Nem volt kevés a tömeg az látszik. Szerintem elég jól leforgatta azt a sok szármaradványt. Nem vészes ez, ne aggódj rajta.
A fejek közti távolsággal nem igen tudsz variálni. Jó lenne, ha rajta lennének az előhántók. Persze azok is jól beállítva, mert sok ember kínlódik velük aztán ledobják róla... Egy nagyobb fejtávolságú ekénél biztosan nem től el úgy. Nekem IH fejes saját készítésű ekém van.
Fejből nem tudom a fejek távolságát, de nem jellemző rá, hogy betőlne.
A kukorica tarló különben ilyen. Ezért nem gép bemutatóznak rajta :-))
Lesz ideje ennek is kibújni, olyan hamar nem lesz hideg idén sem szerintem.
Ilyenkor kellne is a jól leforgató kormánylemez. Gond nem volt mondjuk, azért összehúzta párszor a vetőgép, de idejében észrevettem. Nem szép, de most ez van.
Hát amennyivel erősebb, annyival nem nehezebb az a Zetor.
Az első fotó a kiszántott terület, a 2. előtte ahogy kinézett. Megmértem és 30 cm van a két ekefej között, a traktor hátsó kereke belül mérve a kormánylemez szélétől 30 cm volt. Ma állítottam rajta mivel úgy gondoltam, hogy nincs elég hely a fordításhoz. Az ekét jobbra-balra lehet állítani, most így a szántás az első ekefejjel szebb lett, jobban borít, a második és az első fej között továbbra is közte a maradvány. Az ekét szögbe is lehet állítani, azon is állítottam vissza alap helyzetbe. Ma már sajnos a csutkát is összeszedte az első kormánylemez, majd a csoroszlya, amit kivettem, de aztán visszatettem mert úgy szebb volt a barázda, meg könnyebb volt benne menni. Már annyit állítottam, hogy ennél többet csak a forma 1 ben szoktak, de csak nem az igazi. Ha össze lett volna szedve a csutka, akkor szép lenne a terület. Lehet sok rajta a csutka? Mélysége kb 28 cm, a föld szerintem nyers, ahogy erre mondják "májas". Ismeritek ezt az ekét?
Lehet hogy nem jól értettem de a kolléga a difizár bekapcsolás átalakításáról (mechanikus megoldás) beszélt, itt szerintem nem kell sok mindent cserélni ( Féktengely, kúpkerék a váltón stb )!
Az bizony, ma folyamat 470q felett volt csak, hogy be tudjuk fejezni az aratást. :D
Ide vasárnaptól mutatja, felhős napos idő van :)
Akkor ott sem ment zökkenő mentesen a vetés mint nálam, itt is volt fent imitt-amott egy kis csutka, de viszont nagyon száraz volt a talaj hiába esett rá a sok eső.
Nagyon sokat ér az a csavart kormánylemez, már megfogadtam, hogy lefotózom az idei szántást de még odáig nem értem el, a triki is kibujt(2-od vetés most)
8300+áfa 1q vetőmag, jó ára nagyon :) Hungaro trikitálé
Súlyra vissza térve ma bent voltam a mérlegházban és egy Zetor 11445 forterra hordta kifele magának a kukoricát egy eb8 assal, kicsit meg lepődtem 70,2q az összsúly
Akkor pedig nem mentél lassan. Milyen mélyen szántottál és milyen volt a talaj?
Kép az jól jön, meg az ekéről is.
A vas hegyének, másként fogalmazva a menetirány szerinti bal oldalának (nád síkja) a meghosszabított egyenesének és a jobb hátsó kerék belső felének közti távolsága, adja meg az első fej fogásszélességét. (persze munkahelyzetben a földben)
Például, ha tudod mondjuk 30cm-ert fogatsz a fejekkel, akkor az ekét úgy kell állítani a traktor nyomtávjház, hogy az első fej is ennyit dobjon.
A szántáson, meg menet közben az szépen látszik, hogy az első kevesebbet vagy többet dob mint a többi. (csíkos a szántás, mint lejjebb a képeken)
Értelem szerűen, arra állítod, amerre korrigálni kell az eke vonótengelyének helyzet változtatásával. Remélem érthető, amit írtam.
Azzal a súllyal már "road train" volt a szerelvény. :-))
Holnapra már megint mondja az esőt. Ma is csepergett picit, de rendben elvetettem a dolgokat. A fele után eltört a nyomjelző munkahenger szára a végénél....
Nekem is elég csutás maradt a felszín. Nem hiába, a mélyszántó fejnek nem a 20-25cm való. Volt egy 3+1 fejes Regent eke, kopott vasakkal mikor a vetőgépet vettem. Bánom már, hogy nem vettem meg, nem is kértek érte sokat, 150 ezerért odaadta volna.
Jól ívelt kormánylemeze volt, most szép munkát hagyott volna maga után.
Szia nekem 1025.3-as van az 1800 as fordulaton 0.6-oot nyom. Az enyémen leheet állítani aa nyomást 0.,8-már fogja a motort. zeriintem 0,5 az jó. nekem van benne nyomás mérőóra ezért tudum.
Sziasztok! Most olvastam az mtz fülke rugóztatásrol érdekelne engem is.Láttam a képeket nagyon jó és egyszerű megoldásnak néz ki. Keresném a Szaby 27 -et aki ezt feltöltötte. tudom régi a feltöltés 2009 de ha még fórumozik szivesen beszélnék vele, ha ad egy telszámot felhívom elérhetőségem 06703176324 nagytom2@citromail.hu facebook nagy tamás tataháza. előre s köszönöm.
Köszönöm a válaszokat. A sebesség 4. hosszú, vagy 5 rövidben volt. Az eke egy 3 fejes regent váltva forgatós, egy-egy fej levéve. Úgy látom, hogy nem fordul rá a föld, csak mellé dobja. Előhántoló az sajnos nincs rajta, de más minden megvan. Készítek fotót és esetleg akkor többet megtudhatnánk a hibáról. Az lenne még a kérdésem, hogy ha már a kerék benne áll a barázdában, akkor onnan az első ekefej hegye (ami belekap a földbe) mennyire kell lenni a barázda szélétől?
Néha be-be ugrok mobilról felnézve, az meg nem jelenít meg sok hsz-t egy oldalon.
Az nagyon jó ilyen időjárás mellett szerencse, hogy annyi eső után is ilyen kicsi a vize.
Itt már aránylag megszikkadtak a talajok, 45 tonnás szerelvényt elbírja és aránylag a 170 ló is bír rajta mozogni :) 1x kellett húzni, de akkor 297,2 q volt a nettó súly