Ekkora hülyeséget is régen írt ide valaki, hogy vaskerék vassinen kisebb átbocsátó kapacitás mint gumikerék az aszfalton. (-: Hanem legyen troli az autópályán, annak nagyobb mert jobban fog a fék. (-:
Persze ha egy vasúti kocsi vagy 50 nel bele is talál szaladni egy előtte állóba az drámai ha személy szállító és vannak utasok, de egy tehervagonnak semmi baja nem lesz tőle.
Amúgy lehet az is, hogy így van azt nem tudom, de mindegy is mert egyelőre a közút kapacitása sincs 10% nál jobban kihasználva a vasút meg annyira se.
Az szokott lenni az érv a vasúttal szemben, hogy rugalmatlanabb lassúbb a közútnál. Így igen mert a rendező pályaudvarokon töltik a vagonok életük 80-90% át mire szerelvények lesznek belőlük, de ha mind lenne önálló amilyen egy közúti teherautó akkor más a helyzet. Ezt az egészet irányító szoftver és a számítógép bonyolultságban műveleti sebességben még nagyon sokkal egyszerűbb is lenne mint ami szerintetek hamarosan vezeti a kormánykerék nélküli személyautókat.
Én még mindig nem a környdezet barátjának tartom Elon Delont :) Ha a Marson akar élni, akkor nem árt, ha mindent robotok gyártanak ÉS mindent újra is tud hasznosítani. Ez természetesen nem cáfolja az általad leírtakat, csak más megvilágításba helyezi :P
Jogos. Egyelőre nem hasznosítanak újra, mert nincs mit. A technológiák ismertek, de az infrastruktura még a nyílt ciklusra van ráépülve, ezért ez olcsóbb. Az újrafeldolgozás energiaigénye viszont kisebb, tehát a jövőben gazdaságilag is életképesebb lesz mint a bányászott nyersanyagból építkezés. A Tesla ezért nem is favorizálja a second life megoldásokat, építi a recikláló üzemét a Gigafactoryban.
It turns out, that was just the beginning. According to a recent report in the LA Times, the city's transportation leaders are working toward a goal of 100% zero emission buses by 2030. Yes, that means electric or hydrogen buses won't just be the norm in 13 yearsthey'll be the only types of buses on the road.
Fellegzik-e befele (marmint a zatomdelejnek az USA-ban)?
Does the U.S. Nuclear Industry Have a Future?
There is a strong likelihood that future plans by U.S. electric utilities to build full size nuclear reactors are now being put on indefinite hold.
Even though the NRC has issued licenses, investors may not see a reason to proceed with projects like DTEs Fermi III in Michigan, Dominions North Anna III in Virginia, and Dukes William States Lee in South Carolina.
The reasons are already well known. Record low prices for natural gas are likely to persist for decades. The regulatory barriers to building new natural gas plants are surmounted with ease compared to gaining approval for a new reactor.
There is a lot of interesting findings in the data, including that EVs in some cases are more than eight times more energy efficient than CNG bus alternatives.
NREL analysed the 35-ft buses used on Line 291, which employ two overhead fast charging stations. For comparison at the same time, eight 42-foot CNG buses were also used.
Dehogy lehet, és a vasúton nagy követési távolságot kell tartani, mert nagy a fékút, így kicsi a kapacitás, még úgy is, hogy 700 méter hosszú vonatokat járatnak rajta, nemhogy vagon méretűeknél.
Magyarul troli. Na de a vasuti sinek felett most is van felső vezeték, csak villanymotort kell szereli minden tehervagonba és számítógépet megfelelő programmal amivel tud kommunikálni a pálya üzemeltetőjével.
Már itt is dupla sinpáron lehet eljutni minden megyeszékhelyig.
"A GDP-ben a teljes ipar sem tesz ki 25%-nál többet, a németek rengeteg gépet és robotot gyártanak, a Tesla is német gyártósorokon készül, amit németek terveztek."
A kálvin téri mozgólépcsőt kínában gyártották, a német csak ráragasztotta a matricáját. Hol tervezték azt nem tudom, de szerintem úgy megy mint a családiházak tervezése, le kell okézni a megfelelőt a számítógépen és már jön is kifele a nyomtatóból csak a polgármesteri hivatal engedélye hiányzik róla.
....nem is csak a dízel, az összes olaj 2/3 -a közúti szállításra megy el. Ezt lehetne legelőször tenni elektromos önvezetővé, sinen futó önvezetős elektromos kamionokkal.
"Ez egy Tesla cella rettentő bonyolult belseje, amit nem lehet újrafeldolgozni:"
Nem a lehet vagy nem lehet a kérdés, hanem, hogy teszik vagy nem teszik. Ennél nagyon sokkal egyszerűbben újrahasznosítható dolgok sincsenek újra hasznosítva.
Már megint műszaki választ kerestek a társadalmi problémára.
Nincs olaj, elfogyott ez van valójában a háttérben, vagy kellene egy új szaudarábia (nem homok, nem pala hanem olyan) vagy ez a társadalmi rendszer nem működik. Az a személyiség amelynek van olyan fogalma is, hogy valamiből valamennyi elég, az ennek a társadalomnak nem jelensége.
A sötétződek viszont néhány évvel ezelőtt elég pontosan körvonalazták mi fog következni:
Néhány évvel ezelőtt még mindenki kinevette a megújulókat, most meg kezdünk ott tartani, hogy a megújulók lassan olcsóbbak, mint sok hagyományos erőmű. Olyan drámai árcsökkenés volt, és ehhez olyan nagyfokú hatásfokjavulás társult, hogy a kettő együtt multiplikálódott, a megújulók versenyképességét drasztikusan javítva. Ez egy olyan trend, amelynek ma nem igazán látni a végét, de megjósolható, hogy arra az eredményre fog vezetni, amely szerint a megújulók még úgy is a legolcsóbb energiaforrások lesznek, ha a kiegyenlítés költségét tekintetbe vesszük.
A megújulók elleni érvek tehát egyre fogynak - ez nem csak a költségeket és a klímaszempontokat érinti, de az ellátásbiztonságot is. (Idén januártól például már itthon is bekerülhetnek a megújuló alapú kapacitások a virtuális erőmű mérlegkörökbe, ami azt jelenti, hogy a megújulók idén januártól részben kiegyenlíthetik egymást.) Hosszan sorolhatnánk viszont a megújulók mellett szóló érveket, amelyek mind egy irányba mutatnak: lassacskán tehát már az sem lesz igaz, hogy az ellátásbiztonságnak ártanak a megújulók.
És persze a megújuló energiaforrásokra való igény a klímavédelem szempontjából is erősödik. Vállalati ügyfeleink egy része már azt mondja, hogy neki itt vállalásokat kell tenni: a megújulók alkalmazására, a kibocsátás, és az ökológiai lábnyom csökkentésére egyaránt figyelmet kell fordítania. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) nevű szervezetbe tömörült körülbelül 80 nagyvállalat célja, hogy fenntarthatósági megoldásokat találjon, mégpedig abból a szempontból, hogy ez milyen üzleti lehetőségeket kínál nekik. Vagyis immár nem az a helyzet, mint akár csak tíz évvel ezelőtt, amikor inkább azért vágtak bele hasonló fenntarthatósági projektekbe, mert annak elmulasztása "ciki" lett volna. Ma már egyértelmű, hogy például egy autógyárnak, energetika társaságnak hatalmas lehetőségeket ígér ez a terület. Önmagában az is versenyelőnyt jelenthet egy vállalkozás számára, ha hitelesen képviseli a fogyasztói felé a fenntarthatósági elv iránti elkötelezettségét - egyre több iparágban jelenik meg markánsabban ez a versenyelőny. A bolygó megmentésének gyönyörű alapelvén túl tehát egészen konkrétan anyagi tényezőkről is beszélünk.
Az energetikában zajló nagy trendeknek van egy olyan jótékony következménye is, hogy az energetika demokratizálódik. Ma már egy iparvállalat minden további nélkül készíthet magának saját energiastratégiát. Ez azt jelenti, hogy termelhet, eloszthat, vagy éppen kereskedőcéget alapíthat, - vagyis az energetikai cégek ma már nem sajátíthatják ki a szektort. Némileg hasonlít az energetikában kialakult helyzet ahhoz, mint amit az autószalonokban tapasztalhatunk: lényegében már adott a lehetőség, hogy saját ízlésünk szerint állítsuk össze a megvásárolni kívánt autót.
"ugyanazt csinálják mint itt 40 évig a komcsik, akik szintén meg voltak róla győződve hogy a gulág és a recski munkatábor azért van, hogy a szebb jövő építését gáncsoló másképp gondolkodók megbűnhődjenek, és revideálják a nézeteiket"
Fordlandia? Vagy az más? A feketéket nem a másként gondolkodásuk miatt rabolták el Afrikából?
"én abszolút az elektromos közlekedés híve vagyok, mert nekem a fontos az a CO2 kibocsájtás megszüntetése, az EV pedig ebbe az irányba mutat, de azért nem gondolom hogy ezt akár karhatalmi erővel kell rákényszeríteni azokra is akik másképp gondolják, vagy más érdekeik fűződnek hozzá - méghozzá azért nem mert lehet hogy hülye vagyok, tévedek, és nincs jogom mást a magam képére formálni"
Én is de azt is látva, hogy olyan nincs, abból nem lesz semmi. Amit lehetne azt nem, azt nem csinálja senki. Írogattam ide a minap ha jól emlékszem ide, hogy lehetne villanymotort szerelni egy tehervagonra és áramszedőt, az lehetne önvezető is, gyorsabban érne célba mint a gumikerekes az autópályán. Az tényleg tétel is lenne mert a dízel üzemanyag 2/3 át ezek fogyasztják el.
Meg lehetne csinálni? Meg. Meg fogják csinálni? Nem!
Na erről van itt szó nem másról.
"a hosszúra eresztett okfejtés lényege, hogy a zöldek gátlástalanul be fogják csődöltetni a német autóipart ha rajtuk múlik, ezt előre látva meg az autógyártók kihátrálnak és más politikusokat kezdenek pénzelni, és simán előkerülhet egy Trump a németeknél is"
A zöldek kezdenek teret veszteni skandináviába igy lesz ez németországba is, mert valmi régi "komcsi" mentalitásra utal olyan fanatikus másokgondolatát nemtürö modon akarják "megmenteni a kimát" mert csak ök hivatottak rá senki más. ha kell hajlandkl csökkenteni egy ország életszinvonalát
De szerintem - jó példa erre a dohányipari termékek esete - abban a pillanatban, amikor a tevékenységed károsítja
a környezetet ÉS veszélyezteti mások egészségét, akkor az Ő joguk az egészséges, tiszta környezetre válik erősebbé a te jogoddal szemben, a szabad választást illetően.
Stuttgart, München, Párizs vagy bármely más nagyváros vezetése NEM sötétzöld propaganda által vezéreltetve akarja
kitiltani a dízeleket vagy a belsőégésű motorokat. Szimplán tudják, hogy a lakosság képzettebb, fizetőképesebb, egy
bármely város vezetése szempontjából KÍVÁNATOSABB része bizony nem szeret szmogban élni. Koszban sem, sőt azt
sem szeretik, ha a gyerekeiknek a születésüktől fogva őket érő szennyezések miatt különféle egészségügyi problémáik
adódnak.
El lehet vitatkozni rajta, hogy valósak-e az aggodalmaik,vagy csupán a sötétzöld maffia mérgezte meg az agyukat, de
az egy másik vita. Ami viszont TÉNY, hogy ez a réteg egyre inkább csak dolgozni hajlandó bejárni ezekbe a városokba,
ha teheti, akkor kiköltözik... és ez bizony pénzügyi kérdés... persze azon is elvitatkozgathatunk, hogy az elgettósodás
mennyiben "fogható rá" a környezetszennyezésre... de az is egy másik kérdés...
Én leginkább úgy látom, hogy a nagyvárosok vezetése azt látja, hogyha nem egy hulladéklerakóval kombinált gettóvá
szeretne válni 15-20 éves időtávon, akkor meg kell tudnia győznie a lakosság fizetőképesebb részét arról, hogy tesz
valamit a probléma kezelése érdekében.
A tesz valamit, meg nem a handabandázást jelenti egy olyan korban, ahol a telefonod valós időben közli veled az adott
területre vonatkozó légtisztasági adatokat. A levegő leszarja, hogy Euro 6-os norma szerint vagy Euro 3-as norma szerint szennyezik szinte belélegezhetetlenre a járművek...
... és elhiheted, hogy én is leszarom... se nem élek, se nem dolgozok szívesen koszban, füstben, egészségre káros
környezetben... a többit meg mindenki úgy fordítja le magának, ahogy akarja ;) Te is, Stuttgart, München vagy akár
Budapest városvezetése is... aztán mindannyian együtt éldegélünk majd a döntéseink következményeivel ;)
A rohadék sötétződek. Ráadásul ellenzik az atomerőműépítéseket, amik a fejlődés, a szebbjővő kulcsmomentuma bármennyibe is kerüljenek, ez nem gazdasági, hanem biztonsági kérdés.
figyi, az a komcsitempó amit mostanában zöld + egyéb témában nyomnak nem használ hosszú távon sem egyetlen ország vagy iparág versenyképességének sem
komcsitempó alatt azt értem, amikor Stuttgart vezetése, feltehetően zöld lobi vagy zöld szavazói nyomás hatására be akarja tiltani a dízelmotoros járműveket
ennek természetesen van egy morális egészségügyi vonulata, de inkább a politikai és gazdasági vonulatra figyeljünk oda, mert ez a lényeges: ideológiai csoportok gátlás nélkül veszik el mások szabadságjogait, az üzletpolitikája szabad megválasztásának, a fogyasztásának a szabad megválasztásának satöbbi jogait
ugyanazt csinálják mint itt 40 évig a komcsik, akik szintén meg voltak róla győződve hogy a gulág és a recski munkatábor azért van, hogy a szebb jövő építését gáncsoló másképp gondolkodók megbűnhődjenek, és revideálják a nézeteiket, ezek TÉNYLEG hittek a szebb jövőben, ahogy most a zöldek is, és úgy gondolták hogy a cél szentesíti az eszközt, a gulágot meg recsket, a beszolgáltatást, a parasztok téeszbe majd ipari üzemekbe kergetését, sőt ez utóbbi a fejlődés kulcsmomentuma volt szerintük, épp a folyamat legfontosabb célja
vitatkozz egy kicsit bármilyen témában szilvatövissel vagy kobab-al, elég szép példái ők is, hogy nem lehet velük semmiről beszélgetni vagy vitatkozni, mert neki alapból igaza van, és fenntartja a jogot hogy a bölcsességét ha másképp nem erőszakkal is a másik nyakába varrja
ezek után elég kicsi esélyt látok arra, hogy holmi profitabilitási mutatók hatására a zöld lobbi meghátráljon, és hagyja az autóipart a maga tempójában meglépni ezeket a dolgokat
én abszolút az elektromos közlekedés híve vagyok, mert nekem a fontos az a CO2 kibocsájtás megszüntetése, az EV pedig ebbe az irányba mutat, de azért nem gondolom hogy ezt akár karhatalmi erővel kell rákényszeríteni azokra is akik másképp gondolják, vagy más érdekeik fűződnek hozzá - méghozzá azért nem mert lehet hogy hülye vagyok, tévedek, és nincs jogom mást a magam képére formálni
a hosszúra eresztett okfejtés lényege, hogy a zöldek gátlástalanul be fogják csődöltetni a német autóipart ha rajtuk múlik, ezt előre látva meg az autógyártók kihátrálnak és más politikusokat kezdenek pénzelni, és simán előkerülhet egy Trump a németeknél is