Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

naox Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13874

Hihetetlenül durván sztárolják magukat. Csak tudnám mi a poén a dologban. Nem igazán látom benne az ötletet. Próbálják igazolni, hogy kommunális szemétből is lehet gazdaságosan előállítani használható szintézisgázt. Nem látom, hogy ez mitől jobb, mint közvetlen áramot termeltetni egy ezerszer egyszerűbb és gazdaságosabb rendszerben (szemétégetéssel), és metanolt gyártani olcsón, valami alkalmasabb technológiával. Ez így olcsóbb, hatékonyabb, zöldebb, üzembiztosabb, fenntarthatóbb, etc., csak díjakat nem lehet vele nyerni, mert ráadásul 30-40 éve létező technológiákról van szó.

Előzmény: patuha (13872)
Bubuka10 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13873
Ma néztem nyíregyháza e85 312.9 forint . Ez túl sok .
patuha Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13872

Magyar nyert az öko-találmányok versenyén

Metanol kommunális hulladékból - ezzel nyerték Nürnbergben egy nemzetközi versenyen. Tovább »

forrás: Index.hu

opel16v_ Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13871

Vagy nem. Kinek mi a normális :)

Előzmény: A8lang2 (13870)
A8lang2 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13870

Minden normálisabb autóban szélessávú szondák vannak.

Előzmény: opel16v_ (13869)
opel16v_ Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13869

E85power kit-tel is van ilyen W8-as passat szerelve, volt vele szívás bőven, többet eszik tényleg valamiért

az átlagnál. Én is csak találgatni tudok, de valami nagyon el van cseszve ennél a motortípusnál a lambdaszabályzási

rendszerben, ami benzinnél még nem jön elő, de ahogy nem a megszokott üzemi körülmények vannak, meghülyül.

Amúgy a szélessávú szondás rendszerek mind rosszul reagálnak az üzemi körülmények változására, a keskenysávú

szondás rendszerek sokkal stabilabbak, rugalmasabbak és megbízhatóbbak. Nemhiába nem terjedt el még manapság

sem a szélessávú szondás rendszer, illetve sok típusnál a korábban bepróbált szélessávú rendszerről visszatértek

a keskenysávúra.

Előzmény: Törölt nick (13866)
A8lang2 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13868

Csinálhatnál logot de ne a bioetun-al hanem az ecu-ról vgacom-al vagy hasonlóval.

inj pulse, af corretion(rövid és hosszú fuel trimek) lambda, fordulat, sebesség stb, ezek legyenek.

Abból hátha okosabb leszel. Ha tartja a lambdát szépen és a fuel trimek se mennek el akkor tényleg ennyit eszik.

Előzmény: Törölt nick (13866)
KOCZKY Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13867

Érdekes.... menet közben is rajta a laptop?? mert akkor pl lehetne csinálni egy logot róla, hátha kiderülne valami....

Előzmény: Törölt nick (13866)
vonschwarcz Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13865

Hát, akkor keresgélhetsz. 40-50% túlfogyasztás sok, ott valami nem kóser. Általában a nagyobb motorok modernebb szabályozással 30% alatt is vannak bőven.

Előzmény: Törölt nick (13863)
KOCZKY Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13864

Csapkodás megy és foltozzák a sz@rt, ahelyett, h kidobnák végre, dehát azt meg ugyi beismerni,h hibáztunk, elég nehéz dolog....!!!!

 

Bóvli Magyarisztán... !!! :-(

Előzmény: opel16v_ (13855)
vonschwarcz Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13862

Minél több a henger, annál bonyolultabb a motor W8-ban a 8 hengernél gyanúsan min. 4 lambda szonda van, ha nem több - melyiknél 1 a lambda? Mindent lehet mérni.

Előzmény: Törölt nick (13861)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13861

Lambda 1, ahogy írta, és megy mint állat. Az elején tapossa az ember, aztán csodálkozik, hogy magas az E85 fogyasztása. Egy azonos terheléssel összevetett benzin-E85 mérés mutatná meg igazán a valós fogyasztást.

Előzmény: vonschwarcz (13860)
vonschwarcz Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13860

Nem lehet, hogy a lambda szivat? Relatíve sok szonda van abban (4+) és ha feladta egyik másik, akkor lehet, hogy ez a túlfogyasztás oka. Energiatartalom alapján valóban 30%-al kevesebb csak, mint a benzin, én sem találkoztam még olyannal ahol ennyivel több lett volna.

Előzmény: Törölt nick (13859)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13859

Feltételezem, hogy a nyitási-zárási időpontok is illesztve vannak az adott motor optimális üzeméhez. Nyilván ráhagyással, ami nálad nem túl nagy lehet. 

Előzmény: Törölt nick (13857)
A8lang2 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13858

Nekem 30% volt akármiben is próbáltam az e85-öt.

Próbáltam full gyári lexus sc430-asban ment szépen indult jól, de egy kicsit gyengébbnek éreztem etanollal ezért egy tank után visszatértem a benyához, 30% -al többet evett.

Pár tankot belenyomtunk gári flexi fuel hummer h2-esbe, pont 30% volt a túlfogyasztás, 20-22L helyett 26-28L-t evett, vissza a benzinhez itt is mert a hatótáv jelentősen csökkent a benzines üzemhez képest, és mivel gáz lesz benne nem akartam hogy tartósan nagyobb nyitási időkkel menjen.

A 3. autónál a mai napig etanolos és tavaly aug óta csak etanol van benne. kb 30% a plussz fogyi 22-27L helyett eszik 26-30L-t, erő viszot van bőven és kevesebb a korom ami fontos mivel kat nélkül megyek vele, ebbe ez marad mert versenyüzemanyag helyett kiválló az etanol és még spórolok is vele az omv 100-hoz képest valamicskét és sokkal jobb a motornak, mint a mocskos benzin.

Finoman 20L alatt is ki lehet jönni valamivel, de inkább a fenti adatok az átlagosak igaz padló gázon 6db 2000cc-es injektor majdnem teljes nyitással dolgozik, a két 340L/órás benzinpumpa meg el is éri a végét(kéne vmi jobb pumpa), nem tud többet nyomni, de még így is egészen jól fogyaszt ahhoz képest, biztos hogy nincs több mint 30% a túlfogyasztás. 

Előzmény: Törölt nick (13856)
opel16v_ Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13855

Talán már sokan észrevették, ez is egy újabb bizonyítéka annak, hogy jelenleg a parlamenti hatalom képviselői egytől egyig idióták,

akik egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy lógjanak az Andrássy úti kandellábereken... számomra hihetetlen gyorsasággal teszik

tönkre a magyar gazdaságot, és a magyar népet.

Előzmény: BekeToni (13846)
opel16v_ Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13854

Szerintem neked nem E85power-ed van eladó ;)

Előzmény: .psp (13843)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13853

A fogyasztás csökkentéshez hardweresen (injektor kapacitás) is vizsgálni kell a motor működését. Az eredetitől hoszabb nyitási idők befolyásolhatják, vagy használj részterhelésen soványabb keveréket biztosító kitet.

A kapacitás növelés teljesítmény tuningot is biztosíthat, hogy valami értelmes  maradjon az E85 nyomán...

A takarékos üzemnek már nem alternatívája.

Előzmény: Törölt nick (13851)
vonschwarcz Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13852

kitalálni elég nehéz, ha nem mondod :) Ezek szerint ez ilyen.

Előzmény: Törölt nick (13849)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13850

Injektor cserében nem is gondolkodtál?

Előzmény: Törölt nick (13849)
KOCZKY Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13847

Végülis, amíg van olaj bőven, hadd szóljon, azon legalább jó nagy bevétele van az államnak, tehát érdekelt benne....akár így, akár úgy nézzük ....!!!!

Előzmény: BekeToni (13846)
BekeToni Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13846

Hogy mik vannak!  

http://mernokbazis.hu/cikkek/a-tequila-n%C3%B6v%C3%A9nyb%C5%91l-mindent-ver%C5%91-bio%C3%BCzemanyag-lehet

 

 

 

még azt mondják nem illik …

A bioetanol-termelés nem illik a vidékstratégiába

A parlament mezőgazdasági bizottságának legutóbbi ülésén komoly vitákat váltott ki a külföldiek által Magyarországon gyártott bioetanol kérdése. Ángyán József, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) államtitkára szerint nem felel meg a Nemzeti Vidékstratégiában[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

vonschwarcz Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13845

Keress vissza kicsit a forumban, emlékszem valakinek volt egy hasonló autója és valahogy átprogramozta netről letölthető cuccokkal, hogy jó legyen.

Előzmény: Törölt nick (13840)
vonschwarcz Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13844

Hacsak nem tudod megduplázni, akkor kevés lesz neki :)

Előzmény: .psp (13843)
.psp Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13843

Nekem van egy zsir uj E85 Power tuning eladó 2/3 áron 29 ezer helyett 19 ért. ennyit vastagon megér. Egyszer volt beszerelve aztán ki lett szerelve ennyi.

ha kell irj privátba.

Előzmény: Törölt nick (13840)
vonschwarcz Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13842

Pont ez lesz a baj. Szegény keverékkel megy és nem képes dúsítani eleget. Elvileg azoknak a Passatoknak a motorvezérlőjét is át lehet írni, hogy jó legyen.

Előzmény: Törölt nick (13840)
patuha Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13841

nincs pénze az embereknek átalakításra, ki vannak forgatva máris

 

Eddig is ki voltak. Nem kicsit.

Előzmény: opel16v_ (13837)
opel16v_ Creative Commons License 2011.10.28 0 0 13839

A CNG is hármassal kezdődne egy ilyen rendszerben... ugye most annak 0 a jövadója, pedig ok nemigen van rá.

De itthon csak bizonyos egyéni érdekek szerint működik a rendszer, az ésszerűség és logika nem ismert dolog.

Előzmény: naox (13838)
naox Creative Commons License 2011.10.28 0 0 13838

hát, ha elfogadják a magasabb E85 jöv adót, akkor kb elérték azt a szintet, hogy ugyanannyit fizetsz, mint a benzin esetén (jöv-i adóra, energiatartalom-arányosan). Azaz semmiféle kedvezményben nem részesül az e85, ill. csak áttételesen (gazdák támogatásán keresztül).

Ha ugyanezt a stratégiát meglépnék az LPG-nél, a jöv-i adóját literenként 25 Ft-ról úgy 100Ft közelébe kéne emelni, ami az áfát is figyelembe véve 90HUF literenkénti drágulást eredményezne. Egy "korrekt" adórendszerben az lpg jelenleg 300HUF körül volna literenként.

Előzmény: KOCZKY (13830)
opel16v_ Creative Commons License 2011.10.28 0 0 13837

Egyelőre nem, de még nem tudom mit hoz a közeli jövő... az átalakítóból már többet adtam el az utóbbi hónapban

a Franciáknak, mint itthon... itthon már nem csak az van, hogy rossz az árelőnye az E85-nek, hanem egyáltalán

nincs pénze az embereknek átalakításra, ki vannak forgatva máris. A gázszervizes ismerősök sem büszkélkednek

mostanában éppenséggel több munkával.

Előzmény: damatic73 (13826)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!