Igen fiatal vagyok, és tudom, hogy mindenki utálta a 96-on a lokálót. Csak különben 31 éve vezetem a BKV buszait és troliait, de kössz a megtisztelő jelzőt.:)
Jaja. Eddig a 224-esnek csak a 25-ös átszerelő forgalmija volt (51), most viszont az 55 lesz az átszerelő (ami ugye a 25-ösön is egy új szám). De két kört megy majd a 96-osokról az F54 a 224-esen (11:18, 19:19).
Oké, de tömegben is van kényelmesebb és kevésbé kényelmes, amin rosszul, de lehet közlekedni, ill amin szinte egyáltalán nem. Egyeseknek lehet mindennel baja van, de ne ebből induljunk ki, mert ők csak érzelmi síkon közelítik a dolgokat. Az LE-s buszoknak kisebb forgalmú vonalakon van keresnivalója, mint ahogy a MAN-oknak is csak ott lenne, a kéziváltó miatt (az más kérdés, hogy van olyan sofőr, aki normálisan is tud váltani, de a nagy többségre ez nem igaz). Igen, az 5-ösön, 14-eseken, 240E-n is túléltem az összes MAN-al, meg Localo-val való utazást, csak néha váltáskor 1-2 ember rám borult, a Localo-n itt-ott fejeltem meg kapaszkodót/tetőt, néha nem tudtam mibe kapaszkodni... Míg pl. a 40-esen, ahol szinte mindig akad ülőhely is, soha nem éreztem annyira diszkomfortosnak ezeket a járműveket sem (attól függetlenül, hogy nem szeretem őket). Úgyhogy továbbra is úgy érzem, van alapja a hova mi menjen sirámnak. (az újpesti vonalakkal kapcsolatban valóban nem jogos a háborgás, oda nyugodtan mehetnek)
Azért ne mert ami csuklós terheltségű vonal arra majdnem mindegy mit osztasz be ha szóló.
A többi meg csak a szokásos. Ha 260-as jön akkor öreg szar, ha MAN akkor ugyanaz és a 415 is. Ha 412 akkor szűk, ha Localo akkor fel kell mászni ha Merci akkor is csak a sirám van. Sose jó semmi.
Olyan ez mint a mikor arról megy a kerületi forumokon a vita, hogy járjon busz és közel legyen a házamhoz de ne az én utcámba! :-/
Miért ne keverje ide? Csuklós terhelésű vonalak, de szólóval vannak adva, ráadásul a kifogásolt típussal. Lesz annyi "normális" szóló ap-s busz júliustól, hogy a 114, 240(E)-ről is eltűnhessenek az LE-s buszok és olyan vonalakra kerüljenek, ahol nincs ekkora kihasználtság. Úgy látszik szerencsére a BKK-nál is hasonlóan gondolkodnak, a végleges elosztást meg majd meglátjuk nyár közepén. (szvsz, ahova mehetnének és nem is túl messze eső vonalak, illetve egy részükön már voltak is: 15, 26 (h.köznap), 53, 102, 128/129, 133, 153, 191; 150/250 határeset, van amikor rogyásig van tömve a vonal bizonyos részein, máshol meg elég gyéren kihasznált, ott még talán elmegy a típus)
Nagyon fiatal gyerek lehetsz még ha - életkorodból adódóan - még arra sem emlékszel, hogy pár éve pont Újpesten (147 és 120) vonalakon kezdték meg Budapesten szolgálatukat az Alfa localok.
Miért lenne botrány? 2005-2012 között is jártak a környéken Localok (jóideig azokon a vonalakon is, amikre kerülnek most). Csak azoknak nem VT-Transman volt az ajtó mögé írva alvállalkozónak, hanem Nógrád Volán.
Arról viszont nem a busz tehet, hogy az idősek sportot űznek abból, hogy akor is felmennek a 2 lépcsőn a kiskocsival, bottal, ha a fene fenét eszik, pedig lent is le lehet ülni.
Volt a Nógrád idejében elég sok Localó a körnéyken, túléltük, sőt kimerem jelenteni, hogy bizonyos vonalakra jó. Bár a lista meglepő, nekem is van ami túlzásnak hat.
Mindig mindenhol a típusból is és az elsőajtóból is ez a műsor megy. Itt ne legyen ez vagy az mert sok az idős, sok a diák nagy a tömeg szűk az utca, szorít a cipő. Rinya.... :(
Pedig ha belegondol az ember, akkor ezerszer inkább az elsőajtós, kisebb terhelésű vonalra menjenek, mint a 22-es, 114-es vagy 240-es családra, amik nem ritkán van f0sásig tömöttek. Józan ész ezt diktálja szerintem.
Remélem Újpesten botrány lesz a foskálók megjelenéséből, mert nem ez lett igérve. Elsőajtós vonalra, ahol sok a nyugdíjas idős ember ugyanolyan rossz mint a 412-es.:(
Az általad leírtakra lehet refelektálni a másik oldalra, de hiszem, hogy ezek jogosak. Van amit én is látok, hallok ezekből....
- egyszerűen nem megy a megállókba való beállás (értem én, hogy tolócsuklós, de ez nem mentség)...:
oktatáson kifejezetten a garázsban fókuszba került a toló csuklós autóbusz tulajdonságai. Meglepően azok teljesítettek jól, akiknek korábban kevés, vagy szinte nulla kilométer gyakorlata volt pótkocsis szerelvénnyel, pótkocsis csuklós busszal. A tapasztaltabbaknak nehezebb. Van aki ráérez van aki nem. Van aki rá _akar_ érezni, van aki nem....
mai eset, hogy totál hülye a FUTÁR-hoz, és eljön Palota irányába úgy, hogy nem tud menetirányt váltani, a rendszer meg beszél mindenféle hülyeséget (mert Pasaréti tér felé van beállítva), az emberek meg néznek (oktatáson mit csinált??), a menetirányítás számára sem tud pontos adatot szolgáltatni
nem akarok védeni senkit, mert a konkrét eset nem tudjuk valójában miért történt. Lehet a jvez. alkalmatlansága, valamint a FUTÁR rendszer kezdeti gyermekbetegségeinek az oka is. Csak remélni tudom, hogy utóbbi, bár pontos FRSZ., járat és időpont nélkül megint nem sok mindent lehet vele kezdeni...
mobiltelefonálás, ha szolgálati, ha nem.... elvonja a figyelmet nem is kicsit
ez szerintem egyértelmű, tiltja a KRESZ... FRSZ, időpont, járat, helyszín... ezek nélkül megint más lehetőség, mint felhívni a dolgozók összességét egy oktatás vagy egy "üzenő falra" kihelyezett felhívással, majd ezután ellenőrizni a kérdéskörben
nem tudják követni az utas által elviselhető fékezési görbét. Értsd sokszor darabosan, túl intenzíven fékeznek. Sokszor adódik a nem megfelelő követési távolságból.
erre megint csak annyit: van aki úgy megy, mintha krumplit szállítana és nem is érdekli és nem is akar ráérezni a légfékre. Van olyan akinek sok éve, évtizede nem megy és mégis nap mint nap utasok százainak életéért felel egy autóbusz volánja mögött. Ez nem egyedi probléma, a budapesti tömegközlekedésben a jvezetők saját tapasztalataim alapján egyre kevésbé figyelnek a szabályos és "szép", finom fékezésre. Legyen ez busz, villamos, troli, vagy metró. Egész egyszerűen ki ment a divatból. Manapság az oktatások alkalmavál sem verik bele az emberbe, hogy a busszal, nagy akármivel nem menni kell tudni, hanem megállni.... ennyi. Míg régebben forgalmi vizsgán megállóban megállás esetén a vb. simán befejezettnek nyilvánította a vizsgát egy hirtelen, erős ok nélküli fékezés miatt, ma már ez elmegy kategória....
Mivel nem állnak be egyenesen nem látják a hátsó ajtókat, és a kényzserzárást használva bizony előfordul az odacsukás, igaz azonnal vissznyitnak az ajtók.
azért van a rendszer, hogy megelőzze a problémákat. Ismerek olyat, aki ilyen rendszer hiányában is xx éves ikaruson az ajtót x idő múlva tükörbe nézés után csengeti, zárja. Főleg csúcson kívűl, olyan helyeken ahol max 1-2 utas cserélődik megállóként.... aztán közben Marika néni még a banyatankkal menne le vagy fel, de már csukódik... ő is addig játszik ezzel, amíg tényleg nem lesz egy Marika nénije
Irányjelző használata sokaknál továbbra is opcionális és ami ettől fontosabb, hogy túlzottan élni akarnak a megállóból való kihaladási elsőbbségükkel, amiből bajok vannak.
ez autós szempontból valóban bosszantó. Egy busz volánja mögött az ember másként látja. Az irányjelző nem használata ma divat sajnos. Egy autóbuszvezetőnek erre különösképen figyelnie kellene, de nem teszi. Miért? Nem tudom.... azt sem igazán értem, mások miért nem használják, hiszen a saját érdeke is....
Vonalismeret sokaknál a nullához közelít
van aki a szabadidejét sem sajnálva járt ki a vonalakra, utasként vagy autóval. Van aki még a kötelező vonalbejáráson is úgy vett részt, hogy beült hátra, mert neki ne mondja már meg senki, ő huszon-harminc éve buszt vezet Bpesten és egyébként is taxizik is, úgy ismeri a várost mint a tenyerét... na ezeknek sincs halvány lila gőzük a következő megálló névről, a kanyarodási szokásokról, stb...
>> Mivel nem állnak be egyenesen nem látják a hátsó ajtókat, és a kényszerzárást használva bizony előfordul az odacsukás, igaz azonnal vissznyitnak az ajtók.
Az különösen szép, tekintve, hogy a belső monitoron tisztán látható a hátsó két ajtó...
>> túlzottan élni akarnak a megállóból való kihaladási elsőbbségükkel
Ez viszont nagyon helyes. Aki magától nem engedi el a buszt, magára vessen. Majd megtanulja. :-))