Keresés

Részletes keresés

padisah Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301811

1) Ahead of the April presidential election, the Socialist Party's presidential candidate, Francois Hollande, has proposed reducing nuclear's share of the country's energy mix to about 50% by 2025, down from the current level of almost 75%. However, in a report released in November 2011, Union Francaise de l’Electricite (UFE), the French professional association for the electricity industry, concluded that this would be costly, raise energy prices and increase carbon emissions.

 

2) EDF announced its Grand Carénage life extension program for the existing fleet in France in 2011. Under this investment program, the company planned to spend around €55 billion on upgrading its plants to improve their performance and enable their continued operation.

 

tehát nem csak üzemidő hosszabbítás, hanem teljesítmény növelés is lesz

Előzmény: szilvatövis (301762)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301810

 

Opel Astra 1,6.

 

(benzines - de gondolom pont neked ezt nem kel precizírozni)

.

Előzmény: Törölt nick (301805)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301809

 

Hanem, hogy a használt napelemek kezelésénél adódik-e extra probléma a felhasznált anyagok miatt. 

 

A napelemezés is egy emberi tevékenység - ami értelemszerűen környezeti következményekkel jár.

Csakúgy, mint a metánt-fingó tehenek tartása is.

 

Sőt, talán a napelem-recycling sokkal jobban kézben is tartható, mint a tehén-fing (már képletes értelemben, persze - mert ez utóbbit nehéz lenne)

.

Előzmény: Tzp (301799)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301808

Gondolom nem problema ezt az allitasodat ala is tamasztani.

Előzmény: szilvatövis (301806)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301807

Ööö, betiltottak az házakat meg a porszivokat?

 

Akkor mi a szart csinal a takeszneni eppen egy porszivoval a kezeben a hazamban?

 

`Ne rohogtess mar baszki.

Előzmény: szilvatövis (301804)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301806

Tudjuk. A VW botránynál is valami olyasmit jósoltál, hogy pár hét és vége.... tessék továbbmenni, nincs itt semmi látnivaló !!!! :-)

Előzmény: Törölt nick (301801)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301805

"Nebasszamármeg, hogy bármilyen indokkal is menteni lehessen azt - hogy egy megnyekkent gyújtótrafó miatt másik 3, tökéletesen működő darabot is ki kelljen kukázni."

 

Pontosan melyik autoban es melyik motorban van igy?

Előzmény: GPS (301803)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301804

Az EU-ban már betiltották a villanykörtéket, a porszívókat, a gázkészülékekeket, a házakat... még is világítunk, porszívózunk, fűtünk, és lakunk. Van élet a betiltás után is. Egy kicsit más...

Előzmény: Törölt nick (301800)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301803

 

 Azokon kívül, akik végül a profitot zsebre teszik, MINDENKINEK érdeke (közvetve még nekik is érdekük, mertha kihalnak a fogyasztóik+dolgozóik, akkor nem lesz aki gyártson-vegyen).

 

WTF? Netán azt akarod mondani, hogy csak úgy működöképes a rendszer, ha a gyártók pitiáner, aljas simliskedéssel és kényszerítőzéssel - indokolatlan pénzeket sajtolnak ki az after-sale marketből?

 

Nebasszamármeg, hogy bármilyen indokkal is menteni lehessen azt - hogy egy megnyekkent gyújtótrafó miatt másik 3, tökéletesen működő darabot is ki kelljen kukázni.

 

Vagy szerinted ez így teljesen okés?

 

Miért azokat akarod MEGINT kalapálni, akik ugyan valóban képtelenek megjavítani valamit, de  AZT azért észreveszik, hogy valami nem stimmel....

 

Érdekes, a MS-ot, vagy a Google-t szorgalmasan büntetgetik ezermilliárdokra, szinte havonta - mert ilyen-olyan, vélt, vagy valós fogyasztóvédelmi jogokat sértegetnek.

Árgus szemekkel figyelik - és büntetik is.

 

Amit én felvetettem az egy égbekiáltó, kombinált fogyi- és környezetvédő disznóság (környezetpusztító tolvajlás) ... de úgy látszik, hogy ez tök-rendben van minden felkent hatóság szerint.

.

 

Előzmény: Auralianus (301797)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301802

ó, mar itt is megvan az itelet.

 

 

Előzmény: szilvatövis (301796)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301801

"A BMW négyturbós dízelje biztosan nem a fejlődés vége."

 

Fixalodj csak ra egy muszaki kulonlegessegre amit minimalis darabszamban gyartanak, es lengesd mindenhol mint altalanos muszaki megoldast.

 

" A lapokat szépen kiosztják egymás között, nincs mitől tartaniuk az autógyáraknak, nem ugrik ki a sorból a konkurencia."

 

Hmm, mar meg is van az itelet, Virag elvtars?

 

A tobbi meg a szokasos teljesen fogalmatlan rizsa, amit ide szoktal nyomni.

Előzmény: szilvatövis (301790)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 2 301800

Az a baj, hogy teljesen rafixalodtal az autogyarakra. Tiltsuk be az ICE motorokat? OK. De akkor ne alljunk meg itt, hiszen a legnagyobb kornyezetszennyezok kurvara nem az autok. Tiltsuk be a kozuti szallitast, a futest, a nagyfogyasztasu telefonokat, televiziokat, a repulest, a hajozast, buntessunk meg mindenkit aki 15 foknal tobbet tart telen a lakasban.

 

Mivel te is elsz, eszel, iszol, sot ide irogatsz, azt kell mondanom hogy egyszeruen hipokrita vagy, es csak azert rugdosod az autoipart, mert az egy konnyu celpont.

Előzmény: Auralianus (301774)
Tzp Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301799

"Nincs olyan tevékenység a világon (még a legjobb szándékú sem !) - amelyik ilyen, vagy olyan módon ne befolyásolná a környezetet."

 

Nem is erről van szó...

 

Hanem, hogy a használt napelemek kezelésénél adódik-e extra probléma a felhasznált anyagok miatt. Ugye az atomenergia se csak egy a sok problémás technológiák között.

Előzmény: GPS (301788)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301798

Volt szerencsém hozzá. A skodriban egy kb. 20 forintos nyák fólia elszakadása miatt, ki kellett cseréni az egész kormányelektronikát, több mint százezerbe kerül, amibe még az a médiavezérlő is bele van integrálva, ami nincs is a kormányon.

Tehát nem csak azt vetetik meg a szerencsétlennel amit használ, hanem azt is ami be sincs szerelve.

Előzmény: GPS (301793)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301797

És megint felmerül KÉT kérdés:

1- hol vannak ilyenkora környzettudatos, erkölcsös mérnökök az autógyárakban, hogy felhívják az általad elmondottakra a figyelmet?

2 - ha NINCSENEK (elegen) az egyespontban megfogalmazott kritériumoknak megfelelő mérnökök, akkor elhihetünk-e bármit is a gyártóknak a "technikai megvalósíthatóság" terén?

 

Jó kérdésekből  - szerintem - rossz konklúziókhoz jutsz. Azokon kívül, akik végül a profitot zsebre teszik, MINDENKINEK érdeke (közvetve
még nekik is érdekük, mertha kihalnak a fogyasztóik+dolgozóik, akkor nem lesz aki gyártson-vegyen). Miért azokat akarod MEGINT kalapálni,

akik ugyan valóban képtelenek megjavítani valamit, de  AZT azért észreveszik, hogy valami nem stimmel....

 

 

... ne csinálj már úgy, mintha te lennél a T-Systems... a zöldek meg az etikus hackerek... ez közös probléma... nem elbagatellizálni kell
a probléma létét, vagy megkérdőjelezni a problémát felvetők emberi-"mérnöki" képességeit... hanem elgondolkodni rajta, hogy miként

lehet(ne) ezt a kérdést  - ha kell jogi úton is - megnyugtatóan rendezni.

 

 

 

Előzmény: GPS (301793)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301796

A fejekben kell megtörténni a változásnak!

 

FRANKFURT (Reuters) - Sales of diesel cars in Germany fell 12.7 percent in July, a month when overall demand for cars rose 1.5 percent, German vehicle authority KBA said on Wednesday.

https://uk.reuters.com/article/uk-germany-vehicleregistrations-july-idUKKBN1AI194

 

A másik körülmény, amire a botrány rávilágít, a technológiai fejlesztés téves iránya. A kartell elkényelmesítette a cégeket, amelyek így túlságosan elkötelezték magukat a zsákutcának bizonyult dízelmeghajtás mellett.

http://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/hihetetlen_vege_lehet_a_nemet_autok_mitoszanak.644658.html

 

szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301795

A németek is tudnának EV-t, csak nem akarnak?

Nos ha igaz, akkor ugye a kartell, ha nem igaz, akkor viszont lehet kapaszkodni. Az Audi már talán vett is egy nagy levegőt hozzá.

 

Egy vagyont spórolna az Audi

Állítólag a fejlesztési költségvetésből faragnának le évi kétmilliárd eurót, részint annak érdekében, hogy megteremtsék az elektromos modellek piacra dobásának anyagi hátterét. A kérdés már csak az, hogy ehhez milyen fejlesztéseket kell megszüntetni.

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/08/02/egy_vagyont_sporolna_az_audi

GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 1 301793

"...talán a hengerenként kettőnél állnak majd meg, de csak azért mert akkorra halnak ki a dízelek."

De ez csak akkor ér valamit, ha az összes turbó egy blokkba van építve és ha az egyik megnyekken (a pl. 12 darabból) - akkor mindent egyszerre kelljen kikukázni - gyári fődarab-áron mondjuk 2,5 millióért (+áfa).

Kb. úgy, mint ahogy újabban a gyújtósort is egy blokkba építik (trafóstul-mindenestül) - hogy ha netán egy hengernél gebasz van - akkor mind a 4-et ki kelljen kúrni a kukába.

A megfelelő (nem kevés) pénzért, természetesen (a vejünknek konkrétan 68 ezer forintjáért + munkadíj)

Csodálkozom is, hogy működik mindenféle ilyen-olyan fogyasztóvédelmi európai intézet, meg hatóság - hogy ezek hogy a picsába nem húzzák fel a szemöldöküket az autógyárak after-sale alkatrész-politikáján?

 

Mégis mi a rák indokolhatja technikailag, hogy egy meghibásodáskor, a kérdéses alkatrész felett még 300% tökéletesen működő alkatrészt is ki kelljen kukázni?


És hol vannak ilyenkor a szemfüles zöldek, hogy tiltakozzanak?

Jaaa, vagy ők ennyire nem értenek az autókhoz - ők csak úgy elviekben tiltakoznak minden ellen (is).

.

Előzmény: szilvatövis (301790)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301792

A légszennyezés városi probléma. A CO2 emisszió pedig globális, de az egy másik történet.

Előzmény: kzdiesel (301773)
GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301791

 

"Meg kellene szüntetni magunkat is. (hehe)"

 

Erre az a duma ugrik be nekem, hogy "Milyen káprázatosan gyönyörű lenne a Föld - ha nem laknák emberek".

 

És akkor ki a fasz látná ezt a "gyönyörűséget"?

.

Előzmény: Antonov124. (301789)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.03 0 1 301790

A BMW négyturbós dízelje biztosan nem a fejlődés vége. Valahol már tervezgethetik a 6-8 turbós változatot.... talán a hengerenként kettőnél állnak majd meg, de csak azért mert akkorra halnak ki a dízelek.

Ahogy Auri is mondta, a fejekben kell megtörténni a változásnak és a többi már könnyen megy majd. Eddig a nagyközönségben azért élt egy kép az autógyárak gyilkos küzdelméről, piaci versenyről, ám felfeslett a szövet és kiderült nem boxmeccset, csak pankrációt látunk. A lapokat szépen kiosztják egymás között, nincs mitől tartaniuk az autógyáraknak, nem ugrik ki a sorból a konkurencia.

 

Még itt a topikban is, azok is akik értőnek valják magukat csúnyán bekajálták, hogy a mai füstgáztisztító technológia az amit produkálni tudunk. Agyon sajnálták a szerencsétlen autógyárakat, hogy lehetetlen feladatok elé állítják az újabb szabályozások.

 

Aztán kiderül, hogy egy egyszerű szoftverfrissítéssel a tíz éves matuzsálemekből is valódi clean díeseleket tudnak varázsolni, de ez még semmi, az egyik legnagyobb autóipari óriás az első valódi fenyegetésre azonnal reagálva kijelentette, hogy a jelenlegi technológiákkal is könnyedén le tudják csökkenteni a dízelmotorok emisszióját az Euro-6-os szabvány 40%-ára is.

Nem győzöm hangsúlyozni, tehát a nagy sírás-rívás után, egy nappal a képünkbe nyomják, hogy a kész, rendelkezésre álló technológiával is tudnának a legszigorúbb szabvány felénél kevesebb emissziójú autót gyártani.

Ezek után tessék a szabványokat pfujjolni!!!!

 

A dízelmotor még nagy jövő előtt áll Elmar Degenhart, a német Continental AG vezérigazgatója szerint is. A dpa hírügynökségnek elmondta: "nem a dízelmotorral van a baj, hanem a felhajtással körülötte".

...már a meglévő technológiákkal is elő lehet állítani "tiszta" dízelmotorokat. Ezekkel még az Euro-6 normás dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátását is hatvan százalékkal, üzemanyag-fogyasztását pedig négy százalékkal lehet tovább csökkenteni.

http://totalcar.hu/magazin/hidegindito/2017/08/02/augusztus_2./?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

GPS Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301788

 

Ha esetleg mérgező, akkor ha kevés olyan anyag is van benne, akkor is nagy mennyiségű használt napelem feldolgozásánál már számolni kell vele.

 

... meg arra is kell gondolni, hogy ha megiszunk egy pohár tejet - ahhoz mennyi metánt fingott ki az a tehén, amíg ez összejött neki a tőgyében.

 

Nincs olyan tevékenység a világon (még a legjobb szándékú sem !) - amelyik ilyen, vagy olyan módon ne befolyásolná a környezetet.

Erre való a fejlett tudomány és az abból fakadó korszerű technológia - hogy ezt előre lássa és felkészüljön a kezelésére.

 

Nem baszogatni kell a fejlesztéseket (afféle méregzöld, vagy levegő-munkacsoport stílusban) - hanem lépést kell tartani a járulékok kezelésével.

 

Erről mindig az örökbecsű G. Carlin jut eszembe, a "Save the Planet" -jével. 

 

(First save your ass, 'cause the Planet is fine)

.

Előzmény: Tzp (301785)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.03 -1 0 301787

de legalább őszintén, felnőttként álltál a problémához... és nem relativizáltad el, csak azért, hogy a lelkiismereted mentegesd :)

 

 

Szinte látom ahogy elmeséled a gyerekeknek, meg az unokáknak:



- Srácok, nálunk nem a nagypapi füstölgő autója miatt szar a levegő, hanem azért, mert afrikában sokat dugnak!
- Hmm...akkor nagypapi egy akkor ha valaki Nairobiban dug, az nálunk Mtészalkán több nitrogéndioxidot termel, mintha te elautózol a bolhapiacra?



:) legit...  így lehet a hétköznapi hősök segítségével egy élhető országból élhetetlent csinálni... 

 

Előzmény: kzdiesel (301780)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 -2 0 301786

Lehet, de nekem igencsak halványnak tűnik ez a probléma.

Sőt.

 

Egy napelem tábla kegyen 250 W-os, ami egy évben megtermelhet 250 kWh energiát, 25 év alatt pedig 6250 kWh-t.

Meg kellene nézni a szennyezés fajlagos értékét és főleg az időbeni vetületét.

Biztos vagyok benne, hogy a lehető legkedvezőbb lesz az eredmény, és egyetlen energiatermelési mód sem produkál még csak hozzá közeli értékeket sem.

Előzmény: Tzp (301785)
Tzp Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301785

Úgy tudom ritkafém vagy valami más anyag is kell a sziliciumon kívül a napelemhez. Ha esetleg mérgező, akkor ha kevés olyan anyag is van benne, akkor is nagy mennyiségű használt napelem feldolgozásánál már számolni kell vele. De nem értek a napelem-gyártáshoz és feldolgozáshoz.

Előzmény: Törölt nick (301784)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 -2 0 301784

Az a komponens kiszabadul, amikor leszerelik vagy feldolgozzák a napelemet?

Egyébként melyik ritkafém az?

Előzmény: Tzp (301783)
Tzp Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301783

Van ritkafém is bennük, nem? Ami mérgező lehet.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (301781)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301782

Itt kint a Nissan Altimám, ami egy nagyobb autó, 40MPG-t ad pályán, benzinesként, ez kb 7.1 L 120km/h-nál.

 

Előzmény: kzdiesel (301773)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301781

Konkrétan melyik része problémás? Az üveg, az alukeret, vagy a pár m kábel?

Vagy a néhány g szilicium?

Előzmény: Salvor2 (301756)
kzdiesel Creative Commons License 2017.08.03 0 0 301780

Az ICE motoroknál sokkal több kárt okoznak azok az országok amelyek minimális szaporodás kontrollal sem rendelkeznek és az elmúlt 50 évben többszörösére nőtt a népességük, most meg menekülnének a nyomorból...

Tiltsuk be a dugást náluk!

Előzmény: Auralianus (301779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!