A nagyobb baj az, hogy magas az alapjárati fordulatszám. Ezek a röpsúlyok eredetileg kétütemű motorokhoz lettek tervezve, ahol jelentős a fordulatszám tartomány és egészen kicsire állítható az alapjárat. Az ne zavarjon, hogy a forgással szemben nyit a röpsúly, mivel van bőven nyomaték. Ne zavarjon, ez nem Babetta amely hátrafelé nyit.
Az előző tulaj vitte el nagyjavításra, majd amikor visszakapta, első rotálás közben, nála is eltörte a rugót.
Ezt követően betette a fészerbe, és nem dolgozott vele, többet.
Ezek után került hozzám.
Ekkor cseréltem ki mindkét rugót újra+ kapott 2db új pofát is. Első indításnál már nálam is azonnal alapjáraton elindultak a kapatagok. Leállítottam, majd még húztam mindkét rugó feszességén.
Motorindításnál alapjáraton már nem indultak el olyan erővel a kapatagok, hogy mozgassák a gépet. Rotálás végén, viszont szétborítottam, külön választottam a motort és a hajtást (csak így tudom tárolni a gépet, helyhiány miatt) és akkor tapasztaltam, hogy az egyik rugó eltörött.
Azóta 3 helyről rendeltem hozzá rugókat, elvileg más más minőség és gyártó (bár ebbe nem vagyok biztos), de sajnos minden alkalommal eltöri a gép. Van úgy, hogy csak egyet, valamikor meg mindkettőt.
Kimértem a kuplungcsésze átmérőjének kopását.
Alapérték 100mm, általam mért érték 100,80mm. A fékpofák ferodol része nincs leválva, vastagságuk 3,5-4mm között ingadozik.
Már kínomba lebontottam a kuplungcsészét is, hogy megnézzem nincs-e ott valami hiba. A kuplungcsésze ékes + biztosítócsavar rögzítésű a motortengelyéhez, csapágylógást nem érzékeltem.
Azt viszont nemigazán értem, hogy ez a röpsúlyos kuplung miért ráfutásban működik, miért nem lefutásban.
A talaj amiben használom, átlagos, nem agyagos, (nem kőszikla) de nem is homokos.
Ha indításnál egyből forgatja a kapatagokat, akkor még feszíteni kell a rugókon, amibe beleakasztod, azon tudsz beljebb csavarni. Törekedj, hogy mindegyik egyformán legyen bent a pofákban. Azt, hogy miért tördeli, nem tudom. Vagy megoldódik az előfeszítés növelésével, vagy szar a rugók minősége, erre nincs jobb ötletem.
Nekem is az van, anno mikor vettem lehetett választani, a 28-asat kértem mert szerettem volna vele szántani (+felező), de nem vált be, hamar megette a bronzkereket. Mivel már csak kapálásra kell, gondoltam jobb lenne ha gyorsabban pörögne.
A régi fajta vasöntvény az újabb faja "extra" vagy az osztott változat mindegyikére felrakható átrakható cserélhető a motoregység. A belső rész is azonos a lényeg mindegyik kf04 hajtómű.
Természetesen cserélhető maga a kuplung kicsi->nagy. Amúgy komplett hajtómű választott kuplungal akár a sima akár a fordított kapható, ha nincs rendelhető Pécsen kb 7-10napos határidővel sőt náluk van komplett szentkirályi rota. https://www.bszfarmer.hu/
Szeretnék venni komplett KF-04 nagy kuplungos hajtóművet, de nem találok. Ha veszek kis kuplungosat, le tudom cserélni rajta a kuplungot nagyra és használható lesz úgy?