A saját alkatrészáraikkal fogok számolni, hiszen szerintük az a normális ár, ez így korrekt.
Vegyünk egy egyszerű átlagembert aki meglátta ezt a hirdetést és sikerült kimosniuk az agyát, feltétlen le akarja váltani a horrorisztikus fenttartású Suzuki Swiftjét a közel 150 ezres éves megtakarítás reményében.
Egy ilyen Swift teljesítményadója évente kb 5.000 Ft.
Ha éves fenttartást számoltak, akkor inkorrekt volt beleszámítani a 2 évenkénti műszaki vizsga árát, úgyhogy a hivatalos 16 ezres vizsgaköltség felét kell csak számolni, 8.000 Ft.
A 30.000 Ft-os biztosítás is túlzás lett. Most számoltam végig kalkulátorral, átlag feltételekkel, átlag emberek számára baleseti adóval együtt 15.000 párszáz Ft egy olyan kisteljesítményű személyautó biztosítása, aminek a mopedautó alternatívája lehet. Pl. ennek a Swiftnek.
A kiszámított 248.000 autó fenttartási költségből levonjuk a 22.000 -es túlszámolást = 226.000 Ft/év.
A mopedautók 10.000 km-re vetített üzemanyag költségének számításánál 3,5 literrel illett volna számolni, a 3 literes számítás megintcsak inkorrekt. Főleg, hogy a hirdetésben a 650.000 Ft-ért kínált, 15-17 éves típusról és kortársairól van szó, amibe nagy számmal beletartoznak a Lombardini motoros 3,5 liternél általában többet fogyasztó típusok is.
Az ü.anyag költség így máris 121.000 Ft, a 99.000 Ft helyett. Össz költség 104.000 Ft helyett 126.000 Ft. A beharangozott 144.000 Ft-os szuper megtakarítás helyett így már csak 97.000 Ft lenne, de ez még közel sem igaz:
- 10.000 km alatt 2x kell motorolajat cserélni / Lombardini motorosakban hivatalosan 3x kellene /
2 X 2 liter olaj, 12.000 Ft a saját beszerzésem alapján / 5W50 /, hogy ők mennyiért öntik bele azt nem tudom
- 2 db olajszűrő náluk 5.600 Ft
- 1 db levegőszűrő náluk 5.800 Ft
- Váltóolaj 3.000 Ft (megintcsak nem tudom, hogy ők mennyiért öntik bele), és van olyan típus amiben 6.000 km-ként kell váltóolajat cserélni
- 10.000 km után már a gázolajszűrők is érnek a cserére / az más téma hogy van aki otthon kitisztítja, most átlag embert nézünk mint a hirdetéssel megcélzott ügyfélkör nagyrésze, aki csak használja az autót, szerelőhöz jár és nem maga szerel /
Aixamhoz a két gázolajszűrő náluk 11.600 Ft
- 10.000 km-re a náluk 23.000 Ft-os variátorszíjra leszámolhatunk kétharmad szíjként 15.340 Ft-ot, (5.000 km-enként 7.670 Ft.)
a variátor kopó alkatrészeit inkább hagyjuk is, ha nincsenek berögzítve a körmök, 10.000 km alatt 2.000 Ft/db áron a végtelenségig lehetne pótolni őket, vagy szembesülni a 65-70 ezres kárral
- a 2 olajcserére, 1 váltóolajcserére, szűrőcserékre 10.000 Ft-ot nyugodtan leszámolhatunk munkadíjként, szerintem mondhattam volna többet is.
Eddig 63.340 Ft ráköltésnél járunk a saját áraikkal, és akkor 10.000 km alatt még semmi nem ment tönkre, semmi nem lett csereérett, ami egy 15-17 éves mopedautónál nehezen elképzelhető.
Utánanéztem, hogy 10.000 km alatt mit kell hivatalosan cserélni az említett régi Suzuki Swiftnél.
10.000 km-enként 1x motorolaj csere, olajszűrő 800 Ft, levegőszúrő 900 Ft, 3liter 10W40 olajból a Castrol 5.700 Ft, kevésbé márkásak még olcsóbbak, de direkt így számoltam, mert a mopedautónál is márkásat vettem alapul. Ez így 7.400 Ft, olajcserére számoljunk le 5.000 Ft munkadíjat, 12.400 Ft. Váltóolaj 45 ezrenként, párezer Ft-ért, felesleges lebontani most a 10.000 km-re vetített költséget.
Egyik járműnél se lett számolva a kötelezően cserélendő alkatrészeken kívül semmi.
tehát Swift fenttartása 10.000 km-re : 226.000 + 12.400 Ft = 238.400 Ft
mopedautó fenttartása 10.000 km-re: 126.000 + 63.340 ft = 189.300 Ft , különbség 49.000 Ft.
Vajon ebből a 49.000 Ft-ból mennyi maradna 10.000 km alatt a malacperselyben? Inkább úgy kérdezem, mennyit kéne még hozzátenni ehhez a 49.000-hez, hogy kijöjjön belőle a 10.000 km alatt náluk vásárolt alkatrész, javítási költség, esetlegesen szállítási költség? A végén még mínuszba kerülne az összeg?
Ennyit a szuper 144.000 Ft-os vevőcsalogató megtakarításról. Szerintem a legjobb lenne, ha letörlődne a hirdetés.