Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Hehe, látom a kritikai éned megvan, de sekélyes módon csak a nyelvtanba tudsz belekötni :-(
Pedig ilyet is írt: "napi 1 kw energiát használok". Persze ebbe belekötni csak az tud, aki tisztában van a fizika alapjaival, mármint azzal, hogy a kW a teljesítmény mértékegysége, az energia mértékegysége helyesen a kWh.
Szóval ha érdemi mondandód nincs, akkor ne poénkodj mások szóhasználatán!
HMV: Én egy elektromos fűtéssel ellátott indirekt tárolót tennék a hagyományos villanybojler helyére, ha van neki hely. Nem kell plusz váltószelep meg átfolyós kombi kazán.
(A szükséges váltószelep ebben az esetben már a kazánban megtalálható) 12 kW-os fűtő kazán elég, így mindig ugyanaz a tartály
szolgáltatja a melegvizet, de választható, hogy gázról, vagy vezérelt tarifáról menjen (a gázzal szerintem olcsóbb, és a kazán hamarabb fel is fűti a tárolót HMV igény esetén).
Létezik a 120 literes hajdúhoz olyan alaplap, amire rá van téve egy csőkígyó, így indirekt tárolóvá alakítható. Nem tudom, ez árban mennyire versenyképes egy normálisnak mondott indirekt tárolóval.
Élőben sose láttam ilyet, csak egyszer valami webáruházban belebotlottam. Szerintem egy gyárilag indirekt tárolónak készült cucc hőcserélője jóval nagyobb felületű, amire szükség is van.
Amit láttam hőcserélős hajdú alaplapot, azon mondjuk rézből volt a kígyó, nem vascsőből, így nem okádja tele rozsdával a kazánt. Ez előny lehet.
Az általam említett 12 kW-os ariston és immergas is 280 ezer pénzből bőven megvehető. Mindkettőre 5 év gari van (igazolt éves karbantartás estén), bár szerintem 5 évet röhögve kibír mindegyik, bármit is veszel.
Ebben a teljesítménykategóriában még a Vaillant EcoTec Exclusive játszik esetleg, de azt leginkább átfolyós üzemre hegyezték ki az új primer hőcserélőjével. Nekem két dolog nem tetszett benne:
A hőcserélő vízjáratai továbbra is ugyanolyan kicsik, mint a klasszikus giannoni hőcserélőnek, illetve az ára. 430 ezer pénznél kezdődik. Ennyi egy baxi luna platinum 1.12 is.
Szerintem egyáltalán nem ér ennyit egyik sem. Attól, hogy egy kazán nem túl drága, még lehet jó.
Többen szidják nem favorizálják itt az aristont, de ár-értékben szerintem mindenképp ott van az első háromban. Immergas Victrix szintén bizonyított, bevált technika.
Lenne még a Viessmann Vitodens 300-W, ami 1.9 kW - 11 kW között dolgozik, de kishazánkban valamiért ezt nem forgalmazzák. Nagy kár, biztos ezt vettem volna.
A pláne az, hogy az egész sorozat (a 32 kW-os is) 1.9 kW-ra le tud modulálni. Azért ez nem lenne rossz cucc idehaza sem...
+1: Ha a klímacsöveket a falban szeretnéd elvinni, azt nagyon gondosan és alaposan le kell szigetelni. Több helyen láttam ilyet, üzemelő klíma esetén gyönyörűen látszódott hol vannak bevésve a csövek,
ugyanis ott folyt a víz a falon. Nem kicsit. Annyira lehűlt az egész, hogy állandóan kicsapódott a falon a pára.
Mivel a lakás teljes felújításra szorul, ezért gyakorlatilag teljesen szét is lesz verve. Újra lesz tervezve az áram és vízhálózat, nyílászárókat cserélünk, a klímáknak a csövezését is bevéssük a falba.
A konyha fürdőszoba falait lebontjuk és más alakzatban újra-falazzuk, hogy optimálisabban használjuk ki a helyet. Így a padlót is felbontjuk, cseréljük a régi burkolatot. Ezzel az erővel már be is építhetjük a padlófűtést. A szobában a parkettát viszont nem bántanám, mert nagyon jó állapotban van, és jól is mutat.
A meleg-vizet elvileg villanybojlerrel oldanám meg, amit egy éjszakai vezérelt órára kötnék. Jelenlegi lakásunkban is így van megoldva, a termosztát 40 fokra van állítva. Napi 1kw energiát használok a meleg-víz előállításra, ami 2 személyre bőven elegendő. A bojlerünk 120L, Hajdu.
Azon gondolkodtam, hogy váltószelepet építenék be, így én tudom majd szabályozni, hogy a meleg víz a villanybojler vagy a kazánból legyen ellátva.
Mivel most fektetek a lakásba, és későbbiekben nem tervezek átalakításokat, ezért hajlandó vagyok most többet befektetni. Fontosnak tartom, hogy több opcióm is legyen a melegítésre, vízellátásra.
Lehet, de továbbra sem győz meg arról senki, hogy rosszul tettem. A tervezés kezdetekor (2015) a 2020-ban életbelépő energetikai előírásokat vettük alapul. Két hónap múlva 2020.
Én továbbra is azt mondom, új építésnél bolond, aki 5 centi szigetelésen spórol. Nézzük példának a homlokzati szigetelésrendszert:
Állványozás ugyanannyi, ragasztó ugyanannyi, háló és glettelés ugyanannyi, színezés ugyanannyi, dűbelezés ugyanannyi, ráfordítandó munka ugyanannyi. Mit spóroltál? 5 centi hungarocellt.
Hány százaléka az 5 centi hungarocell az egész beruházásnak? Naugye. A most korrektül megépített passzívház az passzívház lesz 20 év múlva is.
Én itt tervezem leélni az életem, ez a ház nem eladásra készül.
Ez bennem is felmerült, hogy klíma + H tarifa ekkora lakásba elég lehet önmagában is, viszont igyekeztem a kérdésre válaszolni, mert az összes többi kérdés fölösleges spekuláció.
Ez alapján jobban el tudja dönteni, akar-e rá ennyit áldozni, vagy sem, illetve nem tudjuk, mennyire lesz szétszedve az a lakás. A klímától a fürdőben a padló még elég hideg marad,
így a padlófűtés utólagos kialakítása esetén már majdnem mindegy, mennyire áll neki a lakásnak. Megint az egyéni igények a mérvadók, ami nem feltétlenül egyezik a legolcsóbb megoldással.
Én sem a beruházási költség csökkentése miatt raktam 20 cm szigetelést padlóba, 20 cm grafit EPS-t a 30-as ytong falra, és 30 cm fújt cellulózt a 30 cm monolit födémre...
A megtérülése sem érdekel különösebben, nem ez az elsődleges cél. Egy olyan komfortos otthont akarok létrehozni magunknak, ahova örömmel megyek haza 20 év múlva is, nem kell télen megfagyni,
nem kell nyáron megsülni, és hosszú távon sem érdeklenek az energiaárak. Minél kevesebb kell az energiából, annál inkább nem érdekel, hogy azt most gázból nyerem, vagy épp villanyból.
Kérdés mennyire akarja szétverni a lakást.
A padlófűtés az nem rossz.
Kérdés hogy egy ekkora lakásra érdemes e milliókat költeni,miközben klímával akar fűteni ahogy olvastam.
Van ekkora lakésom szar konvektorrokkal sem kerül tóbbe a fűtés télen 10ezernél,amikor hideg van.
Ilyenkor meg 5ezer.
Valószínű nem akar évtizedekig egy ekkora lakásban lakni.
Ha családja lesz ez kicsi lesz.
Tehát én biztos nem költenék.rá annyit.
Nem hogy érdemes, én szinte csak padlófűtésben gondolkodnék, ha nem ragaszkodsz valami miatt a radiátorokhoz.
Kicsi kazánt még találhatsz is, kérdés, a melegvizet mivel szeretnéd csinálni. Ha van helyed tárolónak (akár valami kisebbnek is), akkor csak fűtő kivitel, ebből van 12 kW-os.
Immergas Victrix TT12X pl. 1.9 kW-ig lemegy, Ariston Genus One system 12 pl. 2.3-2.4 kW-ig. Ez akár jó is lehet.
Ha csak kombi kazán játszik, akkor ugye 24 kW a maximum kazánteljesítmény, de ugyanezen két kazán kombiban is jó választás lehet.
Itt fordul az arány, a 24 kW-os Ariston minimum teljesítménye szintén 2.4 kW körüli, az Immergas 3 kW körül van.
Bosch Condens-ből szintén van tűrhető minimum teljesítménnyel.
Wolf kazán belül szinte ugyanaz, mint az Immergas, csak dupla annyi pénzért. Jó kazán a wolf, de egyértelműen túl van árazva az Unical társaságában.
Lehet tudni, eddig mivel fűtötték és abból mennyi fogyott? Tartok tőle, hogy nem fogsz olyan kicsi teljesítményű kazán találni, ami ekkora alapterületre gazdaságosan üzemelne. Klímás megfejtés nem jöhet szóba?
Adott egy Immergas Victrix Tera 24 PLUS kondenzációs kazán, amely 50 C fok előremenő víz hőmérséklet allatt (nem tudom van-e összefüggés) állandóan elveszti a lángjelet, és leáll a kazán.
Tudna valaki megoldást a következő problémára javasolni?
Adott egy kondenzácios kazán,ami a modulálása során az egyre egyre kisebb teljesítményen egyre hangosabb lesz.A teljesítmény csökkenéséves erősődő "BÚGÓ" hangot ad ki ami a minimum környékén (3.5-4kw),szinte elviselhetetlen. Míg felette abszolút csendes nem is hallani,hogy megy. A kazán burkolatát leszedve a következőket lehet megállapítani:a búgó hang a ventillátor beszívó csonkjánál keletkezik,ha oda teszem egy újam ,azaz befogom a beszívó csonk egy részét a búgás megszűnik.
Továbbá ha a kazán eléri az abszolut min. teljesítményt (3kw) akkor mint egy hajókürt elkezd dudálni olyan hangot ad ki ,és eközben a ventillátor beszívó csonkján ömlik a gáz kifele és kb 5-10 másodperc után kikapcsolja az égőt.
Érthetetlenűl állok a jelenség előtt....valaki esetleg tudja rá a megoldást ,hogy mi történik itt???
Lehet, hogy a végén még visszatérünk arra a szintre, amikor valaki jó régen úgy próbálta bizonyítani, hogy olcsóbb a brikett, mint a fa, mert a fát tárolni kell, amíg kiszárad, a brikettet meg előző nap megrendelhetem. Így azt a helyet, amit a fa elfoglal, kiadhatnám másnak, amivel pénzt kereshetnék.
Így lehet, hogy még a 3x-os szorzó is alulbecsült. Hiszen a gáz csak annyi helyet foglal, amennyit a vezeték a föld alatt. Az meg max a vakondokat zavarja.
Tényleg megoldható, hogy 3x annyiba kerüljön a fatüzelés !
Ha full vizes, friss vágású fával tüzelnek akkor simán elképzelhető !
Hátha még drágán is veszik, meg át is basszák őket....
De ez ugyan akkora baromság,( mármint vizes fával tüzelni) mint kondenzációs kazánnal, 65 fooon nyomatni a padlót me künben hideg, vagy nyolcvannak a radiátort , me lassan melegszik..