mert nem lehet üresbe tenni. Reggel a megbonthatatlan szerkezetet elvittem egy specialistához, aki egy kis roncsolással, de szétszedte a szerkezetet. A kormányzár mozgató mechanika el volt törve... Az összeszerelést ismét CsacsaS mester valósította meg, amiért ismét kiemelt és kifejezhetetlen hálával tartozom. Ha szétbontás nem volt egyszerű, akkor az összeszerelésről nem is tudom, mit mondjak. Elméletileg elég egyszerű a történet, de ezt az autót olyan hihetetlen "prémium" anyagokból rakták össze, hogy azt egyszer max. szét lehet szedni, de utána összerakni már kisebbfajta művészet. CsacsaS elképesztő türelemről és szakértelemről tett tanúbizonyságot, de összerakta. Nem a szerkezet összeszerelése volt nehéz, az hellyel közzel percek alatt megvolt, ellenben a burkolat visszaszerelése a "prémium" olasz gyártástechnológiának köszönhetően maga a horror...
Hát így jártam, köszönhetően Hugoapinak és egy önzetlen és segítőkész barátnak, kb. tizedéből megúsztam, mintha szakszervizhez fordultam volna, akik először is számláztak volna nekem kiszállást, trailert, majd ezek után meg sem próbálva bontani a bonthatatlant, rendeltek volna 100+e Ft-ért komplett kormányzár - zár - gyújtáskapcsoló - kódolt kulcs alaktrészt hetek alatt Olaszországból...
Örök hálám a segítőimnek.
Ha pedig valakinek egyszercsak nem fordul a kulcs a zárban, akkor azért vegyen egy mély levegőt...
Koszi. Ezt nem tudtam. Hogy milyen okos ez can- bus. :) a thalicska nem tudta ezt. Ott kellett jonehany aksis reset. Utana radiocode, radioallomas programozas.