Ja, és annyiba kerül, mint egy e-Golf, ami durván fele akkora hatótávú, fele olyan erős, szóval közel sem egy kategória a két autó, nem véletlen a több 100 ezres sorban állás, és ugye nem a Golfért állnak sorba.
"Ezt támasztja alá Francisco Carranza, a Nissan szakértője is, aki szerint a legfőbb probléma, hogy az akkumlátor teljes feldolgozásának költsége 1 euró kilogrammonként, a visszanyert nyersanyagok értéke egyharmada ennek."
Na erről beszéltem. Baromi sok szemét keletkezik és megint az államnak kell majd a zsebébe nyúlnia hogy el legyen takarítva.
A piacon lévő EV-k nem ütik meg a mércét. VAN kereslet az EV-re (ezt jelzi a többszázezer Tesla előjegyzés)... ARRA nincs kereslet ami jelenleg
a gyártók (pl a 3 kegnagyobb) ki bírtak magukból izzadni. Robbanás AZÉRT nincs, mert nincs a piacon megfelelő termék + hiányzik az infrastruktúra.
Szerencsére a töltőinfrastruktúra viszonylag gyorsan kiépíthető,,, a megfelelő termék... nos az némileg trükkösebb. Ennek ellenére azt gondolom,
hogyha kiépül a megfelelő sűrűségű töltőinfrastruktúra, akkor csodát fogunk látni a keresletet alakulását illetően. Akármennyire is vicces ahogy
Berci néha az "átlaguser"-t meg a "kilométergazdaságosságot" feszegeti, de valahol ott van a kutya elásva. Ha a csomagküldő szolgálatok, a posta,
házhozszállító cégek (jellemzően városi forgalomban, sok megállással, de összességében km-ert futó járművek) kicsit nekiállnak számolni és találnak
olyan terméket, ami megpiszkálja a fantáziájukat, akkor simán hatványozódhat a kereslet.
A 2018-as LEAF szerintem simán jobb lesz, mint a modell 3... és valami azt súgja, hogy a Nissan durvábban tudja majd skálázni a termelést is, mint
Elon-Delonék. A német gyártók az eddig ismertetett terveik alapján 2020 előtt szinte kizárt, hogy valami említésre méltóval rukkoljanak elő... az a
nagy kérdés, hogy menet közben megtalálják-e az EV-k "emissziócsökkentő" [értsd akkukapacitásduplázó] szoftverét. Ha igen, akkor a japánok és a kínaiak le fogják tarolni a legnagyobb piacokat, mire az európai gyártók eszmélnek...
... ha nem, akkor épp időben fognak érkezni a piacra... kérdés, hogy ELÉG JÓK lesznek-e a termékeik.
Rönyeszancos megpörzsölödes ... avagy a francia allam biznyicei ...
Megperzselődött petrodollárok az atomiparban
Az atomenergetikai beruházásokból élő Areva árfolyama akkor 33 euró volt, most 4,50 eurót kínál a részvények darabjáért a francia állam.
Petrodollárt a konkurens nukleáris energiába fektetni nem kifizetődő üzlet – erre már Kuvaitban is rájöttek, miután az ország olajból származó jövedelmeit befektető állami vagyonalap (KIA) számára kolosszális bukást okozott a francia Areva atomerőművi társaságban beragadt 4,8 százalékos részvénycsomag. A pakettet 2010-ben vásárolták 600 millió euróért, s most, amikor a francia állam kivezeti a tőzsdéről a 89 százalékban a tulajdonában lévő társaságot, fixen 83 millió dollárt kaphatnak érte. Azaz a befektetésük 86 százaléka elúszott, valószínűleg a 2011. márciusi fukusimai atomkatasztrófát követő félelmek és a leszerelési hullám miatt. Az atomenergetikai beruházásokból élő Areva árfolyama akkor 33 euró volt, most 4,50 eurót kínál a részvények darabjáért a francia állam.
Annyit még meg kell említeni, hogy ez a nukis növekedés még a pántlikás GEN II.-eknek köszönhető, majd ha beletenyerelnek a GEN III-ba, akkor jön el az igazság pillanata.
Ez biztos csak valami sötétződ szemfényvesztés, fizikailag lehetetlen 40 % megújuló részarány, 20 %-nál összeomlik a rendször. :-)
Arról nem szól fáma hogy ez Germoneyban hasznosul e, eladják vagy elfűtik fáziseltolón. Minden esetre ez 40% fogyasztónak kib@szott sokba van, mert az emelt áron átvett "igyen energiát" valakinek meg kell fizetni és ez nem VER tulajdonosa lesz.