Erre mondtam, hogy lehet hozzá egyedi kijelzőt csinálni, és átszámolni. Csak egy vezetékes tolómérőt gondolom értelmetlen használni.
Viszont kiderült, hogy van amelyiken van bluetooth, küldi BT-n az értéket. Na ahhoz már értelmes dolog lenne csinálni egy külön kijelzőt, amit oda rak az ember, ahol kényelmes.
A készülék belső kódját nem találtam hogy bárki megtörte volna, saját elektronikát építeni rá praktikus kivitelben esélytelen.
Na, akkor megoldódni látszik a probléma! Örülök neki! A Unimat3 az egy fehér csoda volt, főleg, ha faszekrényes kivitel volt az összes tartozékkal. Sajnos ritka, mint a fehér holló!
Az én nagyan-nagyon gagyi Uni-Max tolómérőm paneljén ott van a 4 kivezetés az I2C kommunikációhoz, amit kiolvasva bármilyen egységekben ki lehet iratni a hosszúságot.
Hűű. Simán van kínából olyan, amiben van bluetooth. Vagy már van is hozzá app, amiben lehet állítani konstans szorzót, vagy lehet írni. És akkor egy telefonon vagy hasonlón látod az átszámolt értéket azonnal.
A kínai tolómérőből digitálisan kiolvasható a mért értek. Utánna ez átszámítható, kijelezhető. Viszont használhatóra nem tudom hogyan lehetne megcsinálni. Drót lóg belőle, vagy rá van szerelve pluszegy elem, kijelző, ezek egy műhelyben értelmetlenek.
Köszönöm a válaszodat ... Ha van még ötleted a dologra kérlek írd meg . Az idő 3/4-e átszámolgatással telik , egy átalakított tolómérő gyorsítana a játékon .
Sajnos nem állítható a tengelytáv. És 3 kerék van sorban. Kezdődik a vizszintes orsón levő kerékkel, azután van egy köztes tengely, ami a vésőfej lassítását adja, és ez hajtja a vertikálfej behajtó kerekét is. Ha át akarnám szerelni az egészet egyenes fogazatra, akkor 3 kereket kellene cserélni, és a tengelytáv fix. Ráadásul ferde fogazatok, szóval tuti, hogy nem találnék passzoló fogszám-modul arányt egyenesből. 2.5/cos10fok a homlokmodul most. És ehhez van igazítva a tengelytáv. Esetleg kihagyhatnám a vésőfej tengelyét, és felhajthatnék lánccal, vagy ékszíjjal. De ez meg már túl nagy kokecolás lenne, inkább próbálnék megfelelő fogaskereket keresni, vagy gyártatni először. Bár ékszíjjal felhajtani nem is hangzik akkora hülyeségnek. Az a fordulatot is birja, és sima esztergályos melóval megoldható. Viszont olajos térben van, és az ékszíjank nem barátja az olaj sajnos.
Ott végül is szabadon állítható a tengelytáv, így van egy kis mozgástered. Magam vettem előgyártott egyenes fogazású kerékpárt és azt használtam. Nem lett nagyon zajos..
Most sikerült szétszednem teljesen, egy fordítás nem árt a késeknek, de mindkét oldala használt.
Az alsó kés volt is hézagolva valami alu lemezdarabokkal, a forgáspottól távolabb eső végén duplán, középtájt szimplán, hátul sehogy.
Arra gondoltam hogy a felfogatócsavarok mellett, alul/felül, fúrnék mondjuk M6-os meneteket az állványba, amibe kontrázható állítócsavarokat tekernék. A kés rögzítő csavar húzna rá a kis állítócsavarokra. Így be lehetne állítani kvázi "fokozatmentesen" a kések közötti hézagot.
Van esetleg valakinek tapasztalata Strigon MSU 250-essel, és ennek javításával? Érdekelne, honnan lehetne egy ilyen géphez alkatrészeket beszereztni. Szükségem lenne a vertikálfej behajtó tengelyére való ferde fogazású kerékre. Kellen még hozzá pár alkatrész, de csak ez a fogaskerék az, ami igazán feladja a leckét. Ez a vertikálfejbe behajtó nyeles kúpkerék külső végén van. Ahogy számolgattam, 17 fogas, 10fokos ferde fogazat, 2,5-ös modullal. Vagy valami hasonló, ha elszámoltam, vagy inkább elmértem valamit. Nem egyszerű mérni pontosan mérni a gépen, így elég nehéz visszafejteni, vajon mi lehetett benne eredetileg. Ha valakinek van ilyen gépe, vagy ismeri, és esetelg meg tudná mondani, milyen ez a kerék pontosan, az is sokat segítene.
Most is azt mondom, hogy jó az a festés. Látszik, hogy magadnak csináltad, nem eladásra mázoltad be a gépet felújításnak beállítva. Hosszú és elégedett géphasználatot kívánok!
Köszönöm! Véleményem szerint inkább csak jól áll neki a távolság :D
A nagyon mállós pergő részeket lekopogtattam, a gödröket kétkomponensű gittel kihúztam, felcsiszoltam, aztán hammerite kalapácslakkal kentem ecsettel végig(talán középzöld színelnevezése van), nagyon nem mélyedtem bele a dologba, átcsiszoltam elötte pár soron. Azt hozzá kell tenni, hogy würtös alvázmosóval adtam a pofájának meg nagynyomású vízzel, az a lötyi olyan erős, hogy a gyengébb festéket is leoldja(Meg a mosó is iparinak nevezhető, kb 250 bar üzemi nyomással) utolsó mosásnál átfújtam, aztán acélgyapottal jó durvával sikáltam át 2 soron, az levitte a gép 2. festését, meg az olajsarat is Bekerült a műhelybe, egyből kaptam szét mindenét, nehogy összerozsdáljon
Egyébként ezt a szöveget már sokszor megkaptam, hogy fél évszázada nem használják...
Nos, ez így ebben a formában nem igaz, mivel pótlásnak állandóan kell. Az az ország - és pár egyéb másik is - dugig van olyan gépekkel, amiben ilyenek vannak. Én már legalább ötször-hatszor hozattam/vettem innen-onnan BSW csavarokat.
Hát annyira valóban nem rossz az állapota, de inkább úgy fogalmaznék, hogy lehetne rosszabb is. Az látszik hogy az anyát cserélték már, és a kotyogás csökkentése érdekében aláméretezték, mert ahol nem jár a gép, oda az anyát sem lehet ráhajtani még mm eket sem tulajdonképp annyira kopott, hogy a 2,5 mm es profil vissza van kopva 1.7 re az orsón, meg nyilván az anya is hazaért, aztán úgy döntötem, hogy megcsinálom a gépet faszára, úgyis főorsó csapágyakat meg orsóház csapágyak egy részét is cseréltem, szerencsére filléres dolgok voltak. Addíg szeretném megcsinálni, míg meg tudok oldani rajta mindent, valószínűleg csak hónapok mulva állnék neki egyátalán, addig biztosan elszöszölök, hogy a helyén legyen és a többi része is jó legyen. Egyrész nem szeretek másnak könyörögni, hogy csinálja már meg, másrészt meg nem akarom megvárni, míg átszakad valamelyik alkatrészen a profil
A lötyögés nem biztos, hogy probléma! Ezeken lehet állítani! A "szíj" helyett hidraulika boltból lehet venni különböző méretű "O" gyűrűket. Nekem meglepően jól bírják.
Ezeken előszőr egy végtelenített rugó vitte át az erőt. Az alu tárcsákat gyönyörűen kikoptatva.
Én is azon agyaltam hogy olcsóbb is, meg jobb is, kb 8000 körül van az új orsó + még az anya hozzá másik annyi sztem, aztán már csak össze kell valahogy illeszteni a többi résszel, most jutott eszembe, hogy a meglévő orsón vannak olyan méretek is, amely egy normál trapézorsóból nem hozható ki, de igazából egy hosszú csappal össze lehet azt engedni, lefogatva végigvarrni, visszamunkálni hogy jó legyen, aztán nem is nagyon kellene ütnie sem elméletben.
Idő közben adódott még egy kérdés, az előtolás működtetésére szolgáló hornyot is bele kellene marni a menetprofil teljes hosszában a menetárok teljes mélységét ki kell szedni egymással 180 fokban naggyából 4 mm szélesen. Erre is kellene valami frappáns ötlet. Arra gondoltam, hogy amikor veszem a bronzanyát, veszek egy acélt is, félbehasítom, aztán abból csinálom a leszorítót, így nem sérül a menet sem. aztán meg fűrésztárcsával vagy íves reteszhez való maróval szép lassan kívülről is meg a gép felől is végigmarogatnám100-200 mm enkénti sávokban, aztán szorító odébb és megint.osztófelyem és csúcsom is van, viszont stabilabbnak tartom ekkora hosszon, ha V profilokba van illesztve az orsó közvetlenül az asztalhoz. ha készülékkel volna támogatva, akkor szerintem 50 mm enként szorítózni kellene az elmoztulás-elhajlás ellen. Ki hogyan csinálná?
A marógép asztalmozgása 500 mm, így ígyis-úgyis odébb kell rakni 1x legalább az egész tengelyt Tisztogatáskor leméreteztem a tengelyt, csak nem emlékszem a méretekre, a rajz meg nincs elöttem, ezért elnézést
Bár egyiket se készítettem még, de azért egy új nóniusz készítése szerintem kevésbé bonyolult mint egy jó tengely/anya párosítást elkészíteni. Ráadásul amit készen lehet kapni kvázi méterre az szerintem olcsóbban jön ki, időben is, mintha te állsz neki készíteni egy sajátot. Ráadásul ha egyszer kellene majd megint cserélni akkor kvázi leveszik neked a polcról.