Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mdave0324 Creative Commons License 2017.10.06 0 0 4106

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Mi a különbség a matiz 1 és a matiz 2 800 as motorja között. Ahogy látom a gyújtás másabb..?

szervezkedő Creative Commons License 2017.10.03 0 0 4105

A gyújtás elosztó felfogásán 2 jel volt, amiből a franc emlékezett melyik volt az "enyém". Mint kiderült, nem az első.

:-)

 

 

Előzmény: GPS (4104)
GPS Creative Commons License 2017.10.03 0 0 4104

 

Gyújtáson állítottam, így most már szépen veszi a fordulatot,

 

Hogy "állítottál" a gyújtáson?

.

Előzmény: szervezkedő (4103)
szervezkedő Creative Commons License 2017.10.03 0 0 4103

Röviden összefoglalva: k******rva jó lett!

 

Jelentem a vízcsöpögés gyorsan megoldódott: csak rá kellett normálisan dugni a csövet a csonkra és már meg is szűnt a hiba!

 

Gyújtáson állítottam, így most már szépen veszi a fordulatot, 15-20km-t autókáztam vele próba gyanánt. 

Még egy finomhangolás kell, mert úgy tűnik, mintha gyenge lenne a motor- igaz másik Matiz nincs a családban, tehát lehet ennyi az annyi!

:-)

 

szervezkedő Creative Commons License 2017.10.01 0 0 4102

Köszönöm szépen!

:-)

Előzmény: A210 820 08 21 (4101)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.09.30 0 0 4101

Azon ne múljék,elküldtem neked a teljes service manualt. :-)

Előzmény: szervezkedő (4100)
szervezkedő Creative Commons License 2017.09.30 0 0 4100

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, (kérdés ez most szerencse vagy sem? :-D) hogy robbantott rajzom nincs, de egy teljes szétszedett motorom van, amin szépen meg tudok mindent nézni, amikor valami kérdés merül fel.

Ez a csonk a gyanúsított nálam is, de este 8kor már nem kinlodtunk vele, csak lámpával, tukorrel próbáltuk megkeresni honnan csepeg.

(Október 15-én estére kell hogy összeálljon a technika, tehát van még egy pici időnk! :-D)

Előzmény: GPS (4099)
GPS Creative Commons License 2017.09.30 0 0 4099

 

Ezt a hozzászólást CSUPA NAGYBETŰVEL kellett volna írjad - mert annyira fontos jótanács ez.

 

Nekem konkrétan hazavágta a motort (mármint a hengerfej tömítést) ez a szaros kis gumicső. Emiatt kellett bontsam a motort.

 

Pedig nem is pukkant ki, nem tört-, vagy szakadt el... hanem PÓRUSOSSÁ vált és sunyiban elengedte a hűtővizet - pont annyit, hogy megfőzzem vele a hengerfejet.

 

Ugyanis a Matizban NINCS motor-túlmelegedést, vagy elfolyt hűtővizet riasztó lámpa!!! Simán meg lehet főzni a motort, mert még a hőmérő is csak 1-2 mm-t megy feljebb ilyenkor - már ha azt valaki állandóan nézi vezetés közben.

 

Tehát csak ismételni tudom: ha valaki, valamiért hengerfejet bont - ezt a két rohadék fűtés-gumicsövecskét kérdezés nélkül cserélje ki.

 

ÉS MÉG VALAMI. A termosztát-fedélből csőcsonkok állnak ki. Ezek vasból vannak - nem alumíniumból. Ezért képesek szitává korrodálódni az évek során - ami szintén életveszélyes lehet, ugyanúgy, mint az említett gumicsövek. csakhogy ez - egy idő után annyira elrozsdázik, hogy képes tőből letörni - és akkor a hűtővíz egy pillanat alatt leürül a járó motorból.

 

Ha nyálazik a termosztát körül, nagy eséllyel emiatt van, ez nagyon veszélyes.

 

Részemről úgy javítottam, hogy kerestem megfelelő külső átmérőjű alumínium csövet (tán 12-es megy bele szorosan) és azt kétkomponensű, 180 fokig hőálló ragasztóval beleragasztottam teljes hosszában a már korrodált vascsőbe.

.

Előzmény: szervezkedő (4098)
szervezkedő Creative Commons License 2017.09.30 0 0 4098

Volt szó róla itt a topicon is, de magam részéről is  szeretném ismételni, ha valaki bármi okból leveszi a hengerfejet, az összeszerelést javaslom a 2 db futes gumicső kicserelesevel kezdeni.

Létezik hozzá gyári, unixban kb 6ezer ft volt a kettő darab összesen.

Pont akkora, pont olyan amilyen kell. Az enyémen az egyik tuti cserélt volt, megtörve, kirepedve, a másik is elöregedeve, mint egy időzített bomba, várta a véget!

Egy mozdulat a csere ha nincs a hengerfej, egyébként hatalmas szivás lehet a cseréje- szerintem.

szervezkedő Creative Commons License 2017.09.30 0 0 4097

Köszönöm a segítséget mindenkinek.

Valóban, a rajzhoz és a leírásban olvasottak, adták magukat.

Folyamatosan "jelre" raktam mindent, filc, karistolas, minden volt menet közben, nehogy valamit rosszul rakjak össze. Dugattyú, csészék, stb.

 

Úgy tűnik minden sikerült, az autó az első inditasra boroffent, de...

 

1., csepeg picit a viz a termosztát környékéről- jovo héten kibontom.

2., ...és inkább ez a gond: nagyon alacsony fordulaton megy csak indulás után és valószínű, nem is jár minden henger, majd rövid idő múlva leáll. Furdulatot nem veszi, nem pörög fel.

 

Kerítek egy másik matizt és megnézem, a vakumcsoveket, nem kavartam e meg picit az enyémet. Annyira egyértelmű volt minden szetszedeskor, most meg mar franc se tudja.

 

Egy biztos, a hangja gyönyörű!!!!

...és basssszus, nem vettem fel, milyen csörömpölős volt előtte!

:-(

 

Előzmény: Törölt nick (4096)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 4094

Egyébként én már rég állítottam szelepet a Matyin,de úgy emlékszem,szabad szemmel is simán látható,mikor melyik hengeren nincs emelés a himbákon.

Előzmény: szervezkedő (4093)
szervezkedő Creative Commons License 2017.09.29 0 0 4093

Szuuuuper!

Azt hiszem sikerülni fog.

Most kezdjük...

Előzmény: A210 820 08 21 (4091)
GPS Creative Commons License 2017.09.29 0 0 4092

 

a cimborám azt momdta, neki ebből az autóból hiányzik egy henger, emiatt picit bajban van, hogy kezdjen hozzá??

 

Ha ezt észrevették volna még garanciában - akkor lehetett volna kérni a hiányzó henger utólagos pótlását - még garanciában.

 

Bizonyára valami gyártási fegyelmezetlenségből maradhatott le egy henger a motorról - de pótolható.

.

Előzmény: szervezkedő (4090)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 4091

Kimásoltam neked a service manualból. Tekerd a motort az első képen látható pozícióba,akkor a kettes képen látható szelepek állíthatóak. Utána tekerj egy kört a főtengelyen,a harmadik kép pozíciójába és akkor a negyedik képen látható szelepeket lehet állítani,az ötödik képen látható értékekre.

 

   

 

    

 

 

Előzmény: szervezkedő (4090)
szervezkedő Creative Commons License 2017.09.28 0 0 4090

Mestetek! 

Próbáltam keresni a szelep hézag beállítással kapcsolatban hozzászólást, de nem találtam.

 

Ha tud valaki, abban kérek segítséget, mi a sorrend, hogy kell beállítani? Az értékek a bosch progtamban biztosan benne vannak, de a cimborám azt momdta, neki ebből az autóból hiányzik egy henger, emiatt picit bajban van, hogy kezdjen hozzá??

Köszönöm!

Sera26 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 4086

Ez jó ötlet, köszi.

Hétvégén oda is veretek neki a magasnyomásúval :)

Előzmény: A210 820 08 21 (4085)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 4085

A gumi azért van ott,hogy ne ázzon be a kocsi,illetve csökkenti a szélzajt.

Ha csak a beázás a szempont,gurulj be egy benzinkutas mosóba,dobjál be egy százast és spricceld körbe az autót,ott kiderül,mi a stájz. :-)

Előzmény: Sera26 (4083)
GPS Creative Commons License 2017.09.28 0 0 4084

 

Igen, az ajtó-kéder mindig is 10 rugó körül járt.

 

De átfutottam egy kicsit a Matiz alkatrész árlistát - hát meg kell mondjam, hogy (mondjuk egy német autóhoz képest, de nem csak) hát elég "vicces" árak vannak azért - úgy általában.

 

Cseppet sem túlzás azt mondani (kis sarkítással, persze) hogy ez az az autó, ami szinte fillérekből fenntartható.

Mármint más márkákhoz képest, úgy értem.

.

Előzmény: Törölt nick (4082)
Sera26 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 4083

Na igen, van ára, köszönöm a linket, elmentem ezt is a gyüjteménybe, még jól jöhet alkatrészbeszerzésnél.

Ezek szerint akkor semmi jelentősége a guminak beázás szempontjából.

Előzmény: Törölt nick (4082)
Sera26 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 4081

Sziasztok!

 

Az első ajtókon lévő külső gumitömítés ennyire törvényszerűen csipkéződik el az évek alatt a Matizoknál? Többet is megnéztem, és mindnek ramatyul néz ki.

Érdemes ezt cserélni? Okozhat beázást nagy esőben?

Egyáltalán mi ennek a pontos neve és honnan érdemes beszerezni?

Sera26 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 4080

Nagyon szépen köszönöm. Sokat segítettél.

Előzmény: A210 820 08 21 (4079)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 4079

Magyar nincs,de ha jobb az angol,itt egy service manual: https://www.mymatiz.com/manual/

Motorolajból 10W-40-et használj,ízlés szerinti márkából.

Ismeretlen előéletnél a motorolajcsere kötelező,a vezérlés erősen ajánlott,a fékfolyadék,meg a váltóolaj ajánlott kategória.A fék és futóműalkatrészek között nincs tipikusan cserélendő,egy szerelő nézze át és majd megmondja,ha valami nem kerek.

Előzmény: Sera26 (4078)
Sera26 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 4078

Sziasztok!

 

Vásároltunk ma egy 2004-es évjáratú (0,8S), benzines Matiz-t a páromnak városban szaladgáláshoz.

A gépkönyve sajnos német, valahol fellelhető magyar nyelven?

Olajminőségben mi lenne az, amit ajánlanátok?

 

Illetve mit érdemes hirtelen megcsináltatni rajta? Az előélete ilyen szempontból eléggé ködös, minden csak "ténylegkilettcserélve" alapon van.

Olaj? Vezérlés? Fék? Fékfolyadék? Váltóolaj? Futómű?

 

Köszönöm előre is.

szervezkedő Creative Commons License 2017.09.23 0 0 4075

A dot számot nem láttam rajta.

Így akkor felejtős.

Előzmény: A210 820 08 21 (4074)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.09.23 0 0 4074

11 éves a gumi...

Előzmény: szervezkedő (4073)
szervezkedő Creative Commons License 2017.09.23 0 0 4073

Esetleg valakinek...

 

https://www.jofogas.hu/csongrad/Daewoo_Matiz_felni_teli_gumival__70950609.htm

 

30ezer.

 

(Véletlenül botlottam bele.)

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.23 0 0 4072

Anyámé volt az újkorától 18éves koráig matiz kevés km-el a lányomé meg egy spark 1. német gazdájától. Idén ment el mindkettő. Jó áron, nagyon könnyen. :) 

Előzmény: Törölt nick (4069)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.23 0 0 4068

Szinkronpróba:

Motor jár, autó üresben, kuplung fent, váltó tologat a fokozatok felé. Szépen elkezdi mozdítani az autót amelyik szinkron jó.

Előzmény: zsolank (4066)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.23 0 0 4067

Szerintem nem jellemző hiba a váltó. 3matizra ios volt rálátásom. Újtól 80ezerig, 120-tól 160ezerig, meg egy másik is 180ezer körül. Mindnek pontos könnyenjáró váltója volt. Kuplung szintén mindhárom gyári és hibátlan.

Előzmény: Törölt nick (4065)
zsolank Creative Commons License 2017.09.23 0 0 4066

Üdv.

Per pillanat recssen minden fokozatban visszafele,ha picit is gyorsabb a váltás. A kinyomó szerkezet csikorog,kuplungolásnál.

Elvileg 2héten belül kap egy szett kuplungot,bowdenestől,olajostól. Akkor kiderül van e szinkron baja.

De olajat olyat rendeltem bele,ami a könyvébe van meghatározva.

Előzmény: Törölt nick (4065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!