Azért nem írok e-mailt, mert nem tudok már pontos időpontot írni. Mást kellemetlen helyzetbe semmiképpen nem akarok hozni! A járat egyébként 5-ös, és Kossuth u. lakótelep az adott megálló. Gondolom a kiálló (ki volt törve) hátsó lökhárító miatt volt nemulass a garázsban.
Ami az elmúlt hetek tapasztalata, kizárólag az 5-ös vonalra vetítve:
egyszerűen nem megy a megállókba való beállás (értem én, hogy tolócsuklós, de ez nem mentség)...
mai eset, hogy totál hülye a FUTÁR-hoz, és eljön Palota irányába úgy, hogy nem tud menetirányt váltani, a rendszer meg beszél mindenféle hülyeséget (mert Pasaréti tér felé van beállítva), az emberek meg néznek (oktatáson mit csinált??), a menetirányítás számára sem tud pontos adatot szolgáltatni
mobiltelefonálás, ha szolgálati, ha nem.... elvonja a figyelmet nem is kicsit
nem tudják követni az utas által elviselhető fékezési görbét. Értsd sokszor darabosan, túl intenzíven fékeznek. Sokszor adódik a nem megfelelő követési távolságból.
Mivel nem állnak be egyenesen nem látják a hátsó ajtókat, és a kényzserzárást használva bizony előfordul az odacsukás, igaz azonnal vissznyitnak az ajtók.
Irányjelző használata sokaknál továbbra is opcionális és ami ettől fontosabb, hogy túlzottan élni akarnak a megállóból való kihaladási elsőbbségükkel, amiből bajok vannak.
Vonalismeret sokaknál a nullához közelít
Sok jó dolog is történt.
Voltak lelkes járművezetők, akik megmutatták a buszt az utasoknak, ha kérdeztek akkor válaszoltak, ezt jó volt látni.
A klíma mindig működik, a FUTÁR-ral sem szokott gond lenni. Sok olyan járművezető van, aki tényleg érdemes arra, hogy vezessen egy ilyen buszt, ráadásul egy ilyen forgalmas vonalon.
Tulajdonképpen az a baj, hogy nincs választási lehetőség és kényszerűen ilyen járművezetőket kell felvenni. Egyrészről tényleg kényszer, másrészről viszont a szolgáltató ilyen magas km díjért oldja meg, hogy a járművezetői be tudjanak állni a megállóba.....
A többség nem. Volt olyan akitől megkérdeztem a pirosnál, hogy ugyan az Astoriánál minek állt be az alapjárat mögé és várta meg amíg az elvégzi az utascserét és miért nem kerülte ki. A válasz "közöd?".... ja mondom ok. De sokan csinálják azt, hogy felgyorsítják 40-re, aztán a lámpáig, vagy az előtte a megállóban álló alapjáratig csak gurul, lemaradva követi, majd kigurulva megvárja amíg utascserét végez és követi tovább. Maximum a Rudasnál hagyja ott... legalábbis Buda felé. Pest felé pedig Budán szokták ezt eljátszani, de ott is a Rudasnál szakad le az E az alapjárattól általában.
Légyszíves e-mail címemre megírni az autóbusz forgalmi rendszámát, illetve ha tudod a járatszámot és a helyet és időt ahol láttad (kb. is jó). Köszönöm.
Az mennyire normális, hogy egy adott busz a rendszámot igazoló matrica hűlt helyével, és a megállóból való elindulást követően 15 méterrel nyitott ajtók kiírással közlekedik? Továbbá az egyik ablaktábláján a ragasztás elengedett, újságpapírok tartanák a helyében az ablakot, a hátsó tengely körül popszegecsek tömkelege -nem-tartja a feszített lemezt, a lengő ajtók úgy lötyögnek hogy csak öröm nézni, és az egyik ajtószárnyon a kédergumi is hiánycikk. Ezt így valahogy nagyon nem kellene...... Simán megér egy NKH-s forgalomból kivonást.
Mivel másodszor még a javítást is sikerült rosszul leírnom, ezért inkább leírom itt helyesen, és nem rombolom tovább a másik topicot.
Tehát: Ellenőrizd a GTFS-ben. A 224-es 54-es forgalmija nem lehet egyenlő a 25-ös 54-es forgalmijával, mivel a 224/54 indulásaikor (11:18, 19:19), akkor a 25/54 vígan közlekedik.
A 25/55 = a 224/55-tel ez nem vitás, viszont az 54 máshonnan kell, hogy jöjjön.
Itt a megoldás, a júniusi szóló C2 adag megy a hegyvidékre. 22-esen például a GTFS alapján egy az egyben átveszik a jelenlegi Localos forgalmikat.
A BKK szerint júliustól 44%-a a buszoknak alapcsonypadlós lesz, ehhez képest a 22-esen marad a 22%-os ap arány. Eközben a 86-osra még további ap-ket tesznek, úgyhogy az egyenletességen lenne mit javítani.
Azt hiszem az MHU-711-nem sikerült ma fékezésre kényszerítenie. Innen üzenem a jármű vezetőjéne, hogy a kar a kormány bal oldalán az indexet működteti. Használata pofon egyszerű. Ha felnéz balra, akkor egy tükröt lát, amiben ellenőrizni tudja, hogy kijöhet-e. Ha indexel én leszek az első aki kiengedi.
Mondjuk nem véletlen volt a hátsó lökhárító jobb oldala kiállva a buszból. Azonnal le kéne venni a buszról, ha nem sajnáltam volna az autómat, már munkanélküli lenne, nem venné el mástól a helyet.
...a motor meg valami BUSZba.. Tehát igen, éppen a motor miatt jók, azon kívül hulladék, mind elrendezésileg, mint esztétikailag. De azokkal a motorokkal sincsen éppenséggel minden rendben, mert pl. a KOE-130 úgy sípol, hogy a 10. emeletről lehet hallani, ahogy közeledik. A hegyre meg csak lépésben, vagy jóval erőtlenebbül megy fel, mint más társai.
De eltudnék képzelni eléggggé hard megoldást, hogy a motrokat beletákoljuk a 412-es kasztniba :)
Vagy egyszerűen az F3X, 4X-> VT-Andort, F5X-> VT-Bogáncsot jelent. Mert azt már én is hallottam máshonnan is, hogy a Localo-k egy jó része szépen átvándorol Bogáncsba. De a 91-es tényleg furcsává teszi az elméletet.
válaszolva a BKV-s #60335 hsz-re, ó346 úrnak!:) Mert ott már szerintem off...
Továbbra is úgy gondol, hogy félreértettél valamit. A GTFS-ből is látszik világosan. 91/291-esen megjelenik az 1 Citaro pl. A 11-esen továbbra sem, ahogy a 8, 22, 112 is kimarad egyelőre a buli. Gondolom ide az utolsó adag jön, vagy is kilesz szorva az Andor huszonötös adagjából 24+1 tarcsi. Ez lenne a leglogikusabb.
Meg azt sem tartom valószínűleg, hogy Andorból adjanak olyan viszonylatot, amelyhez Bogáncs "5 perc séta"... de ha valóban ennyi eszük van, akkor csak gratulálni tudok. De azért ez így tényleg erős lenne...persze lehet megy át Localo, de annak megint nincs túl sok értelme, mert a kiadás így is magas, tartalék autó meg nem lenne, hiszen két telephelyen kellene 1-1 kocsit tartalékba adni. Így meg talán elég az 1. Majd meglátjuk, vagy valaki megírja az igazságot addig:)
Hát ez az... 5-ösnek se kéne Citaronak lenni :D De ennyi erővel ott a békási 134-es is :D Ülj fel ott egy Citarora, 1 év múlva szét lesznek esve! De erről kizárlólag az útviszonyok tehetnek :(
7E-re nem tennék Citarot. Arra AP-nek FJX-et és 280-ast - annak mindegy / azok meg bírják jeligére. Egészen addig, amíg a Blaha - Ferenciek táv ilyen gyalázatos állapotú..
Én is ezt mondom mindig (pl. a 153-as sem olyan hű de kihasznált a 240E-hez képest, de ott a 15, 102 páros is, mint opció). Egyébként júniustól már kevesebb lesz belőle. :) Júliustól meg majd meglátjuk...
Engem az egész leosztás meglep egy kicsit. De gondolom az 5X-es ap-s forgalmikat nem adják másnak, csak C2-nek. Akkor a 25 szóló sorsa így néz ki: 91 (csak 1 db), 96, 120, 124, 126, 130, 147, 170. A 25 csuki: 7E, 97E, 233E, de ebben nem volt meglepetés. :) A szólók közül csomó vonalra inkább mehetett volna Localo, így nem is fog jutni a maradékból az eddig beharangozott vonalakra (8, 11, 21, 22, 67, 91, 112, 178; a 21 kérdőjeles volt, de a többi közül sem fog jó párra jutni, pedig azokon inkább el tudnám őket képzelni a tömeg, terepviszonyok miatt...).