Sziasztok, segítségeteket kérném akinek van, vagy ismeri a HONDA tipusu GCV-160 5,5 lóerős,160cc gépet.
Megvételre kínáltak a napokban egyet. Jó állapotban volt, a hangja is ok volt, gumikerék volt rászerelve. Mellé kézben hozta a 2X3 soros kapatagokat az eladó+ a sárvédőket. Meg is állapodtunk az árban, mikor mondtam hogy ok de tegyük rá a kapatagokat mert én csak rotálásra használnám. Ekkor jött a buktató. A kapafüzér belső profilja sima volt, a hajtóműházon ahova meg rá kellet volna hogy csússzon kúpos kialakítás volt. Így persze nem passzolt a sasszeg lyuka.
Kérdésem az volna akinek van ilyen gépe, hogy az eredetin is kúpos a meghajtóház a rámenő résznél.
Nem tudom eldönteni hogy melyik nem frankó, a kapatagok nem ehhez valók vagy a hajtóműház a babrált. Így persze egyenlőre elálltam a vételtől mert nem tudom hogy mi nem stimmel, kapát kell másikat venni hozzá vagy a hajtóműház nem eredeti.
Előre is köszi a segítséget akinek van és megnézi nekem, milyen az eredeti hajtóműházának a profilja!
Jó akkor jól gondoltam (kapáló adapter kell), közben leszedtem a kuplungházat és megrökönyödve látom, hogy a felső kuplung harang alsó pereménél hosszanti repedés van hosszában az öntvényben!
Mivel a gépet akitől vettem nem használta (ez a kuplungon és minden egyéb máson látszódott, szegény kis öregnél bent fetrengett a gép 6 évig a pajtában) így gyanítom, hogy már a gyárban így rakták össze, akár hajszálrepedéssel :) na mindegy majd a télen ezt is kicserélem....
Igen, ez másmilyen. itt szét kell szedni a felső részt külön a szarvat meg a motort. Kétsebességes szóval nem kell fel le szerelni csak a szíjat átrakni. Ez a felező csak akkor előnyös ha nincs fűnyíród, szivattyú vagy más olyan adaptered amire egybe kell a motor a kuplunggal.
Köszi, akkor lemezházas lesz, de azért nem teljesen mindegy ugyanis ahogy megnéztem van olyan lemezházas, amire a motort kell átpakolni kuplungház nélkül (ezt te be is linkelted)!
viszont van ilyen is
ahol NEM kell levenni a motort a kuplungházról, hanem egyszerűen rárakom a felezőre!
Amit Furak linkelt abban az esetben tök jó, ha állandóan a felezőt használva működtetem a gépet, itt viszont egy opció csak rövid időszakra gyakorlatilag egy "ideiglenes" lassító közdarab!
Üdv urak. Forumtárstól vásárolt Briggs 850-es I/C nézem át javítgatom kicsit. Sajnos a motor a főtengely simmeringnél csepegteti az olajat de csak cikkszám van ráírva és a Briggs embléma a simmeringre a száma :399781 az agrooroszin ezt találtam meg ez gyári cikkszám és Quantum motor aljában van ilyen(abban is ezvan) megadja a weboldal belső átmérő: 27 mm Külső átmérő: 43 mm de a vastagságát nem ezt kéne megtudnom ha esetleg valaki ebben tud segíteni igaz vélhetően megmérem majd mert leveszem a gép alsó házát ugyanis célszerszámom nincs kihúzatni,és cserélt volt a blokk alja az olajcsöpögést pedig annak tudom be még látatlanba hogy előzőleg egy támcsapágyas kuplung volt rárakva viszont itt támcsapágynak nincs kialakítva helye a blokkban (pl mint a quantum xm 45-ösöknél) viszont a simmeringet lazán nyomhatta a támcsapágy felső csapágy tányérja. Olajbetöltőnél pedig kéne lennie egy O gyűrűnek aminek hült helye van csak szilikonal volt körbe kenve,a gép már javítva volt elvileg csak kérdés az O gyűrű mikor hol tünt el esetleg nem e a blokkban csücsül.Szóval ergó ezért is húzhatom szét a motort. Sajnos első körben ahogy én nézem a gyertya is kokszos a gépben,kormos kicsit,dugótetőn is látok barnás feketés kokszt és kapirgálás nyomait ha a motor valóban szervízben járt és ott cserélték az alját elvileg akkor elnem tudom képzelni belül a motorban mi ment tönkre amiért az alját is cserélni kellet. probléma alkatrészileg igaz nem nagyon van mert egy komplett vadi új ilyen 850-es motorom van 0 üzemórás törött blokkfeles story-m pedig volt itt fenn forumon.
Másik kérdezném azt hogy a főtengely végén van egy íves retesz kialakítás és egy normál téglalap alakú reteszpálya. A kuplungom felszerelhető mind két fajta reteszelésel melyikel célszerű (nem csapágyazott a kuplugom) Esetleg Nm-er tud valaki kuplung csavar lehúzáshoz illetve általánosan briggs alsó blokk fél csavarjainak Nm-eres nyomatéka menyi lehet? Köszönöm előre is
Akkor már egy kicsit megkéstél a kérdéssel, de nekem nem gond.
Amúgy értekes dolog ez a barkácsolás. Mert ugye sokan megtudjuk csinálni házilag a dolgokat, de ha megnézzük ha nincs otthon vas anyag van nem tudunk olcsón szerezni gyárból leselejtezettet akkor nem éri meg olyasmit csinálni otthon amit boltba is megkapni. Mert mire megveszünk mindent ugyan ott vagyunk és nem is beszéltünk az eltöltött időről. Ilyen kissebb dolgok esetén elgondolkoznák ezen. Nem beszélek le senkit a barkácsolásról nagyon sokszor jól jön vsak nem ért alaposan átgondolni. Mit és Hogy.
Köszönöm a segítséget, félelmem beigazolódott, lehet át kell szabnom, mert már hét osztásúra vannak az oldaltárcsák elkészítve. De, lehet, hogy kiss kollégára kell hallgatnom..
Mire saját magad elkészíted több energiát időt pénzt fektetsz bele mintha veszel egy készet valamelyik gazdaboltba én is neki álltam csinálni kb. 2 éve abba is maradt mert amennyit elhegesztek rá pálcát és áramot többe kerül mint egy gyári.
A kapálógépemhez sarabolót szándékozom készíteni, kérdésem, hogy a több helyen látott ötös osztású helyett hetes osztásút készítenék, mi lenne az előnye, illetve a hátránya ?