Csak hogy jól megkeverjelek: a rendelkezésemre álló infók szerint az eredeti GM 1940182 jóváhagyású hajtóműolaj SAE 75W-85 viszkozitási osztályú... )))
Egyébként nem gondolom hogy egy API GL-4-es teljesen szintetikus SAE 75W-80-as vagy 75W-90-es hajtóműolaj használata miatt a váltóban vagy a kocsi bármely egyéb alkotórészében a legkisebb károsodás is keletkezne.
Adott a kocsi, 2007-es Opel Zafira B OPC 2.0 (177kw).
Olajcserét tervezek a 6 sebességes kéziváltóban. Tudtommal, az előírás szerint belevaló váltóolaj gyári cikkszáma GM 1940182 (API GL4). Rákerestem a neten, egyes oldalakon ez a 75W80-as, más oldalakon pedig a 75W90-es olajak között szerepel. Hab a tortán, hogy az olaj dobozán erre vonatkozóan semmiféle információ sincs, csak különböző GM és Opel cikkszámok
Angliai VXR (OPC kinti megfelelője) fórumokon egyesek esküsznek a 75W90-es szintetikus váltó olajokra, de mi van akkor, ha ebbe tényleg szerencsésebb a gyári (vagy azzal megegyező) 75W80. Mások azt írták, hogy csak a gyárit és semmi egyebet Ártok neki, ha 75W90-est teszek bele???
Bár tudom, hogy botor agyszülemény lehet csak ami fejembe megfogant, de motoszkál. Miért is pont EZT a linket választottad, amikor azt írtad, - hogy pontos próbáljak lenni - ismét idézlek: semmilyen vw gyártóművi jóváhagyása nincs. Ezért vw autóba nem való.:-O
Az általad linkelt doksi szerint az adott olajnak van VW 502 00 / 505 00 minősítése, így remélhetőleg én sem választottam olyan rosszul. A Castrol Edge FST 0W-40 valóban nem VW barát, ellentétben a Castrol Edge FST A3/B4 0W-40-nel.
Tegnap autósboltban mutatta ismerős miről lehet felismerni a hamisított Castrolt:
a legegyszerűbb így látatlanba ha a szintjelzőt megnézzük oldalt és az átlátszó rész ha leér, túlér teljesen az alja alá akkor az nem eredeti :) Továbbá a kupaknál egy perem szögletes, de így látatlanba nehéz elmagyaráznom. A szöveg is más a hamis dobozon, talán a betű mérete is más. Továbbá az új szállítás már hologrammal elátott olaj lesz, ezt reklámozzák is a pultnál nagy táblákon.
Nem tudom mennyire igazak, csak gondoltam közzéteszem eme információt :) Az információ egy nagy, vezető autóalkatrész disztribútortól jött, nem sarki autósboltból :)
"... tönkretettem ..." Senki sem vizsgálja, hogy a gyártóművi előírással nem rendelkező motorolajok milyen, és mennyi kárt (szervizköltség növekedés, élettartam csökkenés) tesznek az autókban.
Mondjuk úgy, felesleges, elkerülhető kockázatot vállaltál fel.
Mostanság nézelődöm én is a témában, neten is és boltokban is. Van akkora szórás árban és minőségben, eszméletlen . Persze mindenki annyiért adja amennyiért akarja de néhány kútnál és boltban igazán elvannak szállva az árak. Shell-Lukoil-Mol-sima kút - autósbolt , Tesco , ennyi helyen voltam tegnap és ma és vizslattam a minőséget , márkát és árakat. Még én sem döntöttem . Az egyik legkedvezőbb ár 1850ft mol dynamic essence 5-40 egy sima kútnál, ellenpélda egy közeli autósboltban Castrol Edge 5-40 10000ft /1L itt az olajszűrő is dupla mint máshol.(na ide többet nem megyek :) )
Olyan kérdése lenne a 2005ös Swiftembe 80ezerkm van benne szerintetek milyen olajat tegyek bele?Mol esetleg vagy castrol?Nem akarok nagyon sokat rákölteni de viszont jó is legyen :)
Köszönöm a válaszokat (mantec, hugoapi)! Egyik írás szerint ugyan teljesen szintetikus és kiváló, másik szerint pedig átlagos és hidrokrakk olaj. Az Ignisbe most ez került.
Fiat Panda 1,1 2005-ös benzineshez és Renault Twingóhoz milyen olajat ajánlotok ? A Twingó is benzines asszem 1,2 és kb 11-12 éves (ez nem az enyém ezért nem tudom potosan) generálozott motorral.
Az lesz! Csak ne mondta volna az importőr,hogy nem szabad használni. Szervízek is mindegyik mást mond.
Már értem az api-t.Nem túl bizalomgerjesztő.Megadják az api sm sőt az újabb sn minősítést olyan olajoknak amik nem c3 low sasp ( foszfáthamu, foszfor- és kéntartalmú) tehát minden benne van ami védi a motort.És megadják annak is ami c3 -as ami károsíthat is bizonyos motorokat(acea mondja,írták egyesek,hogy traktorhangú lett az autó) lett és csökkentett mértékbe van benne (foszfáthamu,foszfor,kén) ami a leghatékonnyabban védi a motort csak,hogy a környezeti előírásoknak megfeleljen és ne károsítsa a részecskeszűrőt meg a 3 útas katalizátort.
Köszi válaszod. Valóban lokikus és elvileg jó bele (jobb is mivel api sm).Csak,hogy az acea c3 low saps.
"Elnéztem az olajat, most mi lesz?2012.07.17. 10:29 - Olajdoktor Tisztelt Olajdoktor! Volvo D5 motorba a szervízfüzet A3/B3/B4 0W-30 olajat ír, és én véletlenül C2/C3 0W-30 -ast töltöttem bele. Kérdésem, hogy lesz-e valami baja a motornak? Válaszát köszönve: Vörös József Kedves József! Az ACEA C kategóriájú olajok csökkentett hamutartalmúak, ami hasznos egy dízel részecskeszűrős konstrukció esetén, de egyéb esetben jobb választást jelentenek a normál hamutartalmú olajok. Mint pl. az előírt A3/B3/B4. Ennek az az oka, hogy a hamutartalmat azon az áron tudják a gyártók csökkenteni, hogy kevesebb az olajban a kén- és a foszfortartalom, ez viszont csökkenti az olaj által biztosított kopásvédelmet. A csökkenés nem drasztikus, és egy csereperiódus alatt nem is okoz problémát. De hosszú távon, a motor élettartamát nézve, jobban jár, ha nem C-s olajjal közlekedik. Üdv, Olajdoki"
De ott az api sm.Most már érted miért nem látok tisztán.
Az acea azt írja a c3 ról,hogy bizonyos motorokat károsíthat.2000 előttiekbe ténleg nem ajánlott erről is olvastam.Viszont vann olyan olajok amik csak c3-as minősítéssel rendelkeznek apival nem.