Most hétvégén végre megvolt a Szajol-Budapest táv oda-vissza az M4 új szakaszán át, ugyan 7 kilométerrel hosszabb, mint a déli elkerülő Szolnok körül, de időben max 1-2 perccel több, szerintem megéri erre kerülni.
Úgy látom, hogy jelenleg (és a jövőben is) a csomópontnál egyenesen kerülsz a 71-esre. Aztán, hogy az új útdarabka építése során merre terelnek, az is csak egy időszakos (lehet, hogy hosszú) ügy lesz.
"minden megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton [...] csak Kaposvár, Békéscsaba és Zalaegerszeg bekötése van hátra" - úgy látszik, a miniszter úr lemaradt egy brosúrával és nem kapta meg az emlékeztetőt, hogy Baja és Esztergom is az lesz? Vagy csak összekeverte a megyei jogú várost a megyeszékhellyel? És szeretnék gratulálni az illetékeseknek, hogy nem csak hogy 8 ember kellett a 3 km autópálya átadásához, de amikor felvették az átadó pozíciót, akkor azt a Napnak háttal sikerült, hogy jó ellenfényes legyen a fotó...
Egyébként jól látom, hogy az (ideiglenes) forgalmi rend az lesz, hogy az M7 felől Keszthely felé át kell menni a 71-es fölött, menni 1 kilométert, körforgalomban visszamenni a 76-oson újabb kilométert, majd egy újabb körforgalomból lehet a 71-esre menni? Ez így nem lesz túl népszerű...
Az utolsó 4 évben 50-100%-ban emelkedtek a különböző építőanyagok árai, valamint az élő munkaerő ára is csúcsokat dönget (egy segédmunkás 20.000 Ft/nap), így sajnos nem meglepő a nettó 4 Mrd Ft / km az Alföldön sem... :(