Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303085

Autópályák fölé felső vezetéket akarnak a németek, elég lenne 2-300 km-re való aksi, ha minden pálya vezetékes lenne.

Előzmény: zöldkomcsi. (303084)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303084

....nem is csak a dízel, az összes olaj 2/3 -a közúti szállításra megy el. Ezt lehetne legelőször tenni elektromos önvezetővé, sinen futó önvezetős elektromos kamionokkal.

Előzmény: zöldkomcsi. (303080)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303083

"Ez egy Tesla cella rettentő bonyolult belseje, amit nem lehet újrafeldolgozni:"

 

Nem a lehet vagy nem lehet a kérdés, hanem, hogy teszik vagy nem teszik. Ennél nagyon sokkal egyszerűbben újrahasznosítható dolgok sincsenek újra hasznosítva.

Már megint műszaki választ kerestek a társadalmi problémára.

Előzmény: szilvatövis (303073)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303082

Nincs olaj, elfogyott ez van valójában a háttérben, vagy kellene egy új szaudarábia (nem homok, nem pala hanem olyan) vagy ez a társadalmi rendszer nem működik. Az a személyiség amelynek van olyan fogalma is, hogy valamiből valamennyi elég, az ennek a társadalomnak nem jelensége.

Előzmény: ,m,1710 (303079)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303081

A sötétződek viszont néhány évvel ezelőtt elég pontosan körvonalazták mi fog következni:

 

Néhány évvel ezelőtt még mindenki kinevette a megújulókat, most meg kezdünk ott tartani, hogy a megújulók lassan olcsóbbak, mint sok hagyományos erőmű. Olyan drámai árcsökkenés volt, és ehhez olyan nagyfokú hatásfokjavulás társult, hogy a kettő együtt multiplikálódott, a megújulók versenyképességét drasztikusan javítva. Ez egy olyan trend, amelynek ma nem igazán látni a végét, de megjósolható, hogy arra az eredményre fog vezetni, amely szerint a megújulók még úgy is a legolcsóbb energiaforrások lesznek, ha a kiegyenlítés költségét tekintetbe vesszük.

A megújulók elleni érvek tehát egyre fogynak - ez nem csak a költségeket és a klímaszempontokat érinti, de az ellátásbiztonságot is. (Idén januártól például már itthon is bekerülhetnek a megújuló alapú kapacitások a virtuális erőmű mérlegkörökbe, ami azt jelenti, hogy a megújulók idén januártól részben kiegyenlíthetik egymást.) Hosszan sorolhatnánk viszont a megújulók mellett szóló érveket, amelyek mind egy irányba mutatnak: lassacskán tehát már az sem lesz igaz, hogy az ellátásbiztonságnak ártanak a megújulók.

És persze a megújuló energiaforrásokra való igény a klímavédelem szempontjából is erősödik. Vállalati ügyfeleink egy része már azt mondja, hogy neki itt vállalásokat kell tenni: a megújulók alkalmazására, a kibocsátás, és az ökológiai lábnyom csökkentésére egyaránt figyelmet kell fordítania. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) nevű szervezetbe tömörült körülbelül 80 nagyvállalat célja, hogy fenntarthatósági megoldásokat találjon, mégpedig abból a szempontból, hogy ez milyen üzleti lehetőségeket kínál nekik. Vagyis immár nem az a helyzet, mint akár csak tíz évvel ezelőtt, amikor inkább azért vágtak bele hasonló fenntarthatósági projektekbe, mert annak elmulasztása "ciki" lett volna. Ma már egyértelmű, hogy például egy autógyárnak, energetika társaságnak hatalmas lehetőségeket ígér ez a terület. Önmagában az is versenyelőnyt jelenthet egy vállalkozás számára, ha hitelesen képviseli a fogyasztói felé a fenntarthatósági elv iránti elkötelezettségét - egyre több iparágban jelenik meg markánsabban ez a versenyelőny. A bolygó megmentésének gyönyörű alapelvén túl tehát egészen konkrétan anyagi tényezőkről is beszélünk.

Az energetikában zajló nagy trendeknek van egy olyan jótékony következménye is, hogy az energetika demokratizálódik. Ma már egy iparvállalat minden további nélkül készíthet magának saját energiastratégiát. Ez azt jelenti, hogy termelhet, eloszthat, vagy éppen kereskedőcéget alapíthat, - vagyis az energetikai cégek ma már nem sajátíthatják ki a szektort. Némileg hasonlít az energetikában kialakult helyzet ahhoz, mint amit az autószalonokban tapasztalhatunk: lényegében már adott a lehetőség, hogy saját ízlésünk szerint állítsuk össze a megvásárolni kívánt autót.

http://www.portfolio.hu/vallalatok/a_napenergiarol_szolhatnak_a_kovetkezo_evek_magyarorszagon.3.259501.html

zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303080

"ugyanazt csinálják mint itt 40 évig a komcsik, akik szintén meg voltak róla győződve hogy a gulág és a recski munkatábor azért van, hogy a szebb jövő építését gáncsoló másképp gondolkodók megbűnhődjenek, és revideálják a nézeteiket"

 

Fordlandia? Vagy az más? A feketéket nem a másként gondolkodásuk miatt rabolták el Afrikából?

 

"én abszolút az elektromos közlekedés híve vagyok, mert nekem a fontos az a CO2 kibocsájtás megszüntetése, az EV pedig ebbe az irányba mutat, de azért nem gondolom hogy ezt akár karhatalmi erővel kell rákényszeríteni azokra is akik másképp gondolják, vagy más érdekeik fűződnek hozzá - méghozzá azért nem mert lehet hogy hülye vagyok, tévedek, és nincs jogom mást a magam képére formálni"

 

Én is de azt is látva, hogy olyan nincs, abból nem lesz semmi. Amit lehetne azt nem, azt nem csinálja senki. Írogattam ide a minap ha jól emlékszem ide, hogy lehetne villanymotort szerelni egy tehervagonra és áramszedőt, az lehetne önvezető is, gyorsabban érne célba mint a gumikerekes az autópályán. Az tényleg tétel is lenne mert a dízel üzemanyag 2/3 át ezek fogyasztják el.

Meg lehetne csinálni? Meg. Meg fogják csinálni? Nem!

Na erről van itt szó nem másról.

 

"a hosszúra eresztett okfejtés lényege, hogy a zöldek gátlástalanul be fogják csődöltetni a német autóipart ha rajtuk múlik, ezt előre látva meg az autógyártók kihátrálnak és más politikusokat kezdenek pénzelni, és simán előkerülhet egy Trump a németeknél is"

 

Létezhet, ez trend:

Putyin -> Orbán -> Fico -> Erdogan -> Trump -> ....

Macront majd meglátjuk......  De ők már a rendszer a kapitalizmus végjátékának a szereplői.

Ezek történnek most itt az olajcsúcson.

 

Peak Oil --- Egy Korszak Vége ---

 

 

 

Előzmény: padisah (303076)
,m,1710 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303079

A zöldek kezdenek teret veszteni skandináviába igy lesz ez németországba is, mert valmi régi "komcsi" mentalitásra utal olyan fanatikus másokgondolatát nemtürö modon akarják "megmenteni a kimát" mert csak ök hivatottak rá senki más. ha kell hajlandkl csökkenteni egy ország életszinvonalát

de nem fog megtörténi

Előzmény: padisah (303076)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303078

Értem amit mondasz.

 

De szerintem - jó példa erre a dohányipari termékek esete - abban a pillanatban, amikor a tevékenységed károsítja

a környezetet ÉS veszélyezteti mások egészségét, akkor az Ő joguk az egészséges, tiszta környezetre válik erősebbé
a te jogoddal szemben, a szabad választást illetően.

 

 

Stuttgart, München, Párizs vagy bármely más nagyváros vezetése NEM sötétzöld propaganda által vezéreltetve akarja

kitiltani a dízeleket vagy a belsőégésű motorokat. Szimplán tudják, hogy a lakosság képzettebb, fizetőképesebb, egy

bármely város vezetése szempontjából KÍVÁNATOSABB része bizony nem szeret szmogban élni. Koszban sem, sőt azt

sem szeretik, ha a gyerekeiknek a születésüktől fogva őket érő szennyezések miatt különféle egészségügyi problémáik

adódnak.

 

 

El lehet vitatkozni rajta, hogy valósak-e az aggodalmaik,vagy csupán a sötétzöld maffia mérgezte meg az agyukat, de

az egy másik vita. Ami viszont TÉNY, hogy ez a réteg egyre inkább csak dolgozni hajlandó bejárni ezekbe a városokba,

ha teheti, akkor kiköltözik... és ez bizony pénzügyi kérdés... persze azon is elvitatkozgathatunk, hogy az elgettósodás

mennyiben "fogható rá" a környezetszennyezésre... de az is egy másik kérdés...

 

 

Én leginkább úgy látom, hogy a nagyvárosok vezetése azt látja, hogyha nem egy hulladéklerakóval kombinált gettóvá

szeretne válni 15-20 éves időtávon, akkor meg kell tudnia győznie a lakosság fizetőképesebb részét arról, hogy tesz

valamit a probléma kezelése érdekében.

 


A tesz valamit, meg nem a handabandázást jelenti egy olyan korban, ahol a telefonod valós időben közli veled az adott

területre vonatkozó légtisztasági adatokat. A levegő leszarja, hogy Euro 6-os norma szerint vagy Euro 3-as norma
szerint szennyezik szinte belélegezhetetlenre a járművek... 


... és elhiheted, hogy én is leszarom... se nem élek, se nem dolgozok szívesen koszban, füstben, egészségre káros

környezetben...  a többit meg mindenki úgy fordítja le magának, ahogy akarja ;) Te is, Stuttgart, München vagy akár

Budapest városvezetése is... aztán mindannyian együtt éldegélünk majd a döntéseink következményeivel ;)

Előzmény: padisah (303076)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303077

A rohadék sötétződek. Ráadásul ellenzik az atomerőműépítéseket, amik a fejlődés, a szebbjővő kulcsmomentuma bármennyibe is kerüljenek, ez nem gazdasági, hanem biztonsági kérdés.

Munkatáborba velük...

Előzmény: padisah (303076)
padisah Creative Commons License 2017.08.15 0 1 303076

figyi, az a komcsitempó amit mostanában zöld + egyéb témában nyomnak nem használ hosszú távon sem egyetlen ország vagy iparág versenyképességének sem

 

komcsitempó alatt azt értem, amikor Stuttgart vezetése, feltehetően zöld lobi vagy zöld szavazói nyomás hatására be akarja tiltani a dízelmotoros járműveket

 

ennek természetesen van egy morális egészségügyi vonulata, de inkább a politikai és gazdasági vonulatra figyeljünk oda, mert ez a lényeges: ideológiai csoportok gátlás nélkül veszik el mások szabadságjogait, az üzletpolitikája szabad megválasztásának, a fogyasztásának a szabad megválasztásának satöbbi jogait

 

ugyanazt csinálják mint itt 40 évig a komcsik, akik szintén meg voltak róla győződve hogy a gulág és a recski munkatábor azért van, hogy a szebb jövő építését gáncsoló másképp gondolkodók megbűnhődjenek, és revideálják a nézeteiket, ezek TÉNYLEG hittek a szebb jövőben, ahogy most a zöldek is, és úgy gondolták hogy a cél szentesíti az eszközt, a gulágot meg recsket, a beszolgáltatást, a parasztok téeszbe majd ipari üzemekbe kergetését, sőt ez utóbbi a fejlődés kulcsmomentuma volt szerintük, épp a folyamat legfontosabb célja

 

vitatkozz egy kicsit bármilyen témában szilvatövissel vagy kobab-al, elég szép példái ők is, hogy nem lehet velük semmiről beszélgetni vagy vitatkozni, mert neki alapból igaza van, és fenntartja a jogot hogy a bölcsességét ha másképp nem erőszakkal is a másik nyakába varrja

 

ezek után elég kicsi esélyt látok arra, hogy holmi profitabilitási mutatók hatására a zöld lobbi meghátráljon, és hagyja az autóipart a maga tempójában meglépni ezeket a dolgokat

 

én abszolút az elektromos közlekedés híve vagyok, mert nekem a fontos az a CO2 kibocsájtás megszüntetése, az EV pedig ebbe az irányba mutat, de azért nem gondolom hogy ezt akár karhatalmi erővel kell rákényszeríteni azokra is akik másképp gondolják, vagy más érdekeik fűződnek hozzá - méghozzá azért nem mert lehet hogy hülye vagyok, tévedek, és nincs jogom mást a magam képére formálni

 

a hosszúra eresztett okfejtés lényege, hogy a zöldek gátlástalanul be fogják csődöltetni a német autóipart ha rajtuk múlik, ezt előre látva meg az autógyártók kihátrálnak és más politikusokat kezdenek pénzelni, és simán előkerülhet egy Trump a németeknél is

Előzmény: Auralianus (303069)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303075

- Mit ér Jeruzsálem Tesla?

- Semmit... és mindent.

 

http://anya.supramental.hu/hu/mit-er-jeruzsalem

Előzmény: Törölt nick (303068)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303074

Van benne igazság, Musk nélkül a Tesla nem sokat érne, és nem is tartana ott, ahol.

Előzmény: Auralianus (303072)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303073

Húha. Ultrafire, 6000 mAh-s cellát hozol föl példának... ez sokmindent megmagyaráz. :-)

 

Ezt a 18650-est én szeltem ketté:

Ez egy Tesla cella rettentő bonyolult belseje, amit nem lehet újrafeldolgozni:

https://www.youtube.com/watch?v=CxS7XeIh_i4

 

És ez nehány tipikus lítium cella összetétele, az EV ~3 % műanyag, 11 % alkohol:

ANL_ESD_12-3_Lithium_Ion_Battery_Mat_En_Flows.pdf

Előzmény: QuantumSingularitas (303044)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303072

:) ha ezt trollkodásból írtad, akkor 10/10 :)

Előzmény: Rangun (303071)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303071

Musk, és akarata a fundamentum, tudod az ember sokkal többet számít, mint a pillanatnyi nyereség.

Előzmény: Törölt nick (303068)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303070

Merkel nem ment neki senkinek, éppen kampányol. 

Előzmény: padisah (303067)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303069

Ezt a teóriát hamarosan élőben ellenőrizhetjük. Néni + Steuber is osztotta őket nyilvánosan. Megnézzük a választási eredményeket,

a megalakuló kormány szerkezetét +  kivárjuk, hogy az autógyártók jelenlegi vezetése vagy a jelenlegi politikusgárda bírja tovább.

 

 

Kétlem, hogy bárki - beléeértve a cégek tulajdonosait, alkalmazottait és a politikai pártokat is - képtelen lenne más irányt szabni a

cselekedeteinek, ha a tőlélése a tét. A német politika nem csődben, hanem fenntartható fejlődési pályán szeretné látni az autóipart.

A lakosság és a tulajdonosok is... 

 

 

... a management + a tulajdonosi kör egy meghatározó része pedig az azonnali és jelentős profitban érdekelt... az elmúlt 15-20 év

stratégiájával ezt már nem lehet egyidejűleg kivitelezni. A büntiket nem hasraütéssel, hanem zsebszámológéppel gyártják. A cél

a gondolkodásmód befolyásolása... szerintem jó úton haladnak, de időbe telik, amíg egy ekkora "képződmény" irányt vált. Abba meg

még senki sem halt bele, hogy kicsit ostorozták a politikusok...  

 

 

... persze nehéz így tekinteni a dolgokra, hogyha a "börtönbüntetés helyett pénzbírságot" nem a szereplők gondolkodását befolyásoló

tényezőnek, hanem szemét imperialista kizsákmányolásnak tekinded...


...Quantum tudhatná mi a különbség... a cáratyuska is szokta néha dorgálni kevésbé hazafias cégeit... segíti terelni a gondolkodásukat

azzal ,hogy elfogadja bőkezű adakozásukat az államkasszába... esetleg odaküldi csapatépítő tréninget tartani egy, a területen (csapatépítés)

jártas szakemberét...

 

... és láss csodát... még sosem hallottunk olyanról, hogy egy ilyen módon megreformált cég aztán ne lett volna sokkal sikeresebb, mint előtte ;)

Előzmény: padisah (303067)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303068

Ér a faxt 60 milliárdot. A tőzsdén egy gyönyörű lufit fújtak belőle , minden fundamentális alap nélkül. 

Előzmény: Rangun (303030)
padisah Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303067

pont ugyanezt gondoltam amikor a cikket olvastam

erős a gyanúm hogy a németeknél az autógyártók az első számú választófejedelmek, ha nekikugrik ott egy politikus, hamar elküldik a levesbe

... hacsak nem gondolják maguk is azt hogy a néninek van igaza, és ez a jövő útja

Előzmény: QuantumSingularitas (303048)
Tzp Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303066

Ok. Érdekes. Mindenesetre jó tanmese, még ha esetleg fiktív is.

Előzmény: kobab (303046)
,m,1710 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303065

A Ford Motor Company alapon megy Tesla gyártésa,

(info)

Előzmény: Rangun (303058)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303064

Persze, hisz ott még nagyobb a németek előnye, mivel jóval kevesebben vannak, mint az oroszok.

Előzmény: Auralianus (303063)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303063

szerintem ne a gazdaság méretét hasonlítgasd... az átlagos életszínvonal többet elmesél róla, hogy
mennyire erős adott gazdaság ;)

Előzmény: Rangun (303050)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303062

Látom, az energiawerde is "rendkívül sikeres" lett.

Előzmény: Rangun (303061)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303061

A német politika éppen azon dolgozik,hogy ne boruljon meg, ha nem látnád.

Előzmény: QuantumSingularitas (303057)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.08.15 -1 1 303060

A GDP-ben még kisebbet, és minden más is "törékeny a helyzetük", de a németek hagyományosan rugalmasak. Én olyan nagyon nem féltem őket emiatt - de az biztos, hogy az autóiparban a most érlelődő változások igen nagy, és nagyon nehezen kiszámítható felfordulást hozhatnak, ami pont a német prémium gyártóknak bizony sok fejtörést okozhat. Ezt már korábban sokszor kitárgyaltuk - komplett, ma igen jövedelmező kategóriák válhatnak érdektelenné.

Előzmény: QuantumSingularitas (303056)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.08.15 -1 1 303059

Tudjuk, tudjuk, lehetetlen, Gazprom meg Roszatom, más nincs, tudjuk...

Előzmény: QuantumSingularitas (303054)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303058

A GDP-ben a teljes ipar sem tesz ki 25%-nál többet, a németek rengeteg gépet és robotot gyártanak, a Tesla is német gyártósorokon készül, amit németek terveztek.

Előzmény: QuantumSingularitas (303056)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303057

Rangunka ha megborul a német autógyártás nem csak Germoney 5 milliója megy levesbe hanem az egész 15, annak bevétele pedig igen csak hiányozni fog Germoneyban.

Előzmény: Rangun (303055)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303056

Ja és GDPben mekkora hányadot foglal el? Elektronikában és optikában igen törékeny friccek helyzete a távol keletiekkel szemben.

Előzmény: advocatusdiaboli (303053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!