Az ajtokon levo felkor karpitozasara mar en is gondoltam. Hogyan kell leszedni, talan alanyulni csavarhuzoval es lepatintani? Leszerelte e mar valaki kozuletek?
A masik meg az ajto tomites jobb felol. Miert nincs? Lehet hogy a cirkulacios levegot arrol az oldalrol szivja(ott a ventilator) es az gatolna? Errol mit gondoltok?
Az ajtókárpitokat is újrahúztuk. A Kalos esetében ennél sokkal bonyolultabb a helyzet (szerintem), mint a Trabantnál volt. A Trabant ajtó ill. oldalkárpitjai egy kenény kartonra feszített vékony műbőr borításból álltak és az egészet rugós körmök rögzítették az ajtó fém részéhez. Nyikorgott, zörgött az egész, ha néhány rugós "bolha" nem pattant be rendesen, eltört vagy eldeformálódott...
Csak ülés újrahúzást végeztetek Trabicseken, vagy ajtókat is behúztátok valamivel? Mert én igazából a műanyag részeket akarom kárpitozni, gyári üléshuzat még jól bírja :-)
Sznuni:
Jaja, az ablaknál nagyon érdekes lenne a helyzet. Ha meg nem tűröm be, ammeg csúnya.. Most hogy fóliás az ablak, így is észrevehető h van vmi az ablak és a műanyag között..
De nem akarom én az egészet lekárpitozni, de ha azt a félkörös részt nem olyan nehéz, lehet megcsinálom.
Hol is laksz? Abszolúte nem fontos a számla addig, amíg te nem érzed úgy, hogy fontos neked. Az hogy nem mossák le, annak van oka. Mégpedig az, hogy ők sem szeretnek vele szívni. Én se mosom le soha a motort, mert félek a következményektől. Az adatbázisban meg benne maradnak az elkészült számlák, mert azt, megőrzik a szervizek, és nekik kell igazolni, az elvégzett munkákat. Az hogy nem engedtek oda a kocsidhoz, arra az a megoldás, hogy azt kell mondani, akkor viszem máshová!!! Hidd el oda fognak engedni.
Gyasza!
Én csináltam már kárpitozást, de nem a Kaloson. A fullos Kalosban is csak részben szövet a kárpit, mert az a félkör alakú izé van lekárpitozva. Ragasztani lehet, de az nem jó. Gondolj csak az ablaknál lévő részre. Ott tuti le fog jönni. Alákárpitozni csak nagyon vékony kárpittal lehet, mert az ablak szorulni fog.
Szervíz tuti nem csinál ilyet. Csak ad egy olyan kárpitot ami az SX es modellben van.
1980 körül újrakárpitoztuk - házilagos módszerekkel - a Trabantunkat, amikor ronggyá szakadt a gyári üléskárpit. Leszedtülk az ülésről a maradványokat, a varrások mentén szétfejtettük és szabásmintának használtuk fel. Az így készült "snitt" alapján kiszabtuk az új kárpitot bútorszövetből és összevartuk. Minden különösebb gond nélkül vissza tudtuk tenni az ülésekre.
Annyira jól sikerült, hogy amikor a feleségem totálosra törte az autót, a CASCO-s kárbecslő még felárat is fizetett érte. Nem akarta elhinni, hogy mi készítettük, azt hitte valami gyári extra.
Hűha! Úgy látszik, még nálam is szerényebb vagy :)
Azért is kellett volna számlát kérni, amiben részletesen fel vannak sorolva az elvégzett munka- és anyag tételek, mert a szervizkönyvben a pecsét önmagában nem sokat ér! A számlán látni (kéne) pld. hogy mit cseréltek, milyen olajat tettek bele, stb. Főleg ha a közeljövőben el akarod adni a kocsit, a vevőt is érdekelné. Szerintem menjél vissza!
1. Abban hibáztál, hogy nem kértél számlát, mert ami azon szerepel, azt el kellett végezniük, és láthatod mi micsoda, meg vita esetén jogalap is, de ez már tanulság a számodra.
2. A motormosást ne bándd, azt szervízben is el tudják úgy rontani, hogy ne induljon be utána az autó.
3. A legnagyobb baj az, hogy amit leírsz, az nem Debrecen, és nem a mai nap, hanem sajnos ÁLTALÁNOS hozzáállás a mai Magyarországon, szinte mindenhol, TISZTELET A KIVÉTELNEK.
4. A kávé és az ásványvíz pedig ügyes húzás, amellyel bekötik a szemünk és elveszik az eszünk.
amint megigértem,a tapasztalat alapján irok,mindent igazságtalan lenne leírnom kisbetüvel,de én csalódtam:-(((( hogy a kocsit le sem mossák,hagyján /nem volt piszkos! annyira/ a munkafelvevő udvariatlan, ráadásul elnézi a dátumot,fennhangon mondja,hisz' ez már 2 éves... a dátum 2004.jun.4. szervizkönyv szerint,elnézést helyett jaaaa!!!!!tényleg csak 1 éves-mondja és elviszi a kulcsot hátra. innentől kezdve rejtély,mi történik,a szalonban helyet foglalok és várok...... kb 1 óra múlva egy nyakkendős fiatalember odajön,uram kész vagyunk, számlát kér? mondom nem fontos,de azért kapok egy cetlit a pénztárgépből,gondolom ezekből az "igazi" számlákból látszik,mégis csak európában vagyunk,teljes joggal:-((((( míg el nem felejtem Chevrolet márka-kereskedés és szerviz
mindenki találkozott már vele,olyan egyszemélyes kis miniboltban szokás adni hétvégén.....
ami a legjobban dühít,otthon nézem a motorházat,olyan szutykos,mint volt,én nem merem lemosni,azt sem tudom,mivel kellene.ezt elvárná a szerviztől az ember, valaki szóljon rám majd,ha túl naív vagyok.
EGY POZITÍV DOGLGOT AZÉRT ÍRNOM ILLIK:-)) MEGKÍNÁLTAK EGY KÁVÉVAL ÉS HIDEG ÁSVÁNYVIZZEL
szerintem ennyi pénzért az Arany Bikába is mehettem volna kávét inni:-)))
Aki még nem sejtené,az eset Debrecenben esett meg 2005.05.26-án 15 óra körül
Az autópálya fizetőkapus és szakaszonként kell fizetni, tehát nincs matrica. Benzinkút az már kényesebb kérdés :) Mindenesetre Opatijaig én két benzinkutat láttam. Asszem. De max. hármat! Határon bejelenteni? Szerintem nem. Mi az apartmanban euróval fizettünk, kunát meg itthon váltottunk utazási irodában, mert én ott találtam a legjobb árfolyamot (nem mintha az a pár száz forint különbség számítana...).
ismerősöm járt arra tavaly, eszembejutott 2 dolog amit mondott: autópálya fizetőkapus (legalábbis 2004-ben az volt) és ha lehet NE 7végén menjetek-jöjjetek, mert nagy a tömeg, a fizetőkapuknál órás, vagy több a sorakozó, ismerős visszafele inkább hagyományos úton jött, így ugyan időben ugyanannyi volt, de nem idegesítette a sorbanállás.
> - a jogsin, autó-papírokon és a zöldkártyán kívül kell még valamilyen okmány? mondjuk útlevél nem árt:))) betegség-balesetbiztosítás, cascó erősen javasolt bárhova külföldre.
nézz szét a külügy honlapján is http://www.kulugyminiszterium.hu/kum/hu/jobb/Konzuli_informaciok/Utazas_kulfoldre/
további részleteket nem tudok, legutóbb 32 éve jártam a mai Horvát o. területén, a mi családunk Görögörszágimádó, menjetek el egyszer oda is, azután már nem is vágytok máshová:))))
Még néhány kérdés, ami a weboldalakat és egyéb infótárakat böngészve merült fel bennem:
- a jogsin, autó-papírokon és a zöldkártyán kívül kell még valamilyen okmány?
- autópálya matricát itthon hol lehet kapni?
- a benzinkutak sűrűsége milyen? (Pl. fél tanknál kell-e már keresni a következőt)?
- olvastam, hogy super95 és eurosuper95 benzin is van náluk. A kettő közt mi a különbség?
- A határon be kell jelenteni a nagyobb értékű műszaki cikkeket (pl. digitgép)?
- Az utazási prospektusokban mindenhol euróban adják meg a tarifát. Ennyire divat ott euróval fizetni, vagy elég csak kunát vinni? Ezt itthon éri meg jobban váltani, vagy kint?
Légy türelemmel,én holnap 1/2 3-ra viszem a "jószágot",este leírom Neked, mi volt a tapasztalatom. Ha csupa nagybetűvel írok,csak akkor olvasd végig:-))))/ pozitív(/,de a kisbetüktől mentse meg a srevice-t a jóisten:-DDD Biz'isten kitálalok!!!
Mi is Horvátországban voltunk tavaly a kalossal. Nagyon jó minőségű autópályák voltak egészen majdnem Rovinj-ig (ott voltunk). De az egyéb utak is jók voltak. Egy pillanatig nem éreztem, hogy valaki is az autó ellopására pályázna, vannak arrafele kapósabb típusok is, mint a Kalos.
Benzin kb. u.a, mint Mo-n és érdekes, de szerintem egy jó 6-7 decivel kevesbbet fogyasztott, mint itthon. Amúgy jól jött a légkondi (bár azt itthon is mindig használom:). Nagyon kényelmes volt vezetni is és állítólag utazni is (két autóval mentünk, a másik egy Vento volt és állítolag hátul a mienk kényelmesebb volt)
Amire érdemes figyelni az a parkolás. A Ventos barátaink megjárták, amikor nem figyeltek, hogy valami kisváros belvárosában olyan helyen álltak meg, ahol 18.00 után nem lett volna szabad (érdekes, hogy pont fordítva lenne logikus) és el is vitték az autójukat.
Mindenesetre semmi gond nem volt se az autóval se a nyaralással. Sőt. Pedig augusztus végén - szeptember elején voltunk és akkor volt kb. 2000 km az autóban. Ajánlani tuodm mindenkinek!
Nemtom mennyire emlékeztek Lisza kálváiájára. Hát szerencsére megoldódott neki.
A szalon magáénak érezte az egész hercehurcát, a hibát és egy Lacetti Elite autót a jelenlegi törlesztőrészletért, full felszerelve (ABS,ESP,szervó, klima, Cd,6 hangfal 4 légzsák), az eredeti kalóz színével mintegy kompenzálva a sorozatos bakikat 2 hét múlva átadnak neki.
Tavaly Horvátországban Krk szigetén nyaraltunk, a Kalos 2000 km "bejáratás" után nagyon jól ment,semmi problémát nem okozott neki a 160km/h autópályás sebesség sem.
Semmilyen atrocitást nem tapasztaltunk, 10 nap alatt összesen 2 - azaz kettő - rendőrt láttunk, azok is a forgalmat irányították.
Az autónk az apartmann melletti nyitott parkolóban volt egy 1.9 Passat társaságában. Senkit nem érdekelt az autónk,semmiféle rossz tapasztalatunk nincs ezzel kapcsolatban.
Ha konkrét kérdésre szeretnél válszt kapni - ha tudok - szívesen válaszolok.