Nem jó. Ez nem működik. A vasút ma rendszerében nem úgy működik mint a közút. Az önjáró sínkamion közúti típusú áruszállítást tudna megvalósítani vasúton.
A szállításhoz ebben az esetben nem kellene semmilyen vasúti cargo vállalat szolgáltatásait igénybe venni, a saját sínkamionjával mindenki ugyanúgy furikázhatna mint most az autópályákon....
Minden zseniális ötletben van egy csavarás, ami szembemegy a lineáris gondolkodással ződkomcsi ötletében éppen az, hogy átlép a motorvonat korlátokon.
Próbáld ezt meglátni benne!
Az a vicces, hogy húsz féle automatizált közúti, és zártpályás teherszállító rendszereket fejlesztenek, de mindenki újra akarja az egész infrastrukturát építeni, alagutat, csövet, drótot az útburkolatba, vagy éppen felsővezetéket fölé, de a vasúti szállítást átlényegíteni automataikus csomagküldő szolgáltatássá, eről még én legalább is nem hallottam.
Egy ilyen rendszernek nem a motorvonat+50 vagon szerelvény költségeivel kell versenyeznie, hanem a kamionos szállításéval.
A mai hosszú szerelvények fajlagosan talán most még olcsóbban, de időtrablóan hosszú ideig és nem túl biztonságosan szállítanak. Meg sem fordul senkinek a fejében, hogy például friss zöldséget küldjön a stuttgarti nagybani zöldségpiacra Alsó Somorjáról vasúton.
De ha ne adj istók, lenne egy szárnyvonal Alsó Somorjára és az ottani szövetkezet venne kamion helyett egy motoros tehervagont és tizede költséggel ingáztatná a dinnyeföldje és a stuttgarti nagybani piac között, mint ha közúton szállítaná és időben sem tartana tovább...
Egy vagon pedig mehet tizedmásodperccel a másik vagon után. Azért ne felejtsük, hogy egyetlen vonat elszállít simán 1000 tonnánál is több árut. Ha azt kamionokba pakolod hány kamionra van szükség? A nehéz kamionok verik szét az utakat és nehezítik a személyautók és más kisebb teherszállító autók közlekedését.
Mindennek vannak hátrányai és előnyei is. A vasútra, légi szállításra, hajókra mindenképpen úgy kellene nézni, hogy alternatív pályákon közlekednek (sín, levegő, víz), így szabadabbak az közutak, kisebb a baleset lehetősége még az utakon is. A vasúti (és más alternatív) szállítás előnyeibe mindenképpen be kellene számolni, hogy a közúti forgalomban arányosan sokkal több ember sérül meg, ami nem olcsó mulatság a társadalomnak, hiszen a sérült embert nemcsak gyógyítani kell, hanem esetleg hiányzik is a munkahelyéről. A biztonsághoz úgy is hozzá lehet járulni, hogy sok kamion nélkül sokkal folyamatosabb és biztonságosabb közlekedést lehet biztosítani.
Persze ha egy vasúti kocsi vagy 50 nel bele is talál szaladni egy előtte állóba az drámai ha személy szállító és vannak utasok, de egy tehervagonnak semmi baja nem lesz tőle.
Látszik hogy életben nem láttál még vasúti kocsirendezőt. Már 20 km/h is beszakítja a vagon ütközőjét, 50 km/h totálkárra töri a vagont. A tolatás és gurítás 5km/h meg nem haladó sebességgel történik.
Ez csak az emberes szerelvényekre igaz. Ha önjáró, önálló vagonokat (konténerhordozókat) állítanának rendszerbe, azok felfűzhetnék magukat konvolyba követési távolság nélkül akár.
A lényegbeni különbség nem a haladásban, hanem a szerelvények összeállításában van.
Szükségtelenné vállna a vasúti rendezőpályaudvar, a vagonok háztól-házig folyamatosan haladhatnának.
A sínek elfogytával át lehet rakni a konténert közúti trélerre. Nagyobb távolságnál kiküszöbölhetné a kamionforgalom egy részét.
Ekkora hülyeséget is régen írt ide valaki, hogy vaskerék vassinen kisebb átbocsátó kapacitás mint gumikerék az aszfalton. (-: Hanem legyen troli az autópályán, annak nagyobb mert jobban fog a fék. (-:
Persze ha egy vasúti kocsi vagy 50 nel bele is talál szaladni egy előtte állóba az drámai ha személy szállító és vannak utasok, de egy tehervagonnak semmi baja nem lesz tőle.
Amúgy lehet az is, hogy így van azt nem tudom, de mindegy is mert egyelőre a közút kapacitása sincs 10% nál jobban kihasználva a vasút meg annyira se.
Az szokott lenni az érv a vasúttal szemben, hogy rugalmatlanabb lassúbb a közútnál. Így igen mert a rendező pályaudvarokon töltik a vagonok életük 80-90% át mire szerelvények lesznek belőlük, de ha mind lenne önálló amilyen egy közúti teherautó akkor más a helyzet. Ezt az egészet irányító szoftver és a számítógép bonyolultságban műveleti sebességben még nagyon sokkal egyszerűbb is lenne mint ami szerintetek hamarosan vezeti a kormánykerék nélküli személyautókat.
Én még mindig nem a környdezet barátjának tartom Elon Delont :) Ha a Marson akar élni, akkor nem árt, ha mindent robotok gyártanak ÉS mindent újra is tud hasznosítani. Ez természetesen nem cáfolja az általad leírtakat, csak más megvilágításba helyezi :P
Jogos. Egyelőre nem hasznosítanak újra, mert nincs mit. A technológiák ismertek, de az infrastruktura még a nyílt ciklusra van ráépülve, ezért ez olcsóbb. Az újrafeldolgozás energiaigénye viszont kisebb, tehát a jövőben gazdaságilag is életképesebb lesz mint a bányászott nyersanyagból építkezés. A Tesla ezért nem is favorizálja a second life megoldásokat, építi a recikláló üzemét a Gigafactoryban.
It turns out, that was just the beginning. According to a recent report in the LA Times, the city's transportation leaders are working toward a goal of 100% zero emission buses by 2030. Yes, that means electric or hydrogen buses won't just be the norm in 13 years—they'll be the only types of buses on the road.
Fellegzik-e befele (marmint a zatomdelejnek az USA-ban)?
Does the U.S. Nuclear Industry Have a Future?
There is a strong likelihood that future plans by U.S. electric utilities to build full size nuclear reactors are now being put on indefinite hold.
Even though the NRC has issued licenses, investors may not see a reason to proceed with projects like DTE’s Fermi III in Michigan, Dominion’s North Anna III in Virginia, and Duke’s William States Lee in South Carolina.
The reasons are already well known. Record low prices for natural gas are likely to persist for decades. The regulatory barriers to building new natural gas plants are surmounted with ease compared to gaining approval for a new reactor.
There is a lot of interesting findings in the data, including that EVs in some cases are more than eight times more energy efficient than CNG bus alternatives.
NREL analysed the 35-ft buses used on Line 291, which employ two overhead fast charging stations. For comparison at the same time, eight 42-foot CNG buses were also used.
Dehogy lehet, és a vasúton nagy követési távolságot kell tartani, mert nagy a fékút, így kicsi a kapacitás, még úgy is, hogy 700 méter hosszú vonatokat járatnak rajta, nemhogy vagon méretűeknél.
Magyarul troli. Na de a vasuti sinek felett most is van felső vezeték, csak villanymotort kell szereli minden tehervagonba és számítógépet megfelelő programmal amivel tud kommunikálni a pálya üzemeltetőjével.
Már itt is dupla sinpáron lehet eljutni minden megyeszékhelyig.
"A GDP-ben a teljes ipar sem tesz ki 25%-nál többet, a németek rengeteg gépet és robotot gyártanak, a Tesla is német gyártósorokon készül, amit németek terveztek."
A kálvin téri mozgólépcsőt kínában gyártották, a német csak ráragasztotta a matricáját. Hol tervezték azt nem tudom, de szerintem úgy megy mint a családiházak tervezése, le kell okézni a megfelelőt a számítógépen és már jön is kifele a nyomtatóból csak a polgármesteri hivatal engedélye hiányzik róla.
....nem is csak a dízel, az összes olaj 2/3 -a közúti szállításra megy el. Ezt lehetne legelőször tenni elektromos önvezetővé, sinen futó önvezetős elektromos kamionokkal.
"Ez egy Tesla cella rettentő bonyolult belseje, amit nem lehet újrafeldolgozni:"
Nem a lehet vagy nem lehet a kérdés, hanem, hogy teszik vagy nem teszik. Ennél nagyon sokkal egyszerűbben újrahasznosítható dolgok sincsenek újra hasznosítva.
Már megint műszaki választ kerestek a társadalmi problémára.
Nincs olaj, elfogyott ez van valójában a háttérben, vagy kellene egy új szaudarábia (nem homok, nem pala hanem olyan) vagy ez a társadalmi rendszer nem működik. Az a személyiség amelynek van olyan fogalma is, hogy valamiből valamennyi elég, az ennek a társadalomnak nem jelensége.