A Hortobágy EC Lébény-Mosonszentmiklósnál elgázolt egy szarvast, emiatt a mozdony meghibásodott, a vonat a Dacia-Corvin gyorsvonattal (12347) egyesítve, várhatóan 210-230 perc késéssel közlekedik tovább. Utasai az onnan 18:55-kor Győrbe továbbinduló EuRegioval (ER 9443) utazhatnak Győrig, ahonnan a Mura InterCityvel (IC 313) juthatnak el Tatabányára,mely az EuRegio érkezése után, várhatóan 19:20-kor indul tovább. Tatabányától az IC pótlóbuszokkal utazhatnak Kelenföldig.
A Keletiből Szolnokra utazóknak a 19:45-kor Szolnokra induló G60-as vonat (3396) igénybevételét javasoljuk. Szolnoktól a Nyírség InterCityvel (IC 628) utazhatnak tovább Nyíregyházáig, mely ezért 5 perccel később, 21:43-kor indul Szolnokról.
Előzmény:
Az osztrák vasút tájékoztatása szerint a Bécs felől érkező. a Keleti pályaudvarról Debrecenen át Csapra továbbinduló Hortobágy EuroCity (EC 149) 40 perc késéssel érkezik a határállomásra.
A Railjet xpress vonatok Tatabányáig közlekednek és onnan fordulnak vissza Győr, Hegyeshalom, Bécs felé.
Október 26-án este már érinti Railjeteket az újabb vágányzári ütem.
A Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránkéntBécsen át Münchenbe induló Railjetek csak Bécsig közlekednek (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68). Az utasaik bécsi átszállással utazhatnak tovább a bajor főváros felé.
Sziasztok! November 2-re van két jegyunk az RJX 64-re, budapesti indulással.
A palyazar miatt gondolom legfeljebb Tatabányától indul majd a vonat. De azt mikor lehet majd megtudni, hogy csak Bécsig közlekedik-e ahol át kell majd szállni, avagy közvetlenül Münchenig közlekedik majd?
Tudni lehet ki hibázott? A csehek időben (értsd, a nemzetközi kontingens megnyitása előtt, tehát hónapokkal) előre szóltak a menetrend módosulásról, és a Start aludt rajta, vagy a csehek is csak most? Mert ha az előbbi, akkor ugyanaz a szitu, mint most az 1-es vonal esetében.
A Mosóczi Dráhy-ból kinézem hogy mindenen csak alszik jómagyaros szokásához híven, és csak a kötelező időpontkor, vagy azelőtt pár nappal hirdetik ki a vágányzári menetrendeket. Akár tud róla korábban, akár nem.
Tudni lehet ki hibázott? A csehek időben (értsd, a nemzetközi kontingens megnyitása előtt, tehát hónapokkal) előre szóltak a menetrend módosulásról, és a Start aludt rajta, vagy a csehek is csak most? Mert ha az előbbi, akkor ugyanaz a szitu, mint most az 1-es vonal esetében.
Hiába tájékoztat, hogy a vonat Budapestről hamarabb indul, ha az utasnak nem Budapesttől, hanem mondjuk Szegedről vagy Bukarestből van jegye. Ilyenkor bizony vagy az új vonatjegyeket és az ahhoz kapcsolódó költségeket fizeti, vagy szállodáztat, olyat nem csinálhat, hogy ja, vegyél egy jegyet a korábbi vonatra is!
Kuty jogosan Jókút, mert hívták így hivatalosan magyarul. A leventevárazástól megőrülök. Még közbeszédben a Brünn rendben van, hivatalos formában az sem.
Én a honlapom térképén konzisztensen a magyar állomásneveket használom a Magyar Szent Korona Országainak hajdani területén, ha az állomás akkor már létezett. Ezért természetesen Leopoldov is Lipótvár, és egyáltalán nem Újvároska (Dabast sem hívjuk Apajnak, jegyzem meg, sajnos). Az azóta létesített állomásokat és akár komplett vonalakat viszont a mai nevükön írom, így kerül Túrocdivék mellé Turčianske Teplice, Zólyombrézó mellé Chvatimech, vagy Nagyőr mellé Spiąská Belá zastávka.
Két hét múlva valami nagyobb lezárásba kezdenek, mert a Metropolitenek csak Jókútig fognak járni. Hogy meddig tart a kizárás, azt nem tudom, de október végéig biztosan.
(...)
Nem igaz, elmennek majd Břeclavig az említett kerülővel, de ott át kell szállni.
Leventevárig, ha ennyire magyarul akarjuk hívni a településeket. :)
Köszönöm! Éppen tegnap próbáltunk venni jegyeket a 23-i hétvégére és se a Start, se a cseh alkalmazás nem hozott fel gyakorlatilag semmit Brünnbe. Talán a Hungáriát és a (nem Brünnbe) Báthoryt hozták csak.
A Morva folyó mindkét partján a vasúti infrastruktúra mindkét kezelője már megegyezett a lezárás időpontjában: október 13-tól 25-ig. „A személyszállítás Csehország és Szlovákia között nem Lanžhoton, hanem Hodonínon és Holíčon keresztül közlekedik majd. Az utasoknak ezért arra kell számítaniuk, hogy az utazás körülbelül 40-50 perccel meghosszabbodik ” – mondta Dušan Gavenda, a Vasúti Igazgatóság szóvivője.
Két hét múlva valami nagyobb lezárásba kezdenek, mert a Metropolitenek csak Jókútig fognak járni. Hogy meddig tart a kizárás, azt nem tudom, de október végéig biztosan.