Üdvözöllek! Hát azt nem tudom hogy bele mar-e vagy sem mert még nem próbáltam csak terv volt jobb nem jutott eszünkbe de most már Bandi segített arra a teleszkópra gondolsz ami még 2009-ben javíttattam igen az jól sikerült azt hiszem 13.000ft volt a javítása. Üdv. János {Majd ha meg csinálom kiderül Bandi már 1év körül használja és jó}
Egy újabb problémám merült fel a ligier variátorával. Most már sajnos a szekunder vario teljesen megadta magát.
Ebben az autó előző gazdája a fő ludas, ugyanis körmök nélkül használta és teljesen elkoptatta. Idáig sikerült áthidalni a problémát egy tákolt köröm megoldással, de sajnos nem egyszerre fognak és így már a siklócsapágyazást is kikoptatta.
Egyébként a primer vario rögzítése még midig jól működik, úgy néz ki bevált.
A csavaranya eddig még nem lazult meg rögzítés nélkül, pedig már egy tank ü.a. (300-350 Km) kihajtottam vele. A harangot az elején összejelöltem a tengelyel és az sem fordult még meg.
(ha valaki nem emlékszik a 37853 sz. hozászólásom)
Az a fék ferrodol nem rág bele a kúpos harang fényes belsejébe? mert annak az anyagnak pont az a feladata, hogy belekapaszkodjon a fémbe, ellentétbe a röpsúlyháznak csúszkálni kell ki-be-le-fel.
Fene tudja . Ebben a műfajban ez általános . Hogy valami megvesz valamit és drágábban akarja eladni az végülis normális . Hogy nem tesz különösebben hozzá semmit az is elmegy -- én is vettem néhány olcsóbb mopedautót , hogy drágábban haszonnal eladjam , de azokat megjavítom . Akad aki csak lemossa és átviszi egy megyével arrébb -- szerinte ennyi elég ... ja , meg benne áll a pénze .
Azt is teljesen megszoktuk : mindenféle vad dolgok szerepelnek a hírdetésekben . Például itt van ez :
Vagyis hírdetnek Cegléden egy szép kék mopedautót 650 ezerért . Csakhogy a hírdetésben Aixam 400 szerepel , míg -- az amúgy egész jó -- fotókon egy Microcar Virgo látható . Az embléma is egyértelműen látható , és a Virgo felirat még a fényképen is elolvasható . Nos , két eset leheteséges :
--- vagy machináltak a papírokkal , és Microcart Aixamként helyezték forgalomba . Hasonlóval találkoztam már , de kicsi az esélye , hogy ez is most így legyen .
--- vagy ( és ez a valószínűbb ) arra sem volt képes az eladó , hogy kinyissa a forgalmit is elvassa a gyártmányt és típust . Ha netán tudja is akkor is a jobban csengő és ismertebb Aixam névvel operál .
Ez utóbbi esetben hogyan bízzam rá magam a kétharmad-milliós üzletben ( ez azért szép pénz , a magamfajta proletárnak cirka félévi jövedelmem ) és autókázzak több mint 300 km-t .
Kedves Bandi! A múltkori írásodból jöttem rá hogy nem a vason keresztül kell hogy érintkezzen hanem a műanyagon, egész dél előtt azon gondolkodtunk hogy hogyan lehetne javítani a műanyagot és mi is erre gondoltunk csak mi teherautó fékbetétjéből gondoltuk kivágni az egész házat az elég vastag és ki is jönne belőle, csak drága! Köszönöm szépen a segítségedet és a jó tippet meg a képet. ami még olcsó is ami a lényeg! Üdv. János
Fékbetét ferodol -ból vágunk 6 csíkot , epokittal felragasztjuk a kopás helyére .Plusz elő és utó reszelgetések hogy megfelelően illeszkedjék. Már egy éve járok vele ,tökéletes.Ez a fényképen tartalék. Üdv :Endre
Figyelmetlen voltam , nem figyeltem a kérdésedre : Ezt megismered?
Hát nem vettem észre , mentségemre szolgáljon , hogy az Amicakra kevésbé figyelek , mert nincs csomagterük , ha egyáltalán figyelem a 3 kerekűeket akkor inkább a Sulkykat .
Itt is volt egy hasonló kaland velük . Feltették hírdetni a kis 3 kerekűt , potom 62 ezerért , osztrák papírral : nem indul . Bár nem is foglalkoztak vele , ha jól értettük valami adósság fejében kapta a manusz , vagy beszámította valamibe . Szóval feltette a hírdetést november 01-én :
Helység: Kalocsa
Kategória: Autó
Márka: Egyéb
Modell: Egyéb
Üzemanyag: Benzin
Kivitel: egyterű
Állapot: Motorhibás
Gyártási év: 1991
Kilométeróra állása: 14700
Elado egy motorhibas sulky nincs osszeverve onindito teker szikra van de nem indul mindene meg van az elso lokharito javitasra szorul eredeti papirja megvan Alkudozok kecsket es asszonyt cserere ajanlok kimeljenek tovabba nem tudok gyermek es csaladi kedvezmenyt sem biztositani Ha nem vagyok elerheto telefonon emailt kuldjetek
Zsolt is olvasta a -- övé volt a Dodi-féle Sulky , de eladta mert sokallotta a fogyasztását , kissé bánja már , és most állandóan a Mitsubishi motoros 4 kerkeű Casalini Ydeaval járkál . Na kitalálta , hogy közel is van , meg kéne venni . Pénteken beszélt az eladóval , akkor még meg volt. Mi vasárnap ( 8-án ) délután tudtunk volna menni érte , de addigra eladták .
MÁSNAP fenn volt a hírdetés , asszem 100-ért kellette magát a technika -- jó humorral ugyanazzal a képpel hírdették , mint az előző tulaj :
Helység: Nagyacsád
Kategória: Mopedautó
eladó sulky sp 50 mopedautó eredeti okmányaival. korához képest jó állapotban. rohadás törésmentes kaszni. 4 sebeséges+lükverc! mindene működik: fékek , indexek stb...jó gumik, kis hibája( pár hete áll most valamiért nem indul!!!) szikara + kompresszio van!! sok pótalkatrésszel! az ár fix! csere csak komoly 4t robogóra érdekel másra nem! alkudozok ,tesók , stb kíméljenek csak komoly érdeklődők hívjanak!
Erre eltelik pár hét és úgy látszik sikerült beindítani -- potom 160 ezer :
Ár: 160 000 Ft Helység: Nagyacsád Kategória: Mopedautó eladó sulky sp 50 mopedautó. eredeti okmányaival! mindene tökéletesen működik . napi használatból! most volt felújítva.
Ez lenne az eredeti de ezzel nem ment ennek a mérete magassága 21mm amit úgy csináltattam azzal meg megy nagyon 85km sebességet értem el vele de ennek a mérete magassága 22mm de gyorsan kopik 200-250km megy és teljesen elkopik teszek képet is az utolsó klp lesz a csinált ez még nem volt benne.
Üdvözöllek! Köszönöm a jó tanácsot én meg arra törekedtem hogy minél jobban ki érjen a röpsuly hogy jobban tudjon illeszkedni akkor ezek szerint nem jó így. érdekel a házilagos javítés de inkább e-mailba kérem ha meg teszed és esetleg kép is jó volna ha van előre is köszönöm. Üdv. János {henrik_janos@indamail.hu}
A röpsúlyodnál nem az anyagával van a baj hanem ,hogy ki log a piros röpsúly házból.Mielőtt visszatolod a súlyt tegyél a házba egy 3vagy 4mm-es o gyürüt és megoldódik a problémád.vissza teheted akár a kopottat is.
Üdv. Mindenkinek! Azt szeretném megkérdezni hogy milyen anyagból van a röpsúlyok sima vas vagy valami öszetételböl van? mert nálam az történt hogy elkopott és felhegesztettem és nem ment vele az autó inkább a harangot sértette meg, egy másikat meg megedzettem azzal sem ment vissza raktam ami már kopott volt egy picit elfordítva azzal meg csak úgy repeszt. ezért kérdezem milyen anyagból van? Az ipari szíjammal már 3985km-nél tartok és még mindig 27.8mm a szíj {30x10x850Li} előre is köszönöm!
Ugyan azért van elenyésző számú elektromos mopedautó, mint amiért az elektromos személygépkocsik száma is csak ezrelékekben mérhető. Bár ha van állami támogatás/kedvezményes adózás, akkor azért van igény az elektromos autókra, Norvégiában több hónapon keresztül a Tesla és a Nissan Leaf vezette az eladási listát.
A mopedautóknál ráadásul még a "megtérülést" is nehezebb kimutatni, mert a 3-3,5 literes fogyasztás eleve csekély. Áramot ugyan lehet ingyen is tankolni, de az akku amortizáció a nagyobb költség. A szervízszámlákon ugyan sokat lehetne spórolni, de a korlátozott hatótáv, és a magasabb vételár miatt nem igazán alternatíva egy elektromos L6e v. L7e. Ezeket inkább az ingyenes behajtási engedély, ingyenes parkolás, vagy valami hasonló kedvezmény miatt veszik szerintem.
Amikor pár éve 500e Ft-ért meghirdettem az elektromos Aixamomat, elég sokan hívogattak, de végül nem mertem eladni. Olcsó elektromos járműre lenne igény már most is, de az még csak az elektromos kerékpár kategória...
Találtam már Debrecenben is egy céget, ahol foglalkoznak fémnyomással, de csak 0,5 mm vastag lemezből gyártanak alkatrészeket ereszcsatornákhoz. 2 mm vastag acél lemezzel nem akarták kínozni a gépüket. Vékonyabb lemezből meg szerintem nem szabad a kúpokat legyártani, inkább még vastagabból csinálnám, ha lehetne...
Valami hasonlót tett föl nemrégiben Mnagy olvtárs , azon se tűnt egy lehetetlen vállalkozásnak egy ilyen lemez megformázása görgőzéssel . Itt meg pláne könnyen dolgoztak -- bár asszem ezek alulemezt gyesztráltak .
Lesz ebből valami , csak egyszer rendesen neki kell lássunk .
Egyébként kösz a videót , én is meg tudtam nézni , pedig én is arcképkönyvtelen vagyok .
Több alkalommal szóba került a variátortárcsa gyártása. Itt egy kis videó, a lemez kúposításáról. Nem tudom, hogy meg tudja-e nézni mindenki, vagy csak az aki fent van a Facebookon. Ha nem sikerül valakinek, akkor elnézést kérek.