Egy ilyen helyzetben kézben tartott barkácsfúróval átfúrtam a tokmányt majd dornival levettem úgy, hogy a dornit egy fadarabra ejtegettem, felül volt a tokmány.
Köszönöm! Szerintem maradok a menetfúrásnál, bár elég kicsi a maradt anyagvastagság. Legfeljebb ha kiszakad a menet, bevetem a kenyérbél technikát (persze csak ha nincs levédetve :-)).
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy a tokmánygyártónak mi a levételre a hivatalos megoldása. Vagy úgy vannak vele, hogy nem kell azt levenni?
Sziasztok! Egy kis kíváncsiság, talán jó témaadó volna Ki hogyan élezi a hosszlyuk és ujjmaróit? Ahol tanultam, ott volt egy élezőgép, de nem működött, így kézből éleztük, több kevesebb sikerrel. Láttam most egy ügyes kis készüléket, ami patronosan fogta be a marót, a patron egy mindenféle szögben álló anyagon volt, és egy síkköszörűvel gyártották meg.
Sajnos a helicoil külső "menete" különleges menet, szóval nem az van, hogy ha M12 menetbe akarsz egyet, akkor felfúrod egy M14 szabvány menetfúróval. Azért is adják hozzá a sajátjukat, ami semmivel sem kompatibilis, csak saját magával.
Nálunk a Mechlaborban ezek a technológusok voltak olyan jók, hogy ebből nem volt komoly konfliktus. Mondjuk mertek kérdezni a gépek mellett dolgozó szakemberektől is. De az egy családias cég volt.
Ha én egyetemistaként ilyen homályosan megfogalmazott feladatot kapnék, valószínűleg el lennék veszve.
De mert nem vagyok egyetemista, kicsit bátrabban állok hozzá. (Mármint a kérdéshez.)
Azzal kezdeném a választ, hogy Magyarország legjobb hírű szerszámgép-gyárában eszelték ki az E1N esztergát, amit a szakmabeliek csak Kemény padnak hívnak. Nem azért kemény, mert nem puha, hanem azért, mert az eredeti tulajdonosa a gyárnak Kemény vezetéknevű volt. Kemény Antal.
Amikor az E1N született, már egy államosított üzemcsoport vállalata volt, de a régi jó szakember gárdával.
Többet szükségtelen lenne írnom, de fontos lenne, hogy megszerezd és elolvasd a GTE cégtörténeti könyvét is, amit ajánlottam.
Én is így fogok eljárni, köszönöm! Ódzkodtam a letakarástól, mert motoroknál többnél is láttam, hogy a takaró rongy ráragadt a gépre és alatta minden rozsdás volt. Gondolom nem csak párát, de eaőt is kaptak ezek a gépek.
,,Szerintem van igazság abban amit írtál nem vitás, de lehetne ezt a témát még sokáig taglalni, érvelni, példákat hozni stb. De nincs hozzá kedvem, nem tudom hová vezetne, vagy lenne-e értelme, úgy-hogy nem teszem.:-)''
Csak annyit tennék hozzá, hogy nem azt írtam, hogy nincs igazad, hanem csak azt, hogy nem okvetlen van igazad.
Szóval, amit addig hallottunk, az alapján szerintem éppúgy lehet egy rendesen megtervezett és megtartott kurzus is, mint egy hanyagul.