Keresés

Részletes keresés

jzp2107 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 63881

illetve a jarokelok.blogon is van valami segédlet képfeltöltéshez

(mit jelent a "használni": képeket akarod gyarapítani saját feltöltéssel, vagy a már feltöltött képekből akarsz valami infót kibányászni?)

Előzmény: jzp2107 (63880)
jzp2107 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 63880

egy bemutatót találtam ha az jó

Előzmény: HEV (63878)
garass Creative Commons License 2017.10.09 0 6 63879

Az első felvetésedet kitárgyaltátok. A másodikra viszont épp Te adsz több lehetséges megoldást is. Ebből a legutolsó, a betonoszlop-tábla pótlás nem működik. Sokkal gyorsabb és hatékonyabb a jelzések az említett tereptárgyakon történő elhelyezése.

Továbbá, ha a letérésnél tereptárgy hiányában nem lehet jelezni, lehet alkalmazni az előjelző nyíl jelzést.

Oszlop áthelyezés még abban az esetben sem történt meg, amikor az idei jelzés felújítási pályázatok megsegítésére kértek ilyen helyek megadását. Januárban, hóban, fagyban, szűk határidővel került sor a pontos helyszínek, koordináták felmérése, de a kért jelzésoszlopok a mai napig nem kerültek kihelyezésre. Pedig a pályázati határidők már szeptember elején lezárásra kerültek.  Az áthelyezésekről azért sem lehet szó, mert ezek a projekt szerint lettek telepítve. De ezt már sokszor kitárgyaltuk, nem érdemes újra kezdeni.

 

A +1 pontban leírt új bélyegzőhely szerintem fölösleges. Terény előtt, után mindkét irányba 5-6 km-re van bélyegző. Ilyen sűrű bélyegzésre nincs szükség már csak azért se, mert Terény megkerülésével nem juthatna előnyhöz a túrázó.

 

Itt is javaslom, ha észrevételeidre esetleg megoldást is vársz, akkor nem itt, hanem az erre rendszeresített hibabejelentő talán célszerűbb lenne. Itt csak virtuális megoldások születhetnek.

Előzmény: Simulacrum (63872)
HEV Creative Commons License 2017.10.09 -2 5 63878

A Mapillary használata valahol le van írva Magyarul? 

Simulacrum Creative Commons License 2017.10.09 0 0 63877

Köszönöm!

Látszik a képeken, hogy amikor készültek, akkor is többen kapujelzésnek nézték a két jelet a két egymás melletti fán, látszik az kijárt ösvény befelé. Szerintem bőven elég lenne az egyik fán az úttal párhuzamosan egy jel.

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.09 -11 2 63876

Asciimo, ígérem megírom ha sikerül megtalálni a gazdáját, Hörpölin nagyon hasznos tanácsot adott!

 

Simulacrum:

Ez a szakasz állatorvosi ló, mióta a régebbi, a Csukori-erdőben vezető nyomvonalról el kellett terelni egy kompromisszumra mérsékelten hajlandó magángazda miatt.

Én egyébként a végső megoldást itt az aszfaltútban látom, gyalogoltam már végig Terénytől Szandaváraljáig ezen a kicsiny forgalmú, mondhatni hangulatos kis aszfaltúton, azt gondolom nem lenne rossz megoldás itt. Vannak esetek mikor nem feltétlenül üdvözítő az aszfaltot kikerülő útvonalvezetés.

Ez egy ilyen eset.

Ha már nem lehet visszaállítani a 2008 előtti állapotot.

 

 2008, Csukori-erdő, Balassi-erdő

 2011

Ezen a földes úton nem csak a jelzések elhelyezése nehéz, hanem sokszor a haladás is, mivel ez egy szántó. 

 

 

Előzmény: Simulacrum (63872)
olahtamas Creative Commons License 2017.10.09 0 1 63875

A képen látszik, hogy nem szerencsés az elhelyezése a jelzéseknek, mert könnyen kapu jelzésnek nézhetőek!

Ilyen esetekben jobb ugyan azon fára tenni a jelzéseket, bár ha bemegy valaki a két fa között, akkor is hamar rájön, hogy az nem út :)

 

Előzmény: annyi baj legyen (63874)
annyi baj legyen Creative Commons License 2017.10.09 0 0 63874
Előzmény: annyi baj legyen (63873)
annyi baj legyen Creative Commons License 2017.10.09 0 1 63873

Illusztráció az egyes ponthoz:
https://www.mapillary.com/app/user/heyjoe?lat=47.931021029874216&lng=19.426326770000372&z=17&username%5B%5D=heyjoe&pKey=91Nge3e9EUWgubo2pNhFGg&focus=photo&x=0.483781576082365&y=0.6032144552347641&zoom=0

A kép bal szélén látszik a szembejövőknek szánt jelzés

Illusztráció a kettes ponthoz:
https://www.mapillary.com/app/user/heyjoe?lat=47.9329662999952&lng=19.430192760132627&z=17&username%5B%5D=heyjoe&pKey=T8sEPZAnEcHK5DEN0A2_fQ&focus=photo

 

Valóban nem nagyon van mire jelezni. Persze, ha a Vértes erdeiből idekerült volna egy betontömb, máris egy haszontalanból lett volna egy hasznos.

Előzmény: Simulacrum (63872)
Simulacrum Creative Commons License 2017.10.09 -5 2 63872

 

Két jelzésproblémát jeleznék Szandaváralja után Terény felé.

1. Itt két egymás melletti fán van fönt a kék jel az egyik az egyik irányba, a másik a másik irányba menők számára, de annyira szerencsétlenül sikerültek, hogy ebben az irányban haladva úgy tűnik, mintha itt letérne a kék a földútról be az erdőbe. Itt elég lenne szerintem az egyik jel.

2. Itt viszont, aki nem tudja ezt a leágazást simán továbbmegy elkanyarodás nélkül, mert nincs semmilyen jelzés, igaz, nem is nagyon van mire jelezni. Balra az első villanyoszlopon van kék jel, de egyrészt messze van a kereszteződéstől, másrészt tiszta rozsda és nem jól látható. Van egy nagyobb kő itt, arra esetleg fel lehetne festeni egy kék nyíl jelet, esetleg lehetne ide a betonoszlopokból vagy táblákból elhelyezni egyet.

+1. Régen Terényt nem érintette a kék, viszont ha most már erre halad, akkor ide is lehetne egy pecsétet elhelyezni. Az Orsós Magnó Múzeum meg egy csoda.

asciimo Creative Commons License 2017.10.09 0 2 63871

Majd megirhatnád ha happy end lett a történet vége. Jó érzés lehetett találni egy OKT jelvényt

 

Előzmény: Törölt nick (63868)
AttHunter Creative Commons License 2017.10.09 0 0 63870
hörpölin Creative Commons License 2017.10.08 -11 2 63869

Küldtem egy levelet géméles címedre a jelvénnyel kapcsolatban. Abban benne van, kihez kellene fjordulnod!

Előzmény: Törölt nick (63868)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.07 -11 2 63868

Köszi, bár a kohászkékes kis tábla keresése volt a mániám, kéktúrás jelvényt találtam, hát ennek lehet hogy még annyi esélye sem volt. :-)

 

No, de ha valaki a facebookon megtenné hogy utánanéz az említett úrnak azt megköszönném, bár ha a jelvényt 1970-ben adták ki akkor nem biztos hogy meglesz még a gazdája. 

Ahogyan elnézem sokáig nagy becsben tarthatták, és azóta (lehet hogy nem is túl régóta) viselte meg a sors, vagy egy autó kereke mióta elvesztették. Pár hónapra tippelnék, amióta az úton/út mellett heverhetett.

 

 

Előzmény: nagypapi (63866)
Jesper Olsen Creative Commons License 2017.10.07 0 8 63867

Vizkelety könyve alapján Kopácsi Péter (Spartacus Gyopár) a 975. jelvény tulajdonosa.

Előzmény: Törölt nick (63865)
nagypapi Creative Commons License 2017.10.07 -13 1 63866

A sors igazságossága, hogy éppen Veled történt ez meg! ;-)

Előzmény: Törölt nick (63865)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.07 -11 5 63865

Nem hiszek a véletlenekben, azt gondolom minden okkal történik.

De azért ma a Mátrában, Vörösmarty turistaház előtti buszmegállóban a buszra várva, és az avart rugdosva nekem is tátva maradt a szám, szemem gúvadt mint a csigának mikor egyszer csak egy kéktúrás jelvényhez hasonló valamit láttam meg a levelek közt...:-O

Aztán kotorásztam még egy picit, és vazz, tényleg: a 975-ös számú, 1970-ben kiadott kéktúrás jelvény hevert a földön, a tűje nélkül, gondolom ezért is veszhetett el!

Elég rossz állapotban van, de szívesen visszaküldöm a gazdájának, ha sikerül kideríteni ki ő, és érdekli még a jelvénye.

 

 

Aki foglalkozik valószínűségszámítással azért kilogikázhatná hogy ennek mi az esélye, hogy a Mátra közepén, az avarban, éppen ott rugdosok ahol egy kéktúrás jelvény hever... :-)

Mert még most is alig hiszem el. 

Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.10.07 -1 0 63864

Lehet, hogy már az illetékes olvtársak tudnak róla, de ha nem, csak jelzem - Felkészül Köves-bérc Pilisborosjenőnél:

 

http://varkapu.info/kozelet/jovo-evben-mar-megkezdodhet-az-m0-nyugati-szektoranak-epitese/

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.07 -11 2 63863

Most eszembe juttattad a régebbi kéktúra útvonalat amely légvonalban csupán pár száz méterre húzódik a maitól, mi tagadás, nekem az a kedvesebb, mindkét kéktúránkon még azon mentünk.

Hangulatosabb volt, nyilvánvalóan régi kék jelzéseket sokat lehetett látni a fákon, egy-egy szép kilátás onnan is akadt, és a Nyírjesi erdészház egy nagyon-nagyon hangulatos kis bélyegzőhely volt. Szerettem azt az utat, persze ma is ugyanúgy fel lehet keresni, ha van kedve az embernek.

 

1.-2. kék jelek 

3. Visszanézve a Nyírjes-bércről Galyatető még tisztán látszott

4. előtérben a Vércverés a mai útvonal, mögötte a Keleti-Mátra

 

A Nyírjesi-erdészház bélyegzőhely 2008-ban és 2011-ben

 

A nosztalgia ellenére azonban azt kell mondjam hogy a túrázók nyertek a módosítással, a mai Mátra gerincen futó csodás kilátások tucatjait nyújtó útvonal brutálisan szép, éppen erről írtam valamelyik nap a Turista Magazinban is:

 

 A Mátra gerincének legszebb panorámaútján

 

Előzmény: Pulmy (63853)
Csuhás Creative Commons License 2017.10.06 0 0 63862

Remek! Köszönöm!

Előzmény: osm (63861)
osm Creative Commons License 2017.10.06 0 0 63861
Előzmény: Csuhás (63860)
Csuhás Creative Commons License 2017.10.06 -3 0 63860

Úgy tudom a Balaton-felvidéki kéktúrán pecsétek vannak kihelyezve. Meg tudná adni valaki a pecsétek koordinátáit?

Tevemadár Creative Commons License 2017.10.05 -1 2 63859

Feltétlenül beszámolok, és így, hogy jelezted, ha látok valami (számomra) kirívónak tűnő esetet (jelzésnél), akkor le is fotózom (a gps koordinátát, meg megjegyzem). Ígérem, nyitott szemmel járok. :-) :-)

Előzmény: garass (63857)
garass Creative Commons License 2017.10.05 -1 4 63858

Pedig olvasó-szerkesztőjük is van.

Viszont ide hiába teszed fel észrevételeidet. Inkább az info@turistamagazin.hu címre írjál, talán kiigazítják.

Előzmény: Pulmy (63853)
garass Creative Commons License 2017.10.05 -1 4 63857

Ennyi idő után bizonyára sok változást tapasztalsz jó és rossz irányba is. Ha kérhetlek, majd számolj be ezekről. Engem főleg a túrautak állapota, jelzései érdekelnek. A Telkibánya-Rostalló-Középhuta S sáv és a Rostalló-Kőkapu S4 jelzés ez évben lett felújítval, de z ördög nem alszik.

Előzmény: Tevemadár (63852)
jzp2107 Creative Commons License 2017.10.05 0 1 63856

algoritmus tervezte (bár ezt is lehet íróasztal mellettnek hívni, mert helyismeret nem tartozott hozzá, az igaz)

ez amúgy egy tök jó ötlet, mert ha változik a tábla helye, tábla darabszáma (mert az volt a lényeg hogy X darab tábla ki legyen helyezve nem pedig az, hogy minden csomópontba kerüljön tábla, klasszikus gombhoz a kabát probléma) akkor egy pillanat alatt újragenerálható a tartalom

 

volt azonban néhány "pöti malőr", a jelzésváltás nem lett kijelezve

néhány értelmetlen célpont is fel lett véve

nomeg a kerítés háta mögül olvasható tábla, talán ez sem került az algoritmusba

 

ezekből a legelső a legdurvább

ezt azonban kb annyi lett volna kiküszöbölni, hogy gyártás előtt megmutogatják egy átlagjános kéktúra teljesítőnek. Rögtön kiszúrta volna! Dehát nem mutatták senkinek, mert tutira biztosak voltak benne, hogy nem tévedhettek. Tévedtek.

Előzmény: AttHunter (63854)
AttHunter Creative Commons License 2017.10.05 0 0 63855

Bocs, a sorszámozás szétesett a másolásnál.

AttHunter Creative Commons License 2017.10.05 0 7 63854

Egy picit füstölgök.

 

Már többször írtatok az új MTSZ jelzőtáblákról és én is tapasztaltam már rosszul kihelyezett, értelmezhetetlen táblákat, de most az AKT keretében volt időm gondolkodni a kialakulásukról. Persze ez teljesen szubjektív vélemény, remélem legalább 8 mínuszos:

  1. Ezeket a táblákat valaki íróasztal mellett, a térképet nézve, és talán némi helyismerettel rendelkezve, - bár ez utóbbit kétlem -, megtervezte.
  2. Legyártották és kiszállították a megadott helyre.
  3. A helyszínen vannak bizonyos korlátok, hogy hová lehet leásni az oszlopot (út közepére: nem, ahol traktor kiszánthatja: nem, …)
  4. Így eshet meg, hogy az oszlop túloldalára tervezett és felszerelt táblát nem láthatjuk csak akkor, ha bemászunk egy kerítésen, ha behatolunk a legnagyobb dzsindzsásba…

 

  1. A rossz oldalon lévő tábla nem helyezhető át a látható oldalra, hiszen vagy a nyíl mutat ellenkező irányba (ilyen sajnos mégis van), vagy fejjel lefelé lesz, és ugyebár nem várható el egy turistától, hogy fejre álljon, és úgy olvassa el (bár néha ha elolvassa, akkor úgyis fejre áll).
  2. Az oszlopfeliratok egy másik tészta. Néha ismeretlen helyek, még a legrutinosabb, helyismerettel rendelkező turistának is (gondolom az íróasztalon lévő térképen szerepelt). Ezekbe most nem mennék bele.
  3. A jelzésekbe már annál jobban: sokszor a kéken lévő távolabbi célpont van kilométerben közelebb, mert van egy rövidebb út oda, mondjuk a pirosra történő áttéréssel. Csakhogy ezt, mint régen tették, most nem jelölik, csak kék jel szerepel (nincs mellette piros). Márpedig a kéken nem annyira van.

Például a képen a Bánki arborétum 20km, viszont az utána következő Fancsika kilátó csupán 16,6km, nem is beszélve a Halápi csárda 8km-ről!

A megoldás a következő táblán szerepel, ahol feltűnik a piros jelzés.

  1. A kövek: Miért üresek a jelzéshelyek? Legalább az egyik jelzéshelyre fel lehetett volna előre festeni a kéket, hiszen úgyis a kékre lesznek kihelyezve.

  1. Aztán a kövek elhelyezését azt hagyjuk, inkább túratársamat idézem: „Három kőből lehetett volna egy padot csinálni, annak sokkal több értelme lenne, mondjuk négy kilométerenként.”

 

 

Szó mi szó, egy kezdő turista minden kedvét elveszíti, ha nem készül fel megfelelően és a táblák után megy, ne adj isten, azok alapján kalkulál a távolsággal és az idővel.

 

Pulmy Creative Commons License 2017.10.05 -14 1 63853

Idézet a legfrissebb,papíralapú Turista Magazinból:

 

          ..."Galyatető azok számára is viszonylag könnyen elérhető,akik a tömegközlekedést választják,és persze az Országos Kéktúra 20.szakaszán vándorlók is jó helyzetben vannak,hiszen a kék sáv a turistacentrumot érnitve kanyarog tovább a Nyírjesi erdészház,illetve Mátraszentistván felé"...

 

 

 

              Megjelenés előtt nem lektorálják a cikkeket,mikor is változott az útvonal?A cikket ráadásul a lap  egyik vezető újságírója jegyzi...

Tevemadár Creative Commons License 2017.10.04 0 1 63852

Szia Garass!

 

Nagyon köszönöm az infokat neked is :-)

Van vagy 17 éve, hogy utoljára ott jártam (kisvasúttal), alig rémlik valami, most már jó kíváncsi is vagyok :-)

Nagyon szeretjük a Zemplént, ősszel, meg minden túra külön öröm, bármerre is járjon a túrista. :-)

Előzmény: garass (63842)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!