Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.16 0 2 303096

Ekkora hülyeséget is régen írt ide valaki, hogy vaskerék vassinen kisebb átbocsátó kapacitás mint gumikerék az aszfalton. (-: Hanem legyen troli az autópályán, annak nagyobb mert jobban fog a fék. (-:

Persze ha egy vasúti kocsi vagy 50 nel bele is talál szaladni egy előtte állóba az drámai ha személy szállító és vannak utasok, de egy tehervagonnak semmi baja nem lesz tőle.

 

Amúgy lehet az is, hogy így van azt nem tudom, de mindegy is mert egyelőre a közút kapacitása sincs 10% nál jobban kihasználva a vasút meg annyira se.

Az szokott lenni az érv a vasúttal szemben, hogy rugalmatlanabb lassúbb a közútnál. Így igen mert a rendező pályaudvarokon töltik a vagonok életük 80-90% át mire szerelvények lesznek belőlük, de ha mind lenne önálló amilyen egy közúti teherautó akkor más a helyzet. Ezt az egészet irányító szoftver és a számítógép bonyolultságban műveleti sebességben még nagyon sokkal egyszerűbb is lenne mint ami szerintetek hamarosan vezeti a kormánykerék nélküli személyautókat.

Előzmény: Rangun (303089)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.16 0 0 303095

Lenne mit, műszaki szemlélettel gazdaságos is lenne.

Előzmény: szilvatövis (303093)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303094

Én még mindig nem a környdezet barátjának tartom Elon Delont :) Ha a Marson akar élni, akkor nem árt,
ha mindent robotok gyártanak ÉS mindent újra is tud hasznosítani. Ez természetesen nem cáfolja az általad
leírtakat, csak más megvilágításba helyezi :P

Előzmény: szilvatövis (303093)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303093

Jogos. Egyelőre nem hasznosítanak újra, mert nincs mit. A technológiák ismertek, de az infrastruktura még a nyílt ciklusra van ráépülve, ezért ez olcsóbb. Az újrafeldolgozás energiaigénye viszont kisebb, tehát a jövőben gazdaságilag is életképesebb lesz mint a bányászott nyersanyagból építkezés. A Tesla ezért nem is favorizálja a second life megoldásokat, építi a recikláló üzemét a Gigafactoryban.

 

De az már egy más világ lesz... élhetőbb.

Előzmény: zöldkomcsi. (303083)
_Berci Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303092

 

A közlekedesi vallalatok LA-ben 2011-ben kiutaltak a diesel buszokat ... es 2030-ras azt szeretnek, ha CSAK EV buszok jarnanak ...

 

Remember when Los Angeles retired its last diesel bus back in 2011?

 

It turns out, that was just the beginning. According to a recent report in the LA Times, the city's transportation leaders are working toward a goal of 100% zero emission buses by 2030. Yes, that means electric or hydrogen buses won't just be the norm in 13 years—they'll be the only types of buses on the road.

 

https://www.treehugger.com/public-transportation/2030-all-los-angeles-buses-will-be-zero-emission.html

 

_Berci Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303091

 

Fellegzik-e befele (marmint a zatomdelejnek az USA-ban)?

 

Does the U.S. Nuclear Industry Have a Future?

 

There is a strong likelihood that future plans by U.S. electric utilities to build full size nuclear reactors are now being put on indefinite hold.

 

Even though the NRC has issued licenses, investors may not see a reason to proceed with projects like DTE’s Fermi III in Michigan, Dominion’s North Anna III in Virginia, and Duke’s William States Lee in South Carolina.

The reasons are already well known. Record low prices for natural gas are likely to persist for decades. The regulatory barriers to building new natural gas plants are surmounted with ease compared to gaining approval for a new reactor.

 

http://www.theenergycollective.com/dan-yurman/2410728/u-s-nuclear-industry-future

 

_Berci Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303090

 

There is a lot of interesting findings in the data, including that EVs in some cases are more than eight times more energy efficient than CNG bus alternatives.

 

NREL analysed the 35-ft buses used on Line 291, which employ two overhead fast charging stations. For comparison at the same time, eight 42-foot CNG buses were also used.

 

http://insideevs.com/proterra-electric-buses-are-8-times-more-efficientcng/

 

Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303089

Dehogy lehet, és a vasúton nagy követési távolságot kell tartani, mert nagy a fékút, így kicsi a kapacitás, még úgy is, hogy 700 méter hosszú vonatokat járatnak rajta, nemhogy vagon méretűeknél.

Előzmény: zöldkomcsi. (303087)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303088

Nem a biorobot tartásban van a pénz, hanem a többi lépcsőben.

Előzmény: zöldkomcsi. (303086)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303087

Magyarul troli. Na de a vasuti sinek felett most is van felső vezeték, csak villanymotort kell szereli minden tehervagonba és számítógépet megfelelő programmal amivel tud kommunikálni a pálya üzemeltetőjével.

Már itt is dupla sinpáron lehet eljutni minden megyeszékhelyig.

Előzmény: Rangun (303085)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303086

"A GDP-ben a teljes ipar sem tesz ki 25%-nál többet, a németek rengeteg gépet és robotot gyártanak, a Tesla is német gyártósorokon készül, amit németek terveztek."

 

A kálvin téri mozgólépcsőt kínában gyártották, a német csak ráragasztotta a matricáját. Hol tervezték azt nem tudom, de szerintem úgy megy mint a családiházak tervezése, le kell okézni a megfelelőt a számítógépen és már jön is kifele a nyomtatóból csak a polgármesteri hivatal engedélye hiányzik róla.

Előzmény: Rangun (303058)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303085

Autópályák fölé felső vezetéket akarnak a németek, elég lenne 2-300 km-re való aksi, ha minden pálya vezetékes lenne.

Előzmény: zöldkomcsi. (303084)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303084

....nem is csak a dízel, az összes olaj 2/3 -a közúti szállításra megy el. Ezt lehetne legelőször tenni elektromos önvezetővé, sinen futó önvezetős elektromos kamionokkal.

Előzmény: zöldkomcsi. (303080)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303083

"Ez egy Tesla cella rettentő bonyolult belseje, amit nem lehet újrafeldolgozni:"

 

Nem a lehet vagy nem lehet a kérdés, hanem, hogy teszik vagy nem teszik. Ennél nagyon sokkal egyszerűbben újrahasznosítható dolgok sincsenek újra hasznosítva.

Már megint műszaki választ kerestek a társadalmi problémára.

Előzmény: szilvatövis (303073)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303082

Nincs olaj, elfogyott ez van valójában a háttérben, vagy kellene egy új szaudarábia (nem homok, nem pala hanem olyan) vagy ez a társadalmi rendszer nem működik. Az a személyiség amelynek van olyan fogalma is, hogy valamiből valamennyi elég, az ennek a társadalomnak nem jelensége.

Előzmény: ,m,1710 (303079)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303081

A sötétződek viszont néhány évvel ezelőtt elég pontosan körvonalazták mi fog következni:

 

Néhány évvel ezelőtt még mindenki kinevette a megújulókat, most meg kezdünk ott tartani, hogy a megújulók lassan olcsóbbak, mint sok hagyományos erőmű. Olyan drámai árcsökkenés volt, és ehhez olyan nagyfokú hatásfokjavulás társult, hogy a kettő együtt multiplikálódott, a megújulók versenyképességét drasztikusan javítva. Ez egy olyan trend, amelynek ma nem igazán látni a végét, de megjósolható, hogy arra az eredményre fog vezetni, amely szerint a megújulók még úgy is a legolcsóbb energiaforrások lesznek, ha a kiegyenlítés költségét tekintetbe vesszük.

A megújulók elleni érvek tehát egyre fogynak - ez nem csak a költségeket és a klímaszempontokat érinti, de az ellátásbiztonságot is. (Idén januártól például már itthon is bekerülhetnek a megújuló alapú kapacitások a virtuális erőmű mérlegkörökbe, ami azt jelenti, hogy a megújulók idén januártól részben kiegyenlíthetik egymást.) Hosszan sorolhatnánk viszont a megújulók mellett szóló érveket, amelyek mind egy irányba mutatnak: lassacskán tehát már az sem lesz igaz, hogy az ellátásbiztonságnak ártanak a megújulók.

És persze a megújuló energiaforrásokra való igény a klímavédelem szempontjából is erősödik. Vállalati ügyfeleink egy része már azt mondja, hogy neki itt vállalásokat kell tenni: a megújulók alkalmazására, a kibocsátás, és az ökológiai lábnyom csökkentésére egyaránt figyelmet kell fordítania. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) nevű szervezetbe tömörült körülbelül 80 nagyvállalat célja, hogy fenntarthatósági megoldásokat találjon, mégpedig abból a szempontból, hogy ez milyen üzleti lehetőségeket kínál nekik. Vagyis immár nem az a helyzet, mint akár csak tíz évvel ezelőtt, amikor inkább azért vágtak bele hasonló fenntarthatósági projektekbe, mert annak elmulasztása "ciki" lett volna. Ma már egyértelmű, hogy például egy autógyárnak, energetika társaságnak hatalmas lehetőségeket ígér ez a terület. Önmagában az is versenyelőnyt jelenthet egy vállalkozás számára, ha hitelesen képviseli a fogyasztói felé a fenntarthatósági elv iránti elkötelezettségét - egyre több iparágban jelenik meg markánsabban ez a versenyelőny. A bolygó megmentésének gyönyörű alapelvén túl tehát egészen konkrétan anyagi tényezőkről is beszélünk.

Az energetikában zajló nagy trendeknek van egy olyan jótékony következménye is, hogy az energetika demokratizálódik. Ma már egy iparvállalat minden további nélkül készíthet magának saját energiastratégiát. Ez azt jelenti, hogy termelhet, eloszthat, vagy éppen kereskedőcéget alapíthat, - vagyis az energetikai cégek ma már nem sajátíthatják ki a szektort. Némileg hasonlít az energetikában kialakult helyzet ahhoz, mint amit az autószalonokban tapasztalhatunk: lényegében már adott a lehetőség, hogy saját ízlésünk szerint állítsuk össze a megvásárolni kívánt autót.

http://www.portfolio.hu/vallalatok/a_napenergiarol_szolhatnak_a_kovetkezo_evek_magyarorszagon.3.259501.html

zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303080

"ugyanazt csinálják mint itt 40 évig a komcsik, akik szintén meg voltak róla győződve hogy a gulág és a recski munkatábor azért van, hogy a szebb jövő építését gáncsoló másképp gondolkodók megbűnhődjenek, és revideálják a nézeteiket"

 

Fordlandia? Vagy az más? A feketéket nem a másként gondolkodásuk miatt rabolták el Afrikából?

 

"én abszolút az elektromos közlekedés híve vagyok, mert nekem a fontos az a CO2 kibocsájtás megszüntetése, az EV pedig ebbe az irányba mutat, de azért nem gondolom hogy ezt akár karhatalmi erővel kell rákényszeríteni azokra is akik másképp gondolják, vagy más érdekeik fűződnek hozzá - méghozzá azért nem mert lehet hogy hülye vagyok, tévedek, és nincs jogom mást a magam képére formálni"

 

Én is de azt is látva, hogy olyan nincs, abból nem lesz semmi. Amit lehetne azt nem, azt nem csinálja senki. Írogattam ide a minap ha jól emlékszem ide, hogy lehetne villanymotort szerelni egy tehervagonra és áramszedőt, az lehetne önvezető is, gyorsabban érne célba mint a gumikerekes az autópályán. Az tényleg tétel is lenne mert a dízel üzemanyag 2/3 át ezek fogyasztják el.

Meg lehetne csinálni? Meg. Meg fogják csinálni? Nem!

Na erről van itt szó nem másról.

 

"a hosszúra eresztett okfejtés lényege, hogy a zöldek gátlástalanul be fogják csődöltetni a német autóipart ha rajtuk múlik, ezt előre látva meg az autógyártók kihátrálnak és más politikusokat kezdenek pénzelni, és simán előkerülhet egy Trump a németeknél is"

 

Létezhet, ez trend:

Putyin -> Orbán -> Fico -> Erdogan -> Trump -> ....

Macront majd meglátjuk......  De ők már a rendszer a kapitalizmus végjátékának a szereplői.

Ezek történnek most itt az olajcsúcson.

 

Peak Oil --- Egy Korszak Vége ---

 

 

 

Előzmény: padisah (303076)
,m,1710 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303079

A zöldek kezdenek teret veszteni skandináviába igy lesz ez németországba is, mert valmi régi "komcsi" mentalitásra utal olyan fanatikus másokgondolatát nemtürö modon akarják "megmenteni a kimát" mert csak ök hivatottak rá senki más. ha kell hajlandkl csökkenteni egy ország életszinvonalát

de nem fog megtörténi

Előzmény: padisah (303076)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303078

Értem amit mondasz.

 

De szerintem - jó példa erre a dohányipari termékek esete - abban a pillanatban, amikor a tevékenységed károsítja

a környezetet ÉS veszélyezteti mások egészségét, akkor az Ő joguk az egészséges, tiszta környezetre válik erősebbé
a te jogoddal szemben, a szabad választást illetően.

 

 

Stuttgart, München, Párizs vagy bármely más nagyváros vezetése NEM sötétzöld propaganda által vezéreltetve akarja

kitiltani a dízeleket vagy a belsőégésű motorokat. Szimplán tudják, hogy a lakosság képzettebb, fizetőképesebb, egy

bármely város vezetése szempontjából KÍVÁNATOSABB része bizony nem szeret szmogban élni. Koszban sem, sőt azt

sem szeretik, ha a gyerekeiknek a születésüktől fogva őket érő szennyezések miatt különféle egészségügyi problémáik

adódnak.

 

 

El lehet vitatkozni rajta, hogy valósak-e az aggodalmaik,vagy csupán a sötétzöld maffia mérgezte meg az agyukat, de

az egy másik vita. Ami viszont TÉNY, hogy ez a réteg egyre inkább csak dolgozni hajlandó bejárni ezekbe a városokba,

ha teheti, akkor kiköltözik... és ez bizony pénzügyi kérdés... persze azon is elvitatkozgathatunk, hogy az elgettósodás

mennyiben "fogható rá" a környezetszennyezésre... de az is egy másik kérdés...

 

 

Én leginkább úgy látom, hogy a nagyvárosok vezetése azt látja, hogyha nem egy hulladéklerakóval kombinált gettóvá

szeretne válni 15-20 éves időtávon, akkor meg kell tudnia győznie a lakosság fizetőképesebb részét arról, hogy tesz

valamit a probléma kezelése érdekében.

 


A tesz valamit, meg nem a handabandázást jelenti egy olyan korban, ahol a telefonod valós időben közli veled az adott

területre vonatkozó légtisztasági adatokat. A levegő leszarja, hogy Euro 6-os norma szerint vagy Euro 3-as norma
szerint szennyezik szinte belélegezhetetlenre a járművek... 


... és elhiheted, hogy én is leszarom... se nem élek, se nem dolgozok szívesen koszban, füstben, egészségre káros

környezetben...  a többit meg mindenki úgy fordítja le magának, ahogy akarja ;) Te is, Stuttgart, München vagy akár

Budapest városvezetése is... aztán mindannyian együtt éldegélünk majd a döntéseink következményeivel ;)

Előzmény: padisah (303076)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303077

A rohadék sötétződek. Ráadásul ellenzik az atomerőműépítéseket, amik a fejlődés, a szebbjővő kulcsmomentuma bármennyibe is kerüljenek, ez nem gazdasági, hanem biztonsági kérdés.

Munkatáborba velük...

Előzmény: padisah (303076)
padisah Creative Commons License 2017.08.15 0 1 303076

figyi, az a komcsitempó amit mostanában zöld + egyéb témában nyomnak nem használ hosszú távon sem egyetlen ország vagy iparág versenyképességének sem

 

komcsitempó alatt azt értem, amikor Stuttgart vezetése, feltehetően zöld lobi vagy zöld szavazói nyomás hatására be akarja tiltani a dízelmotoros járműveket

 

ennek természetesen van egy morális egészségügyi vonulata, de inkább a politikai és gazdasági vonulatra figyeljünk oda, mert ez a lényeges: ideológiai csoportok gátlás nélkül veszik el mások szabadságjogait, az üzletpolitikája szabad megválasztásának, a fogyasztásának a szabad megválasztásának satöbbi jogait

 

ugyanazt csinálják mint itt 40 évig a komcsik, akik szintén meg voltak róla győződve hogy a gulág és a recski munkatábor azért van, hogy a szebb jövő építését gáncsoló másképp gondolkodók megbűnhődjenek, és revideálják a nézeteiket, ezek TÉNYLEG hittek a szebb jövőben, ahogy most a zöldek is, és úgy gondolták hogy a cél szentesíti az eszközt, a gulágot meg recsket, a beszolgáltatást, a parasztok téeszbe majd ipari üzemekbe kergetését, sőt ez utóbbi a fejlődés kulcsmomentuma volt szerintük, épp a folyamat legfontosabb célja

 

vitatkozz egy kicsit bármilyen témában szilvatövissel vagy kobab-al, elég szép példái ők is, hogy nem lehet velük semmiről beszélgetni vagy vitatkozni, mert neki alapból igaza van, és fenntartja a jogot hogy a bölcsességét ha másképp nem erőszakkal is a másik nyakába varrja

 

ezek után elég kicsi esélyt látok arra, hogy holmi profitabilitási mutatók hatására a zöld lobbi meghátráljon, és hagyja az autóipart a maga tempójában meglépni ezeket a dolgokat

 

én abszolút az elektromos közlekedés híve vagyok, mert nekem a fontos az a CO2 kibocsájtás megszüntetése, az EV pedig ebbe az irányba mutat, de azért nem gondolom hogy ezt akár karhatalmi erővel kell rákényszeríteni azokra is akik másképp gondolják, vagy más érdekeik fűződnek hozzá - méghozzá azért nem mert lehet hogy hülye vagyok, tévedek, és nincs jogom mást a magam képére formálni

 

a hosszúra eresztett okfejtés lényege, hogy a zöldek gátlástalanul be fogják csődöltetni a német autóipart ha rajtuk múlik, ezt előre látva meg az autógyártók kihátrálnak és más politikusokat kezdenek pénzelni, és simán előkerülhet egy Trump a németeknél is

Előzmény: Auralianus (303069)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303075

- Mit ér Jeruzsálem Tesla?

- Semmit... és mindent.

 

http://anya.supramental.hu/hu/mit-er-jeruzsalem

Előzmény: Törölt nick (303068)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303074

Van benne igazság, Musk nélkül a Tesla nem sokat érne, és nem is tartana ott, ahol.

Előzmény: Auralianus (303072)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303073

Húha. Ultrafire, 6000 mAh-s cellát hozol föl példának... ez sokmindent megmagyaráz. :-)

 

Ezt a 18650-est én szeltem ketté:

Ez egy Tesla cella rettentő bonyolult belseje, amit nem lehet újrafeldolgozni:

https://www.youtube.com/watch?v=CxS7XeIh_i4

 

És ez nehány tipikus lítium cella összetétele, az EV ~3 % műanyag, 11 % alkohol:

ANL_ESD_12-3_Lithium_Ion_Battery_Mat_En_Flows.pdf

Előzmény: QuantumSingularitas (303044)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303072

:) ha ezt trollkodásból írtad, akkor 10/10 :)

Előzmény: Rangun (303071)
Rangun Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303071

Musk, és akarata a fundamentum, tudod az ember sokkal többet számít, mint a pillanatnyi nyereség.

Előzmény: Törölt nick (303068)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303070

Merkel nem ment neki senkinek, éppen kampányol. 

Előzmény: padisah (303067)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303069

Ezt a teóriát hamarosan élőben ellenőrizhetjük. Néni + Steuber is osztotta őket nyilvánosan. Megnézzük a választási eredményeket,

a megalakuló kormány szerkezetét +  kivárjuk, hogy az autógyártók jelenlegi vezetése vagy a jelenlegi politikusgárda bírja tovább.

 

 

Kétlem, hogy bárki - beléeértve a cégek tulajdonosait, alkalmazottait és a politikai pártokat is - képtelen lenne más irányt szabni a

cselekedeteinek, ha a tőlélése a tét. A német politika nem csődben, hanem fenntartható fejlődési pályán szeretné látni az autóipart.

A lakosság és a tulajdonosok is... 

 

 

... a management + a tulajdonosi kör egy meghatározó része pedig az azonnali és jelentős profitban érdekelt... az elmúlt 15-20 év

stratégiájával ezt már nem lehet egyidejűleg kivitelezni. A büntiket nem hasraütéssel, hanem zsebszámológéppel gyártják. A cél

a gondolkodásmód befolyásolása... szerintem jó úton haladnak, de időbe telik, amíg egy ekkora "képződmény" irányt vált. Abba meg

még senki sem halt bele, hogy kicsit ostorozták a politikusok...  

 

 

... persze nehéz így tekinteni a dolgokra, hogyha a "börtönbüntetés helyett pénzbírságot" nem a szereplők gondolkodását befolyásoló

tényezőnek, hanem szemét imperialista kizsákmányolásnak tekinded...


...Quantum tudhatná mi a különbség... a cáratyuska is szokta néha dorgálni kevésbé hazafias cégeit... segíti terelni a gondolkodásukat

azzal ,hogy elfogadja bőkezű adakozásukat az államkasszába... esetleg odaküldi csapatépítő tréninget tartani egy, a területen (csapatépítés)

jártas szakemberét...

 

... és láss csodát... még sosem hallottunk olyanról, hogy egy ilyen módon megreformált cég aztán ne lett volna sokkal sikeresebb, mint előtte ;)

Előzmény: padisah (303067)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303068

Ér a faxt 60 milliárdot. A tőzsdén egy gyönyörű lufit fújtak belőle , minden fundamentális alap nélkül. 

Előzmény: Rangun (303030)
padisah Creative Commons License 2017.08.15 0 0 303067

pont ugyanezt gondoltam amikor a cikket olvastam

erős a gyanúm hogy a németeknél az autógyártók az első számú választófejedelmek, ha nekikugrik ott egy politikus, hamar elküldik a levesbe

... hacsak nem gondolják maguk is azt hogy a néninek van igaza, és ez a jövő útja

Előzmény: QuantumSingularitas (303048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!