Hééé:) Én nem festek sprayvel. Gyűlölöm a sprayket. Csak a kérdező miatt beszéltem a spraykről mert azt írta kompreszor hiányában mással nem tudja.
És egyértelmű,hogy a szinterezés klasszisokkal jobb.
Egyébként régen énis megfizettem a tanuló pénzt a gagyi cuccokal.. Most már csak R-M festék Novol lakk 3M polír rendszer Sata pisztoly.. Mindenből igyekszem a jót beszerezni.
Tudom,hogy ilyen áron dolgoznak sokan,amit én írtam,ott kívűl belül leszórják,és porfestik a lemezfelnit ennyiérrt,a könnyűfém az 5-től indul. Sok-sok éve járok hozzájuk.
En sem lennek ellene, ha az itt emlitett aron NORMALISAN megcsinalnak. Sajnos egyre kevesebb iparosban bizni, mert mindegyik csak meggazdagodni akar (pl. van ahol a felni szemcseszorasaert (13") 3 rugot kernenek darabonkent ugy hogy a ker kulso reszt szeretnem lefujatni).
amit nekem toltottek, az is nagyon picit fröcskölt az elejen.
De kis serulesek hazilagos javitasara sokkal profibb (ill. sokkal kevesbe ronda) megoldas mint ugy hagyni vagy mint egy nagyjabol hasonlo szint rafujni. Ha tartosat es szepet akar az ember akkor mast valaszt.
Egy elem spray-bol is alig jön ki 12eFt-bol (mert nem tudod vekonyan fujni...). Egy kisebb ajtot, vagy sarvedot talan le tudsz fujni egy 400ml-s kevert spray-el (talan...). es akkor mar 3500Ft-nal vagy + kell lakk.
12eFt-ert mar fenyeznek es lehet hogy nem a legprofibb munka es legprofibb anyag, de a spray-jel es 1K-s lakkal fenyezessel köszönö viszonyban nincs.
"3.flakon aztán fele kuka. De hát ez ilyen..."
1, igenis nem is. jo lesz kesobb javitani
2, van egy csomo segedanyag, ami egy fenyezeshez nem eri meg megvenni 8pl. polirpaszta etc - kiveve ha vhol kimerik)
Mindig az olcsónak vélt dolgok a drágák... A dísznótór is csak a disznónak erőszak:))
Ha szórás jó,és megfelelő a porszórás vastagsága ,akkor egyszerűbb,jobb a szinter,a spray-el fújt felni télire, az pontosan egyenlő a sorbanállás lófaszért:)
Feltételezem az az 1000ftos töltött spray az 1K-s Urki festék nitróval higítva. Necsodálkozz ha mindig puha marad. Múlthéten találkoztam ilyennel egy Simsonon. Lehetett ledrótkorongozni az egészet.
Lehet. De az se kizárt, hogy pont nem elég a kettő. És akkor mitcsinál festés közbe ha kigyott. Biztos nem fogy el teljsen a 3.flakon aztán fele kuka. De hát ez ilyen...
Ha ennyire a tartóság a szempont a gyári spray-k nem neked valók. A töltött spray is csak akkor ha normális anyaggal töltik. Neked korroziógátló alapozó után vagy 2K-s akril kell vagy bázis és rá rendes 2K-s lakk. Mindkét esetben töltés után fél órán belül felkell használni. Legalább 2 rétegben javasolt fújni. Ez így megoldás lehet. De a töltött flakonnokkal pórul lehet járni. Én egyszer töltött metál sprayvel kisérleteztem. Elösször fröcsölt utánna nem jött belölle többet semmi. De nem tudom mér gondolod,hogy ez így olcsó. Átlagosan 3e Ft/ flakon a töltött spray
ha ügyes vagy, akkor egy 400ml körüli sprayból kijön 2 felni. Tehát kell 2flakon alapozó, meg 2 (akril) festék. Az 4flakon.. 4x kb 3ezer.. az pont annyi,amennyit lentebb írtak. Ha szép lesz, akkor a sjaát munkádnak örülhetsz.. ha nem, akkor tanulópénz :)
Porszórásról megvan a véleményem. Nem tudom hogyan készítik elő, mennyi duzsuva marad alatta. Haverom drága pénzért szóratta + szinter... 3 tél megválaszotta, már látszanak rajta a rozsdafoltok :(
Korantot nem ajánlom.. sosem lesz csiszolható stb.. rugalmas marad. Én sima alapozó (washprimer,budaprimer stb) alapoznám, aztán akkor van időd kitalálni, mit kezdj vele. Valóan nem olcsó a kevertetett festék.. akkor "gyárit" kell venni. Vagy ismerőshöz elvinni aki lefújja olcsón. :)
Viszont, az a további nyűgöm, hogy a lefújt felniket nem tudom azonnal elvinni, alapozni, tehát lesz rajta keződő korrózió. Érdemes lenne valamivel kezelni (p. Korant?).
Az esztétika másodlagos, az nem lenne jó, ha az első év után lerohadna az egész....
Szerintem ehhez felesleges spray-t töltetni ha az ezüst szín megfelel. A Motip termékcsaládban talál primer alapozó sprayt,keréktárcsa ezüstöt és szintelen lakkot. Ha feketére akarja akkor nem igazán jó a fekete spray amit lehet kapni. Akkor valóban töltetni lenne célszerű. De megéri? 4db felnire alapozóból szinből lakkból mondjuk jóesetbe elég 3 spray. az összesen 9spray. 20e ft? ha tölteti akkor mégdrágább.
És ha sprayvel festi akkor neki kell álni 120asal vagy akár durvábbal is a homokszórás nyomait eltüntetni és utánna finomítani tovább mert spraynél minden csiszolás nyom meglátszik.
Eccsetel festeni valamit is az autón azt szerintem hagyjuk:)
Ha mindenképp "otthoni" technika és nincs kompresszor, akkor marad az ecset/spray és alapozás/festés esetleg lakkozás. Konkrét anyagot nem mondok, úgyis mindenkinek más vált be. (najó mégis, washprimer alapozó a teljesen zsírtalanított fémtiszta felületre, erre én festékboltban kevertetett festéket fújnék a kívánt színben, ált. impa gyártámányút veszek sprayben.. ez lehet akril, vagy metál, akkor kell rá lakk is.) Vagy mire gondoltál? Otthon nem lehet szinterezni igazán, de én nem is szeretem.. kevés esetben sikerül tartósra és hamar rozsdál.. Ja, szemcseszórás után azért az alapozóra lehet kellene filler is.. mert szép bemaródott mintája lesz különben. Vagy csiszolópapír, fényezés előtt, szemcsenyomok eltávolítására. Hamar szárad a festék, még mostanában jó idő van napközben, de biztos meg tudod oldani, hogy 180ft-os takarófóliát felragasztasz körben, a padlót fellocsolod és akkor megvan a nagyjából szálló por mentes környezet. Persze ez nem igaz, de jobb mint a semmi. :)
Adott egy autó acélfelnije, jelenleg korrodált, de le lesz tisztítva a felület szemcseszórással.
Ha ez kész, mivel lehetne otthoni körülmények között (nincs kompresszor, nincs zárt pormentes hely) a lehető leginkább megvédeni a későbbi használat során bekövetkezendő hatásoktól (eső, hó, sár, stb...)?
Erre kérnék néhány tippet, konkrét anyagokkal, technikával! Köszönöm!
Alumínium csónak alját szeretném valamilyen anyaggal bevonni mert már itt-ott ereszt. Műgyanta szóba jöhet,illetve milyen folyadékkal lehet az aluoxidot lemaratni csiszolás helyett ? / az alu festék csak ideig -óráig tömített,ezért időt állóbb megoldást keresek /
Bocs a kontár kérdésekért,de előre is köszönöm,ha bármilyen ötletet,megoldást tudtok adni a problémára.
Hát nem tudom de a fúvóka furatának is nagyobbnak kellene lenni és a tűnek nem olyan hegyesnek hanem tompábbnak kellene lennie szerintem , mert én a amivel festéket fújok az hegyesebb mint amivel alapozni szoktam pedig a két pisztoly közöztt nincs nagy különbség csak nagyon minimális!