Igen, azt még a télen az első tüneteknél, de most megint kicserélem. A búvárcsó hibáje nem okozhatja mert ha tele van a tank,v. max félig akkor nincs gond!
2002-s G opel astra 1,7 cdti, olyat csinál, egy hete, hogy nagyon nehezen indul, a mi nap meg olyat művelt, hogy lassításkor leállt. A hibák elősször télen a nagy hidegbe jelnetkeztek, aztán elmúlt. Most múlthéten szerelőnél volt , alkatrész cserén jól megrángatták az autót szerelés közben., aztán ismételten nem indult, s azóta szinte 1-2 alklmat kivével, ismételten nehezen indul. Autódíagnosztikán volt, két helyen is de semmit nem mutat, izzítógyetyák, bemérve, jók!
Várom a segítséget, mert már a szerelő semtudja mihez fogjon!
Lehet adagolós lesz, azt nagyon nem szeretném, most akarom eladni?!
Azt magyarázza meg nekem valaki, miért jó az, hogy az új kis Astra OPC "sportkocsi" üresen kis híján másfél tonna? Mi ebben a fejlődés? Ettől megy gyorsan vagy fogyaszt kevesebet?
Lehet, hogy a márkaszervízben 40-50ezer egy trafó de annyiért lassan egy egész autót lehet kapni.(törött, papír nélküli... stb.) Veszel egy Samara trafót és azzal is mennie kell ha más hibája nincs.
1.6-os XE motorú Astrám egy ideje állandó sebességnél néha berángat, mintha kimaradna a gyújtás egy pillanatra. Gyertyát, benzinszűrőt kicseréltük, a rendszer tiszta. Diagnosztika nem jelez hibát.Trafóra gondolok, de potyára nem szivesen adnék ki 40-50000-et.Esetleg egyéb ötlet? Arra is gondoltam, hogy ha találok autót ilyen trafóval, 30 percre áttenni, és akkor tiszta a kép- de ezt nehéz megszervezni.
sziasztok.kellene egy kiss segítség.van egy g astrám és nem megy a kilóméter óra tudna valaki segíteni hogy mi lehet a baj?volt már gépen is és semmi.köszönöm.
Sziasztok! Olyat produkál a 2008-as évjáratú Opel Astra G Classikom (26e Km, Z14XE motorkód), hogy hol van hol nincs sebességjel (pl. 5 fokozatban, 2900 ford/perc-nél a mutató ingadozik 90 km/h és 60 km/h között)és ezzel együtt az össz km számláló és a napi számláló is hol mér hol nem ha mér is pontatlanul. Ha egyáltalán nincs sebességjel a motor rángat 4.-ig. Valaki valami megoldást tud erre a problémára?! Köszi!
Helló és köszi a választ! Nem raktam kérdőjelet, igaz, de talánérthető volt így is. Nem tudom mit jelent az -átlemezeltetés- voltaképp szétszedi valaki /ki az?/ a zárakat és a kulcsnak megfelelően rakja össze!? Ezt eddig nem gondoltam, hogy lehetséges...
Kicsinál ilyet, mert gondolom a Mister Minit és az Opel szerelő nem. Ez szerintem komoly műszerész munka. Hol van ilyen szakember?
Pest környékén pld, vagy a Márta környékén. Egyáltalán, hogy hívják az ilyen szakembert? :-) betörő? :-)
Üdv mindenkinek! Vettem egy Opel Astra F-et, kombi, a kulcsa (1 db volt) eltörött, nincs meg a fége sajnos. Szétkaptam a kormányzárat, most csavarhúzóval inditom. Nem találok olyat, hogy -egy kulcs, gyujtáskapcsoló, baj-jobb első zár, hátsó zár-
Szóval, hogy mindet kicseréljem. Van központi zár, de csak kulcsra nyit, nem távirányra. Kösz a segitséget!!! aadren@gmail.com
Hali!most jövök a szervízből, AGR szelep a ludas, túlzott kipufogó gáz visszavezetés, és szerintem innen adődhat gyújtási probléma is, mert csak levegő megy a hengerhez.
Hali! astra g caravan z16xe. nekem is hasonló tüneteket produkál a drága.tehát, henger leáll, nincs alapjárat, aztán egy ideig jó , de most eljutottunk oda hogy nem,
csináltunk kompresszió mérést, nem volt veszélyes eltérés a hengerek között. megnéztük a gyertyákat injektor probléma kizárva mivel a kormon kívül más nem volt az amugyis szar gyertyákon.jó gyertyával is csinálja. mi benzin problémára gyanakodunk, esetleg ac-pumpa hiba, vagy érintkezési esetleg testkábel probléma,vagy annak vezérlését szolgálló elektronikára.
Szeretnék tőletek tippeket kérni. Na az én opelomnak elég fura gondja van tényleg... 2003-as G astra Ecotech es, 1,6-os benzines motorral. Jelenleg 190e km van benne, én 50 el vettem. Az viszonylag gyorsan kiderült, hogy nagyon eszi az olajat, még a megszokottnál is jobban. E miatt sajnos az egr szelepemet cserélni kellett, ugye a koksz.... Nekem is produkált leállást akkoriban meg ilyesmit, de azóta nincs ilyen gondom. A 4 hengerből az egyik teljesen ki volt bukva, ezért ott a gyertyám is folyamatosan szétégett. De nem túl rég olyan 170e km nél egy érdekes jelenség jelentkezett. A hiba fokozatosan roszabbodott. Minden sebesség fokozatban, nagyjából 1500-2500 fordulat között, pici gázadásra el kezdett a kocsi ugrálni, de egyre durvábban. Arra a döntésre jutottam, hogy meggyűrűztetem, a szerelőm is ezt tanácsolta. Így is történt. A hiba meg is szünt, de sajnos kb. 5e km múlva ismét előjött. Hibaüzenetet nem dob, semmit. Az olajfogyasztásom szinte teljesen megszűnt, a gyertya normálisan használódik. Egyébként a jelenség nem mindig jelentkezik, de ha elkezdődik, akkor kezelhetetlen a kocsi városi közlekedésnél. Ha nagy gázt adok, akkor nincs baj, de nem indulhatok mindíg füstölő gumival... :) Most azt próbáltuk, ki, hogy a lambda szondát lekötöttük és úgy jártam, de sajnos így is szaggat. Van valakinek valami használható ötlete, tapasztalata? Ha van kérem írjatok valamit!
Egyenlőre kell a kocsi a hétvégen, úgyhogy nem álltam neki komolyabban. Kíváncsi leszek neked a trafócsere után okés lesz-e.
Majd írd meg a tapasztalatod, meg milyen trafó, ár stb. Én sokat keresgéltem ezekben a témákban és az ilyen esetek nagy része valamilyen légbeszívás, vákuuum problémákra vezethető vissza. Ebbe az irányba akarok elmenni, meg tisztítani a fojtószelepházat, alapjárati motort. Egy kis apróság, igaz hogy H astra, de hátha:http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/
Hali, nekem egy olyan problémám van 96-os F astra 1.4 C14NZ, hogy ha az üzemanyag szint jelző 1/4-ed alá megy, akkor el kezd rángatni, de leginkább akkor amikor fordulok vele...Most amikor voltak ezek a nagyon hidegek, akkor tökéletesen működött, pedig negyed alatt volt az üzemanyag, de amint jöttek a jobb idő -5,0+-ok, egyből el kezdte ezt a rángatásos dolgot, már ki lett cserélve az AC az üzemanyag szűrő, eddig ezekre gyanakodtam, nem tudom, hogy az Aktívszéntartálynak lehet-e hozzá köze... remélem sikerül megoldást találnunk...
Üdv! Opel Astra G Caravan 2.0 DTI(Y20DTH) 2002-es autómmal a következő prblémám van:
- Indítás után, van hogy pár 100m van h pár KM után kigyullad az ABS és az ESP lámpa és úgymarad. És ezt egyre sűrűbben csinálja. Motor leállít, újra indít, kis idő múlva megint van h kanyarodásnál kigyorsítás közben gyullad ki.
Segítséget kérnék, hogy mi lehet a baja. Előre is köszönöm! ÜDV!
A hűtővizes problémádra van 1 tippem (egyáltalán nem biztos, hogy ez lehet a probléma, de 1 próbát megér szerintem): cseréld ki a hűtővíz kiegyenlítő tartály sapkáját. Nálunk egy 8 szelepes opel motor produkált hasonló jelenséget, azzal a kivétellel, hogy a hűtővíz folyás látható volt az autó alatt. A sapkába épített szelep szabályozza hűtőrendszer nyomását. Ha elromlik akkor az üzeminyomáson felüli nyomást enged meg a hűtőrendszerben amitől el kezd szökni a víz, ahol csak tud, a másik jelenség ami az elromlására utal, hogy a motor kihűlt állapotára folyamatosan kiegyenlíti a sapka szelepe a hűtőrendszer túlnyomását az atmoszféra nyomására, azaz nem szabad nyomás alatt lennie a hűtőrendszernek KIHŰLT állapotban.
Én is csatlakozom az előttem szólókhoz!(Az autóm 1.6 16v G Astra caravan,2001.09., motorkód Z16XE)
Szinte ugyanez a hibajelenség áll fenn nekem is. Időszakos jelleggel háromhengerezés. Tárolt hibakódok:
-Felismert gyújtáskimaradás különböző hengerekben
-Felismert gyújtáskimaradás 2. henger
+EGR szelep hiba is volt.
A villamosági szaki javaslatára kicseréltük az Egr szelepet(előtte le volt vakolva) 45e pénz:(
A hiba ugyanúgy jelentkezik. Ezután mindenáron trafót akart cserélni, de nem mentem bele, szereztem egyet a hiba azzal is jelentkezett, majd 100 km-ig nem.
Aztán vissza az én trafóm ismét 100-120 km hibamentesen, majd megint 3 henger, villogó pech lámpa.
A 30ezret futott GM gyertyák voltak benne, de kicseréltem ugyanolyan újakra. Pár nap és km után a hiba ismét fennáll.
Próbáltam megfigyelni, hogy milyen üzemmódnál jelentkezik a hiba, tapasztalataim szerint kevés üzemanyagmennyiségnél gyakrabban,
nagyobb sebességi fokozatban, alacsonyabb fordulatról emelkedőnek még gyakrabban. Tehát szerintem nagyobb terhelésnél többször fordul elő.
Várnám az ötleteket hátha valaki már találkozott ilyennel, vagy az előttem szólóknak sikerült a hibát felderíteni és megosztanák a titkot.
Elvinném megbízható szakihoz is, de nem akarom találgatások miatt a fél autót kicserélni, mert az rengetegbe fájna.
1 hete egyszer csak rángatott a motor, majd az egyik henger megállt! Kivettem az összes gyertyát és az egyik, (jobb szélső) be volt köpve. Bosch Yttrium Super + gyertyák voltak benne, hozzáteszem, hogy 30200 km-t ment a gyertya csere óta! Előtte lévő tulajnál denso-s gyertyák voltak benne! Kicseréltem a hibás gyertyát és a többit visszatettem, amíg beszerzek 4 új gyertyát! (Néha dadogott a motor a kicserélt gyertyával) Másnap a szervizbe eredeti GM gyertyáért mentem. Amikor kivettem a gyertyákat a denso-s gyertya, ami helyén a beköpött bosch volt, az is úgy nézett ki, mint ha tiszta korom lenne, de ment mind a 4 henger! A többi (3 bosch) gyertya jó volt! Kicseréltem a 4 gyertyát és a következő hiba lépett fel: Egy adott fordulatnál 3800 körül bedadogott a motor egy pillanatra! De mindig ugyan azon a fordulatszámon. Kifújtam a csövet, ahol szívja a levegőt, kicseréltem a levegőszűrőt! A változás csak annyi, hogy most alacsonyabb fordulaton csinálta és csak akkor, ha közepes gázzal gyorsítottam, tehát ha lepadlóztam, vagy nagyon finoman gyorsítva egyáltalán nem rángatott! Kivettem az új GM-es gyertyákat és tiszta korom mind a 4! Tehát most nem csak az az egy, ami miatt cseréltem az összeset, hanem mind a 4! Elvittem a szervizbe, a hibák a következők voltak: Gyújtáshiba a 4 hengernél, ami a rossz gyertya helye volt, ill. a második hiba amit eltárolt: az összes hengernél trafóhiba! Kitörölték a hibát, mert ezek mentett hibák voltak, azóta hibát nem tárolt le, legalábbis visszajelzés még nem jött! A trafót decemberben cseréltem gyárinak hírdetett Meyle van benne! Akkor a másik szélső (bal oldali) hengernél nem volt gyújtás, de a trafót kivéve ez látszódott is, mert fekete színű lett az a pipa rész. Kipufogó gáz szelep (Hans-Pries) tavalynyáron lett cserélve! A szervizben nem tudták megmondani, hogy mi lehet a baj! Márkaszervizben volt az autó! Opel márkaszervizben!!!! Arra tippelt a szerelő, hogy az egyik szelep letapadhat és azért csinálja ezt, egyből felajánlott egy szelep tisztítást, mármint, hogy leveszik, a hengerfejet.... Ma elvittem és teljesen kiégettem, vagyis próbáltam, a kipufogó már egyáltalán nem kormos, de még mindig csinálja, hogy valamikor bedadog véletlenszerűen! Már nem lehet egy adott fordulatszámhoz kötni, véletlenül bedadog egy pillanatra és nem minden gyorsításnál, van, hogy 10 km-en keresztül semmi, van hogy hogy 1 km-en 5-ször is csinálja!
Holnap reggel megnézem a gyertyákat, hogy milyenek és ha feketék, akkor visszteszem a 3 jó bosch-t (azok nem voltak kormosak) és a fekete denso-t, csak nem arra a helyre, amelyikben a denso volt(tehát ahonnét indult az egész), hanem oda bosch-t teszek s megnézem, hogy az a henger a bosch gyertyát is bekormolja-e, vagy hogy a denso gyertya másik hengernél kormos lesz-e. (vagy mivel más márka, a hőértéke nem teljesen ugyan az és attól is lehetett, hogy az kormos lett. Nem tudom, de a henger ment. fogalmam sincs Na majd reggel, addigra kihül a motor....
Most a gyertyák a következőképpen alakultak: Jobb oldalról a második tiszta, a többi kormos! ( ezek az új gyertyák)!!!!
Visszatettem a régi gyertyákat!
Ma mentem a régi gyertyákkal, még nem tudom, hogy alakult, de a hibajel is felvillant :(
Olvastam több fórumon is, a szelepet kéne megtisztítani, de írtátok itt is hogy van akinek nem hozott megoldást. A motort nem akarom szétszedetni, mert gyárilag is egy hibás konstrukció... :(
Valami ötlet, akárki?
Még a catacleant megpróbálom, meg megnézem hogy a régi gyertyák (vagyis 3 bosch 1 denso) hogy néznek ki, ha végre kihül a motor.
Z16XE (74KW) 2002.12. 162000 km (valós!)
Olajfogyasztása, legutóbb 1800km-en kb 3 dcl. Ez 90 ezernél is ennyi volt, nem nőtt!