Hali, nekem egy olyan problémám van 96-os F astra 1.4 C14NZ, hogy ha az üzemanyag szint jelző 1/4-ed alá megy, akkor el kezd rángatni, de leginkább akkor amikor fordulok vele...Most amikor voltak ezek a nagyon hidegek, akkor tökéletesen működött, pedig negyed alatt volt az üzemanyag, de amint jöttek a jobb idő -5,0+-ok, egyből el kezdte ezt a rángatásos dolgot, már ki lett cserélve az AC az üzemanyag szűrő, eddig ezekre gyanakodtam, nem tudom, hogy az Aktívszéntartálynak lehet-e hozzá köze... remélem sikerül megoldást találnunk...
Üdv! Opel Astra G Caravan 2.0 DTI(Y20DTH) 2002-es autómmal a következő prblémám van:
- Indítás után, van hogy pár 100m van h pár KM után kigyullad az ABS és az ESP lámpa és úgymarad. És ezt egyre sűrűbben csinálja. Motor leállít, újra indít, kis idő múlva megint van h kanyarodásnál kigyorsítás közben gyullad ki.
Segítséget kérnék, hogy mi lehet a baja. Előre is köszönöm! ÜDV!
A hűtővizes problémádra van 1 tippem (egyáltalán nem biztos, hogy ez lehet a probléma, de 1 próbát megér szerintem): cseréld ki a hűtővíz kiegyenlítő tartály sapkáját. Nálunk egy 8 szelepes opel motor produkált hasonló jelenséget, azzal a kivétellel, hogy a hűtővíz folyás látható volt az autó alatt. A sapkába épített szelep szabályozza hűtőrendszer nyomását. Ha elromlik akkor az üzeminyomáson felüli nyomást enged meg a hűtőrendszerben amitől el kezd szökni a víz, ahol csak tud, a másik jelenség ami az elromlására utal, hogy a motor kihűlt állapotára folyamatosan kiegyenlíti a sapka szelepe a hűtőrendszer túlnyomását az atmoszféra nyomására, azaz nem szabad nyomás alatt lennie a hűtőrendszernek KIHŰLT állapotban.
Én is csatlakozom az előttem szólókhoz!(Az autóm 1.6 16v G Astra caravan,2001.09., motorkód Z16XE)
Szinte ugyanez a hibajelenség áll fenn nekem is. Időszakos jelleggel háromhengerezés. Tárolt hibakódok:
-Felismert gyújtáskimaradás különböző hengerekben
-Felismert gyújtáskimaradás 2. henger
+EGR szelep hiba is volt.
A villamosági szaki javaslatára kicseréltük az Egr szelepet(előtte le volt vakolva) 45e pénz:(
A hiba ugyanúgy jelentkezik. Ezután mindenáron trafót akart cserélni, de nem mentem bele, szereztem egyet a hiba azzal is jelentkezett, majd 100 km-ig nem.
Aztán vissza az én trafóm ismét 100-120 km hibamentesen, majd megint 3 henger, villogó pech lámpa.
A 30ezret futott GM gyertyák voltak benne, de kicseréltem ugyanolyan újakra. Pár nap és km után a hiba ismét fennáll.
Próbáltam megfigyelni, hogy milyen üzemmódnál jelentkezik a hiba, tapasztalataim szerint kevés üzemanyagmennyiségnél gyakrabban,
nagyobb sebességi fokozatban, alacsonyabb fordulatról emelkedőnek még gyakrabban. Tehát szerintem nagyobb terhelésnél többször fordul elő.
Várnám az ötleteket hátha valaki már találkozott ilyennel, vagy az előttem szólóknak sikerült a hibát felderíteni és megosztanák a titkot.
Elvinném megbízható szakihoz is, de nem akarom találgatások miatt a fél autót kicserélni, mert az rengetegbe fájna.
1 hete egyszer csak rángatott a motor, majd az egyik henger megállt! Kivettem az összes gyertyát és az egyik, (jobb szélső) be volt köpve. Bosch Yttrium Super + gyertyák voltak benne, hozzáteszem, hogy 30200 km-t ment a gyertya csere óta! Előtte lévő tulajnál denso-s gyertyák voltak benne! Kicseréltem a hibás gyertyát és a többit visszatettem, amíg beszerzek 4 új gyertyát! (Néha dadogott a motor a kicserélt gyertyával) Másnap a szervizbe eredeti GM gyertyáért mentem. Amikor kivettem a gyertyákat a denso-s gyertya, ami helyén a beköpött bosch volt, az is úgy nézett ki, mint ha tiszta korom lenne, de ment mind a 4 henger! A többi (3 bosch) gyertya jó volt! Kicseréltem a 4 gyertyát és a következő hiba lépett fel: Egy adott fordulatnál 3800 körül bedadogott a motor egy pillanatra! De mindig ugyan azon a fordulatszámon. Kifújtam a csövet, ahol szívja a levegőt, kicseréltem a levegőszűrőt! A változás csak annyi, hogy most alacsonyabb fordulaton csinálta és csak akkor, ha közepes gázzal gyorsítottam, tehát ha lepadlóztam, vagy nagyon finoman gyorsítva egyáltalán nem rángatott! Kivettem az új GM-es gyertyákat és tiszta korom mind a 4! Tehát most nem csak az az egy, ami miatt cseréltem az összeset, hanem mind a 4! Elvittem a szervizbe, a hibák a következők voltak: Gyújtáshiba a 4 hengernél, ami a rossz gyertya helye volt, ill. a második hiba amit eltárolt: az összes hengernél trafóhiba! Kitörölték a hibát, mert ezek mentett hibák voltak, azóta hibát nem tárolt le, legalábbis visszajelzés még nem jött! A trafót decemberben cseréltem gyárinak hírdetett Meyle van benne! Akkor a másik szélső (bal oldali) hengernél nem volt gyújtás, de a trafót kivéve ez látszódott is, mert fekete színű lett az a pipa rész. Kipufogó gáz szelep (Hans-Pries) tavalynyáron lett cserélve! A szervizben nem tudták megmondani, hogy mi lehet a baj! Márkaszervizben volt az autó! Opel márkaszervizben!!!! Arra tippelt a szerelő, hogy az egyik szelep letapadhat és azért csinálja ezt, egyből felajánlott egy szelep tisztítást, mármint, hogy leveszik, a hengerfejet.... Ma elvittem és teljesen kiégettem, vagyis próbáltam, a kipufogó már egyáltalán nem kormos, de még mindig csinálja, hogy valamikor bedadog véletlenszerűen! Már nem lehet egy adott fordulatszámhoz kötni, véletlenül bedadog egy pillanatra és nem minden gyorsításnál, van, hogy 10 km-en keresztül semmi, van hogy hogy 1 km-en 5-ször is csinálja!
Holnap reggel megnézem a gyertyákat, hogy milyenek és ha feketék, akkor visszteszem a 3 jó bosch-t (azok nem voltak kormosak) és a fekete denso-t, csak nem arra a helyre, amelyikben a denso volt(tehát ahonnét indult az egész), hanem oda bosch-t teszek s megnézem, hogy az a henger a bosch gyertyát is bekormolja-e, vagy hogy a denso gyertya másik hengernél kormos lesz-e. (vagy mivel más márka, a hőértéke nem teljesen ugyan az és attól is lehetett, hogy az kormos lett. Nem tudom, de a henger ment. fogalmam sincs Na majd reggel, addigra kihül a motor....
Most a gyertyák a következőképpen alakultak: Jobb oldalról a második tiszta, a többi kormos! ( ezek az új gyertyák)!!!!
Visszatettem a régi gyertyákat!
Ma mentem a régi gyertyákkal, még nem tudom, hogy alakult, de a hibajel is felvillant :(
Olvastam több fórumon is, a szelepet kéne megtisztítani, de írtátok itt is hogy van akinek nem hozott megoldást. A motort nem akarom szétszedetni, mert gyárilag is egy hibás konstrukció... :(
Valami ötlet, akárki?
Még a catacleant megpróbálom, meg megnézem hogy a régi gyertyák (vagyis 3 bosch 1 denso) hogy néznek ki, ha végre kihül a motor.
Z16XE (74KW) 2002.12. 162000 km (valós!)
Olajfogyasztása, legutóbb 1800km-en kb 3 dcl. Ez 90 ezernél is ennyi volt, nem nőtt!
A történetem nekem is hasonló, mint a tiéd. 3 éve vettem az autót, Opel astra G 1.4 16v 100.000 km-rel, azóta így járok vele. Kezdetben rángatott, hol kevésbé, hogy jobban, azután a 4. henger meg-megállt. Folyamatosan hordtam az autót szervizekbe, hibakód egr szelep, + traffó, ezeket ki is cseréltem, + 2* gyertyát, persze teljesen feleslegesen, mert a hiba nem szünt meg. Sőt ahogy Te is írtad 2 hete többször lefulladtam üresben, elment az alapjárat+ egyre jobban rángat. A dilemmám az, hogy a következő lépésben a szelepek, és a hengerfej felújítását terveztem, annak reményébe, hogy megoldódik a problémám. De mint írtad nálad ez sem használt! Talán akkor vettem észre egy enyhe javulást, amikor az alapjárati motort kitisztították. Jelenleg is gyújtáskimaradás hibája van, holnap megyek érte a szervizbe.
Nagyon várom a fejleményeket a villamossági szakember véleményéről, vagy ha esetleg jutsz valamire kérlek mindenképp írd meg. Én is írok, ha kiderült valami!
Nekem is eltünedezett a vizem.Nem láttam semmi nyomát a víznek.Aztán a szerelőm megnézte.A motor hátulján lévő műanyag vízcső volt elrepedve.Pont a kipufogóra folyt és elpárolgott.Igaz nekem C20 NE van.Nem tudom neked,hol milyen csövek mennek.
Ki segitségre lenne szükségem: A birtokomban van 2 db OPEL ASTRA szervizkonyv a F astrákhoz, de a tulajdonomban levő F Astra NINCSEN bennük!!
Az autó az X14XE 1,4 es 16 szlepes ECOTEC motorral van szerelve, de a szerviz leirásokban ezzel az évjárattal (1995) ECOTEC motor illetve ez a motorkód még megemlitve sincsen. A könyv csak annyit közöl hogy 1991 szeptember től tartalmazza az autót a könyvet 1996 ban adták ki. tehát elvileg addig lehetnének benne a verziók. Megkerestem a kiadó- forditó céget, de sajnos a foditást végző bácsi sajnos mostanába elhunyt.
A jármü 1995. decemberi gyártás, egyesek szerint ekkor már nem volt a régi motor és azt az ECOTEC motort tették bele amit 96 tól már több féle Astrába (PL a G ASTRÁBA) szereltek, Szó ami szó, a szerviz leirásokban levő tucatnyi elektromos kapcsolásri rajzból egyszerüen kiválaszthatatlan hogy melyik auitó az enyém. Kérdésem: tud-e valaki olyan leirásról amiben az ASTRA F 1,4 16 szlepes ECOTEC motoros változatot lehet megtalálni. Több órai tanulmányozás után arra jutottam hogy az egyes elektromos dolgok azonosak vagy nagyon hasonlóak a különféle változatokban, de semmiképpen sem azonosak.
Szeretném elkerülni a többhetes kinlódást , ezért keresek "eredeti"(nek tünő) leirást.
A másik gondom ! ezt az autót decemberben vettem, azóta kkb 1000 km t mentem, de az utolsó 3 hétben kb 2x2 liter hütőfolyadékot evett meg az autó, sehol egy csepp vizet nem lehet találni sem a motortérben sem az autó alatt, de a hütőfolyadék erősen fogy. a motor hőfoka valahol kissé a 90fok felett van, és ha megvárom mig kihül a motor akkor is igen jelentős nyomás van a tágulási tartályban.(óvatos nyitást követően is)
Kérek javaslatot- tippet kinek mi a véleménye a vizfogyasztásról.
Köszönöm a választ! Végülis a hűtővíz most télen nem is nagyon csökkent majd figyelni fogom a nyáron. Az olaj habosodás pedig csak most van amióta új sapkát vagy kupakot vettem a motorolaj beöntő nyíláshoz, mert a régivel kicsit szivárgott ki az olaj, de gondolom ettől a pára is kitudott jönni így azért nem habosodott, majd úgyis olajcsere esedékes és más fajtát fogok most venni, jelenleg Castrol Magnatec 10W40-es van benne. Korábban az volt amit az Opel szervízbe beletettek de arra is azt mondták mások, hogy az a legrosszabb olaj, mert ott nagyon ócska van, na hát akkor most legyen okos az ember mit is tegyen. Ja és nyáron nem fog habosodni annyira az olaj mert akkor nem olyan nagy a hőingadozás.
No ha valaki azért van egy csodás szerelője és tud erre valami okosat mondani akkor szívesen veszem!
Az első olajcserénél én is láttam, hogy "habos" az olaj, de a szerelőm azt mondta ez így rendben van...utána már nem volt ilyen gond. Nálam a víz nem csökken.
Nekem is gondom van a hűtővíz kiegyenlítő tartályból időnként csökken a víz. Néznem kell, hogy ja csökken akkor utána kell töltsek. A motorolaj beöntő sapka alatt pedig habos az olaj. Hengerfej hibára gyanakodnak. De van olyan szerelő aki azt mondja ez nem hiba, hogy habosodik az olaj hiszen a pára nem tud kimenni a sapka alól és ez nem gond. Opel Astra G 1.4-es Twinport van 2005ös kiadás. Vittem már több szerelőhöz és hát mindenki mást mond-kellene egy olyan szerelő aki ezt biztosan megtudja mondani. Persze tudom ez Opel betegség!
Nekem ugyanez a hiba van. 2002-es G Astrám van. Decemberben jött elő. A 4. hengernél írt gyújtáshibát. Először gyertyákat cseréltünk, azzal jó volt pár napig, aztán trafóhidat cseréltünk, azzel ment egy hétig. Végül levettük a hengerfejet. El volt kokszolódva. Meg lett esztergálva, a szelepek is meg lettek csiszolva. Mindezek egy 100-asba fájtak. Karácsonyi ajándék letudva :) Minden jó volt egészen 1 hétel ezelőttig. Akkor megint elkezdte csinálni. Sőt most már alapjáraton van hogy leáll az autó. Eddig csak 2-3 ezres fordulat között kezdett el szarakodni. Most ott tartok hogy a héten viszem egy villamosságis szakihoz hátha valami okosat tud mondani. Amint kiderült valami, megírom ide is hátha segít.
Szeretném a segítségét kérni a következőben. Astra G '99-es évjáratú autóm alapjárata 775 fordulat, fényszóró, vagy fűtés 3-4-es fokozatánál ha megállok (pl.piros lámpánál) a fordulat leesik 550-re, 3-4 ingadozás után pedig visszaáll.Computerrel emelték az alapjáratot 875-re, de ez csak 80 fok felett működik,valamiért alatta megmaradt a 775. Így bemelegve is ingadozik,kb.700ig,de 1-2útán rögtön vissza áll.Próbára cserélve EGR, computer, alapjárati motor,pillangó kitisztítva.Generátor felújítva. Computer kiolvasás nem mutatott hibát.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni,abban bízván hogy ti hátha már megéltétek a problémát és találtatok megoldást! 2066-os opel astra 1.4 em van. Idöközönként amikor kedve van,a műszerfal kijelzőre kiteszi a motorjiba jelet,villog,és nem megy egy henger. Majd leállítom kb 1 percre,és nem rángat,megy a henger,a jel az ott van,vagy eltünik vagy nem. Egyszerűen nem tudom mi okozza ezt. A multkór Hódmezővásárhelyre mentem meg se nyikkant,tele csomi,5 ember. De pl este a Deákig nem bírja,mármint a pályán elöjön a jel,henger és paff,leállítom a lámpánál és minden ok. De persz volt olyan hogy a leállítás ellenére sem müködött a henger. De ez kb1szer volt. Tavaly cseréltettem gyertyát,gyári opel,zsír új,majd ugyanekkor kicseréltettem a központi eolsztot,azt a feketé. Kérem ha valaki tapasztalt ilyet és sikerült megoldani írja meg nekem,kérem. Utálom hogy van egy ilyen autóm és így kell beülnöm hogy na mikor,hol kezdi........ Nagyon szépen köszönöm
Nekem egy 2000-es évjáratú 1.4-es G Astra Caravanom van. Nálam ugyanez a gond. De az az érdekes, hogy akkor gyűlik fel sok víz, ha esik az eső. Azonban a gond akkor súlyosabb, ha álló helyzetben van az autó. Ez bizonyára hülyeségnek hangzik első hallásra de valóban ez van. Esőben, ha kinyitom az ajtót, látni, hogy a karosszérián lévő gumitömítés utastér felé eső részén áll a víz. Ha annyi gyűlik össze akkor az elkezd lecsorogni a padlóra. Én már kipróbáltam minden megoldást. Annak ellenére, hogy a gumitömítés sértetlen és rugalmas, hibátlan, nincs kikeményedve, mégis arra gyanakodtam, hogy az a rossz. Mielőtt új kédergumit vettem volna "százmilliókért" vízfestékkel bekentem körbe a kasznin lévő tömítést és rácsuktam az ajtót. Gondoltam, ahol nem tömít ott majd nem fogok festéket látni az ajtón. Azonban mindenhol megvolt a nyoma. OK, gondoltam, akkor ragasztok az ajtóra egy gumitömítést, és megnézem mit művel akkor. Mert így ugyebár bőven kell már tömítenie még akkor is ha valami elkerülte a figyelmemet. De semmi javulás nem mutatkozott. A víz ugyanúgy jött be. Következő lépésként, arra gyanakodtam, hogy az ajtókárpit mögül jön a víz és az ajtó belsején lecsorogva jut be. Kárpitot leszedtem, de az alatta lévő fólia, sértetlen volt. Kivéve a hangfalak helyét és furatait. Ezeket próbaképpen eltömítettem és figyeltem. De a vizet nem nagyon érdekelte, ugyanúgy folyt be. Szóval a mai napig rejtély, hogy miért folyik be esőben a víz. Ráadásul a rejtélyt tovább növeli, hogy csak azon az oldalon folyik be amerre az autó lejt. Tehát ha úgy parkolok, hogy a kocsi egy kissé balra lejt, akkor az utasülés padlója vizesedik. Ha a kocsi jobbra lejt, akkor a vezető oldalán gyűlik a víz. Röhej és idegbaj!
1992-es astra f-em van és olyan hibája van, hogy amikor felkapcsolom a volágítást, bekapcsolom a rádiót vagy használom az indexet, akkor menet közben leáll. 4 szerelőnél volt az autó, mindegyik mást mondott. Az egyik azt mondta, hogy motorvezérmű-egység hiba. Segítsetek!!!! Köszönöm, előre is.
Az OPELHEZ való külső torx hoz szükséges kulcsokat vásároltam egy sorozatot Budapesten a SZÖGKER Kft nél a Bp. XX., Jókai u és Tátra u sajrán kb 2000.-Ft ért, ebben a "racsni ára"nincsen benne, gondolom az van otthon (nekem volt) csak a dugókulcsok, de ha nekik nincsen éppen akkor a Bp.XXI. csepel Bajáki Ferenc u 27 sz alatt a YATO kereskedőnél is megkapod kb ugyanennyiért, megéri mert az OPELEK hez ez állandóan szükséges, A dugók egy része akisebben 3/8 collos a nagyobbak az 1/4 collos racsira valók.
segitségre voln a szükségem: ASTRA f x14xe MOTORKÓDU példány 150.000 km el, néhány napja erősen elkezdett melegedni a motorom, közel a 100 fokhoz, , néhány hete cseréltünk mindent amit előirnak, vezérlés teljes minden cserélendő alkatrész, vizpumpa, generátor szij és feszitője, az összes szürő, és az olaj, gyertya is. kiderült hogy a kb 500 km es FEBI vizpumpa rossz, ki lett cserélve, utána szép csendes lett a motor és normális a hőmérséklet, de ma rámszóltak hogy egy hengerem nem megy, belül a kocsiban csak annit észleltem hogy kissé erőtlenebb az autó és mintha rezonálna az autó is mega kormány a kezemben.
Aki rám szólt az szerint valamelyik hengerem nem megy. Kérdésem miként állapitanátok meg hogy melyik a hibás (?) henger. Glimlámpás , pl fáziskereső módszer kimutathatja hogy melyik henger ami nem megy vagy csak a gyertyakábel lehuzás alapján lehet megállapitani, hogymelyik nem megy. Nem szeretném feleslegesen szétszedni a motor boritást meg a kábelezést ha nem muszáj. Mi lehet még az oka ha egy henger nem megy? Köszönöm a válaszokat Tisztelettel: lacusska