Na az ezert nem ugy müködik. Az 1 lityi mint mar irtam inkabb csak hajtasnal palyan fordulhat elö. De mivel nem megy az ember 15ekm-t folyamatosan 120-al palyan ezert az olajfogyasztas is valtozo. De hajtva is az 1 liter 1000-kent mar kicsit sok.
Meg en sem tudok pontosabb erteket mondani (pl. fel vagy egy liter hajtottabb menetnel) 1000 km-kent. Kell egy kicsit tesztelgetni meg mericskelni aztan majd kiderül. Az utobbi 5ekm-nel kellett 1-2x utannatölteni es nem 1dl-t. Mondjuk palyan majd csucssebessegnel biztos nem annyit eszik mint orszaguton vagy varosban. Ez barmelyik nem kopott motorra is ervenyes.
Ha nem furod a hengert es csak gyürüzni akarod, akkor biztos alapmeretest teszel be ujra. Ha nem akkor meg sztem mar nem csak megkopva volt, hanem komaban a motor.
+ba még esetleg, hogy fúrás nélkül lehet e nagyobb (+0.5 , +1.0) gyűrűre cserélni a régit
Úgy veszem észre, hogy az utóbbi időben sokszor kell utánöntenem motorolajat.
Pontosan nem tudom mennyi fogyott el az utolsó csere óta, de nemsokára megint cserélem úgyis az olajat és akkor majd felírom mennyit öntögettem.
Tavaly már gyűrűztünk egy Transitot apámmal. Úgy emlékszem 50e körül volt az anyagköltség. Alapméretes, gyári gyűrűket raktunk akkor be abba a Transitba.
Kérdésemim nekem is hasonlók lennének.
+ba még esetleg, hogy fúrás nélkül lehet e nagyobb (+0.5 , +1.0) gyűrűre cserélni a régit
1., milyen olajfogyasztasnal erdemes mar erre gondolni
2., milyen magas az alk.resz költsege a müveletnek
3., mennyire lesz utanna meg franko a motor ill. milyen hosszu ideig
4., a hideginditasi dolgot ugy ertsem tenyleg (mar v.hol volt erröl szo), hogy pl. ejszaka -5 C utan reggel meg akar izzitas nelkül is "pöccre" kell indulnia a motornak
Mar legtelenitettem 2-3 eve es amikor minden müködött akkor jaro motornal jött nekem majd fel-1 dl körüli mennyiseg. Utanna allitottam le a motort es csavartam vissza a gyertyara a csatlakozast. Elvileg a füzete is ezt irja. Szoval most nem tudom mit mondjak neked. :)
A heten vettem a cromaxnal 1db uj izzitorelet. A csatlakozosaruk elrohadtak igen csak. :( Nem volt vele erdemes mar foglalakozni. Ma beraktam, lam egyböl kigyulladt az izzitas visszajelzö lampaja (bana rövidrezarva mert itt mar +8 C van). Problema: nem jön a nafta, ha beinditom a motort es varok majd 10-15 sec.-et. Mit ellenörizzek a gazolajszelepen ami a szürö es a gyertyara ravezetett csonk között van (kiegyenlitö tartaly mellett) ?? Biztos ott lesz a hiba.
A fütesventillator ellenallasat is cserelem. Kereken 3 es fel eve csereltem es összesen 2 telet birt ki (tavaly le volt allitva a kocsi egy csarnokban egesz telen). Eleg rossz eredmeny. :-( Porra rohadt szerencsetlen. Csatlakozosaru letört => nem erdemes tuningolni. Költseg: 8,6e :-((
Leflexeltem a tartokonzolt amin a rele van es azt + az ellenallast fel fogom rakni az aksi magassagaba, ahol mar joval kevesebb viz eri. Ez a gyari megoldas a doblemezen a fordtol nagyon nem OK. :((
> Persze ellenőrizni kell a gyertyát is meg a gázolajszelepet.
Már telefonon nem akarlak zavarni. A másik kapcsoló jó lett. Mármint egy másik escorté. de az miért nem volt jó???? nemtom lényeg hogy megy. Majd ha jobb idő lesz és lesz találkozó, és neked is lesz és el is hoznád :) majd kicserélném transit kapcsolóra. Addig is köszi a segítséget. Üdv Zsolti
Szia! Nem, nem tűntem el csak dolgoztam és nemrég értem haza! Nekem szombat vagy vasárnap délelőtt lenne jó. (Holnap és pénteken is melózok). Ha neked megfelel, akkor hívj fel a 06-30-417-53-90-es számon és megdumáljuk a többit. Üdv! Peti
Sziasztok! Mivel M Sapporo barátunk eltünt, valaki mást kérnék arra, hogy ajánljon nekem karosszériást és autószerelőt, aki át nézné azt a Transitot, amit meg akarok venni.
Szia! Ha Pesti vagy, ebben tudok segíteni. Ha nem Pesten van a leendő autó akkor is, csak nem tudom mikor. Nézni én is tudok :-) Hátsó sárvédőív cserét már csináltam. (Mk II-es Transiton, úgy hogy minden kirohadt a régi alól, feltettem az ívet és utána kellett a belső részét újjáépíteni....) Az ajtók aljához lehet kapni javítólemezt, annak a cseréje sem olyan nagy tudomány.
Vétel előtt alá kell nézni az autónak, megnyomogatni, megkopogtatni minden kérdéses részt. (Én is ezt tettem, kicsit furcsán néztek amikor a kereskedésben alámásztam a kocsinak :-)) Üdv! Peti
Szia! Egy 12 éves Transitot néztem ki magamnak. Sárvédő íveket és hátsó ajtók alját biztosan cserélni kell. Küszöböket remélem még nem, de pont ezért keresek lakatost, hogy még a megvétel előtt megnézessem szakemberrel. Üdv H
Szia! Apróbb munkákat én is vállalok, nem vagyok lakatos de megvan minden szükséges felszerelésem. (co, lángvágó, stb.) Én lakatoltam mind2 Transitomat. Komolyabb dolgokat (küszöbcsere, stb.) nem vállalok, mert nem lakatos a szakmám, annyira nem értek hozzá. (Egyenlőre :-)) Majd körbekérdezek, apósoméknak (ők a fényezők) több lakatos barátja is van, majd megkérdezem hogy kit ajánlanak. (Én nem lakatoltattam egyik autómat sem, mert sosem volt elég pénzem lakatosra... Inkább gyűjöttem a pénzt és megvettem a kellékeket. De ha komolyabb munkáról van szó azt magamnak sem csinálom meg. Üdv! Peti
Szia! Tehát a gyári Ford olajat tegyem bele? 15W 40-eset? Hát nagyon remélem, hogy tényleg nem sok gond lesz vele :-) Mikor vettem a benzines csőröset, nem is tudtam hogy van ilyen hosszú-magas Transit is. Aztán megláttam és beleszerettem. Ez volt az álomautóm :-)
Most kilakatoltam a padlólemezt, meg a sárvédő belsejét. Ott volt pár kisebb-nagyobb rohadás. Az izzítással még mindig nem gömbölyű valami, mert ma reggel sem akart indulni. Vagy a kapcsoló vagy a kábel szar mert aztán direktebe kötöttem az izzítógyertyát a +al, vártam 30 másodpercet és utána szépen indult. Indítózás előtt meddig kell izzítani? Mert azt tudom, hogy indítózás közben is kell mivel úgy jut az égő gázolaj a hengerekbe. Új izzítógyertyát mostanában nem szeretnék venni, mert 10 000 Ft... Működik a gyertya és nyomja a gázolajat is ahogy kell. Lehet, hogy már nem melegszik fel eléggé az öreg gyertya és nem tudja begyújtani a gázolajat?
Most hóban nagy fíling a dupla hátsókerék :-) Üresen a kocsi állandóan elkapar :-) Alig tudok vele gyorsulni, mindig csak kipörög a kerék...
Menetirány szerinti baloldal?Akkor az az ac pumpa lesz,a kipufogó öntvény alatt a váltó előtt,pont olyan mint egy benzinmotornál.Álltalában meghajlik a spiáter öntvény,ilyenkor leszed,leszabályoz,új tömítéssel és pasztával visszarak.A két nyolcas csavart nem szabad megtépni.Ha az ellenörző furaton szivárog az olaj és nem a pumpa és a blokk közül akkor csere.