Keresés

Részletes keresés

IKARUS C80.30 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17902

ez érdekes . a sofőr majdnem mindíg ugyanazon a vonalon járt. de tenni kéne oda egy sorompót is nem csak jelzőfényeket.....

HumbiZozo Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17901

Rettenetes.

 

Ekkor még teljesen sötét van napkelte előtt, ha működött a sorompó, akkor is látni a piros fényeket a környéken, ha közvetlenül nem is látszik maga a lámpa. Ezt nem lehetett ennyire benézni. A képekből az is látszik, hogy nem keresztben, hanem jóval kisebb szögben kapta el a vonat. Hogy lehetett ott a busz ilyen pozícióban?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (17899)
IKARUS C80.30 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17900
Tic tac busz amit irtal meg jul 16 án hogy a HHR-812NEM fogja kovetni a GMY-T mert az most kerult csak ki a lakatosok alol most van a festésen meg mire összedobják. HHR-812 MOST jott ki valamejik nap és az alváz allitolag szet van rohadva meg ha elmegy a busz mellett egy kamion vagy a hankook os busz (azis majd megy egy 90 el jobra balra jar a csuklo utani resz HHR-812esetleg majd februárba sajnos pedig ráférne a felujitas
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17899

Ma reggel 05:36-kor.

Előzmény: IKARUS C80.30 (17898)
IKARUS C80.30 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17898
Mikor volt a baleset?? Nagylokon

DUD-591 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17897

Úristen, erre már rossz ránézni. :/ Részvétem a sofőr családjának...

Előzmény: tic-tac-busz (17895)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17896
Előzmény: EKM-765 (17894)
tic-tac-busz Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17895

BOS-786 volt az áldozat.

Előzmény: EKM-765 (17894)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17894
DEVIDOFF25 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17893

Ma reggeli siofok-székesfehérvár-budapest cly-149 ez szokványos?

IKARUS C80.30 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 17892
Htibor ,Dunaujvárosban majdnem mindeggyik kocsiba benn van már a gps monitor és az utvolan kijelzo meg egy mikrofon+minden megalot be fog mondani h melyik megalo kovetkezik
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.10.09 0 0 17891

Na jól összezagyválódott az eleje, szóval:

 

Hát igen, ígéretből nálunk is volt egy rakás.

 

Berendezések:

 

(...)

Előzmény: Snake-Mojzi (17890)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.10.09 0 0 17890

Hát igen, ígéretből nálunk is volt egy rakás. Nálunk 20 település 52 megállójában épült totem, 108 buszba került fedélzeti egység és 47 buszba került utastájékoztatás33 tatabányai helyi, 3 vegyes használatú helyi-helyközi és 1 helyközi buszban utastájékoztatás (további 2 selejt busz kijelző+erősítő szettje valószínűleg tartalékban van)

 

Berendezések:

-20 település 52 megállójában totemoszlop

-Tatabánya, Omega Park csomópontban 4 kétsoros kijelző

-108 fedélzeti egység

-47 fedélzeti utastájékoztató egység a tatai és tatabányai helyi buszokon (3-4 külső és 1-2 belső kijelző, erősítő, mikrofon, szükség esetén új hangszórók)

-Jelenleg a 47 teljesen felszeret autóbusz közül általában 8 tata helyi közlekedésében, 33 tatabánya helyi közlekedésében, 3 forgalmi tartalékként tatabánya helyi és helyközi közlekedésében, 1 pedig a Komárom-Tata-Tatabánya-Oroszlány tengely helyközi közlekedésében vesz részt, további 2 selejtezésre került

 

Általános problémák:

-Meghibásodás esetén huzamosabb ideig nem működik az adott jármű rendszere

-Képes hirtelen, két megálló közt bemondani az unalmast ---> járatszámjelző A4-es készlet midnen kocsiban alapfelszereltség

-A csukló mögötti kijelzők meghibásodnak meg a leggyakrabban, a belső kijelzőkön pedig gyakran pixelhibák vannak

-Időnként 1-1 megállót nem érzékel a rendszer, helyette a vezérlő "útközben van", a kijelző a lefagyott (részletek később) dátum+idő lapot mutatja. 2 megállóval odébb tér észhez

-A nem lineáris útvonalak összezavarják, a képen látható szituációban pl. már a kék megálló elérése előtt, a sárga négyzetnél léptet a rendszer (ezáltal a fedélzeti utastájékoztatás is téves és a megállóhelyi totemek is a valósághoz viszonyított 3-4 perces eltérésekkel dolgoznak)

 

 

 

Megállóhelyi totemoszlopok:

-Nehezen látható, folyadékkristályos kijelzők

-Gyakran csak a menetrendi érkezést jelzi (valós érkezés esetén kis homokóra ikon jelenik meg)

-1-2 perccel a kiírt érkezés előtt leveszi a járatot a tábláról

-Valós érkezési idő jelzése esetén elég érdekesen működik, ha jól veszem észre, akkor veszi a jármű pillanatnyi helyzetét és hozzáadja a menetidőt ---> A fenti példánál 3-4 perccel korábbra írja az érkezést; az indulás előtt bejelentkező járatokat az 1. megállóban lévő totem akár a mentetrend szerinti végállomási indulás előtt leszedi.

-A helyi-helyközi közös használatú megállókban a járatok nem időrendben szerepelnek, hanem random arányban két részre osztva vannak a helyi és helyközi járatok

 

Végállomási kijelzők:

-Az ígéretek ellenére a tatabányai autóbusz-állomás Autocom rendszere nem lett összeillesztve az új rendszerrel

 

Külső kijelzők:

-3 féle méretben vannak telepítve: széles (front), keskeny (oldal), numerikus (hátsó)

-A 200-asokon elöl is keskeny kijelző van, de mivel a rendszer szerint FRONT kijelző, így a széleshez felprogramozott szövegformátumot jeleníti meg ---> Esetenként a szöveg vége lelóg

-Helyijáratnál 3 adatot jelenít meg: Járatszám (3 karakter felett a két széle "lelóg", ez a másodrészeknél probléma, amik automatikusan 5 karakterrel akarnak megjelenni: eredeti viszonylatjelzés+rásegítő szó töredéke), induló megálló rövidítése, végállomás neve (utóbbi 2 általában a 200-asok frontkijelzőjéhez megfelelő rövidítéssel)

-Helyközi járatnál két adatot jelenít meg: Induló- és végállomás ("Település, megálló rövidítése" formában, 200-asok elején értelmezhetetlenné téve csonkolja pl. Oroszlány, Volán-telep)

Belső kijelzők:

-A túl hosszú megállóhelyeket eleinte scrollozta, egy frissítés óta nem jeleníti meg

-A vállalkozó gyakran hibásan vitte fel a rendszerbe a megállókat, máskor következetlen (pl. a helyi megállóknál alkalmazott "megállóhely" formától 1-1 esetben eltér, "Település,helyközi megálló neve" formát alkalmaz. Később javítja "Település, megállónév" formára.

-A megállóba érkezve dátum+idő-re vált a gép, de az óra az utascsere alatt nem követi a percek múlását

 

Hangos utastájékoztatás:

-A következő megállóra nem figyelmeztet, csak érkezéskor mondja be a megálló nevét. Azaz mondaná, mert...

-Sokszor le van némítva

-Ha nincs lenémítva, akkor érthetetlenül suttogósra van véve

-Ha fel van hangosítva, rögtön rájössz miért halkítják le állandóan: hangos sípolással és a jármű összes rezdülésének továbbításával adja tudtodra az erősítő, hogy begerjedt.

 

Online mentrend:

-Még az utastájékoztatás-projekt előtt bevezették a nálatok is használt NewLine-os menetrendi-térképes keresőt. A pdf-es menetrend azóta is fent van, mert úgy havonta egyszer, főleg hétvégente megpusztul az egész nyavaja.

 

Internetes járműkövetés:

-Ígérték, nem lett.

 

E-jegyrendszer:

-Ígérték, ez sem lett. De legalább a vonaljegyből 60 perces jegy lett. Igaz, hogy az ellenőrökkel állandó konfliktust okoz, lévén az üzletszabályzatban és a menetrendfüzetben külön oldalon szerepel az is, hogy összesen 60 perig érvényes és az is, hogy 59 percig átszállásra utána pedig a végállomásig való utazásra jogosít.

Előzmény: htibor (17889)
htibor Creative Commons License 2014.10.09 0 0 17889

1. Minden kocsiban van/lesz GPS ez már egy olyan pont, hogy jobban nyomon lehet követni a kocsikat és az elméleti és gyakorlati menetrendet jobban közelebb lehet hozni egymáshoz.

2. Kijelzők is kerültek a kocsikba, az elmúlt évek itt a tábla/hol a tábla/nincsen tábla csak papírfecni/bugyiban A4-es változatok után, ha kiforrják magukat a kijelzők és a kezdeti mostan látott gyermekbetegségek elmúlnak(pozícionálás, felesleges többlet információk eltüntetése), akkor már az is nagy fejlődést jelent az utastájékoztatás terén. Egyes kocsikban hangos megállóhelyi bemondást is ígérnek.

3. Ha az állomási kijelzőknek elmúlik a próbaüzemük, akkor reménykedni lehet, hogy a több útvonalon megközelíthető és különböző megállóhely kiosztású célállomások megfelelő útvonali kiírással jelennek meg a kijelzőn. (Pl. Budapest, Győr, Tatabánya, Dunaújváros célállomásokra értve), mivel a kocsiállásoknál levő kijelzők erre sajnos nem alkalmasak.

4. Ha a kocsimozgást a polgári utas is nyomon tudja majd követni az már lassan-lassan dupla kéjmámor kategóriába fog tartozni.

5. Valahol el kell kezdeni a megállóhelyi tájékoztatást is, 3 évnyi csúszás után legalább sikerült a végére érni és lezárni ezt.

Előzmény: Snake-Mojzi (17888)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.10.09 0 0 17888

A Vértesnél is ugyan ez a rendszer működik, sok fejlődésre ne számítsatok...

Előzmény: htibor (17887)
htibor Creative Commons License 2014.10.09 0 0 17887

Fejlesztések az Alba Volánnál - a jövő közösségi közlekedésének alapjait teszik le

 

A jövő közösségi közlekedésének alapjait teszi le az Alba Volán Zrt. ezekben a hetekben. Az előkészítő munka, a tervezés és az eszközök közbeszerzési eljárásainak lefolytatása után a lakosság számára is érzékelhető modernizálás kezdődött pályázati forrásból. A fejlesztésnek köszönhetően többek között a buszok mozgását, várható érkezési idejét az utasok is követni tudják a nagy forgalmú megállóhelyeken.

http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_138336

IKARUS C80.30 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 17886
Az e 95 öst ami balesetezett annak a sofőrje könnyen sérult
IKARUS C80.30 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 17885

valaki tudja mi a helyzet a HHR811 EL ?

Sir Rooth Creative Commons License 2014.10.08 0 0 17884

Szerinted, ha arra a kérdésedre, hogy " az összes fixen kuka? " azt válaszolják neked, hogy igen " igen " akkor az mit jelent?

Előzmény: Scatty29 (17882)
HumbiZozo Creative Commons License 2014.10.08 0 0 17883

Vasárnap már az új helyen nyit a vásár Dunaújvárosban:

http://www.dunaujvaros.hu/hir/8625

Érdekes menetrendi változásokat írnak, de ennek máshol nincs nyoma. Tényleg beviszik a 18, 29, 40 járatokat a Vasmű térre? Ha igen, akkor a Béke téren másik kocsiállásokba járnak vagy ott marad minden, csak kanyarognak?

Scatty29 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 17882

Köszi, akkor KKF-399 is? :)

Előzmény: Törölt nick (17881)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 17881

Igen.

Előzmény: Scatty29 (17880)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.07 0 1 17880

Ezek közül az összes fixen kuka?

 

OFF Volvik bocs, de a szabály MINDENKIRE vonatkozik. ON

 

bolhalovas Creative Commons License 2014.10.06 0 0 17879

Láttam én is, elég érdekes látvány volt a Maroshegyen. :D (Az csak nekem furcsa, hogy az iskolás járaton is van egy csomó nyugdíjas?)

Előzmény: Tomika... (17878)
Tomika... Creative Commons License 2014.10.06 0 0 17878

Ma reggel a maroshegyi iskolás járaton Ikarus 280 (helyi) volt! Ez hogy lehet, mikor a csuklós nem fér ott el?

-----------------------------------------------------------------------------

Chipkártyás bérletnél helyköziben korlátozva van a megtehető utazások száma?

BENczúr utca Creative Commons License 2014.10.02 0 0 17877

GZH-058.

Előzmény: EKM-765 (17874)
GRY-569 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 17876
Előzmény: EKM-765 (17874)
bolhalovas Creative Commons License 2014.10.02 0 0 17875

Az igen! Rendesen lezúzták az E95-öt. :S

Előzmény: htibor (17873)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 17874

:-(

Melyik az áldozat?

Előzmény: htibor (17873)
htibor Creative Commons License 2014.10.02 0 0 17873

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!