Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

K_cs_l Creative Commons License 2012.05.20 0 0 640

Igen, azt még a télen az első tüneteknél, de most megint kicserélem. A búvárcsó hibáje nem okozhatja mert ha tele van a tank,v. max félig akkor nincs gond!

Előzmény: Törölt nick (639)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.20 0 0 639

Gondolom, gázolaj szűrőt cseréltetek...Ha a nagy nyomású szivattyú kezd gyengülni akkor az nagyon zsebbenyúlós.

Előzmény: K_cs_l (638)
K_cs_l Creative Commons License 2012.05.20 0 0 638

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék!

2002-s G opel astra 1,7 cdti, olyat csinál, egy hete, hogy nagyon nehezen indul, a mi nap meg olyat művelt, hogy lassításkor leállt. A hibák elősször télen a nagy hidegbe jelnetkeztek, aztán elmúlt. Most múlthéten szerelőnél volt ,  alkatrész cserén jól megrángatták az autót szerelés közben., aztán ismételten nem indult, s azóta szinte 1-2 alklmat kivével, ismételten nehezen indul. Autódíagnosztikán volt, két helyen is de semmit nem mutat, izzítógyetyák, bemérve, jók!

Várom a segítséget, mert már a szerelő semtudja mihez fogjon!

Lehet adagolós lesz, azt nagyon nem szeretném, most akarom eladni?!

Köszi!

Csaba

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.20 0 0 637

Azt magyarázza meg nekem valaki, miért jó az, hogy az új kis Astra OPC "sportkocsi" üresen kis híján másfél tonna? Mi ebben a fejlődés? Ettől megy gyorsan vagy fogyaszt kevesebet?

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.20 0 0 636

Lehet, hogy a márkaszervízben 40-50ezer egy trafó de annyiért lassan egy egész autót lehet kapni.(törött, papír nélküli... stb.) Veszel egy Samara trafót és azzal is mennie kell ha más hibája nincs.

Előzmény: Sabans (635)
Sabans Creative Commons License 2012.05.20 0 0 635

Sziasztok!

 

1.6-os XE motorú Astrám egy ideje állandó sebességnél néha berángat, mintha kimaradna a gyújtás egy pillanatra. Gyertyát, benzinszűrőt kicseréltük, a rendszer tiszta. Diagnosztika nem jelez hibát.Trafóra gondolok, de potyára nem szivesen adnék ki 40-50000-et.Esetleg egyéb ötlet? Arra is gondoltam, hogy ha találok autót ilyen trafóval, 30 percre áttenni, és akkor tiszta a kép- de ezt nehéz megszervezni.

Üdv.

adren Creative Commons License 2012.05.18 0 0 634

Köszönöm szépen a segítséget!

üdv2012 Creative Commons License 2012.05.16 0 0 633

sziasztok.kellene egy kiss segítség.van egy g astrám és nem megy a kilóméter óra tudna valaki segíteni hogy mi lehet a baj?volt már gépen is és semmi.köszönöm.

Gbá Creative Commons License 2012.05.15 0 0 632

Sziasztok!
Olyat produkál a 2008-as évjáratú Opel Astra G Classikom (26e Km, Z14XE motorkód), hogy hol van hol nincs sebességjel (pl. 5 fokozatban, 2900 ford/perc-nél a mutató ingadozik 90 km/h és 60 km/h között)és ezzel együtt az össz km számláló és a napi számláló is hol mér hol nem ha mér is pontatlanul. Ha egyáltalán nincs sebességjel a motor rángat 4.-ig. Valaki valami megoldást tud erre a problémára?! Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.15 0 0 631

Én megcsinálom neked.

Előzmény: adren (629)
vwopel Creative Commons License 2012.05.15 0 0 630

Igen, szétszedi-összerakja.

Van 1 zárban 6-7 lemez, A B C D stb. Ezeknek kell megfelelő sorrendben lenni és már működik is.

Nincs szakmához kötve. Autószerelő, lakatos, bárki aki szereti csinálni.

Érdeklődj a környékeden autószerelőktől, hogy ki foglalkozik ilyennel. Aki jól csinálja annak híre van.

Úgy is kell egy szaki, akihez hordani fogod az opelt:-)

Ja, és vannak pörgősebb topikok, ahol esetleg címet is kapsz a márkatársaktól.

Előzmény: adren (629)
adren Creative Commons License 2012.05.15 0 0 629

Helló és köszi a választ! Nem raktam kérdőjelet, igaz, de talánérthető volt így is. Nem tudom mit jelent az -átlemezeltetés- voltaképp szétszedi valaki /ki az?/ a zárakat és a kulcsnak megfelelően rakja össze!? Ezt eddig nem gondoltam, hogy lehetséges...

Kicsinál ilyet, mert gondolom a Mister Minit és az Opel szerelő nem. Ez szerintem komoly műszerész munka. Hol van ilyen szakember?

Pest környékén pld, vagy a Márta környékén. Egyáltalán, hogy hívják az ilyen szakembert?  :-) betörő? :-)

Köszönöm a választ!  

Előzmény: vwopel (627)
B.GY Creative Commons License 2012.05.13 0 0 628

Nekem a Vectrán ment szét a gyújtáskapcsoló.Vettem bele egy új betétet.Most két kulcsa van,de engem nem zavar.A zsebemben elfér:)

Előzmény: adren (626)
vwopel Creative Commons License 2012.05.13 0 0 627

Níncs kérdőjel:-/

Vegyél új betétet a gyujtáskapcsolóhoz, és az ajtózárakat lemezeltesd át hozzá. Így egy kulcs fog újra nyitni mindent.

 

Előzmény: adren (626)
adren Creative Commons License 2012.05.13 0 0 626

Üdv mindenkinek!  Vettem egy Opel Astra F-et, kombi, a kulcsa (1 db volt) eltörött, nincs meg a fége sajnos. Szétkaptam a kormányzárat, most csavarhúzóval inditom. Nem találok olyat, hogy -egy kulcs, gyujtáskapcsoló, baj-jobb első zár, hátsó zár- 

Szóval, hogy mindet kicseréljem. Van központi zár, de csak kulcsra nyit, nem távirányra. Kösz a segitséget!!! aadren@gmail.com

mozsonoise Creative Commons License 2012.05.11 0 0 625

Hali!most jövök a szervízből, AGR szelep a ludas, túlzott kipufogó gáz visszavezetés, és szerintem innen adődhat gyújtási probléma is, mert csak levegő megy a hengerhez.

mozsonoise Creative Commons License 2012.05.10 0 0 624

Hali! astra g caravan z16xe. nekem is hasonló tüneteket produkál a drága.tehát, henger leáll, nincs alapjárat, aztán egy ideig jó , de most eljutottunk oda hogy nem,

csináltunk kompresszió mérést, nem volt veszélyes eltérés a hengerek között. megnéztük a gyertyákat injektor probléma kizárva mivel a kormon kívül más nem volt az amugyis szar gyertyákon.jó gyertyával is csinálja. mi benzin problémára gyanakodunk, esetleg ac-pumpa hiba, vagy érintkezési esetleg testkábel probléma,vagy annak vezérlését szolgálló elektronikára.

Gabeszka001 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 623

Sziasztok!

 

Szeretnék tőletek tippeket kérni. Na az én opelomnak elég fura gondja van tényleg... 2003-as G astra Ecotech es, 1,6-os benzines motorral. Jelenleg 190e km van benne, én 50 el vettem. Az viszonylag gyorsan kiderült, hogy nagyon eszi az olajat, még a megszokottnál is jobban. E miatt sajnos az egr szelepemet cserélni kellett, ugye a koksz.... Nekem is produkált leállást akkoriban meg ilyesmit, de azóta nincs ilyen gondom. A 4 hengerből az egyik teljesen ki volt bukva, ezért ott a gyertyám is folyamatosan szétégett. De nem túl rég olyan 170e km nél egy érdekes jelenség jelentkezett. A hiba fokozatosan roszabbodott. Minden sebesség fokozatban, nagyjából 1500-2500 fordulat között, pici gázadásra el kezdett a kocsi ugrálni, de egyre durvábban. Arra a döntésre jutottam, hogy meggyűrűztetem, a szerelőm is ezt tanácsolta. Így is történt. A hiba meg is szünt, de sajnos kb. 5e km múlva ismét előjött. Hibaüzenetet nem dob, semmit. Az olajfogyasztásom szinte teljesen megszűnt, a gyertya normálisan használódik. Egyébként a jelenség nem mindig jelentkezik, de ha elkezdődik, akkor kezelhetetlen a kocsi városi közlekedésnél. Ha nagy gázt adok, akkor nincs baj, de nem indulhatok mindíg füstölő gumival... :) Most azt próbáltuk, ki, hogy a lambda szondát lekötöttük és úgy jártam, de sajnos így is szaggat. Van valakinek valami használható ötlete, tapasztalata? Ha van kérem írjatok valamit!

Köszönöm!

 

78tom Creative Commons License 2012.05.03 0 0 622

Helló!

 

Egyenlőre kell a kocsi  a hétvégen, úgyhogy nem álltam neki komolyabban. Kíváncsi leszek neked a trafócsere után okés lesz-e.

Majd írd meg a tapasztalatod, meg milyen trafó, ár stb. Én sokat keresgéltem ezekben a témákban és az ilyen esetek nagy része valamilyen légbeszívás, vákuuum problémákra vezethető vissza. Ebbe az irányba akarok elmenni, meg tisztítani a fojtószelepházat, alapjárati motort. Egy kis apróság, igaz hogy H astra, de hátha:http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/

 

Sok szerencsét, Üdv

Előzmény: zsolt8403 (618)
Slash114 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 621

Hali, nekem egy olyan problémám van 96-os F astra 1.4 C14NZ, hogy ha az üzemanyag szint jelző 1/4-ed alá megy, akkor el kezd rángatni, de leginkább akkor amikor fordulok vele...Most amikor voltak ezek a nagyon hidegek, akkor tökéletesen működött, pedig negyed alatt volt az üzemanyag, de amint jöttek a jobb idő -5,0+-ok, egyből el kezdte ezt a rángatásos dolgot, már ki lett cserélve az AC az üzemanyag szűrő, eddig ezekre gyanakodtam, nem tudom, hogy az Aktívszéntartálynak lehet-e hozzá köze... remélem sikerül megoldást találnunk...

vwopel Creative Commons License 2012.05.02 0 0 620

Találgatni lehet, de erre találták ki a kiolvasást.

Valószínűleg lóg egy kereked.

Előzmény: geisa87 (619)
geisa87 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 619

Üdv! Opel Astra G Caravan 2.0 DTI(Y20DTH) 2002-es autómmal a következő prblémám van:

- Indítás után, van hogy pár 100m van h pár KM után kigyullad az ABS és az ESP lámpa és úgymarad. És ezt egyre sűrűbben csinálja. Motor leállít, újra indít, kis idő múlva megint van h kanyarodásnál kigyorsítás közben gyullad ki.

Segítséget kérnék, hogy mi lehet  a baja. Előre is köszönöm! ÜDV!

zsolt8403 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 618

Hello!

Holnap kicseréltetem a trafot!

Te hogy állsz a probléma megoldásával???

Előzmény: 78tom (616)
kispao Creative Commons License 2012.04.30 0 0 617

Szia lacusska!

 

A hűtővizes problémádra van 1 tippem (egyáltalán nem biztos, hogy ez lehet a probléma, de 1 próbát megér szerintem): cseréld ki a hűtővíz kiegyenlítő tartály sapkáját. Nálunk egy 8 szelepes opel motor produkált hasonló jelenséget, azzal a kivétellel, hogy a hűtővíz folyás látható volt az autó alatt. A sapkába épített szelep szabályozza hűtőrendszer nyomását. Ha elromlik akkor az üzeminyomáson felüli nyomást enged meg a hűtőrendszerben amitől el kezd szökni a víz, ahol csak tud, a másik jelenség ami az elromlására utal, hogy a motor kihűlt állapotára folyamatosan kiegyenlíti a sapka szelepe a hűtőrendszer túlnyomását az atmoszféra nyomására, azaz nem szabad nyomás alatt lennie a hűtőrendszernek KIHŰLT állapotban.

Előzmény: lacusska (607)
78tom Creative Commons License 2012.04.28 0 0 616

Szia,

 

Nekem P300 és P302 hibakódott villogot le. Trafónál előfordulhat ez az összevissza hiba előjövetel?

 

Előzmény: zsolt8403 (615)
zsolt8403 Creative Commons License 2012.04.26 0 0 615

Hello!

Neked mit mondtak rá?

Nekem erre, hogy csak üzemi hőmérsékleten csinálja, az volt a válasz:

a motornak nem mondhatjuk meg, hogy mikor rángasson! :D vicc

Ezt egy "szakember" mondta! :D (opel szervizben)

Csak mert véleményem szerint, ha a szelep kokszosodás okozná, akkor hidegen is rángatnia kéne...

Én annak ellénére, hogy decemberben volt trafo csere, trafo hibára gondolok.

Hibakód: P300 és P304 volt, tehát különböző hengerek gyújtáskimaradás, 4-es henger gyújtás kimaradás.

Neked milyen hibakódod volt?

Előzmény: 78tom (614)
78tom Creative Commons License 2012.04.25 0 0 614

Helló!

 

Nekem hidegen is csinálja amikor olyan kedve  van.

Előzmény: zsolt8403 (613)
zsolt8403 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 613

Sziasztok!

Nektek is csak üzemi hőmérsékleten csinálja?

Szeleptisztító iskipróbálva, az összes gyertya kiégett, de még mindig csinálja, de csak ha már meleg a motor.

78tom Creative Commons License 2012.04.23 0 0 612

Sziasztok!

 

Én is csatlakozom az előttem szólókhoz!(Az autóm 1.6 16v G Astra caravan,2001.09., motorkód Z16XE)

Szinte ugyanez a hibajelenség áll fenn  nekem is.  Időszakos jelleggel háromhengerezés. Tárolt hibakódok:

-Felismert gyújtáskimaradás különböző hengerekben

-Felismert gyújtáskimaradás 2. henger

+EGR szelep hiba is volt.

A villamosági szaki javaslatára kicseréltük az Egr szelepet(előtte le volt vakolva) 45e pénz:(

A hiba ugyanúgy jelentkezik. Ezután mindenáron trafót akart cserélni, de nem mentem bele, szereztem egyet a hiba azzal is jelentkezett, majd 100 km-ig nem.

Aztán vissza az én trafóm ismét 100-120 km hibamentesen, majd megint 3 henger, villogó pech lámpa.

A 30ezret futott GM gyertyák  voltak benne, de kicseréltem ugyanolyan újakra. Pár nap és km után a hiba ismét fennáll.

Próbáltam megfigyelni, hogy milyen üzemmódnál jelentkezik a hiba, tapasztalataim szerint kevés üzemanyagmennyiségnél gyakrabban,

nagyobb sebességi fokozatban, alacsonyabb fordulatról  emelkedőnek még gyakrabban. Tehát szerintem nagyobb terhelésnél többször fordul elő.

Várnám az ötleteket hátha valaki már találkozott ilyennel, vagy az előttem szólóknak sikerült a hibát felderíteni és megosztanák a titkot.

Elvinném megbízható szakihoz is, de nem akarom találgatások miatt a fél autót kicserélni, mert az rengetegbe fájna.

Kösz

 

 

zsolt8403 Creative Commons License 2012.04.21 0 0 611

Sziasztok!

Csatlakozom az előttem hozzászólókhoz! :(

1 hete egyszer csak rángatott a motor, majd az egyik henger megállt!
Kivettem az összes gyertyát és az egyik, (jobb szélső) be volt köpve. Bosch Yttrium Super + gyertyák voltak benne, hozzáteszem, hogy 30200 km-t ment a gyertya csere óta! Előtte lévő tulajnál denso-s gyertyák voltak benne! Kicseréltem a hibás gyertyát és a többit visszatettem, amíg beszerzek 4 új gyertyát! (Néha dadogott a motor a kicserélt gyertyával) Másnap a szervizbe eredeti GM gyertyáért mentem. Amikor kivettem a gyertyákat a denso-s gyertya, ami helyén a beköpött bosch volt, az is úgy nézett ki, mint ha tiszta korom lenne, de ment mind a 4 henger! A többi (3 bosch) gyertya jó volt!
Kicseréltem a 4 gyertyát és a következő hiba lépett fel:
Egy adott fordulatnál 3800 körül bedadogott a motor egy pillanatra! De mindig ugyan azon a fordulatszámon. Kifújtam a csövet, ahol szívja a levegőt, kicseréltem a levegőszűrőt! A változás csak annyi, hogy most alacsonyabb fordulaton csinálta és csak akkor, ha közepes gázzal gyorsítottam, tehát ha lepadlóztam, vagy nagyon finoman gyorsítva egyáltalán nem rángatott!
Kivettem az új GM-es gyertyákat és tiszta korom mind a 4! Tehát most nem csak az az egy, ami miatt cseréltem az összeset, hanem mind a 4!
Elvittem a szervizbe, a hibák a következők voltak:
Gyújtáshiba a 4 hengernél, ami a rossz gyertya helye volt, ill. a második hiba amit eltárolt: az összes hengernél trafóhiba! Kitörölték a hibát, mert ezek mentett hibák voltak, azóta hibát nem tárolt le, legalábbis visszajelzés még nem jött!
A trafót decemberben cseréltem gyárinak hírdetett Meyle van benne! Akkor a másik szélső (bal oldali) hengernél nem volt gyújtás, de a trafót kivéve ez látszódott is, mert fekete színű lett az a pipa rész. Kipufogó gáz szelep (Hans-Pries) tavalynyáron lett cserélve!
A szervizben nem tudták megmondani, hogy mi lehet a baj! Márkaszervizben volt az autó! Opel márkaszervizben!!!!
Arra tippelt a szerelő, hogy az egyik szelep letapadhat és azért csinálja ezt, egyből felajánlott egy szelep tisztítást, mármint, hogy leveszik, a hengerfejet....
Ma elvittem és teljesen kiégettem, vagyis próbáltam, a kipufogó már egyáltalán nem kormos, de még mindig csinálja, hogy valamikor bedadog véletlenszerűen! Már nem lehet egy adott fordulatszámhoz kötni, véletlenül bedadog egy pillanatra és nem minden gyorsításnál, van, hogy 10 km-en keresztül semmi, van hogy hogy 1 km-en 5-ször is csinálja!

Holnap reggel megnézem a gyertyákat, hogy milyenek és ha feketék, akkor visszteszem a 3 jó bosch-t (azok nem voltak kormosak) és a fekete denso-t, csak nem arra a helyre, amelyikben a denso volt(tehát ahonnét indult az egész), hanem oda bosch-t teszek s megnézem, hogy az a henger a bosch gyertyát is bekormolja-e, vagy hogy a denso gyertya másik hengernél kormos lesz-e. (vagy mivel más márka, a hőértéke nem teljesen ugyan az és attól is lehetett, hogy az kormos lett. Nem tudom, de a henger ment. fogalmam sincs
Na majd reggel, addigra kihül a motor....

Most a gyertyák a következőképpen alakultak:
Jobb oldalról a második tiszta, a többi kormos! ( ezek az új gyertyák)!!!!

Visszatettem a régi gyertyákat!

Ma mentem a régi gyertyákkal, még nem tudom, hogy alakult, de a hibajel is felvillant :(

 

 

Olvastam több fórumon is, a szelepet kéne megtisztítani, de írtátok itt is hogy van akinek nem hozott megoldást. A motort nem akarom szétszedetni, mert gyárilag is egy hibás konstrukció... :(

Valami ötlet, akárki?

Még a catacleant megpróbálom, meg megnézem hogy a régi gyertyák (vagyis 3 bosch 1 denso) hogy néznek ki, ha végre kihül a motor.

 

Z16XE (74KW)
2002.12.
162000 km (valós!)

Olajfogyasztása, legutóbb 1800km-en kb 3 dcl. Ez 90 ezernél is ennyi volt, nem nőtt!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!