Keresés

Részletes keresés

53zsiga Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161240

Gondolom, de itt annyi a tökéletességnél is tökéletesebb állapotra törő kolléga, hogy már várom a fejleményeket.  Már lassan nagyobb és lázasabb az előkészület mint 40 éve a brnoi depóban VB futam előtt.. Onnan van a melegítésnél és a versenyen használt két külön hőértékű gyertya.

Előzmény: Tóni bácsi (161237)
53zsiga Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161239

Nincs olyan nap, hogy ne gondolnák rátok. most a vezérkari főnök van terítéken, hogy miért is nem jött Tapolcára :))))

Most megint irigyellek benneteket !!!

Előzmény: fgabi62 (161236)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161238

Én is csak addig járatom hidegen szívatóval, amíg párat fordul, aztán ráhúzom a gázt, hogy kipattanjon a légelzáró, oszt go! A kétütemű motorok egyébként sem szeretik nagyon a hidegen történő hosszabb pöfékeltetést. Sem a gyertyának, sem a kenésnek nem tesz jót.

Előzmény: BLaaszloo (161234)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161237

Én sem állítgatom az előgyújtásomat. :) Valamikor a múlt században eccer belőttem strobival, azóta hozzá sem nyúlok. :) Igaz, nem is tankolok mást, csak mindig MOL 95-öst. Tavaly kipróbáltam a 100-ast, de semmi változást nem tapasztaltam a motorüzemben. Ez is azért volt, mert azt mondtátok, hogy a 100-as jobban eláll.

Előzmény: 53zsiga (161235)
fgabi62 Creative Commons License 2018.06.21 0 1 161236

Az Adria Túrás Csapatnak már csak egy hét az indulásig ! Lázas készülődéssel telnek a napok , Hétfőn KPM vizsgára mennek a motorok aztán gyors átalakulás  hogy túraképesek is legyenek . 

Kezdenek gyűlni a jegyzetek nap mint nap .

Egyet kihúzol vagy hármat beírsz . 

Nem baj !  JÓ lesz ez !

Üdv !Ölelés !

53zsiga Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161235

Jól látod Drága Tóni Bátyám!

 Ahogyan nem állítok előgyújtást minden eltérő tankolás előtt sem!!! Mert ha azt tenném akkor ahhoz kellene igazítanom a gyertya hőértékét is! Ez egy Babetta! Olcsó, ár érték arányos szocialita termék. A többi már csak fingreszelés.

Drága nagyapám kedvenc mondása volt: "egy disznóból soha nem lesz versenyló, csak egy gyors disznó". 

Előzmény: Tóni bácsi (161233)
BLaaszloo Creative Commons License 2018.06.21 -3 0 161234

Én úgy szoktam a motoromat felmelegíteni hogy ráülök oszt megyek vele. Akár nyélgázon ha kell. :))))

Előzmény: Tóni bácsi (161233)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161233

Laci bácsi Drága!

 

Azért nem életszerű, hogy állandóan cserélgessük a gyertyáinkat az erőmű hőmérsékletének függvényében. Szerintem Te sem csinálod sose. :) Nem a hideg állapot a mérvadó a hőérték kiválasztásánál, hanem az üzemmeleg állapot.

Előzmény: 53zsiga (161226)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161232

Gáborom!

 

A két sör talán tényleg kicsit megkevert, de pontosan értem mit akartál mondani. :) És ez egyezik azzal, amit én is elmondtam korábban a nem megfelelő gyújtási időpontban létrejövő kopogásos égésről. :)

 

Nagyobb fordulatú és teljesítményű motoroknál meg természetes, hogy a fordulat függvényében növelni kell az előgyújtást, mert a dugattyúk qrva gyorsan szedik a lábukat. De a mi kis libakergetőinknél ennek nincs különösebb jelentősége. :)

Előzmény: moyos (161229)
GöriApó Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161231

Tóni bácsi! Köszönöm a videót, csak annyit tudok mondani, hogy ÜGYES! Szeretem a sokoldalúan felhasználható kütyüket.

Előzmény: Tóni bácsi (161218)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.21 0 0 161230

Nem kell hogy túlmelegedett legyen az a motor, simán üzemmeleg állapotban is előfordul az öngyulladás benzines motornál. Csak míg régen ezt éppen elkerülni szándékozták (mert nem tudták kordában tartani), addig ma pont ezt szeretnék kihasználni. A Mazda most kezd gyártani ilyen motort, nemrég volt is valami újságírós teszt is kis hazánkban.

 

Én kíváncsian várom a fejleményeket, szerintem nagy ötlet ez a motor, csak a tartósságával kapcsolatban vannak aggályaim.

Előzmény: moyos (161229)
moyos Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161229

Tóni bácsi,

az emlékeim szerint a benzin oktánszámával együtt nő a sűríthetősége. Azaz a bigulira visszakanyarintva: belőve a gyújtást a 92-es benyára, majd jól megitatva 86-ossal előhívtuk a poltergeist -t. Azaz kopogott a motor, mert a cikrítás pillanata előtt a számára elviselhetetlen nyomás hatására az elegy.

 

Bár így belegondolva az oktánszámnövelt versenybenya - zsugormotor - elmebeteg módon magas fordulaton forgatás egységébe, nevezett körülmények esetében a megnövelt előgyújtás volt a spanyolviasz.

 

A kopogásos üzem pedig lehet a túlmelegedett motorban öngyulladó nafta...

Húúúúbazz! Nem kellett volna meginni azt a 2 sert a meccs alatt! Holnap, ha fog az agyam, átgondolom.

 

Jóccaka!

Előzmény: Tóni bácsi (161223)
53zsiga Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161228

Én is szeretnék a hét végén egy kis motortesztet, kuplung javítás után. Ha nem derogál egy kis Puch társasága csatlakozhatsz.

Előzmény: cst b207 (161225)
53zsiga Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161227

Tucika!

Kicsit autóztam a 21 esen, nem valami segédmotoros barát útvonal.

Előzmény: Kistuci 1977 (161224)
53zsiga Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161226

Azt valóban nem. Viszont egy motor csúcs terhelését sem érhetjük el azzal a gyertyával ami a hideg állapotában ideális.

Előzmény: Tóni bácsi (161223)
cst b207 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161225

Az időjárást nem néztem. De igazad van esős, szeles, hűvös időt jósolnak :( 

 

Előzmény: Kistuci 1977 (161224)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161224

Részemről a jövő hetet iinkább preferálnám. De semmi jónak az elrontója nem vagyok.

Talán az időjárás is jobb lesz. Hétvégére mondja a lehűlést.

Előzmény: cst b207 (161219)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161223

Laci bácsi!

 

Az időközben beszerzett információim szerint a ma kapható benzineknél már nincs különösebb jelentősége a Babettáink előgyújtás állítgatásának.

Én, mint régi motoros, a 86 vs 92-es benzin közötti eltérést hoztam fel példának. Bár nem CDI, hanem kalapácsos gyújtás vonatkozásában. (Lada) Minden esetre kitartok amellett, hogy a 95-ös benzinhez érdemes egy picit nagyobb előgyújtást állítani az 1,5 mm-nél.

 

A gyertya hőértéke nem befolyásolja az előgyújtás nagyságát! De, javíts ki, ha tévedek! :)

Előzmény: 53zsiga (161222)
53zsiga Creative Commons License 2018.06.20 0 1 161222

Akkor ha 86 oshoz állítom de ha 95 öst teszek bele, vagy uram bocsá 100 assal járok akkor már én vagyok a fekete s.ggű?

Lehet, hogy álló helyben kis hőértékű gyertyával kell melegítenem és ha már üzem meleg akkor tehetek bele egy magasabb hőértékűt a motorozáshoz? nem is tudtam, hogy ilyen csúcstechnika tulajdonosa vagyok.

Előzmény: Tóni bácsi (161217)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161221

Igen kérlek, mert nem ugyanaz a kétfajta benzinnek a kopogásállósága.

Anno, amikor még a régi Ladám volt meg, és 92-es benzinhez állítottam be az előgyújtást és mondjuk 86-ost tankoltam bele, gázadásra felcsörgött.

Az én Babettámon az előgyújtás most kb. 1,7 mm. Ennél nagyobbra a már elmondottak szerint nem is lehet állítani, így tökéletes. :)

 

Előzmény: 4728ITI (161220)
4728ITI Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161220

Tóni Bácsi!

 

Most alaposanfeladtad a leckét. Nehéz eligazodni. Mert úgy-e ezek a motorok 86-osra lettek készítve. Az meg már nincs, csak 95-ös. Most akkor nagyobbra kellene állítani az előgyújtást? Te mit javasolsz?

Előzmény: Tóni bácsi (161217)
cst b207 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161219

Sziasztok 

 

Szombatra nem terveztek valamilyen gurulást? Úgy néz ki, hogy szabad vagyok(90%) és szívesen csatlakoznék, ha menne valaki valamerre. 

Üdv Tamás 

Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161218

Kedveskéim!

 

Akinek van türelme, nézze meg: https://youtu.be/bXqMaEab6X4

Univerzális csillagkulcs minden csavarhoz. :)

Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.20 0 0 161217

Tomikám!

 

Azért azt ne felejtsük el, hogy az 1,5 mm-es előgyula a 86-os benzinhez lett előírva anno! Márpedig a benzin oktánszáma befolyásolja a hengerben lezajló égési folyamatot.

Mindazonáltal való igaz, hogy a CDI gyújtásnál egy minimális eltérést észre sem veszel.

 

Egyébként az is igaz, hogy a Babettánál úgy vannak az alaplapon a hosszított fúratok, hogy nagy utógyújtást sokkal inkább lehet állítani, mint nagy előgyújtást.

Az enyém pl. strobival mérve pont akkor jó, ha az alaplapot ütközésig hátra tekerem.

Előzmény: 4728ITI (161213)
53zsiga Creative Commons License 2018.06.19 0 0 161216

Már nem hiszem, hogy lesz olyan motorom ami miatt beruháznék egy ilyen műszerre. Ami meg még lehet azt vagy nem kell állítgatni vagy jó lesz fülre és érzésre is.

Előzmény: 4728ITI (161215)
4728ITI Creative Commons License 2018.06.19 0 0 161215

Lacikám, kedves Barátom!

Ezt már írtad nekem, nem felejtettem el. Azonban "Ördög elvtárs" nem alszik. Velem történt meg hogy nem akart menni a motorom, nem értettem, mi lehet a gond. Aztán egészen véletlenül megtaláltam a hibát, túl kicsi volt az előgyújtás. Mégpedig azért, mert a lendkerék a főtengelyen a retesz dacára el tudott fordulni, igaz, nagyon picit, de a jeladónál az már közel 1 mm-t okozott. Azóta a lendkerék anyáját úgy húzom meg hogy előtte a lendkereket ütközésig jobbra tekerem.

Biztos csak akkor lehetsz a beállításban, ha megméred. Én időnként le szoktam ellenőrizni.

Előzmény: 53zsiga (161214)
53zsiga Creative Commons License 2018.06.19 0 3 161214

Barátom! Van élet sztroboszkop lámpa nélkül is. Rengeteg CDI -nél nincs is állítási lehetőség. A Babetta A lehetséges határok között beindul és ha jelre teszed már kész is vagy. Soha nem volt sztroboszkopom de motorom lassan már 100 is. Nem kell mindent túl tökéletesíteni, "ki húz ma kalucsnit a hócipőre"? Volt elém egyik kedvenc mondása. 

Babettánál untig elég az 1,5 mm és álljanak a jelek. Max pár tizedet tévedsz, de az előfordulhat a csavar meghúzásánál is.

Előzmény: 4728ITI (161213)
4728ITI Creative Commons License 2018.06.19 -1 0 161213

Szia!

Gyújtást pontosan beállítani csak sztroboszkóp lámpával lehet. Mivel a motorok teljesítménye nagyban függ az előgyújtástól, ezért érdemes leellenőrizni. Babettánál 1,5 mm a gyár által megadott érték, a felső holtpont előtt.

Előzmény: Zsolti 210 (161207)
Zsolti 210 Creative Commons License 2018.06.19 0 0 161212

Köszönöm Fiúk!!!

 

Ezt hamar átbeszéltük.

 

Gyújtásbeállítás pipa:) 

 

Lassan összeáll a gép.

 

És akkor.....................

 

Tóni bácsi Creative Commons License 2018.06.19 -1 0 161211

Off, vagy nem off, de tényleg jól néz ki. :)

Előzmény: 53zsiga (161210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!