Hozzátenném még azt is hgoy szerintem elég sok olyan diák van akit egyáltalán nem érdekel a szakmája. Nekem is volt sok ilyen tankkörtársam.
Volt olyan aki amikor az egyetem utolsó hónapjaiban azt mondta a gépműhelyben hogy szeretné kipróbálni az esztergálást, a tanár szívesen fogadta, de azért megkérdezte hogy "Nincs egy kicsi elkésve ezzel?" Tök igaza volt.
Egyetemi/főiskolai oktatásban nem kötelező nagyobb mennyiségű műhelyóra, a két félév heti 2 órája édeskevés. Ellenben van válallkozás gazdaságtan, pszichológia, és társai.
Talán a segítségedre lesz, ha ajánlunk neked néhány könyvet, amelyekben az E1N-ről írnak szakemberek.
Elsőként a gép gépkönyvét ajánlanám, amiből valószínűleg több változat is létezik, mivel ezt a típust nagy darabszámban évtizedekig is gyártották. Sok került belőle exportra is.
Másodikként a GTE (Gépipari Tudományos Egyesület) könyv alakban megjelent cégtörténetét ajánlom.
Harmadikként pedig Meleghegyi József könyvét.
Én többet most nem tudok ajánlani, valószínűnek tartom, hogy Csuhás úr könyvtárában ezek és még más könyvek is megtalálhatóak.
Szerintem van igazság abban amit írtál nem vitás, de lehetne ezt a témát még sokáig taglalni, érvelni, példákat hozni stb. De nincs hozzá kedvem, nem tudom hová vezetne, vagy lenne-e értelme, úgy-hogy nem teszem.:-)
"Tulajdonképpen mindegy is, nem irigyellek, egy ilyen feladatot adni hallgatóknak, akik közül vannak sokan akik még "vasat" sem láttak életükben, enyhén szólva is egy f...ság. Inkább lenne megfelelő jegyzet és hozzáértő oktató..."
Nem tisztem védeni az oktatót, de szerintem nem okvetlen van igazad.
Egy egyetemet végzett embertől a munkahelyén is azt várják majd el, hogy ne kelljen fogni a kezét.
Itt a feladat, oldd meg! Ahogy akarod, csak legyen megoldva. Olvass utána, túrd az internetet, kérdezgess mindenféle fórumokon.
Ez - vagy legalábbis ez kéne legyen - a különbség az egyetemi képzés és a szakképzés között.
Hogy az előbbi ad egy olyan tudományos és elméleti mérnöki hátteret, aminek segítségével komplex új ismereteket önállóan el tud sajátítani, és önállóan tud alkalmazni.
Nem lehet egy életen át csak abból megélni, amit a prof. az egyetemen elmondott.
Tulajdonképpen mindegy is, nem irigyellek, egy ilyen feladatot adni hallgatóknak, akik közül vannak sokan akik még "vasat" sem láttak életükben, enyhén szólva is egy f...ság. Inkább lenne megfelelő jegyzet és hozzáértő oktató...
Sziasztok! Korábban már írtam, hogy egy beadandó feladatot kaptam az egyeteme. Ebben szeretnék újra segítséget kérni. Az E1N esztergáról kell önálló következtetéseket írnom a gép technológiai adatai alapján a gyártási eljárásra vonatkoztatva. pl: a gépágy anyaga alapján mire következtet? Esztergálási tapasztalatom nincs, nem gépipari iskolába jártam. A tantárgynak csak egy kis része az esztergálás ezért nagyon alap szinten tanuljuk.
Jaaa, hogy ott laposszíjas, azt hittem hogy a főmotornak Abba a hibába estem, hogy megtetszett, most néztem délelött, kicsit kopottas, de még elmegy. Te mennyiért vetted a tied? A kopasz gépre egy 200 at saccolok hirtelen, a prizmák kissé kopottak, de szerintem utánállítással jó lenne.
Az enyém is olyan, hogy a vázban van a horizontál, és a medvére kell felrakni egy tartót a horizontálhoz. De a medve homlokán ott egy felület a vertikálnak, és hasonlóan van azon is a motor.
Eredetileg motor nélküli modell volt, lapos szíjjal, és azért olyan fura rajta a vertikál motorja.
Hát igen, nem egészen gyári a vertikálfejes cucc, már a villanymotorból sejthető. Arra saccolok, hogy egy vízszintes maró volt hajdanában, aztán dobtak rá egy ilyet, hogy használni is lehessen. az évet nehezen saccolom be, a villanymotor, ami alapvetőleg hajtotta 1965 ös a tábla szerint
Állapotra nem tűnik egy leharcoltnak, gyorsan megbarátkoznék vele, annyi hogy koszos :D
hűtővíz rendszer hiányzik, meg egy komolyabb kezelőfelület is a "villanykapcsolóval" lehet kapcsolni a felső villanymotort, a kicsivel a lámpákat
Az a kar mi lehet a vertikálfejen? Nem mozdul semerre, se így se úgy... Talán valami fúrómű jellegú inkább, nem vertikálfej? hosszirányú előtolást már felfedeztem, amennyire néztem, keresztirányúnak is kellene lenni