Engem az bőszít fel a leginkább ebben, amikor odaírja valaki, hogy lehet majd venni is olcsóbban a piacon villanyt.
Ebből kifolyólag a saját termelésnek nincsen gazdasági értelme.
Az energiaellátás biztonsága legalább olyan fontos kérdés, mint az élelmezés.
Amikor oda lyukad ki valaki, hogy az élelmiszer termelés a GDP 3%-át teszi ki, így nem is érdemes vele foglalkozni, ha megszűnne, észre sem nagyon vennénk.
Bezzeg az izotópok a 240.000 éves felezési idővel, az mán' döfi, legalább jóska bácsinak az éjjeliőrnek lesz munkája egy darabig, addig se kell neki nyugdíjat fizetni.
ezért cserébe te azt javasolod, hogy ugynazazt a pénzt, vagy inkább a másfélszeresét, amit a nukira költenénk, költsük el megújulóra, ami nem 12 ft/Kwh hanem inkább 40-50ft/Kwh áron TERMEL, nem ennyi a végfelhasználónál, mert még oda is kell vezetni
és a beruházás 20 év után kuka, a sokat emlegetett unokáinkra pedig a következő dolgok maradnak:
- szeméthalom a nap és szélerőművekből, rozsdás szélkerék talapzatok amelyek elcsúfítják a tájat, elbonatni meg senkinek nincs pénze
- adósság a ma felépített majd tönkrement szélkelepek és napelemek után
- a gázfüggőség amit belebetonozol a rendszerbe a megújulóval
- meg a globális felmelegedés miatt túlfűtött klímát - bár ez nem tőlünk függ, mégis ez a döntés is a GW elfogadása felé mutat
téged a vakhit vezérel, és sajnos nem csak téged, ezért egymást remekül meg tudjátok erősíteni ebben, fel sem merül hogy az alternatív valóságból ki kéne kukucskálni, vagy legalább az alternatív valóságotok belső logikai ellentmondásait feloldani
Lehet, hogy kilomuskóránként (kMsh) 0.01 USD-t kell csak fizetni a villamos energiáért.
Lehet, hogy 1000 USD (de a proletár órabére lesz egymillió)
Lehet, hogy jön a globális lehűlés, és akkor minden gramm CO2, amit a levegőbe engedtünk, kincs
Lehet, hogy jönnek a zöld fénylények a Lófej-köd felől, kikapcsolják a maxwell-egyenleteket, és akkor minden mindegy.
A trendek alapján történő jóslás (pénzügyi neve a "technikai analízis") hosszú távon (már 1 év is az ennek) teljesen komolytalan dolog, akkor is, ha tanulógörbének nevezzük.
A technikai fejlődést - hogy mikor akadunk bele a korlátokba és azok milyenek - csak utólag lehet "megjósolni".
Sötétzöld vaker, tele ostoba demagógiáva, ferdítésekkel és magad által költött -bár mások által megírt és sugalmazott - valótlanságokkal, hasraverésből eredő jóslásokkal.
de az unokánk meg tudná venni 12 Ft/kWh áron,
Ezt honnét tudod előre?
Megmondta Bertalan és akkor az úgy is lesz?
Annak lesz eladó villanya, aki megtermeli.
Az pedig annak tudja eladni, akinek nincsen.
Aki úgy veszi mástól az energiát, az annak van kiszolgáltatva, akitől azt megveszi.
A nemzeti önállóság egyik alappillére az önálló energiatermelés.
Minél kisebb mértékben szorulnak az unokáink (ha már belekeverted őket) másokra ebben, annál jobb lesz a helyzetük.
Meg fogják köszönni az előre látásunkat és áldani fogják a nevünket, hogy nem mentünk bele olyan hajmeresztő baromságokba, mint amit a németek művelnek.
Neked biztosan, mert a Te villanyszámládon csak a 12 Ft/kWh-s termelési költség jelenik majd meg, a tartozást az unokáidra hagyod.
Megpróbálom lassabban leírni:
A villany is az unokámra marad, amit a beruházás meg fog termelni.
Ha már róla van szó, akkor neki!
Ahányszor az adósságát említed, legyél szíves, tedd hozzá ezt is!
Nem eladható, mert nem piaci áron termel, tehát ráfizetéssel termel. Kárt okoz minden kWh termeléssel.
Nem tudom elég érthető-e. Ha 30 Ft/kWh költséggel termel, de az unokánk meg tudná venni 12 Ft/kWh áron, akkor az a villany nem kell neki, de TE egyszemélyben eldöntötted, hogy ez hű de milyen jó lesz neki.
Neked biztosan, mert a Te villanyszámládon csak a 12 Ft/kWh-s termelési költség jelenik majd meg, a tartozást az unokáidra hagyod.
Milyen hajó megy átlagban majd 27 csomót? Egy atomtengeralattjáró sem nem megy ennyivel...
Jajj, ne csináld mááá Krézi.
Hogy a fenébe ne tudna 27 csomót egy géphajó - ráadásul tartósan is.
Csakhogy ekkora sebesség gazdaságtalanná tenné a haladást (ezt pont neked meséljem?) - ezért a szakik kiszámolják, hogy adott hajónak melyik az a sebesség / cost/mile párosa, ahol a leggazdaságosabb az üzemeltetése.
Mert hiába ér be 3 nappal korábban Sanghaiból - Hamburgba az a konténerszállító - ha közben dupla üzemköltséggel teszi meg az utat.
(Ez különösen igaz az utóbbi időkre, amikor véres harc folyik a tengerszállítók között - annyira, hogy még a világ legnagyobbja, a Maersk is szarban van, mert kicsit túltolták a biciklit a szakmában, és jelenleg jóval nagyobb a szállítási kapacitás (főleg a konténereseknél) mint amennyi igény van rá.
Úgy látszik, hogy ezek is vonalzóval húzták meg a növekedési görbét, mert azt hiték, hogy ha az elmúlt 20 évben ennyit növekedett - akkor azt simán ki lehet vetíteni lineárisan a következő 20 évre is.
Az unokáinknak, sőt a déd-, ükunokáinknak kell visszafizetni az árát, úgy kalkulálják a nukisok, ez nem vitatéma. Vagy meg van rá a pénzünk, vagy hitelből építjük. Ebben az esetben következő nemzedék vállán az építés kockázata. Ez bizony ökörszabály ökölszabály, bármennyire is nem vesztek tudomást róla.
Nem lesz haszna. Honnan a csudából veszed, hogy lesz egy fillér haszna is valamikor, amikor 30 Ft/kWh áron termeli a villanyt és a feléért meg tudod venni. A hit a tied semmi több, a kockázat a felelősség, az adósság az unokáké.
"Akkor a probléma tehát megoldott? Nem egészen. Míg ugyanis olvasztással kinyerhetők fémek - ahogy azt az Umicornál is teszik -, közvetlenül nem nyerhető vissza a létfontosságú lítium, ami vegyes melléktermékké válik. Az Umicore azt mondja, hogy kinyerheti a lítiumot is a melléktermékből, de az extra eljárás természetesen plusz költségekkel jár. "
Akkor megint az álomvilág egy darabja hullt széjjel?
Mert atomerőmű is hőerőmű, az elektromos energia termelő részlege nem sokban különbözik felépítés szempontjából mint szenes erőmű azonos részlegétől. Gőzturbina, generátor. Hajó meghajtásához rögtön le lehet vinni a hajtást a gőzturbináról hajócsavarra, felesleges hely és energia pazarlás lenne a turbina -generátor-villanymotor-hajócsavar felépítés. A villamos energia fejlesztéséről a meghajtástól független turbina generátor páros gondoskodik.
Mivel vagy süt a nap vagy fúj a szél és szerény az energiaigénye, na meg megtanulta 40 év hajózás alatt (szigetüzem) hogy nincs állandóan villany, hanem amikor van akkor végzek energia igényes tevékenységet (pl mosás)így van amikor két hétig se indítja a dizelt.
Látad már a VW ID-t amibe a németek bíznak, csak 2020 előtt nem tudják gyártani?Szerintem nem kell sietni vele, mert nem lesz egy nagy siker, ahogy kinéz.