Engem is nagyon érdekelne a beszámoló, annál is inkább, mert épp ott készülök 307-est venni...:-))
Nálam is a "90 vagy 110 ló?" dilemma okoz gondot. A 90 lovas HDi a garancia elvesztése nélkül tuningolható 110 ló/290 Nm-re 140 ezerért. Nekem ez a teljesítmény tökéletesen elegendő lenne, akkor miért várjak a bizonytalan időben és árban megjelenő 110-es változatra? Nincs igazam?
Csak a hangszórók a szarok? Mert, ha a fejegység rendben van, könyen javítható a hiba hangszórócserével. Ha esetleg a végére jársz az audio tunungnak, feltétlenűl számolj be az eredmányről és a ráfordításról! A Centrálos történetet, pedig izgatottan várom!
kb 2500 km-nél tartok a 307-tel és nem is csalódtam benne (a szar gyári hangszórókat leszámítva) - annál inkább csalódtam viszont a tetű Peugeot Centrál nevű társulatban, akiknek minősíthetetlen "ügyfélszolgálatáról", amint időm engedi, minden részletre kiterjedő beszámolóval fogok szolgálni. Megígérem, hogy felettébb tanulságos lesz....!
xsaraban a 110-es es a 90-es HDI kozott 190 e Ft a difi. remelem, hogy a 307 eseteben is hasonloan fognak arazni. es mivel a 90 es a 110 kozott a kulonbseg nem a chip, hanem a toltolevegohuto, a 110-re meg mindig ramehet egy chiptuning, na, az lesz az eromu.
a 110lovas HDi legalább 400kFt-tal lesz dragabb, ha nem sokkal tobbel, azt a +20lóerôt, de inkább a + nyomatékot me egy jobbfajta chiptuninggal is elérheted, kb 150kFt-ért...
Én a Presence mellett döntöttem - és nem csak azért, mert a Premiumra várni kellett volna. Én az alábbiakat is javaslom megfontolásra mielőtt leadod a rendelést (persze ezek szubjektív dolgok):
- a fém műszerfaldíszítés szerintem ezerszer jobb a (giccses) műfánál
- ha CD-tárat rendelsz, a Presence-ben magnó is lesz mellé
- könyöklőt (tárolórekesszel) vehetsz a Presence-be is
A Premium mellett szól viszont a hátsó kihajtható könyöklő és a napszemüvegtartó. A többi extra (automata klíma, ablaktörlő, lámpa) engem nem vonz, de persze lehet, hogy ezzel egyedül vagyok ;-)
Nem olyan rossz az a motor! Volt szerencsém hozzá vezetni. Tényleg nem egy versenyautó, de melyik az 4 millióért. Egy biztos a megadott paramétereket tudja: gyorsulás, végsebesség amik olyan értékek, hogy azt hiszem nem kell szégyenkeznie ebben a kategóriában. A gyorsulásban esetleg lehetnek tized(!) másodpercnyi különbségek de szerintem nem ez számít. Személyes tapasztalatom, hogy szélsőségektől mentesen a villanymotorok egyenletességével húz és ami ebben a kategóriában mindenféle tizedmásodperceknél fontosabb szempont, hogy olyan csendes is. 140-150 km/h - nál úgy lehet benne beszélgetni, mintha csak épp, hogy kocsikáznál. Persze a kocsi pazar módon kényeztet a rengeteg extrával. Szerintem nem gyenge lassú, vagy lusta, inkább finom, amihez nem vagyunk hozzászokva és talán ezért az az érzésünk, hogy jobban kéne húznia, pedig csak egyenletesen, kiegyensúlyozottan teszi a dolgát.
Én majd mindennap látok egyet, sőt, még vezettem is egy 1,6 Presence-t. Még néhány hónap és megrendelem én is az enyémet. Szerintetek milyen színben a legszebb? Van még egy dilemmám: Presence 4,2 millió tele extrákkal, vagy Prémium ugyanannyi extrával csak még szemüvegtartó, könyöklő állítható utas ülés plüsskárpit stb. Szerintem sokkal jobban megéri a Prémium, de a faberakásnál dögösebb az ezüst.
Tegnap 3 307-est is láttam, a Róbert Károly körúton az egyik mellé be is sikerült sorolnom és jól megnézni. Egy szépséghibát láttam rajta: az ötödik ajtón a Peugeot oroszlán. Az eddig csak elől volt, feltették hátra is. Enélkül jobban nézne ki. De egyébként nagyon szép volt!
Már a második Pug-omat koptatom, s mindkettőt a Kovácsnál vettem. Hála istennek (hol kopogjam le) egyiknek sem volt semmi baja. A kötelező átvizsgálást gyorsan, időben (előzetes bejelentés után megcsinálták). 30 ezernél fékbetétet kellene cserélni, de azt mondták, hogy ez még nincs lekopva, ha gondolom fenthagyják még egy darabig. Még 10e km-t elkavirnyásztam vele, s akkor kezdett kicsit gyengébb lenni. Másnapra kis is volt cserélve.
Szal eddig semmi probléma nem volt velük, ugyan a légterelőm kicsit későn jött meg, de ez inkább az importőrön múlott.
Kb. ennyi a Kovács tapasztalat.
sabian
Ui.: zárójelben - az a nagyon jó, hogy ott vannak a szomszédban... :)
Nos én nem a belső helykínálatról írok amikor a kényelmet említem, hanem az ülések és a futómű komfortjáról. Persze lehet, hogy a Citroën túl kényelmessé tett.
Egy biztos! Ezzel a futóművel kiküszöbölték a lengőkarcsapágyakat. A tűgörgő túl gyenge volt.
A Golf hasonlóság nem a koppintásról szól, hanem a megoldások hasonlóságáról. Viszont biztos, hogy jobbat csináltak mint a VW.
Még mindig biztos: izlések és pofonok.
Kinek a pap, kinek a papné, nekem a Citroën.
Xsaráról annyit, hogy az egyik kollégám most vett egyet. Szép meg jó, csak engem nagyon zavar, hogy egy tök új autóban zörög vmi elöl a műszerfalon. Hát nemtudom...
Peugeot 307:
2 napja volt szerencsém vezetni egy 1.6 Presence-t. Vegyes érzések fogtak el. Az autó kicsinek nagy, nagynak meg kicsi. Én a 193 cm-el elől kényelmesen elfértem, de mögöttem már nem maradt hely, viszont a fejem felett még volt vagy 15 cm szerintem tök feleslegesen. Ezt az anyagot inkább a kocsi hosszára fordíthatták volna.
Az ajtókárpiton kopogós műanyag... Ha már a műszerfal igényes anyagból van, akkor ezt miért nem tudták ugyanabból megcsinálni???
Zavart még a kilátás is... Előttem egy hatalmas majdnem "asztal" terült el, a kocsi elejét nemigazán éreztem (persze valószínűlegcsak megszszokás kérdése), hátul meg pici az ablak, megintcsak nem lehet rendesen betájolni a kocsi hátulját...
A csomagtartó elfogadható méretű, az űlések kényelmesek, a motor olyan, amilyen nem nagy durranás de mondjuk rá, hogy kellemes, stb.
Viszont az ára szerintem picit sok. Ebből az árból inkább 206-ost vennék. Azt is vezettem párszor, ott is elférek kényelmesen, hátul abban is pici a hely, de legaláb nem olyan idétlenül magas és a mérete el van találva, meg olcsóbb. Szóval engem nem győzött meg, de ízlések és pofonok...
"- "Alvázszám nélkül sajnos nem tudok segíteni, csak nem gondolja, hogy 300 tételes listát végigböngészek mire esetleg megtalálom, amit ön keres?.." "
Ezek a számítógépes adatbázist még nem ismerik???... rákeresek a színre, és sec-pec kiköpi az eredményt... Hol élnek ezek??
Ez tényleg röhej... Nem is értem.
Ez tetszeni fog Nektek is:
délelőtt felhívtam az egyik Peugeot-kereskedőt (Sárkány Autócenter Kft nevű társulat - beszédes név...;-). Kérdeztem az eladót, hogy van-e az általam keresett típus a keresett színben. Válasz: "Alvázszámot tud mondani?" - mondom: "tessék?????"
- "Alvázszám nélkül sajnos nem tudok segíteni, csak nem gondolja, hogy 300 tételes listát végigböngészek mire esetleg megtalálom, amit ön keres?.."
- Ezen a ponton további sok sikert kívántam az úrnak, elköszöntem - és elmentem egy másik kereskedőhöz megvenni az autót...
1.6-os Presence + néhány extra. Sajnos a Premiumra szeptemberig kellett volna várni, de amúgy is csak a belső kivitel miatt választottam volna inkább azt, az automata ablaktörlő meg ilyesmik nem nagyon hoznak lázba...
A Golfhoz azért annyira nem hasonlítanám. Az, hogy az eleje Golfos az ok, de belülről a 307 jóval tágasabb. Például hátul sokkal jobban el lehet férni benne, és hosszabb is az autó, mint a Golf.
Lehet, hogy a P307 Golfos kinézetű (valahol már úgy is hívták, hogy "golfütő" - azaz üti a golfot), de ez miért baj? Ez a trend, ez megy, ezt kell csinálni!
Egyáltalán nem kényelmetlen (ültem benne), sőt elég nagy ahhoz, hogy normálisan elférjél benne. Az ára sem sok ahhoz képest amit nyújt.
fernando: MÁR LEHET KAPNI! A nyílt napon akár te is vehettél volna belőle, ott a helyszínen - ha tetszik a kínálat. Fizetsz, oszt viszed haza. Már most (pár hét alatt) több százat adtak el belőle!
(Legalábbis ezt olvastam asszem a totalcar.hu-n)
sansalvador,
nezz be a lejjebb irt url-re.
ott nem a fejekben levo dolgokrol irnak, hanem napi tapasztalatokrol panaszkodnak, hatha meghalja a citroen hungaria. es nem csak regi autokra panaszkodnak.
a futomuvet nem szidtam.
es ha a kozeljovoben autot veszek, akkor az vagy egy xsara lesz, vagy egy 307.
A Xsarak összeszerelése valóban nem gyenge, nem értem, hogy miért van még mindig ez a fejekben. A 307 pedig vagy tetszik, vagy nem. Sajna ez a Golfos trend nagyon bejátszik. Ha ez a forma megy a piacon, ha az emerek többségének ez tetszik és ezt akarják, akkor a Pug sem lesz ellenne, hogy üzletet csináljon belőle. A piac diktál, ez van. Attól függetlenül, hogy golfos, legalább ebben van valami dizájn a Golffal ellenben.
A futóművet nem értem miért szidod. Elismerten kitűnőre sikerült. Szerintem nem kényelmetlen.