A Help EzMiEz? részét lefordítottam, meg a Kezdeti Lépések is megvannak.
A logón viszont a "Te" szerintem nagy tével kellene, továbbá elég szőrösek a betük. OFF - Elvileg nem lesznek ilyen szőrösek, ha 1.) megfelelően okos progival csinálod; 2.) Painttel csinálod, de be van kapcsolva a Windowsodon a betüsimítás; 3.) Painttel csinálod, de a művelet előtt felnagyítod a képet 2-3-szorosára, úgy írsz bele, majd valami progival visszakicsinyíted (resample).
Scrollos Bristollal elég jól megvagyok, ha rájössz, h mi merre van, akkor el lehet vele játszogatni. A modern era tokenes szakaszát és a teherpályaudvart kell használni? Eddig semmi nem ment arra...
A tolató-vonatvágányút témához: nekem az sem világos, hogy egy tolató mikor megy el tárolásba (call-on) a cél foglaltsága esetén és mikor jön meg így is (pl. Bristol Parkway-en rendszeresen akkor megy keresztbe valami vonat, amikor kihúztam Bristol PW West-re és jönnék vissza tolatóval; itt a tolatóvágányút csak tárolásba jön meg a célszakasz foglaltsága esetén).
Az elsőnél nem tudom mire gondolsz. A másodiknál a Stag egyik menüpontjánál tudod beállítani (jellen pillanatban nam vagyok a program közelében, ugyhogy emlékezetből megy.)
Stanicar 2.2 höz lenne pár kérdésem: 1. Hogyan lehet egy vágány típusát megadni? (pl.: térközölt, berendezésbe be nem kötött) 2. Hol lehet a pályán közlekedő vonatok (nem a menetrend szerinti, hanem amiket a gép automatikusan generál) hosszát, sebességét beállítani?
Az adatbázissal elkészültem és megcsináltam a logót is. Mostantól működik az info@simsig.hu e-mail is. Remélem lesz holnap időm a menu_image elkészítésére, találtam egy két művészi fotót. De úgy gondoltam az eredeti Swindon B képeket használnám fel egy két games képpel együtt. Milyen legyen a színvilág? Gondoltam hogy a simsig betükészletét kéne használni. A tartalmi feltöltést is elkezdem, de nem tudom milyen fórum motort használjak. Íme:
Amúgy ez érdekes kérdésre világít rá: azt, hogy a beállított vágányút tolató-e, vagy sem, többnyire a vágányút két végén található jelzők határozzák meg. Ez azért is bosszantó, mert néha sima vágányutat állít a gép tolató helyett olyankor is, amikor elegendő lenne a tolatóvágányút, annak ugyanis nincs megcsúszási vágányútja.
Éppen ezért nem is nagyon szórakoztam vele. Amúgy én is megfigyeltem, hogy nem stimmel minden a Bristollal, pl. sok helyen nem lehet tolatóvágányutat állítani. Beta verziós még a lelkem : )
Olyan problémával, hogy egy vonatot nem lehet megfordítani, akkor találkoztam, amikor egyirányú pályára tévedtem vele. Általában egy-egy vonal csak egyirányú, legföljebb az elején egy kis szakaszra állítható be tolatóvágányút az ellenkező irányba. Ilyenkor a kétirányú szakasz végére érve a vonatok automatikusan megfordulnak. Még rádión, vágányút nélkül sem vehető rá a vezér arra, hogy tovább menjen. Szerintem a Bristolnál még sok kisebb szakasz esetében nincs helyesen beállítva a menetirány.
Én személy szerint -- ha valamilyen okból kifolyólag nem tudom követni az eredeti menetrendet -- általában a meglévő menetrendbe szúrok be plusz lépéseket. Ilyeneket csinálok pl. ha túl korán érkezik egy vonat a végállomásra, és szükség van a vágányára: ekkor beszúrok két lépést, hogy a vonat kitolon a legközelebbi tároló- vagy fordítóvágányra, majd vissza.
Másik tipikus eset a KX '85-ös menetrendje, ahol a fejpályaudvar hálózatából kifolyólag elég sok váltó áll függésben egymással (többnyire négyessével állnak át), így a meghibásodás esélye is nagy. Ha pedig meghal két angolváltó, akkor az átálló mozdonyok 2 helyett csak 4 lépésben tudnak átállni egyik vágányról a másikra (csarnok->gasworks fordító->csarok helyett csarnok->gasworks->csarnok->gasworks->csarnok). Ilyenkor ismét be kell szúrni két lépést a mozdony menetrendjébe. Ez azért szimulációnként egy-kétszer előfordul.
A menetrendet csak elvétve kellett törölnöm, illetve a scrollos Westburynél üzemszerűen, ahol már van állomási tolató mozdony, ami rendszeresen két bevetés között menetrend nélkül álldogál valamelyik tárolóvágányon.
Na igen, nyilván csak úgy lehet összeereszteni két vonatot, ha az egyik rendesen, lezárt vágányúton közlekedik. Ekkor viszont az nehezíti meg a dolgot, hogy a váltók többnyire függésben állnak egymással, így csak olyan helyzet képzelhető el, ahol vagy nincs fedezőváltó, vagy "sima", mozgó alkatrész nélküli átszelés, esetleg szimpla átszelési váltó van.
Például az általad felvázolt esetben csak úgy tudnék balesetet elképzelni, ha a 2F03 ellenkező irányból, Exeter Central felől jön beállított vágányúton St. Davis 3. vágányára. Ekkor elképzelhető, hogy a 0O06 az 1. vágányról indulva beledurrant, hiszen az útja egy átszelésen keresztezi a 2F03 vágányútját, ahol nem lehet a váltót fizikailag keresztreteszelni.
Szerintem tévedések nincsenek beleprogramozva a játékba... Sok macerával járna. Mi van akkor, ha egy személyvonat csúszik túl a peronon? Vissza nem tolathat... Tényleg, a valóságban mi van olyankor? Áll fél órát a vonat, amíg az utasok visszabotorkálnak a töltésen az állomásra? : )
Ha nagyobb állomáson több mozgás van egyszerre, akkor eléggé akadályozóak a megcsúszási vágányutak (még a csökkentettek is). Én ezért vörös mellett szoktam tolatni a kritikus részen, kihasználva ezt a "hibát": nem csúszik meg a tolató egység :)
Magam is éppen Bristollal szórakozom és van benne néhány menetrendi hiba, ami bosszantó tud lenni, pl: be kell hozzak egy vonatot menetrend szerint a 7-re, hogy aztán az UT-n körbejárjon a gépe. OK, csakhogy nem lehet bevinni az adott yard-ról oda. Hát rendben, legyen a 9. Gép leakad, hozom körbe és egyszerűen nem hajlandó tovább menni egy tolatásjelzőtől, mondván neki ott vissza kell fordulnia.
Megoldottam úgy, hogy átírtam a menetrendjét (ez működött). Ha egyszerűen "abandon timetable"-t választottam, akkor meg nem volt hajlandó a mozdony összeakadni a szerelvénnyel, megállt előtte. Ti hogyan csináljátok az ilyesmit?
A felvágásra és a keresztben álló vontra is ezt írja ki a gépész: Run out of valid track. Mivel csak hívóval tudunk megállj jelzőt meghaladni, ezért mindig észreveszi az akadályt. Talán akkor lehetne, ha a vonat 70mph-del közeledik és elötte kiengedünk egy szerelvényt a fékhatáron belül. De mivel van 30 illetve 120mp-s utvonaltörlés elég nehéz a balesetet előidézni. Aláváltás kizárva. Úgy látszik ez az IECC-rendszer kizárja a forgalmista minden tévedését és szándékosságát. Kiváncsi vagyok, hogy a készítők beleprogramozták azt, hogy a gépész tévedhet és tolatásnál, vagy megállj jelzőnél túlszalad? Kétlem. Lásd:
Még sosem próbáltam váltót felvágatni, de szerintem nem is vágná fel a vezér, hanem megállna előtte. Baleseten már gondolkoztam, csak a kivitelezésig nem jutottam.
Szegény angolok kénytelenek lesznek nélkülözni a Bhv kocsikat, mert olyanokat nem találtam. Cserébe viszont befutott egy teher is a Down Through-ra : )
Mechaniku rendszerű az egész, nézd meg a (194) válaszomat és a prg-t. Nem bírtam egy rendes kilyáratot adni. A multkor megszívtam mert az egyik éjszakai tehert Okehampton (EXETER) irányába közlekedett és nem fért be az állomásra a védőtávolság miatt nem tudtam jelzőt állítani szabadra, hívóval persze bejött. A visszaútnál a DEP.REQ zöld kör fehéren vilogott, és persze normál esetben engedi, hogy kezeljem, de most voltak az állomáson (Crediton), és azt írta hogy: "Cannot give slot due to conflicting route locking" hívóval persze csomó késést szedett össze.
Neked volt már váltófelvágásod, vagy a gépész megáll? Ütközés?
Egy élet elég lehet hozzá : ) Bár úgy tűnik, az ilyen berendezések akkoriban általánosnak számítottak. Ez itt a Waterloo pályaudvar egyik irányítóközpontja:
Több kallantyú van itt, mint két dublini pubban : )
Hű, anno én is elkezdtem gyűjtögetni a fényképeket. Egy pár vonal egy-az-egyben fent van a Wikipédián, fotóstul, állomásostul, vasúttársaságostul, történelmestül, balesetestül :)
Sajna dolgozom. Megvan a domainnév. Elkezdem a szerkesztést, meg a grafikát. Kx-el próbálkoztam, de nem bírtam követni az első 1 órát. Meg kell tanulnom a vonalas térképét. Az Exeter-t végigkövettem a google műholdas felvételén és rengeteg fotót is találtam az állomásokrol, így már átlátom.
Tegnap teszteltem a hibákat. Az exeter egyik térközhibát 52-perc alatt javították ki, szerencsére nem volt váltó és folyamatos hívóval mentek a vonatok. Reggel kb3db. A másik az szívatósabb volt, az egyik leágazásnál volt hiba, ott az egyenes vonali közlekedés haladt, de a keresztváltót nem tudtam kezelni. A megoldás a következő volt. Az érkező tehervonatok megáltak a jelzőnél, töröltem a menetrendet, majd betereltem a bejárati jelzőig a vonatokat (Exeter híd felől) onnan tolatás vissza a helytelenre, és aztán vissza a menetrend, szabad jelzővel mentek be a rendezőbe.
Ja, igen, ha úgy marad a vágányút, akkor tényleg nincs kecmec... Max. úgy ügyeskedni a vonatokkal, hogy a lezárt váltókon lehessen végigküldeni őket (pl. úgy, hogy a hibás blokk vágányára fogadod őket).
A King's Crosson tud egy ilyesmi finom lenni. Lefoglal egy-két peront egy háromnegyed órára, úgyhogy lehet az érkező vonatokat kvázi-pánikszerűen össze-vissza fogadni (persze odafigyelve egy-egy hosszabb HST-re), aztán majd három óra múlva talán helyreáll a rend >: )
Megijedni a SimSigtől sem kell, ki lehet kapcsolni a rendkívüli eseményeket. Egy Liverpool Street is automatikus képernyőkímélővé válhat hibák nélkül és ARS-sel (Automatikus Vágányútállító Kütyü:)
Nálam ez nem jön be, mert ugye ha gyökkel szemben nem neki áll a vas, akkor azon nem hajlandó átmenni.
Mint az látható, pont a jelző utáni első szigsín romlott el, ezáltal úgy érzékeli, hogy kocsi szakadt le, és a vágányút nem oldható. Tehát hiába minden, lehet várni a blokkosokat.
SwinDid-del ilyenem még nem volt, de majd ha lesz, akkor mindenképpen szólok. Szép estét, holap korán kelek.
Hamis foglaltság esetén át lehet passzírozni a vonatokat a vonalszakaszon. Az általános eljárás az, hogy amint megállt a vörös jelző előtt az első vonat: - a vezért utasítani kell, hogy döcögjön el a következő jelzőig és közben figyelje a pályát ("Tell driver to examine the line and pass signal at danger"); - a vezér átdöcög 15 mph-val a legközelebbi jelzőig, - ott megáll és beszól telefonon, hogy nem talált sérülést. Utána indul tovább; - a további vonatok esetében is meg kell várni, amíg megállnak a vörös jelző előtt, de esetükben elegendő az "Authorise train to pass signal at danger", ekkor a vezér ugyanúgy eldöcög a következő jelzőig, de ott már nem áll meg.
Természetesen -- tekintve, hogy a vonatszámkövető rendszer nem érti, hogy hogyan vált foglalttá a vörös mögötti szakasz -- a vonatszámokat manuálisan kell cipelni a vonatok után.
Amúgy jól figyeltem meg, hogy a SwinDid szimulációban a hibás térközjelzőn csak az első vonatot kell a fenti módon átpasszírozni, utána a hibás jelzőt megelőző térközjelző automatice a hibás jelzőt követő jelzőre ad előjelzést? Azaz a bizber "összevonja" a hibás jelző előtti és utáni térközöket?
Én nemhogy profi, de ahogy olvasgatom a hozzászólásokat, hozzátok képest ultraamatőr vagyok. Tegnap Udine állomáson toltam végig egy vasárnapot 0-24-ig Train Director-ban. Műkedvelő érdeklődésemnek és nagyon gyenge hozzáértésemnek kb. ez a színvonal felel meg. Kis állomás, könnyen átlátható, ráadásul a hétvégi forgalom is meglehetősen kicsinek mondható, viszont olyan kezdőknek mint én, nagyon kellemes szórakozást nyújt. És nincsenek tehéncsordák sem. :-)))