A GDP-ben még kisebbet, és minden más is "törékeny a helyzetük", de a németek hagyományosan rugalmasak. Én olyan nagyon nem féltem őket emiatt - de az biztos, hogy az autóiparban a most érlelődő változások igen nagy, és nagyon nehezen kiszámítható felfordulást hozhatnak, ami pont a német prémium gyártóknak bizony sok fejtörést okozhat. Ezt már korábban sokszor kitárgyaltuk - komplett, ma igen jövedelmező kategóriák válhatnak érdektelenné.
A GDP-ben a teljes ipar sem tesz ki 25%-nál többet, a németek rengeteg gépet és robotot gyártanak, a Tesla is német gyártósorokon készül, amit németek terveztek.
Rangunka ha megborul a német autógyártás nem csak Germoney 5 milliója megy levesbe hanem az egész 15, annak bevétele pedig igen csak hiányozni fog Germoneyban.
A német autógyárak 15 millió autót adnak el, de abból csak 5 millió készül Németországban, és csak a töredékét teszi ki a német exportnak az autóexport, szóval nem ők állnak egy lábon, hanem a magyar ipar, vagy az olaj, és gázkitermelő oroszok.
Advokám a műanyag teljes értékű újrafeldolgozására nincs meg technológia, nem lenne különben akkora kőolaj igénye a műanyag iparnak.
Én meg azt mondom, hogy mához ötven évre sem atomerőmű, sem belsőégésű motorral hajtott közúti jármű sem lesz már jellemző sehol sem a világon - az sem kizárt, hogy már egyáltalán nem lesz, legfeljebb az előbbiből egy-kettő leállított múzeumnak, az utóbbiakból meg veteránok.
Amíg nem tudsz olyan energiaforrást aminek sűrűsége megegyezik a szénhidrogénnel és nukleáris energiával addig nem lesznek kiváltva. Az akkuk, napelemek, szélkerekek egyértelműen nem képesek leváltani a fosszilis energiát és az atomot. Persze egy setétzöld ezt nem fogja soha elismerni.
Nem, nem zavar - mindenre megvan a technológia. Te egyszerűen beleálltál a "csak az orosz atom és olaj lehet a jövő" fizetett álláspontba, és mindent ennek megfelelően értékelsz.
Én meg azt mondom, hogy mához ötven évre sem atomerőmű, sem belsőégésű motorral hajtott közúti jármű sem lesz már jellemző sehol sem a világon - az sem kizárt, hogy már egyáltalán nem lesz, legfeljebb az előbbiből egy-kettő leállított múzeumnak, az utóbbiakból meg veteránok.
Advoka nem zavarjon hogy ólomakku sokkal egyszerűbb szerkezet mint a Li-ion és mind tömegének mind térfogatának jelentős részét a robosztus fém elektródák teszik. A Li-ion ezzel szemben ún folyékony elektródás szerkezet, nagy része műanyag fólia.
Sajnos a feltalálója Rossi meghalt autóbalesetben. Norvégiában tartott autóval szerződést kötni, mikor egy szabálytalanul közlekedő autó neki ment frontálisan. A vétkes arab sofőr szerencsére még épségben ki tudta húzni a kocsiból, de figyelmetlenségből az út közepén találta magát Rossi, ahol egy épp arra járó orosz kamion elütötte. Lábtörést szenvedett és kórházba szállították. A norvég orvosok minden tőlük telhetőt megtettek, de az életét már nem tudták megmenteni.
"Writing in the Times of London in 1894, one writer estimated that in 50 years every street in London would be buried under nine feet of manure." I have been trying to find the source of this statement, but it doesn't seem to exist. It is, most likely, just a legend, as indicated by the vagueness of the attribution to "one writer" as the author.
I've looked at this a lot and am convinced that the Crisis was invented by Stephen Davies in Sep 2004 to argue against industry regulation [1]. Yes, manure was an issue, but no crisis of 1894, no 1898 urban planning conference, and no Times prediction about manure in the streets.
In addition to the alleged Times quote, the article claims the worlds first international conference on urban planning was held in 1898, was scheduled for 10 days, but broke up after 3 due to being stymied by the problem of manure. Several red flags mostly regarding the conference. Conferences have names, dates, and most importantly proceedings, but Davies does not supply or cite any.
Töviském összekevered az ólomakkuval. A Li-ion térfogatának jelentős (része több mint fele) műanyag és szerves oldószer. A kollektor fémek rendkívül vékonyak mert csak vezető szerepük van az elektródák anyag színterezéssel felvíve a hordozó fóliára minél nagyobb ép porózusabb felületért. Ezek vannak a szeparátorral elválasztva összelaminálva, feltekercselve szénhidrogén elektrolittal átitatva és tokozva.
Komoly hircsatornak foglalkoznak a diesel-, EV-, PHEV problemaval. Olyan szamokat mondogatnak, hogy az EV ~80 000 km utan hozza be egy hagyomanyos auto elöallitasakor es üzemeltetesekor kibocsatott CO2-t. Persze nyilvan szamit, hogy hogyan es milyen energiafelhasznalassal allitjak elö az akkukat. Meg nincs ugyan kesz, de a Gigafactory közel 100% megujuloval fog termelni.
Ha pedig az EV ketszer (esetleg haromszor) annyit fut, mint egy ICE auto, akkor ez meg felezödik is ...
Angela Merkel német kancellár nem akart konkrét céldátumot megjelölni, amikor egy interjúban kifejtette: a belsőégésű motorral szerelt autók napjai meg vannak számlálva, és ez Európa legnagyobb autópiacára is vonatkozik. Merkel hozzátette, a gyártóknak fel kell készülniük a technológiaváltásra, de előtte kártalanítaniuk kell azokat a vásárlókat, akiket megkárosítottak, amikor egyes típusokba a környezetvédelmi vizsgálatok eredményeit meghamisító szoftvert töltöttek fel.
A német autógyárak még ellubickolnának az ICE-s langyos vízben, de a német politikai vezetés már érzi a változás szelét, ami akkor is bekövetkezik, ha a német autógyárak nem szeretnék siettetni a dolgot. Az az egy szerencséjük, hogy ilyen a politikai vezetésük, így kevésbé fognak lemaradni, mint önszántukból tennék azt.
Ma ott tartunk, hogy például az ólomakkuk 100%-ban újrahasznosíthatók. Azok lesznek a EV akkuk is, valószínűleg ahogy beindul a bolt, szabvány előírások lesznek sok téren pont azért, hogy az újrahasznosítás még egyszerűbb legyen. Én szinte biztos vagyok abban, hogy idővel pont a selejt akkuk lesznek a legolcsóbb lítiumforrások is, ráadásul a folyamatos újrahasznosítás idővel szépen befékezi az új nyersanyag igényét is. Mint az arany-ezüst piacánál is, a forgalom zömét újrahasznosított fém adja ott is.