Gondolom, de itt annyi a tökéletességnél is tökéletesebb állapotra törő kolléga, hogy már várom a fejleményeket. Már lassan nagyobb és lázasabb az előkészület mint 40 éve a brnoi depóban VB futam előtt.. Onnan van a melegítésnél és a versenyen használt két külön hőértékű gyertya.
Én is csak addig járatom hidegen szívatóval, amíg párat fordul, aztán ráhúzom a gázt, hogy kipattanjon a légelzáró, oszt go! A kétütemű motorok egyébként sem szeretik nagyon a hidegen történő hosszabb pöfékeltetést. Sem a gyertyának, sem a kenésnek nem tesz jót.
Én sem állítgatom az előgyújtásomat. :) Valamikor a múlt században eccer belőttem strobival, azóta hozzá sem nyúlok. :) Igaz, nem is tankolok mást, csak mindig MOL 95-öst. Tavaly kipróbáltam a 100-ast, de semmi változást nem tapasztaltam a motorüzemben. Ez is azért volt, mert azt mondtátok, hogy a 100-as jobban eláll.
Az Adria Túrás Csapatnak már csak egy hét az indulásig ! Lázas készülődéssel telnek a napok , Hétfőn KPM vizsgára mennek a motorok aztán gyors átalakulás hogy túraképesek is legyenek .
Ahogyan nem állítok előgyújtást minden eltérő tankolás előtt sem!!! Mert ha azt tenném akkor ahhoz kellene igazítanom a gyertya hőértékét is! Ez egy Babetta! Olcsó, ár érték arányos szocialita termék. A többi már csak fingreszelés.
Drága nagyapám kedvenc mondása volt: "egy disznóból soha nem lesz versenyló, csak egy gyors disznó".
Azért nem életszerű, hogy állandóan cserélgessük a gyertyáinkat az erőmű hőmérsékletének függvényében. Szerintem Te sem csinálod sose. :) Nem a hideg állapot a mérvadó a hőérték kiválasztásánál, hanem az üzemmeleg állapot.
A két sör talán tényleg kicsit megkevert, de pontosan értem mit akartál mondani. :) És ez egyezik azzal, amit én is elmondtam korábban a nem megfelelő gyújtási időpontban létrejövő kopogásos égésről. :)
Nagyobb fordulatú és teljesítményű motoroknál meg természetes, hogy a fordulat függvényében növelni kell az előgyújtást, mert a dugattyúk qrva gyorsan szedik a lábukat. De a mi kis libakergetőinknél ennek nincs különösebb jelentősége. :)
Nem kell hogy túlmelegedett legyen az a motor, simán üzemmeleg állapotban is előfordul az öngyulladás benzines motornál. Csak míg régen ezt éppen elkerülni szándékozták (mert nem tudták kordában tartani), addig ma pont ezt szeretnék kihasználni. A Mazda most kezd gyártani ilyen motort, nemrég volt is valami újságírós teszt is kis hazánkban.
Én kíváncsian várom a fejleményeket, szerintem nagy ötlet ez a motor, csak a tartósságával kapcsolatban vannak aggályaim.
az emlékeim szerint a benzin oktánszámával együtt nő a sűríthetősége. Azaz a bigulira visszakanyarintva: belőve a gyújtást a 92-es benyára, majd jól megitatva 86-ossal előhívtuk a poltergeist -t. Azaz kopogott a motor, mert a cikrítás pillanata előtt a számára elviselhetetlen nyomás hatására az elegy.
Bár így belegondolva az oktánszámnövelt versenybenya - zsugormotor - elmebeteg módon magas fordulaton forgatás egységébe, nevezett körülmények esetében a megnövelt előgyújtás volt a spanyolviasz.
A kopogásos üzem pedig lehet a túlmelegedett motorban öngyulladó nafta...
Húúúúbazz! Nem kellett volna meginni azt a 2 sert a meccs alatt! Holnap, ha fog az agyam, átgondolom.
Az időközben beszerzett információim szerint a ma kapható benzineknél már nincs különösebb jelentősége a Babettáink előgyújtás állítgatásának.
Én, mint régi motoros, a 86 vs 92-es benzin közötti eltérést hoztam fel példának. Bár nem CDI, hanem kalapácsos gyújtás vonatkozásában. (Lada) Minden esetre kitartok amellett, hogy a 95-ös benzinhez érdemes egy picit nagyobb előgyújtást állítani az 1,5 mm-nél.
A gyertya hőértéke nem befolyásolja az előgyújtás nagyságát! De, javíts ki, ha tévedek! :)
Akkor ha 86 oshoz állítom de ha 95 öst teszek bele, vagy uram bocsá 100 assal járok akkor már én vagyok a fekete s.ggű?
Lehet, hogy álló helyben kis hőértékű gyertyával kell melegítenem és ha már üzem meleg akkor tehetek bele egy magasabb hőértékűt a motorozáshoz? nem is tudtam, hogy ilyen csúcstechnika tulajdonosa vagyok.
Most alaposanfeladtad a leckét. Nehéz eligazodni. Mert úgy-e ezek a motorok 86-osra lettek készítve. Az meg már nincs, csak 95-ös. Most akkor nagyobbra kellene állítani az előgyújtást? Te mit javasolsz?
Azért azt ne felejtsük el, hogy az 1,5 mm-es előgyula a 86-os benzinhez lett előírva anno! Márpedig a benzin oktánszáma befolyásolja a hengerben lezajló égési folyamatot.
Mindazonáltal való igaz, hogy a CDI gyújtásnál egy minimális eltérést észre sem veszel.
Egyébként az is igaz, hogy a Babettánál úgy vannak az alaplapon a hosszított fúratok, hogy nagy utógyújtást sokkal inkább lehet állítani, mint nagy előgyújtást.
Az enyém pl. strobival mérve pont akkor jó, ha az alaplapot ütközésig hátra tekerem.
Már nem hiszem, hogy lesz olyan motorom ami miatt beruháznék egy ilyen műszerre. Ami meg még lehet azt vagy nem kell állítgatni vagy jó lesz fülre és érzésre is.
Ezt már írtad nekem, nem felejtettem el. Azonban "Ördög elvtárs" nem alszik. Velem történt meg hogy nem akart menni a motorom, nem értettem, mi lehet a gond. Aztán egészen véletlenül megtaláltam a hibát, túl kicsi volt az előgyújtás. Mégpedig azért, mert a lendkerék a főtengelyen a retesz dacára el tudott fordulni, igaz, nagyon picit, de a jeladónál az már közel 1 mm-t okozott. Azóta a lendkerék anyáját úgy húzom meg hogy előtte a lendkereket ütközésig jobbra tekerem.
Biztos csak akkor lehetsz a beállításban, ha megméred. Én időnként le szoktam ellenőrizni.
Barátom! Van élet sztroboszkop lámpa nélkül is. Rengeteg CDI -nél nincs is állítási lehetőség. A Babetta A lehetséges határok között beindul és ha jelre teszed már kész is vagy. Soha nem volt sztroboszkopom de motorom lassan már 100 is. Nem kell mindent túl tökéletesíteni, "ki húz ma kalucsnit a hócipőre"? Volt elém egyik kedvenc mondása.
Babettánál untig elég az 1,5 mm és álljanak a jelek. Max pár tizedet tévedsz, de az előfordulhat a csavar meghúzásánál is.
Gyújtást pontosan beállítani csak sztroboszkóp lámpával lehet. Mivel a motorok teljesítménye nagyban függ az előgyújtástól, ezért érdemes leellenőrizni. Babettánál 1,5 mm a gyár által megadott érték, a felső holtpont előtt.