1) Ahead of the April presidential election, the Socialist Party's presidential candidate, Francois Hollande, has proposed reducing nuclear's share of the country's energy mix to about 50% by 2025, down from the current level of almost 75%. However, in a report released in November 2011, Union Francaise de lElectricite (UFE), the French professional association for the electricity industry, concluded that this would be costly, raise energy prices and increase carbon emissions.
2) EDF announced its Grand Carénage life extension program for the existing fleet in France in 2011. Under this investment program, the company planned to spend around €55 billion on upgrading its plants to improve their performance and enable their continued operation.
tehát nem csak üzemidő hosszabbítás, hanem teljesítmény növelés is lesz
"Nebasszamármeg, hogy bármilyen indokkal is menteni lehessen azt - hogy egy megnyekkent gyújtótrafó miatt másik 3, tökéletesen működő darabot is ki kelljen kukázni."
Pontosan melyik autoban es melyik motorban van igy?
Az EU-ban már betiltották a villanykörtéket, a porszívókat, a gázkészülékekeket, a házakat... még is világítunk, porszívózunk, fűtünk, és lakunk. Van élet a betiltás után is. Egy kicsit más...
Azokon kívül, akik végül a profitot zsebre teszik, MINDENKINEK érdeke (közvetve még nekik is érdekük, mertha kihalnak a fogyasztóik+dolgozóik, akkor nem lesz aki gyártson-vegyen).
WTF? Netán azt akarod mondani, hogy csak úgy működöképes a rendszer, ha a gyártók pitiáner, aljas simliskedéssel és kényszerítőzéssel - indokolatlan pénzeket sajtolnak ki az after-sale marketből?
Nebasszamármeg, hogy bármilyen indokkal is menteni lehessen azt - hogy egy megnyekkent gyújtótrafó miatt másik 3, tökéletesen működő darabot is ki kelljen kukázni.
Vagy szerinted ez így teljesen okés?
Miért azokat akarod MEGINT kalapálni, akik ugyan valóban képtelenek megjavítani valamit, de AZT azért észreveszik, hogy valami nem stimmel....
Érdekes, a MS-ot, vagy a Google-t szorgalmasan büntetgetik ezermilliárdokra, szinte havonta - mert ilyen-olyan, vélt, vagy valós fogyasztóvédelmi jogokat sértegetnek.
Árgus szemekkel figyelik - és büntetik is.
Amit én felvetettem az egy égbekiáltó, kombinált fogyi- és környezetvédő disznóság (környezetpusztító tolvajlás) ... de úgy látszik, hogy ez tök-rendben van minden felkent hatóság szerint.
Az a baj, hogy teljesen rafixalodtal az autogyarakra. Tiltsuk be az ICE motorokat? OK. De akkor ne alljunk meg itt, hiszen a legnagyobb kornyezetszennyezok kurvara nem az autok. Tiltsuk be a kozuti szallitast, a futest, a nagyfogyasztasu telefonokat, televiziokat, a repulest, a hajozast, buntessunk meg mindenkit aki 15 foknal tobbet tart telen a lakasban.
Mivel te is elsz, eszel, iszol, sot ide irogatsz, azt kell mondanom hogy egyszeruen hipokrita vagy, es csak azert rugdosod az autoipart, mert az egy konnyu celpont.
"Nincs olyan tevékenység a világon (még a legjobb szándékú sem !) - amelyik ilyen, vagy olyan módon ne befolyásolná a környezetet."
Nem is erről van szó...
Hanem, hogy a használt napelemek kezelésénél adódik-e extra probléma a felhasznált anyagok miatt. Ugye az atomenergia se csak egy a sok problémás technológiák között.
Volt szerencsém hozzá. A skodriban egy kb. 20 forintos nyák fólia elszakadása miatt, ki kellett cseréni az egész kormányelektronikát, több mint százezerbe kerül, amibe még az a médiavezérlő is bele van integrálva, ami nincs is a kormányon.
Tehát nem csak azt vetetik meg a szerencsétlennel amit használ, hanem azt is ami be sincs szerelve.
1- hol vannak ilyenkora környzettudatos, erkölcsös mérnökök az autógyárakban, hogy felhívják az általad elmondottakra a figyelmet?
2 - ha NINCSENEK (elegen) az egyespontban megfogalmazott kritériumoknak megfelelő mérnökök, akkor elhihetünk-e bármit is a gyártóknak a "technikai megvalósíthatóság" terén?
Jó kérdésekből - szerintem - rossz konklúziókhoz jutsz. Azokon kívül, akik végül a profitot zsebre teszik, MINDENKINEK érdeke (közvetve még nekik is érdekük, mertha kihalnak a fogyasztóik+dolgozóik, akkor nem lesz aki gyártson-vegyen). Miért azokat akarod MEGINT kalapálni,
akik ugyan valóban képtelenek megjavítani valamit, de AZT azért észreveszik, hogy valami nem stimmel....
... ne csinálj már úgy, mintha te lennél a T-Systems... a zöldek meg az etikus hackerek... ez közös probléma... nem elbagatellizálni kell a probléma létét, vagy megkérdőjelezni a problémát felvetők emberi-"mérnöki" képességeit... hanem elgondolkodni rajta, hogy miként
lehet(ne) ezt a kérdést - ha kell jogi úton is - megnyugtatóan rendezni.
FRANKFURT (Reuters) - Sales of diesel cars in Germany fell 12.7 percent in July, a month when overall demand for cars rose 1.5 percent, German vehicle authority KBA said on Wednesday.
A másik körülmény, amire a botrány rávilágít, a technológiai fejlesztés téves iránya. A kartell elkényelmesítette a cégeket, amelyek így túlságosan elkötelezték magukat a zsákutcának bizonyult dízelmeghajtás mellett.
Nos ha igaz, akkor ugye a kartell, ha nem igaz, akkor viszont lehet kapaszkodni. Az Audi már talán vett is egy nagy levegőt hozzá.
Egy vagyont spórolna az Audi
Állítólag a fejlesztési költségvetésből faragnának le évi kétmilliárd eurót, részint annak érdekében, hogy megteremtsék az elektromos modellek piacra dobásának anyagi hátterét. A kérdés már csak az, hogy ehhez milyen fejlesztéseket kell megszüntetni.
"...talán a hengerenként kettőnél állnak majd meg, de csak azért mert akkorra halnak ki a dízelek."
De ez csak akkor ér valamit, ha az összes turbó egy blokkba van építve és ha az egyik megnyekken (a pl. 12 darabból) - akkor mindent egyszerre kelljen kikukázni - gyári fődarab-áron mondjuk 2,5 millióért (+áfa).
Kb. úgy, mint ahogy újabban a gyújtósort is egy blokkba építik (trafóstul-mindenestül) - hogy ha netán egy hengernél gebasz van - akkor mind a 4-et ki kelljen kúrni a kukába.
A megfelelő (nem kevés) pénzért, természetesen (a vejünknek konkrétan 68 ezer forintjáért + munkadíj)
Csodálkozom is, hogy működik mindenféle ilyen-olyan fogyasztóvédelmi európai intézet, meg hatóság - hogy ezek hogy a picsába nem húzzák fel a szemöldöküket az autógyárak after-sale alkatrész-politikáján?
Mégis mi a rák indokolhatja technikailag, hogy egy meghibásodáskor, a kérdéses alkatrész felett még 300% tökéletesen működő alkatrészt is ki kelljen kukázni?
És hol vannak ilyenkor a szemfüles zöldek, hogy tiltakozzanak?
Jaaa, vagy ők ennyire nem értenek az autókhoz - ők csak úgy elviekben tiltakoznak minden ellen (is).
A BMW négyturbós dízelje biztosan nem a fejlődés vége. Valahol már tervezgethetik a 6-8 turbós változatot.... talán a hengerenként kettőnél állnak majd meg, de csak azért mert akkorra halnak ki a dízelek.
Ahogy Auri is mondta, a fejekben kell megtörténni a változásnak és a többi már könnyen megy majd. Eddig a nagyközönségben azért élt egy kép az autógyárak gyilkos küzdelméről, piaci versenyről, ám felfeslett a szövet és kiderült nem boxmeccset, csak pankrációt látunk. A lapokat szépen kiosztják egymás között, nincs mitől tartaniuk az autógyáraknak, nem ugrik ki a sorból a konkurencia.
Még itt a topikban is, azok is akik értőnek valják magukat csúnyán bekajálták, hogy a mai füstgáztisztító technológia az amit produkálni tudunk. Agyon sajnálták a szerencsétlen autógyárakat, hogy lehetetlen feladatok elé állítják az újabb szabályozások.
Aztán kiderül, hogy egy egyszerű szoftverfrissítéssel a tíz éves matuzsálemekből is valódi clean díeseleket tudnak varázsolni, de ez még semmi, az egyik legnagyobb autóipari óriás az első valódi fenyegetésre azonnal reagálva kijelentette, hogy a jelenlegi technológiákkal is könnyedén le tudják csökkenteni a dízelmotorok emisszióját az Euro-6-os szabvány 40%-ára is.
Nem győzöm hangsúlyozni, tehát a nagy sírás-rívás után, egy nappal a képünkbe nyomják, hogy a kész, rendelkezésre álló technológiával is tudnának a legszigorúbb szabvány felénél kevesebb emissziójú autót gyártani.
Ezek után tessék a szabványokat pfujjolni!!!!
A dízelmotor még nagy jövő előtt áll Elmar Degenhart, a német Continental AG vezérigazgatója szerint is. A dpa hírügynökségnek elmondta: "nem a dízelmotorral van a baj, hanem a felhajtással körülötte".
...már a meglévő technológiákkal is elő lehet állítani "tiszta" dízelmotorokat. Ezekkel még az Euro-6 normás dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátását is hatvan százalékkal, üzemanyag-fogyasztását pedig négy százalékkal lehet tovább csökkenteni.
de legalább őszintén, felnőttként álltál a problémához... és nem relativizáltad el, csak azért, hogy a lelkiismereted mentegesd :)
Szinte látom ahogy elmeséled a gyerekeknek, meg az unokáknak:
- Srácok, nálunk nem a nagypapi füstölgő autója miatt szar a levegő, hanem azért, mert afrikában sokat dugnak! - Hmm...akkor nagypapi egy akkor ha valaki Nairobiban dug, az nálunk Mtészalkán több nitrogéndioxidot termel, mintha te elautózol a bolhapiacra?
:) legit... így lehet a hétköznapi hősök segítségével egy élhető országból élhetetlent csinálni...
Úgy tudom ritkafém vagy valami más anyag is kell a sziliciumon kívül a napelemhez. Ha esetleg mérgező, akkor ha kevés olyan anyag is van benne, akkor is nagy mennyiségű használt napelem feldolgozásánál már számolni kell vele. De nem értek a napelem-gyártáshoz és feldolgozáshoz.
Az ICE motoroknál sokkal több kárt okoznak azok az országok amelyek minimális szaporodás kontrollal sem rendelkeznek és az elmúlt 50 évben többszörösére nőtt a népességük, most meg menekülnének a nyomorból...