Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Az, hogy nem volt előre dolgozás/gondolkodás, azt nem vitattam (és nem is teszem, mert tény volt a korcsolyapálya), csak a szép száraz napos időben történő bejárásra próbáltam magyarázatot adni.
"...az FKF vezére 2 millió prémiumot kapott, ez a gond, éppen ezért kapja a prémiumot hogy effélék ne történjenek meg"
Szerintem meg ez a munkaköri kötelezettsége közé tartozik, ezért nem jár prémium, ezért a fizetését kapja, bár a mostani teljesítményt tegnap megtapasztalva, azt sem egészen érdemli meg! Prémiumot a munkaköri kötelezettségein felüli többletfeladatokért, avagy azzal összefüggésben, de kiemelkedő színvonalon, esetleg a joggal elvárható határidőnél lényegesen gyorsabban, stb. elvégzett munkáért kellene odaítélni. Persze a prémium, ma már csak egy automatikus pénzkifizetési jogcímmé degradálódott akármi...
a hó fél ötkor kezdett esni, hatkor már leállt a forgalom, és még 9 kor sem történt semmi, ez a probléma, és épp ma olvashattuk, hogy az FKF vezére 2 millió prémiumot kapott, ez a gond, éppen ezért kapja a prémiumot hogy effélék ne történjenek meg,
Szerintem bejárták az útvonalat, a sofőr is lehet új, a jármű is, szokni kell a sarkokat, fordulókat. A hóseprő villamosra is nyáron és ősszel van tanfolyam.
Láttam a villamosokat, azok haladtak, meg avonatok is csak úgy suhantak az álló autósor mellett. A vasútnál a befagyott váltó okoz hófrászt, de tegnap mint ha gyorsabb lett volna azzal közlekedni, mint gumikerekes járrművel.
Családtagjaim 8 körül mentek Albertfalva felé, gyalog a Városház térig, majd villamossal, a Nagytétényi úton kétoldalt elhagyott üres, vezető nélküli buszok.
Vasárnap reggel 9 előtt, szikrázó napsütésben, az Arany János utcán "korzóztak" a hótolók. Vajon edzettek, vagy mi a szösz lehetett...? Nem lehetett valami sikeres edzés... :-(
Reggel óta mondták, hogy délutánra itt a havazás és a mínusz. Vajon miért nem lehetett előre sózni/szórni...? :-(
19 órakor indultam a Móriczról és 21.30-ra értem haza. Először a Kosztolányin próbálkoztam, de nem jött semmilyen busz. Akkor átmentem a Móriczra és onnan jöttem a Városház térig villamossal. Akik busszal jöttek a városból kb. 3 óra alatt értek a VH-ra. Az utakon végig álltak az autók és buszok. A Városház tértől csak gyalog lehetett elindulni. Az úttesten teljes tükörjég és sajnos a járdán is. Nagyon sokan elestek. A Tóth József utca után a Nagytétényi úton van egy emelkedő. Ott már egyáltalán nem tudtak a buszok átmenni.
Tovább gyalogoltam (inkább totyogtam a jégen), amikor egy hölgy megszólított, hogy mindjárt jön értük a férje Nagytétényből és még van egy hely a kocsiban, elvisznek. Borzasztó hálás vagyok nekik, hogy elhoztak a sorompóig. Ha esetleg olvassák a fórumot, mégegyszer KÖSZÖNÖM!
Bortányos a mai közlekedési helyzet. Reggel már lefagyott utakon indultuk kifelé a városból(Balaton út) Miért nem lehetett napközben síkosságmentesíteni. Diósdig volt kotrás és nem csúsztak a főutak Ami ezután következett borányos és életveszéyes. A busz nem tudott lejönni a diósdi emelkedőn, mert tükör jég volt. Utasok le, sötétben a fennsíkon, közvilágítás nélküli területen séta. Nem túlzás 100 m-enkén egy kocsi az árokban. A relatív gyorshajtásról sem beszélhetünk, mert 5 perc állás után 10 m hahadás következett. A sor vége Taszi bácsi benzinkútjáig ért.
Azok a bizonyos autók, melyből 60 db járja a Bp. útjait, álcázva közlekednek, nyomát sem látni. 58-as (Deák leírta miért) 141 nem jár. Gyerekes anyukák öregek, fiatalok vegyesen próbálnak feljutni a Háros és Jókai utcán gyalog a hegyre. 2 cm hó megbénítja a közlekedést, és az FKF felkészült a télre. Paíron a meleg irodában. 21. SZÁZAD Magyarország:(((((((((((((((
Ki tudja , hogy mi termeli, hisz a családiházas övezetben nyílván most is sokan fűtenek szilárd tüzelővel. (akad aki gumicsizmával:-)) Szerencsére most mégis jó a levegő, bár nem biztos, hogy délután óta itt a Léánykában is olyan jót mérnének.
A fővárosban délutántól változó intenzitással havazik, sok helyen lefagytak, csúszósak az utak. Autóval szinte alig lehet közlekedni a főváros több útján, például a Soroksári úton. Úgy tudjuk, a 22. kerületben a buszközlekedés is leállt. A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. 60 szóró munkagépe járja a főváros behavazott, sok helyen lefagyott útjait. Részletek, lentebb!
Nem tudom jöttek-e szóróautók, az biztos, hogy még most is Albertfalváig ér a sor, szinte centizve tudnak kifelé haladni. Úgy tűnik, mintha a Főváros minden autója valami veszélytől tartva, Bfokon keresztűl akarná elhagyni a várost.
A Totin a likőrgyár magasságában két autóbusz ütközött, órákon keresztül állt a forgalom, ezelőtt egy órával még gyalog kellett feljönni a hegyre, mert a buszok nem jártak. Igaz, nem is sózták előtte sem a Tóth József utcát, sem a Gádort. A Toti beállása miatt nem volt tömegközlekedés az 58, 141, 250 és 250A vonalon. Annyi esze persze senkinek nem volt, hogy a Savoyától ne indítsa el a buszokat a hegy felé, vagy arra sem, hogy a Pannóniára érkezőket a temető felé visszairányítsa, így a vonal nagyobbik részén lett volna közlekedés. Az alsó szakaszon pedig visszafordítom a Totinál a Mária Terézia felé. Igaz, akkor csak egy megállót kellett volna gyalogolnia a bérleteseknek. A Sörház utcát már meg sem említem, mert a Totin lévő munkálatoknál az volt az egérút... Hiába no', mint egyszerű bérletes nem láthatom át a BKK koncepcionális működését, minden esetre vitézei levitézlettek ma...
Már a felüljáróról sem tudnak lejönni, Albertfalváig látható az autók fényfűzére. Ablakból nézve szép látvány, de nem szeretnék a helyükben lenni szegényeknek. Így konstatálható, hogy csúcs időben hány száz autó megy keresztül a Belvároson.