Hát igen, ígéretből nálunk is volt egy rakás. Nálunk 20 település 52 megállójában épült totem, 108 buszba került fedélzeti egység és 47 buszba került utastájékoztatás33 tatabányai helyi, 3 vegyes használatú helyi-helyközi és 1 helyközi buszban utastájékoztatás (további 2 selejt busz kijelző+erősítő szettje valószínűleg tartalékban van)
Berendezések:
-20 település 52 megállójában totemoszlop
-Tatabánya, Omega Park csomópontban 4 kétsoros kijelző
-108 fedélzeti egység
-47 fedélzeti utastájékoztató egység a tatai és tatabányai helyi buszokon (3-4 külső és 1-2 belső kijelző, erősítő, mikrofon, szükség esetén új hangszórók)
-Jelenleg a 47 teljesen felszeret autóbusz közül általában 8 tata helyi közlekedésében, 33 tatabánya helyi közlekedésében, 3 forgalmi tartalékként tatabánya helyi és helyközi közlekedésében, 1 pedig a Komárom-Tata-Tatabánya-Oroszlány tengely helyközi közlekedésében vesz részt, további 2 selejtezésre került
Általános problémák:
-Meghibásodás esetén huzamosabb ideig nem működik az adott jármű rendszere
-Képes hirtelen, két megálló közt bemondani az unalmast ---> járatszámjelző A4-es készlet midnen kocsiban alapfelszereltség
-A csukló mögötti kijelzők meghibásodnak meg a leggyakrabban, a belső kijelzőkön pedig gyakran pixelhibák vannak
-Időnként 1-1 megállót nem érzékel a rendszer, helyette a vezérlő "útközben van", a kijelző a lefagyott (részletek később) dátum+idő lapot mutatja. 2 megállóval odébb tér észhez
-A nem lineáris útvonalak összezavarják, a képen látható szituációban pl. már a kék megálló elérése előtt, a sárga négyzetnél léptet a rendszer (ezáltal a fedélzeti utastájékoztatás is téves és a megállóhelyi totemek is a valósághoz viszonyított 3-4 perces eltérésekkel dolgoznak)
Megállóhelyi totemoszlopok:
-Nehezen látható, folyadékkristályos kijelzők
-Gyakran csak a menetrendi érkezést jelzi (valós érkezés esetén kis homokóra ikon jelenik meg)
-1-2 perccel a kiírt érkezés előtt leveszi a járatot a tábláról
-Valós érkezési idő jelzése esetén elég érdekesen működik, ha jól veszem észre, akkor veszi a jármű pillanatnyi helyzetét és hozzáadja a menetidőt ---> A fenti példánál 3-4 perccel korábbra írja az érkezést; az indulás előtt bejelentkező járatokat az 1. megállóban lévő totem akár a mentetrend szerinti végállomási indulás előtt leszedi.
-A helyi-helyközi közös használatú megállókban a járatok nem időrendben szerepelnek, hanem random arányban két részre osztva vannak a helyi és helyközi járatok
Végállomási kijelzők:
-Az ígéretek ellenére a tatabányai autóbusz-állomás Autocom rendszere nem lett összeillesztve az új rendszerrel
Külső kijelzők:
-3 féle méretben vannak telepítve: széles (front), keskeny (oldal), numerikus (hátsó)
-A 200-asokon elöl is keskeny kijelző van, de mivel a rendszer szerint FRONT kijelző, így a széleshez felprogramozott szövegformátumot jeleníti meg ---> Esetenként a szöveg vége lelóg
-Helyijáratnál 3 adatot jelenít meg: Járatszám (3 karakter felett a két széle "lelóg", ez a másodrészeknél probléma, amik automatikusan 5 karakterrel akarnak megjelenni: eredeti viszonylatjelzés+rásegítő szó töredéke), induló megálló rövidítése, végállomás neve (utóbbi 2 általában a 200-asok frontkijelzőjéhez megfelelő rövidítéssel)
-Helyközi járatnál két adatot jelenít meg: Induló- és végállomás ("Település, megálló rövidítése" formában, 200-asok elején értelmezhetetlenné téve csonkolja pl. Oroszlány, Volán-telep)
Belső kijelzők:
-A túl hosszú megállóhelyeket eleinte scrollozta, egy frissítés óta nem jeleníti meg
-A vállalkozó gyakran hibásan vitte fel a rendszerbe a megállókat, máskor következetlen (pl. a helyi megállóknál alkalmazott "megállóhely" formától 1-1 esetben eltér, "Település,helyközi megálló neve" formát alkalmaz. Később javítja "Település, megállónév" formára.
-A megállóba érkezve dátum+idő-re vált a gép, de az óra az utascsere alatt nem követi a percek múlását
Hangos utastájékoztatás:
-A következő megállóra nem figyelmeztet, csak érkezéskor mondja be a megálló nevét. Azaz mondaná, mert...
-Sokszor le van némítva
-Ha nincs lenémítva, akkor érthetetlenül suttogósra van véve
-Ha fel van hangosítva, rögtön rájössz miért halkítják le állandóan: hangos sípolással és a jármű összes rezdülésének továbbításával adja tudtodra az erősítő, hogy begerjedt.
Online mentrend:
-Még az utastájékoztatás-projekt előtt bevezették a nálatok is használt NewLine-os menetrendi-térképes keresőt. A pdf-es menetrend azóta is fent van, mert úgy havonta egyszer, főleg hétvégente megpusztul az egész nyavaja.
Internetes járműkövetés:
-Ígérték, nem lett.
E-jegyrendszer:
-Ígérték, ez sem lett. De legalább a vonaljegyből 60 perces jegy lett. Igaz, hogy az ellenőrökkel állandó konfliktust okoz, lévén az üzletszabályzatban és a menetrendfüzetben külön oldalon szerepel az is, hogy összesen 60 perig érvényes és az is, hogy 59 percig átszállásra utána pedig a végállomásig való utazásra jogosít.