Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2004.10.19 0 0 12868
Ez a levlista publikus? Mármint fel lehet rá íratkozni bárkinek? Ha igen kérnék egy elérhetőséget hozzá. Matróztanfolyam is érdekelene!
Előzmény: gigabursch (12822)
HG. Creative Commons License 2004.10.19 0 0 12867

Felemás évet zárhatnak a hazai nagy személyhajózási cégek. Míg a dunai és a tiszai sétahajókon 10-15 százalékkal nőtt az utasok száma, a Balatonon éppen ennyivel kevesebben szálltak vízre az idei szezonban.

 

Folytatás: http://www.balaton.hu/index.php?open_news=56529

Tyler_ Creative Commons License 2004.10.19 0 0 12866

Tom,

 

nem tudod véletlenül hogy ez az "ideiglenes" mit akar jelenteni? tényleg csak ideiglenesen nem üzemel amíg javítják, vagy ez szépítő megfogalmazás akar lenni arra hogy egész télre kikapcsolják?

Előzmény: Tyler_ (12855)
smith Creative Commons License 2004.10.19 0 0 12865
OFF
Én már használtam is oda-vissza, mert én dél felé megyek ki Dunaföldvárról. Ezt már akkor meg kellett volna csinálni, amikor mexűnt a vasúti közlekedés a hídon!
Előzmény: MALWIN (12857)
MALWIN Creative Commons License 2004.10.19 0 0 12864

ő egy kedves nagytudású, segítőkész Ember, akinek más célja sincs, mint, hogy sok hozzá hasonló kedves nagytudású Ember legyen a hajózásban

 

Hallod, Bócman??

Előzmény: LajA (12862)
dunaimentők Creative Commons License 2004.10.19 0 0 12863
Köszi, ,meg fogom keresni!
LajA Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12862
Neszményen, arról volt itt szó. Eddig csak egy időpont - javaslat -ról tudok: 2004. november 12-14. Szerintem a Bócman Topictársnál jelentkezz e Fórumon. Tudtommal ő tudhat erről pontosabbat, s ő egy kedves nagytudású, segítőkész Ember, akinek más célja sincs, mint, hogy sok hozzá hasonló kedves nagytudású Ember legyen a hajózásban. ?!: Laja
Előzmény: dunaimentők (12860)
dunaimentők Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12861

Végre csoda történt és volt időm végignézni a fotóalbumaitokat...

Ismét felmerült bennem a kérdés, hogy miképpen lehet, hogy minden országban jó üzlet a folyami hajózás, csatornákat, zsilipeket működtetnek, nálunk meg jól eladták az önjárókat, feldarabolták a vontatókat...MIÉRT???

Lasan nem lehet magyar lobogóval közlekedő hajót látni a Dunán!

Az új HSZ meg a kisgéphajóknál csak a Nemzeti Lobogó meglétét írja elő, a "viselését" nem.....

dunaimentők Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12860

dehogy zavarnálak ki a Dunából!főleg azért,mert magam is gyakran fürdöm benne!

A fürdést nem tiltani kellene, hanem megteremteni a kultúrált és biztonságos strandolás lehetőségét!

Azt sem szabad elfelejteni, hogy mi nem vagyunk hatóság, csak néhány lelkes önkéntes, szóval semmi jogunk kizavarni senkit a vízből..., de nem is akarunk!

A matróztanfolyamról:

Hol és mikor indul, kinél lehet jelentkezni?

Előzmény: LajA (12859)
LajA Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12859
"Román határvédelem: Azért ez a bitang ... " Haggyuk a népet, azok szinte -- mint mi, repülnek, hajóznak, stb. , ahogy tehetik. Szídjuk tán csak a vezetőiket, a mieink se mindég tökéletesek.... :-)) A szomszéd kabin meg a matróztanfolyamra (hőszigeteléssel, vagy anélkül) stipistopi. dunaimentők: Más nevében nyilatkozom: de meglepne, ha nem volnátok "willkommen". Feltéve, ha leteszitek a nagyesküt, hogy sem Ti, sem egyetlen utódotok nem fog engem kikergetni a Dunábából, ha úszom benne mint a hal. Mostanság (többnyire, ha nem öntenek bele rosz emberek némi akármit) jobb a vize, mint 50 éve. Az áldozati statisztikában meg gondolom a Margithídi VW-s hölgy is szerepel. Laja
Előzmény: gigabursch (12822)
gumidani Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12858
MALWIN Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12857

El kell mondjam, ma hajót láttam Dunaföldváron!

Igaz, az hajnalban, fél négykor volt, de pont a  híd alatt volt, völgymenetben............csak a pozíciólámpákat láttam, de akkor is hajó volt!

Off

kész van a földvári elkerülő, nem szokom használni, nekem a régi úton van dolgom, befelé.Hajnalban kiderült, nem túl jó ott a tájékoztatás, mert a régi úton forgalommal szemben igyekezett felfele egy kamion-nem kis kavart okozva az épp ott közlekedő delikvenseknek-főleg nekem, aki közben egy hajót próbáltam azonosítani..

On

Előzmény: smith (12856)
smith Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12856
Az első szvsz. a nap képe. Deszkával megrakva (ebből jutott még a tetőre is) olyan gyorsan tűzött el lefelé, hogy a fotó után távcsővel sasoltam meg, hogy tényleg jól olvastam-e a nevét. És jól. LOL.
A másodikon egy bolgár gabonás van, meg amit a raktérből kirámoltak. Mk. ha a rajta sétáló fószer a hely gatdája, akkor nagyon nem csodálkozom a raktértetőn látható zsibin.
Tyler_ Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12855

na megoldották a siófoki webkamera ügyét lyól.

most már az van ott hogy

 

Balatoni Hajózási Rt. kikötője. Siófok.

(ideiglenesen nem működik)

 

halleluja.

dunaimentők Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12854

A Balatoni mentőcsapatról kialakult véleményedet nem kommentálnám....

Mi a Dunán dolgozunk és csak akkor mennénk a Balatonra, ha hivatalos felkérést kapnánk.

A Magyar Vöröskereszt tart vízimentő tanfolyamot, amiről papírt is adnak a végén...sajna leginkább a partról-mentésről szól, viszont lelkes és hozzáértő emberek tartják. Úgy tudom 20-30 e.Ft a részvézeli díj.

Mi most olyan tanfolyamot keresünk, ami kimondottan a folyó vízről szól és EU szabványos.HA találunk mindenképpen megírom, hogy hol van és mennyiért!

Ha valakit érdekel, hogy kik vagyunk és hogyan dolgozunk bármikor szívesen megmutatjuk az eszközeinket, módszereinket, elmondjuk a tapasztalatainkat. lehetőleg a vízen , ahol ki is lehet próbálni mindent! Ja!TERMÉSZETESEN INGYEN!

Ha nem zártkörű a dolog érdekelne minket a matróz tanfolyam!írnál róla bővebben?

Előzmény: gigabursch (12822)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12853
275 éve született a hazai hajógyártás egyik úttörője
2004. október 18.


Batthyány Tivadar neve a lapátkerekes hajók szabadalmaztatása miatt lett híres.


Batthyány Tivadar (Tódor) gróf 1729. október 16-án született Rohoncon. Birtokain ipari létesítményeket, manufaktúrákat alapított (majolika- és textilfestő manufaktúra Kisbéren, vasérc- és rézbánya Horvátországban, posztóüzem Tarcsán stb.), ezek azonban rövid életű vállalkozások voltak. Nevét elsősorban szabadalmazott, ár ellen haladó, állati erővel hajtott, lapátkerekes hajója tette ismertté. Birtokain korszerű gazdálkodást folytatott, s tervet dolgozott ki a Duna-Száva-Kulpa vízi út szabályozására is. Rohonci kastélyában összegyűjtötte Magyarország első nagy műszaki könyvtárát, amelyet unokája, gróf Batthyány Kázmér az MTA-nak adományozott.  1812. június harmadikán hunyt el Bécsben.
Bócman Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12852

Émmá ki is nyomtattam!

 

Nu, ha esetleg valakit a szárazabb adatok is érdeklik:

 

http://zeus.szif.hu/ejegyzet/ejegyzet/aru2/vizi/aru22.htm

 

 

Előzmény: TAYFUN (12851)
TAYFUN Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12851
 Ez tényleg nagggyon jó! Még, még, még!
Előzmény: gumidani (12845)
MALWIN Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12850

Szevasz Dani, ez jó olvasmány valóban.:-))

Bócman élvezni fogja, ott van kedvenc Dorog-ja...

Előzmény: gumidani (12845)
MALWIN Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12849

Mentem veletek már egy pár kört, de ezt nem tudtam.Lehet, hogy keveset beszélgettem a gépészekkel?

Isten bizony bepótolnám, ha lenne rá lehetőség.

Csak az mostanában nincs.:-((

Előzmény: Bócman (12847)
MALWIN Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12848

5000 hsz körül már itt bohóckodtam a fórumon, de erre -mea culpa- nem emlékszem.

Ezzel együtt beszállok a "Lángforgattyúsház kerestetik" c. játékba.Hátha van valamelyik Ikarus kereskedőnél egy..:-)))

Előzmény: gigabursch (12846)
Bócman Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12847

Hümmm...

 

Na de MALWIN, ne légy Malwin!!!

Sajnálatos módon a bal gépet vízütés érte. A Greifensteini zsilip alatt egy meglehetősen nagy fuvarral ment felfelé, és közben elment a hűtővíz. A gépeszek akkor vették észre a kialakilt vészhelyzetet, amikor a gépház tetején rotyogott a hólé. Elkövették a létező, az elképzelhető, a legdurvább rémálmok szélső margóján is csak különlegesen gagyi alkoholok elfogyasztása után beálló delírium kredences állapoban előforduló baromságot: rányitották a natúr hidegvizet.

 

A blokk a 2-es és a 3-as henger között megrepedt.

 

Szakik megragasztották, de sajnos - a gépeket cseppet sem kesztyűs kézzel üzemeltető gépeszeknek "köszönhetően" - az egyébként jól sikerült javítás később ismét engedett. A mostani "hosszú állásokkal tarkított rövid menetek" üzemvitel sajnos az átvételkor tapasztalt helyzetet egyáltalán nem javította.

 

:-((

 

 

Előzmény: MALWIN (12844)
gigabursch Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12846

Igen, sajnos! A bal gép 2-es 3-as hengere között az öntvény megrepedt 1999 nyarán. Iszonyat teherrel nyomultak felfelé és a Bécs feletti szakaszon a túlhajtástól túlmelegedett, aztán valahogy hidegebb vizet engedtek hozzá és ekkor történt a nagy gond. Állítólag ki is spriccelt valahol. Innen Regensburgig szakszolva küzdöttek és egy géppel. Én akkkor egy vizitúrán voltam, és ha jól emlékszem akkor greifensteinnél találkoztunk velük, akkor már állt a bál.

A legtöbbet talán VLSZB szalonunk névadója mesélhetne a kérdésről.

Erről úgy 6-7000 hozzászólással korábban már volt szó, tehát Malwinom most szigorúan megdorgállak, mert nem olvastad végig a teljes topicot!!! :-)

 

Utána valahogy ezt lassú hegesztéssel összerakták, és ha nem kap eszement terhelést, akkor még sokáig bírja. Feri bácsi egyszer azt is elmondta, hogy mekkora töltőnyomás kell ahhoz, hogy annyi üzemanyag mennyen bele a rendszerbe amitől ez az "öntvényragasztás" eldurranjon, és ilyenkor milyen meleg a füstgáz, meg milyen meleg lehet a hűtővíz. Ezzel rám nézve annyi gond volt, hogy élvezettel hallgattam Feri bácsi szavait, de valószínűleg lassú a felfogásom és a pontos értékekről lemaradtam.

 

Mindenestre ami a LÁNG blokkot illeti, ilyenkor mindig eszembe jut a sokat emlegetett Nevesincs TSZ Seholfalván, ahol minden hő és áramtermelést egy LÁNG gép oldott meg. Jó lenne, ha tényleg igaz lenne.

Előzmény: MALWIN (12844)
gumidani Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12845
MALWIN Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12844

Az utóbbi időben sajnálatosan háttérbe szorulásom miatt nyilván le vagyok maradva egy brosúrával.

Repedt a bal gép blokkja?

Előzmény: Bócman (12843)
Bócman Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12843

A blokk szimmetrikus.

Nekünk meg az kellene.

 

Ha valaki tud egy kiherélt Lángot akárhol, szóljon!!!!

 

 

Előzmény: gigabursch (12841)
Bócman Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12842

Kiépítéshez nem kell lebontani a fél gépházat.

A fűtéscsövezésről bárhol át tudunk állni, legcélszerűbb a belsővíz kiegyenlítőtartály bekötési pontjánál lenne... Igazándiból a dolognak lenne még egy előnye, menetben frankón lehetne fűteni a rendszerrel.

(A jobb gép kipuffogó hőhasznosítóját a múltkori bécsi útban Feri bácsival kipróbáltuk, működött, de arra a fájdalmas konklúzióra jutottunk, hogy a csövezés bizonytalan állapota miatt el kell felejteni...)

 

 

Mellesleg: Giga, a lakatosaink fenik a flexkorongjaikat a nekik címzett személyes sértésed nyomán!! Három perc, és még a horgonylánc szemeiből is melegvíz bugyog... :-))))

 

 

 

Szeparátor: Honecker gyártmány.

Beüzemelése nem gond, csak ahhoz, hogy értelme legyen, marha sokat kellene mennünk. Óránként olyan 100-120 liter vizet tud kinyomni. Namost, van ugye 30-35 köbméter lutya a fenékben, azaz olyan 300 óra (12 nap!!) folyamatos üzem kellene a fenék teljes kiürítéséhez.

 

Ami ugye (cirka) 2 aldunai út...

 

Monnyuk én szívesen benne lennék, hogy szeparáljuk ki a feneket!!!

 

:-))))

 

Ami a működtetést illeti:

 

A Mi Jó Marci Mesterünk a Szeparátor Lovagrend Nagymestere, remekül érti a csíziót... :-))

Előzmény: gigabursch (12836)
gigabursch Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12841

Háááát ... körbepisilni biztos nem fogjuk!  :-)

Viszont ha a Marci barátunk megoldja akkor még sok-sok üzemórával fog többet dolgozni a Tigris.

 

Jobb gép-bal gép kérdés ismét laikus szemmel:

Szerintem előrében a motor építése szempontjából mindkét motor ugyanabba az irányba forog (azaz a tetőponttól kifelé indul el lefelé a főtengely forgása (remélem egyértelmű vagyok) és a felfelé menő útját meg a hajó befelé eső oldalán teszi meg), csak a lendkerék-csillag oldal ill. a vezérlőoldal van a motor másik végén. Namost ha ezt én jól gondolom akkor csak az a kérdés, hogy egy ilyen jellegű átcserélésnek mennyi az élőmunkaigénye.

Amúgy figyeltem, hogy minden eszközben, minden alkatrészben van irányított szimmetria a gépeken, és a jobb ill bal géphez tartozó eszközök ugyanazokban a formákban lettek kiöntve.

 

Amúgy írhatnánk ennek a hajókereskedőnek egy levelecskét, hogy a Lángról tegyen már fel több képet, és akkor itt a fórumon jól elcsámcsoghatunk még a kérdésen egy darabig, pusztán a magunk élvezete érdekében.

 

Előzmény: MALWIN (12839)
Bócman Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12840
Hacsak, úgy nem...
Előzmény: MALWIN (12839)
MALWIN Creative Commons License 2004.10.18 0 0 12839
Majd körbeálljuk és lehelljük!!:-)))
Előzmény: Bócman (12838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!