Keresés

Részletes keresés

.BPO-346. Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5264

MAN és Localo.

Előzmény: BPI-227 (5257)
bus-os Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5263

Igen fiatal vagyok, és tudom, hogy mindenki utálta a 96-on a lokálót. Csak különben 31 éve vezetem a BKV buszait és troliait, de kössz a megtisztelő jelzőt.:)

Előzmény: RIKA424 (5253)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5262

A vezetéstechnika vagy annak hiánya megint csak nem jármű függő. ;)

Előzmény: bpi-211 (5260)
JLA160 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5261

Jaja. Eddig a 224-esnek csak a 25-ös átszerelő forgalmija volt (51), most viszont az 55 lesz az átszerelő (ami ugye a 25-ösön is egy új szám). De két kört megy majd a 96-osokról az F54 a 224-esen (11:18, 19:19).

Előzmény: .BPO-346. (5258)
bpi-211 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5260

Oké, de tömegben is van kényelmesebb és kevésbé kényelmes, amin rosszul, de lehet közlekedni, ill amin szinte egyáltalán nem. Egyeseknek lehet mindennel baja van, de ne ebből induljunk ki, mert ők csak érzelmi síkon közelítik a dolgokat. Az LE-s buszoknak kisebb forgalmú vonalakon van keresnivalója, mint ahogy a MAN-oknak is csak ott lenne, a kéziváltó miatt (az más kérdés, hogy van olyan sofőr, aki normálisan is tud váltani, de a nagy többségre ez nem igaz). Igen, az 5-ösön, 14-eseken, 240E-n is túléltem az összes MAN-al, meg Localo-val való utazást, csak néha váltáskor 1-2 ember rám borult, a Localo-n itt-ott fejeltem meg kapaszkodót/tetőt, néha nem tudtam mibe kapaszkodni... Míg pl. a 40-esen, ahol szinte mindig akad ülőhely is, soha nem éreztem annyira diszkomfortosnak ezeket a járműveket sem (attól függetlenül, hogy nem szeretem őket). Úgyhogy továbbra is úgy érzem, van alapja a hova mi menjen sirámnak. (az újpesti vonalakkal kapcsolatban valóban nem jogos a háborgás, oda nyugodtan mehetnek)

Előzmény: Törölt nick (5259)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5259

Azért ne mert ami csuklós terheltségű vonal arra majdnem mindegy mit osztasz be ha szóló.

 

A többi meg csak a szokásos. Ha 260-as jön akkor öreg szar, ha MAN akkor ugyanaz és a 415 is. Ha 412 akkor szűk, ha Localo akkor fel kell mászni ha Merci akkor is csak a sirám van. Sose jó semmi.

Olyan ez mint a mikor arról megy a kerületi forumokon a vita, hogy járjon busz és közel legyen a házamhoz de ne az én utcámba! :-/

Előzmény: bpi-211 (5255)
.BPO-346. Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5258

Akkor megint variáltak rajta :/

Előzmény: JLA160 (5256)
BPI-227 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5257

Júliustól milyen típus fog közlekedni a 114/213/214-en?

JLA160 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5256

Kis javítás:

25-224 1db

96/296-224 1db

Előzmény: .BPO-346. (5239)
bpi-211 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5255

Miért ne keverje ide? Csuklós terhelésű vonalak, de szólóval vannak adva, ráadásul a kifogásolt típussal. Lesz annyi "normális" szóló ap-s busz júliustól, hogy a 114, 240(E)-ről is eltűnhessenek az LE-s buszok és olyan vonalakra kerüljenek, ahol nincs ekkora kihasználtság. Úgy látszik szerencsére a BKK-nál is hasonlóan gondolkodnak, a végleges elosztást meg majd meglátjuk nyár közepén. (szvsz, ahova mehetnének és nem is túl messze eső vonalak, illetve egy részükön már voltak is: 15, 26 (h.köznap), 53, 102, 128/129, 133, 153, 191; 150/250 határeset, van amikor rogyásig van tömve a vonal bizonyos részein, máshol meg elég gyéren kihasznált, ott még talán elmegy a típus)

Előzmény: Törölt nick (5249)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5254

+ a 170-es.

Előzmény: RIKA424 (5253)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5253

Nagyon fiatal gyerek lehetsz még ha - életkorodból adódóan - még arra sem emlékszel, hogy pár éve pont Újpesten (147 és 120) vonalakon kezdték meg Budapesten szolgálatukat az Alfa localok.

 

 

Előzmény: bus-os (5245)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5252

Ha azt nézzük, akkor ugyan ott lesznek ahol a Nógrád is volt.

Előzmény: FKU-911 (5251)
FKU-911 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5251

A 130-as kivételével jónak tűnik a vonalválasztás.

Előzmény: .BPO-346. (5239)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5250

Miért lenne botrány? 2005-2012 között is jártak a környéken Localok (jóideig azokon a vonalakon is, amikre kerülnek most). Csak azoknak nem VT-Transman volt az ajtó mögé írva alvállalkozónak, hanem Nógrád Volán.

Előzmény: bus-os (5245)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5249

Azért a 22-114-est ne keverjük bele. Azok nem épp szóló terhelésű vonalak.

Előzmény: puma87 (5246)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5248

Én sem örülök.

Arról viszont nem a busz tehet, hogy az idősek sportot űznek abból, hogy akor is felmennek a 2 lépcsőn a kiskocsival, bottal, ha a fene fenét eszik, pedig lent is le lehet ülni.

Volt a Nógrád idejében elég sok Localó a körnéyken, túléltük, sőt kimerem jelenteni, hogy bizonyos vonalakra jó. Bár a lista meglepő, nekem is van ami túlzásnak hat.

Előzmény: bus-os (5245)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5247

Nem lehetne, hogy ezt ne?

 

Mindig mindenhol a típusból is és az elsőajtóból is ez a műsor megy. Itt ne legyen ez vagy az mert sok az idős, sok a diák nagy a tömeg szűk az utca, szorít a cipő. Rinya.... :(

Előzmény: bus-os (5245)
puma87 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5246

Pedig ha belegondol az ember, akkor ezerszer inkább az elsőajtós, kisebb terhelésű vonalra menjenek, mint a 22-es, 114-es vagy 240-es családra, amik nem ritkán van f0sásig tömöttek. Józan ész ezt diktálja szerintem.

Előzmény: bus-os (5245)
bus-os Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5245

Remélem Újpesten botrány lesz a foskálók megjelenéséből, mert nem ez lett igérve. Elsőajtós vonalra, ahol sok a nyugdíjas idős ember ugyanolyan rossz mint a 412-es.:(

KXM-037 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5244

igen. onnan eltünnek.

Előzmény: Normann Backs (5243)
Normann Backs Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5243

A 155/156-ról eltünnek júni 1-el?

De jó lenne!

Előzmény: KXM-037 (5241)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5242

Hát, hogy is fejezzem ki magam.

Nem örülök. Bár tisztában vagyok vele, hogy ez a legutolsó szempont :D

Előzmény: .BPO-346. (5239)
KXM-037 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5241

És azt lehet tudni hogy mely localók jönnek?

Előzmény: .BPO-346. (5239)
.BPO-346. Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5240

Ezen 25 helyére megy az Andorba a 25 Citaro 2, gondolom.

Előzmény: .BPO-346. (5239)
.BPO-346. Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5239

Localo- k a Bogáncsban:
25/224: 2 db
96/296: 4 db
120: 3 db
124/125: 6 db
126/126A: 2 db (+ 1 hétvégén vmelyik vonalról)
130: 4 db
147: 2 db
170: 2 db

= 25 db 

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5238

Köszönöm! 

+124,125 

Előzmény: 263.1 (5234)
padorjan Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5237

1/1975. KPM-BM 24. § (1) és (3)

Előzmény: g86 (5235)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5236

Ok, értettem.

 

Az általad leírtakra lehet refelektálni a másik oldalra, de hiszem, hogy ezek jogosak. Van amit én is látok, hallok ezekből....

 

  •  - egyszerűen nem megy a megállókba való beállás (értem én, hogy tolócsuklós, de ez nem mentség)...:

            oktatáson kifejezetten a garázsban fókuszba került a toló csuklós autóbusz tulajdonságai. Meglepően azok teljesítettek jól, akiknek korábban kevés, vagy szinte nulla kilométer gyakorlata volt pótkocsis szerelvénnyel, pótkocsis csuklós busszal. A tapasztaltabbaknak nehezebb. Van aki ráérez van aki nem. Van aki rá _akar_ érezni, van aki nem....

 

 

  • mai eset, hogy totál hülye a FUTÁR-hoz, és eljön Palota irányába úgy, hogy nem tud menetirányt váltani, a rendszer meg beszél mindenféle hülyeséget (mert Pasaréti tér felé van beállítva), az emberek meg néznek (oktatáson mit csinált??), a menetirányítás számára sem tud pontos adatot szolgáltatni

    nem akarok védeni senkit, mert a konkrét eset nem tudjuk valójában miért történt. Lehet a jvez. alkalmatlansága, valamint a FUTÁR rendszer kezdeti gyermekbetegségeinek az oka is. Csak remélni tudom, hogy utóbbi, bár pontos FRSZ., járat és időpont nélkül megint nem sok mindent lehet vele kezdeni...

 

  • mobiltelefonálás, ha szolgálati, ha nem.... elvonja a figyelmet nem is kicsit

    ez szerintem egyértelmű, tiltja a KRESZ... FRSZ, időpont, járat, helyszín... ezek nélkül megint más lehetőség, mint felhívni a dolgozók összességét egy oktatás vagy egy "üzenő falra" kihelyezett felhívással, majd ezután ellenőrizni a kérdéskörben

 

 

  • nem tudják követni az utas által elviselhető fékezési görbét. Értsd sokszor darabosan, túl intenzíven fékeznek. Sokszor adódik a nem megfelelő követési távolságból.

    erre megint csak annyit: van aki úgy megy, mintha krumplit szállítana és nem is érdekli és nem is akar ráérezni a légfékre. Van olyan akinek sok éve, évtizede nem megy és mégis nap mint nap utasok százainak életéért felel egy autóbusz volánja mögött. Ez nem egyedi probléma, a budapesti tömegközlekedésben a jvezetők saját tapasztalataim alapján egyre kevésbé figyelnek a szabályos és "szép", finom fékezésre. Legyen ez busz, villamos, troli, vagy metró. Egész egyszerűen ki ment a divatból. Manapság az oktatások alkalmavál sem verik bele az emberbe, hogy a busszal, nagy akármivel nem menni kell tudni, hanem megállni.... ennyi. Míg régebben forgalmi vizsgán megállóban megállás esetén a vb. simán befejezettnek nyilvánította a vizsgát egy hirtelen, erős ok nélküli fékezés miatt, ma már ez elmegy kategória....

 

 

  • Mivel nem állnak be egyenesen nem látják a hátsó ajtókat, és a kényzserzárást használva bizony előfordul az odacsukás, igaz azonnal vissznyitnak az ajtók.

    azért van a rendszer, hogy megelőzze a problémákat. Ismerek olyat, aki ilyen rendszer hiányában is xx éves ikaruson az ajtót x idő múlva tükörbe nézés után csengeti, zárja. Főleg csúcson kívűl, olyan helyeken ahol max 1-2 utas cserélődik megállóként.... aztán közben Marika néni még a banyatankkal menne le vagy fel, de már csukódik... ő is addig játszik ezzel, amíg tényleg nem lesz egy Marika nénije

 

 

  • Irányjelző használata sokaknál továbbra is opcionális és ami ettől fontosabb, hogy túlzottan élni akarnak a megállóból való kihaladási elsőbbségükkel, amiből bajok vannak.

    ez autós szempontból valóban bosszantó. Egy busz volánja mögött az ember másként látja. Az irányjelző nem használata ma divat sajnos. Egy autóbuszvezetőnek erre különösképen figyelnie kellene, de nem teszi. Miért? Nem tudom.... azt sem igazán értem, mások miért nem használják, hiszen a saját érdeke is....

 

 

  • Vonalismeret sokaknál a nullához közelít

    van aki a szabadidejét sem sajnálva járt ki a vonalakra, utasként vagy autóval. Van aki még a kötelező vonalbejáráson is úgy vett részt, hogy beült hátra, mert neki ne mondja már meg senki, ő huszon-harminc éve buszt vezet Bpesten és egyébként is taxizik is, úgy ismeri a várost mint a tenyerét... na ezeknek sincs halvány lila gőzük a következő megálló névről, a kanyarodási szokásokról, stb...

 

 

 

 

Előzmény: flugosmotoros90 (5231)
g86 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 5235

>> Mivel nem állnak be egyenesen nem látják a hátsó ajtókat, és a kényszerzárást használva bizony előfordul az odacsukás, igaz azonnal vissznyitnak az ajtók.

 

Az különösen szép, tekintve, hogy a belső monitoron tisztán látható a hátsó két ajtó...

 

>> túlzottan élni akarnak a megállóból való kihaladási elsőbbségükkel

 

Ez viszont nagyon helyes. Aki magától nem engedi el a buszt, magára vessen. Majd megtanulja. :-))

Előzmény: flugosmotoros90 (5231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!